Koira rassukat lyhyissä naruissa

Sydänsyrjällään

Kyllä niin sydämestä ottaa, kun näkee koira parkoja pidettävän ulkona metrin parin narussa kaiket päivät ja yöt. Eräänkin talon pihalla koira kyyhöttää päivästä toiseen ilman mitään virikkeitä. Siinä se vaan makoilee koivun alla narun päässä. Ei mitään juoksunarua, ihan vaan pikku pätkä narua. Ruokaa sille onneksi annetaan, joka on sen päivän kohokohta. Ja sitten sitä samaa makoilua. Veisivät edes lenkille, mutta kun ei. Ei niinku millään mahdu tajuntaan tollanen meininki. Miksi pitää ottaa lemmikki, kun sitä noin kohdellaan? Varmasti olisi koiraparalle paree, jos se lopetettaisiin, ettei tarvii aina vaan olla löyhässä hirressä.

12

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaike

      Älä vaan ilmoita eläinsuojeluun hyvänen aika, tarjoavat vielä koiralle paremmat oltavat ja uuden kodin.

    • ailuski

      Siis ilmoita heti eläinsuojeluun.

    • Doglove

      Ilmoita eläinsuojeluun. Minäki säälin tuommoisia koiria. Myös niitä jotka lenkkeilevät vain metrin narussa. Oma koirani ainakin saa päivittäistä aktivointia, leikkimistä ja saa ehdottomasti olla sisällä! Lenkkeillä koirani saa välillä flexissä joskus 2m narussa ja päivittäin 15m hihnassa. Koirani saa ulkoilua 2-6 tuntia. No mitäs mä nyt rupesin selittään omasta koirastani no mutta ilmoita siitä koirasta eläinsuojeluun niin sitä kautta saa varmaan hyvän kodin.

      • Fixitt

        Itse en käytä remmiä juurikaan ikinä


    • Nitrotkehiin

      Ja aloittajan kannattaa myös mennä lääkäriin....jos sydämestä ottaa!

    • Schäferhund

      Mitäköhän ne eläinsuojeluyhdistyksessä pystyisi tekemään? Ei se koiran pitäminen lieassa varsinaisesti lainvastaista ole eikä se koira siitä erityisemmin kärsi. Eläinsuojelulakinin on sen verran tiukka, etteivät helposti puutu, vaikka esim. yleisessä tiedossa olisi että tiettyä koiraa laiminlyödään.

      Enkä sano että koiran pitäminen lieassa olisi oikein. Tiedän muutaman, jotka näin toimivat, yksikin pitää kahta berninpaimenkoiraa kaupunkialueella omakotitalossa n.5m lieassa, eivätkä koirat muuta liikuntaa saa. Tässäkin puhuu yksi asia: raha. Kyseinen henkilö käyttää koiriaan näyttelyissä ja hänellä on tarkoituksena alkaa kasvattamaan rahan takia. Onko se oikein? Ei. Ovatko koirat onnellisia saadessaan maata takapihalla mielinmäärin omissa jätöksissään? Ei. Koulutetaanko tai hoidetaanko koiria muuten? Ei, sen verran vain mitä näyttelyihin vaaditaan (ja ne näyttelytkin ovat olleet täysiä fiaskoja, koirat riehuvat, kuseskelevat lattioille jne... )

      Itsekin olen pohdiskellut erilaisia keinoja, miten asiaan voisi puuttua, eläinsuojeluyhdistystä on kokeiltu, mutta toimivalta on aika rajallista, esimerkkitapauksessakaan ei muuta kuin voivottelua... Sääliksi käy koiria, joiden omistajat ovat joko liian laiskoja tai tietämättömiä hoitamaan koiriaan kunnolla...

      • luomuhutrruus

        Eläinsuojelulaissa on määräykset kytketyn koiran liikkuamalas, jonka pitää olla 40 neliötä. Tulevat antamaan huomautukse. Yleensä se riittääkin, isäntä hankki pitmemäm ketjun/ juoksulangan. Olen itse tehnyt parist akoirasta ilmoituksen ja seurannut sitten tuloksia ja yhden koirna n( puolitutun) koiralle kävin viemässä pitemmän ketjun ja avusin emäntää juoksulangan laitossa.


    • eki00

      ps.koirat kuuluu eläikuntahaan / ei ihmiskuntahaan TIEDOOKSI VAIN ! ! !

    • ohiajavapäivittäin

      Kankaanpäässä 44 tienvarressa hautuumaan vieressä koira kesät talvet kettingissä. Koppi ulkorakennuksen takan ja virikkeenä ei muuta ku ohiajavan autot. Sateella kopin edusta kuravelliä. Siirtäisi edes kpinpaikkaa tai laittaisi kunnon alueen verkolla ni sais koira liikkua enemmän. Menis isäntä itse koiran paikalle ja miettiä onko kivaa😡😡😡😤😤

      • Surullista

        Olen huomioinut saman.Tätä jatkunut tosiaan useamman vuoden.


    • koirakennel

      Kannattaa ilmoittaa tuosta eläinsuojeluun, käyvät paikan päällä tarkistamassa ja valokuvaamassa tilanteen. Ottavat koiran pois omistajilta jos täyttyy rääkkäämisen kriteerit.

      Näitä rääkättyjä koiria on useita kankaanpään pihoilla lyhyissä kettingeissä kun koiran omistajilla on aivojen tilalla tyhjiö.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe