7-vuotiaan koulureppu unohtui kotiin

todellisestaelämästä

Huomasi asian lähellä koulua, noin 3,8km päästä kotoa. Itkua tuhertaen kääntyi hakemaan kotoa repun, pisuhätä yllätti matkalla ja lirut tuli housuihin. Kotona huomasi että avaimet oli repussa, vanhemmat työssä. Housut märkänä ja itku kurkussa sekä äärimmäinen hätäännys ja pelko seurauksesta, sillä ymmärsi myöhästyvänsä koulusta. Onneksi naapurissa asui vanha mummo, jolla muistin olevan kotiini avain. Mummon luo, joka soitti isälleni töihin, ja isä tuli apuun vieden minut häpeissäni kouluun.

Tämä on tapahtunut joskus itselleni vuosikymmeniä sitten, ja vieläkin kirpaisee.

6

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näitäsattuu

      Edäs tapaus, kun lapsi meni talvipakkasella (-18 ) koulusta kotiin hän huomasi avaimen jääneen aamulla kotiin. Naapuri löysi kylmettyneen itkevän lapsen tullessaan kotiin ja vei kotiinsa lämmittelemään, kunnes lapsen äiti kotiutui.

    • lapsenakiusattu

      Koulumatkoilla on itsekulle sattunut yhtä ja toista ikävää, kiusaaminen on yleistä ja koulumatkat ovat siihen oivia tilaisuuksia.

    • Jääpuikkona

      Olin noin 7-8 vuotias koululainen lähtiessäni aikoinaan talvipakkasella kouluun, aurinko paistoi kirkkaasti ja minä kuvittelin että ulkona on lämmin ja niin laitoin vaatetta sen mukaan päälleni. Todellisuudessa ulkona oli kova pakkanen ja minä pienehköstä koulumatkasta huolimatta aivan jäässä. Voin vain kuvitella mitä olisi saattanut tapahtua jos koulumatkani olisi ollut useampi kilometri.

    • kohtuutontaälyttömyyttä

      Ennenvanhaan lapset aloittivat koulunsa vanhempina ( 6,8- 7v), nyt esikoululaiset 5-6 v. ovat vasta päässyt kapaloista kun joutuvat jo kulkemaan koulumatkan yhteen suuntaan jopa 5 m.vajaa 5km. Se on Aivan kohtuutonta! Liikennemäärät ovat vuosien saatossa lisääntyneet ja koulut kasvaneet isommiksi, joka ruuhkauttaa pahoin kevyenliikenteenväylän lisäksi ajoväylät. Tätäpäivää on myös 15-18 vuotiaiden mopoautot ja sen ajolupaan riittää naurettavan pieni määrä ajo-opetusta.
      Yhteenvetona nuo aiemmat muistelot on OK. mutta tänä päivänä on paljon vaarallisemp kulkea kouluun kuin menneinä vuosikymmeninä, ja lisäksi on vielä kirjojen määrät kaksin-tai kolminkertaistuneet, ja edelleen nuo lasten unohtamiset ja vaatetukset ovat omat haasteensa.
      Katsonkin että nuorempien koululaisten tulisi ilmanmuuta saada kuljetus koulumatkoille, jos koulumatka on yli 3km.

    • YrittäjälläOliAikaa

      Missä niin pienet joutuu kävelemään vajaan 5 kilometriä. Kyllä vanhempien pitäisi itse kuskata sitten kouluun tai sopia vuorottelusta samasta suunnasta kulkevien vanhempien kanssa että kuskataan vuoroin ja silloin kun kenellekkin sopii.Minä ainakin tykkäsin kuskata omia ja naapuin tenavia kouluun silloin kun oli paha keli tai muuten aikaa. Sen jälkeen sai mennä kylän kuppilaan kuuntelemaan äijien juttuja ja aamukahville.Eikä siinä kukaan kysellyt mitä maksaa tai kenen autolla seuraavaksi , vaan hyvä mieli tuli kaikille. Muksut kyllä sai taksikyydinkin mutta ilmoitin aina että nyt viedään tai haetaan itse. Vuosiluku oli sitäaikaa kun vielä ei jokapaikasta kuluissa säästelty kunnantoimestakaan. -90 luvun lopulta 2000 luvun alkuvuosiin oli näin.

    • Joonvaikeaaon

      Hienoa kun on mahdollisuus kuljettaa itse lapsensa ja että kimppakyyti toimii. Valitettavasti se ei kaikille onnistu työn kuvioiden ja matkan vuoksi : (
      Työnluonteen vuoksi työstä ei pysty tinkimään, jos niin tekisit, niin sanot hyvästit työpaikallesi.
      Lempäälän päättäjät tekee todella vaikeaksi pienten koululaisten vanhempien työn- ja perheen yhteensovittamisen, muuttaessaan koulukyyditykset koskemaan 0-2lk oppilailta entisestä 3 km :sta peräti 5km:n.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe