Muusikko Pauli ”Pate” Mustajärvi on tuomittu törkeästä rattijuopumuksesta 50 päivän ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Lisäksi Mustajärvi on määrätty yhteensä kahdeksan kuukauden pituiseen ehdolliseen ajokieltoon. Maksettavaksi hänelle tuomittiin 35 päiväsakkoa, josta kertyi 3 745 euroa.
Tuomion mukaan Mustajärvi oli ajanut kesäkuun alussa aamulla henkilöautoa yleisillä teillä Kihniössä, kun poliisi oli pysäyttänyt hänet. Mustajärvellä oli ajon jälkeen ollut tuomion mukaan vähintään 0,74 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa. Veren alkoholipitoisuudeksi laskennallisesti muutettuna tämä on noin 1,70 promillea. Törkeän rattijuopumuksen raja on 1,2 promillea.
Rikoksesta ei aiheutunut vaaraa toisten turvallisuudelle, mutta tuomion mukaan se olisi voinut sitä aiheuttaa. Ajo päättyi poliisin pysäytykseen Kankarintiellä.
Tuomio on annettu kirjallisena menettelynä heinäkuun lopussa.
Mustajärvi kertoi esitutkinnassa, että hän oli nauttinut alkoholia edellisenä iltana. Mustajärvi tunnusti asian ja luopui oikeudestaan suulliseen käsittelyyn oikeudessa. Ehdollisen vankeusrangaistuksen koeaika päättyy 22. heinäkuuta 2018.
Hän vetosi ammattiinsa ja työhönsä, että ajokielto määrättäisiin ehdollisena. Tähän oikeus suostui.
– Koska Mustajärvi ei ajoneuvoliikennerekisteriotteen ja rikosrekisteriotteen mukaisesti ole syyllistynyt aiemmin rattijuopumusrikokseen, ja ajo oli tapahtunut alkoholin nauttimista seuraavana päivänä, käräjäoikeus katsoo, että vaikka Mustajärven humalatila oli ollut varsin korkea, yleinen etu ei vaadi ehdottoman ajokiellon määräämistä. Näin ollen Mustajärvi määrätään ehdolliseen ajokieltoon, tuomiossa sanotaan.
Jos Mustajärvi syyllistyy koeaikana esimerkiksi rattijuopumukseen, ehdollinen ajokielto määrätään pantavaksi täytäntöön.
täys idiootti mustajärvi on
10
329
Vastaukset
- haloohaloo
kopioit sitten tänne uutisen yksi-yhteen, ja oma mielipiteesi on: perseestä?
- Mersumiäss
rattijuopot ovat kyllä täysin perseestä ja täysiä idiootteja ,sen näkee jo yhdestä rattijuoppo hintsasestakin, joka ei edes osaa laulaa, huutaa kuin yön olli
- samamieles
Heh sama mieles että kopioi jonkun jutun ja ei omaa mielidettä.No Pate Mustajärvi on muusikko ja jonkin verran varm läträä alkomaholin kans
- CopyPastaajaHörhöt
Pitäisiköhän copy/pastata koko internet tänne?
- kaljaakehiin
Kljaa koneeseen vaan ou jeah
- kalle009
näin sitä raitistunutta miestä jahdataan, antaisivat olla rauhassa
- antaas.olla
Jep, Ihmiset tekee elämässään virheitä. Meistä jokainen...
- Kaaasua
Patellahan on peräti 3 keikkaa loppuvuoden aikana. Kyllähän se kortti onkin välttämätön.
- pulu-ukkeli
"Taas mua viedään linnasta linnaan" . Voimia Patelle taistelussa alkoholia vastaan . älkää potkiko maassamakaavaa
- samatsäännöt
Eikö Patea saa arvostella? 1.7 promillea on kuintenkin jo aika paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751