Onko intuitioon luottaminen?

Patricia

Mitä mieltä olette naiset? Oletteko koskaan tunteneet vahvasti, että kaikki ei ole kunnossa suhteessanne ts. naisen vaisto on ollut oikeassa esim. siinä, että miehellänne onkin toinen nainen? Olen lueskellut näitä viestejä täällä ja itsekin myönnän olevan mustasukkainen, mutta en ole sitä miesystävälleni juurikaan näyttänyt, vaan hammasta purren pidän mölyt mahassani, mutta kun on jo pari viikkoa ollut sellainen ahdistava tunne rinnassa, että kaikki ei ole hyvin?! En tiedä olenko sitten vain vainoharhainen ja suurentelen asioita mielessäni, who knows?? Olen seurannut miesystäväni kännykän käyttöä ja todella vilkasta se tekstailuliikenne on ja ainahan ne viestit hänen mukaansa ovat hänen miespuolisilta ystäviltään, mutta sitten taas hänelle tulee puheluja, joihin ei vastaa, vaan toteaa jotain tyyliin "en jaksa nyt veljen kanssa jutella" ja siten kuitenkin puolen tunnin päästä on hänelle viestiä laittamassa?! Se, mikä minut on saanut epäilevälle kannalle on se, että me tapasimme netin välityksellä ja silloin ensimmäisillä tapaamiskerroillamme hän kertoi saaaneen eräästä naisesta ystävän itselleen, mutta ei muuta ja he ovat yhdessä käyneet ainakin ennen minun kuvioihin ilmestymistä oluella silloin tällöin. Olen kysynyt häneltä tästä naisesta ja tokihan hänellä muitakin naispuolisia ystäviä on, ja sitä, että yhäkö hän on heidän kanssaan tekemisissä, mutta hän on kieltänyt sen. En minä häntä siitä tuomitse, vaikka heidän kanssaan tekemisissä onkin, mutta en pidä siitä, jos se tapahtuu minulta salaa, sillä sehän kertoo sen, että salattavaa todellakin on.

En pysty asiasta jutteleen miesystäväni kanssa, koska hän sanoi tossa yks päivä, että "suhtautumises niihin naisiin on ollut niin outoa, etten kertoisi vaikka heitä tapailisinkin". Outoa siksi, koska uskalsin kysyä heistä! Tää on niin ristiriitainen tilanne, koska me välitämme toisistamme ja meillä on mukavaa yhdessä vaikkakaan emme joka päivä tapaa, koska asumme molemmat omissa kämpissämme. Olen itse ehdottoman rehellinen ihminen ja olen kertonut hänelle kaikki tapaamiseni miespuolisten ystävieni kanssa, jotka ovat olleet ystäviäni jo kakarasta asti, mutta häntä ei todellakaan kiinnosta ketä tapailen, vaan sanoo vaan että "turha on päätä vaivata toisen tekemisillä". Hänen puheistaan saa käsityksen kuin oisin yhdentekevä, mutta silti hän sanoo välittävän minusta ja haluavan meidän suhteen onnistuvan, mutta jokin on ristiriidassa hänen tekojen ja sanojen suhteen. Jos oisin varma, että hän niitä naisia tapailee, niin voisin jopa suuttuakkin, mutta kun en tiedä onko tää vain mielikuvitukseni, joka temppuilee, niin enpäs voi kuin antaa ajan kulua ja katsoa mitä tulee.

Siihen en alennu, että kännykkää alkaisin tutkimaan, että mitäköhan sieltä löytyisi, sillä se on niin ala-arvoista touhua etten ymmärrä sitä lainkaan. Oiskohan sittenkin niin, että pidän jatkossakin suuni kiinni ja jos hänellä jotain säätöjä on jonkun kanssa, niin kiinnihän siitä jää kuitenkin, koska tuollaiset asiat eivät pysy salassa kauaa.

10

2337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooooooo

itse ainakin huomasin entisessä suhteessani kun kaikki ei ollutkaan enää hyvin... ja kysymyksessä oli toinen nainen. yhessä kun liikuttiin, niin huomas niin selvästi tästä toisesta naisesta, että oli aivan lääpällään... ja varmaan oli muitakin häneen ihastuneita, koska entiseni oli todella mukava kaikille ja hyvännäköinenkin. entiseni väitti ettei muka huomannut että tämä nainen piti hänestä kovastikin, vaikka se oli niin selvää.

ja kappas vaan, eihän siinä mennyt kuin vajaa 3vk meidän eron jälkeen (oltiin yhdessä reilu vuosi) kun sain kuulla että ne on sit yhdessä. ja eipä aikaakaan kun he jo muuttivat yhteen... että sellaista.

näin ku jälkeenpäin ajattelee, niin en usko entiseni olleen uskollinen, koska meillä oli ikäeroa muutama vuosi, ja kaveriporukat ja jotku menot niin erilaisia.

sinua en oikeen osaa neuvoa, ja vaikka voi kuulostaa hölmöltä, niin kyllä se naisen vaisto on valitettavasti/onneks suht usein oikeessa. mutta outoa jos ei kerro jos tapaa muitten kaa, kun kerran siitä voit kysyäkin ja itse kerrot vastaavista. minun entiseni kyllä kerto jos tapas jonku naiskaverinsa, ja en sit sen enenmpää sitä miettiny ja luotin kyllä.

mutta sit taas toi kännyn tutkiminen... itse sitä harrastin, ja kyllähän sieltä hänen omista viesteistä löytyikin ehdotus seksiin. en tiedä kenen se oli ja kenelle, kun entiseni väitti että kaveri lainas sitä baarissa että se on sen kirjottama ja jolleki lähetetty, mutta ei ole hänen oma viesti. siinä oli kyllä humalaan viittaavia kirjotusvirheitä, mutta meni jotakuinkin tällä tavalla, että "haluisin maata kanssas vaikka seurustelenkin"...

mene ja tiedä, mutta sinuna epäilisin vahvasti miehesi menoja.

• Nimetön

Tää kaikki mitä nyt sisimmässäni tunnen on niin ahdistavaa, etten tiedä miten olisi?! Mietin miesystävääni ja vasta muutama päivä sitten tullutta viestiä, jossa kutsui kultasekseen jne...On ollut hänen kanssaan enimmäkseen hyviä hetkiä ja hän vakuuttelee, että haluaa olla vain ja ainoastaan minun kanssani, mutta miksi mun vaisto kertoo ihan muuta, kun tietäisi??!!

Eräälle ystävälleni kävi siten, että hän epäili aikansa ja luotti vaistoonsa, jonka seurauksena mies jätti hänet väsyneenä siihen, ettei häneen luotettu ja sitten jälkeen päin selvisi, että tää kyseinen mies ei todellakaan ollut pettänyt, vaan otti eron todella rankasti ja vasta nyt vuoden päästä alkaa olemaan taas "elävien kirjoissa", mutta kyllä ystävänikin kärsi siitä, miten hän pilasi suhteen.

Minä olen niin herkkä ihminen ja otan liian herkästi itseeni kaikesta, kuten sellaisesta, jos en häneltä saakkaan halauksia pitkin päivää, kuten silloin alussa muutamia kuukausia sitten, mutta sehän on sanomattakin selvää että ei aina voi olla sellaisella päällä, että haluaisi halailla ja helliä, kun kuitenkin aina yhdessä ollessamme hän antaa pusuja ja mm.koskee ohi mennessään. Mä mietin ja mietin ihan liikaa, tiedän, sillä kuitenkin haluan uskoa ystävääni ja sitä, että jos hän sanoo haluavan vain minut, niin miksi kyseenalaistaisin kaiken.

Olisikin kait paras nyt vain antaa asioiden edetä omalla painollaan ja jos hän minulle uskoton on, niin eiköhän sekin selviä joskus.

• Ehdottomasti.

Mielestäni ihmisten pitäisi luottaa nimenomaan intuitioon. Usein ihminen "tietää" intuitiivisesti monia asioita mutta rupeaa sitten järkeilemään niitä toisenlaiseksi.

Valitettavasti mielestäni sinä teet juuri näin. Jos jo parin viikon ajan olet tuntenut, että jotain on vinossa, niin todennäköisesti niin myös on. (Sivuhuomautuksena sanon, että kokemusta vastaavasta tilanteesta on!)Lisäksi miehesi käytös viittaa nimenomaan pettämiseen:

Tekstarit ja puhelut, joihin ei voi sinun ollessasi paikalla vastata.

"Suhtautumises niihin naisiin on ollut niin outoa, etten kertoisi vaikka heitä tapailisinkin --- turha on päätä vaivata toisen tekemisillä".

"Hänen puheistaan saa käsityksen kuin oisin yhdentekevä,jokin on ristiriidassa hänen tekojen ja sanojen suhteen"

Tekstistäsi huomaa, että kyllä tiedät mitä on meneillään. Enää pitää vaan päättää, mitä teet sen suhteen.

• Patricia68

niin. Tuntuu vain niin helvetin pahalta ajatella, että miksi hän pettäisi minua kun seksikin sujuu meillä loistavasti ja muutenkin menee suht'hyvin. Olen kokenut menneisyydessäni paljon todella rankkoja asioita, menettäen luottamuksen ihmisiin ja ollen joskus niin hajalla kuin vain voi olla, mutta olen aina vain yrittänyt porskuttaa eteen päin, mutta nyt tuntuu siltä, että jos arvailuni osuvat oikeaan, niin en tiedä miten tästä selviää. Olen kertonut ystävälleni menneisyydestäni ja hän on ollut ymmärtäväinen ja lohduttanut minua ja siksipä kaikki tuntuukin niin raakamaiselta, jos hän itsekkin syyllistyy johonkin! MUTTA minä en luovuta ennen kuin saan mahdolliset todisteet sille, mitä epäilen ja sittenpä pistänkin hänet kärsiin, en vielä tiedä miten, mutta kyllä hätä keinot keksii. Tietenkin toivon, että tämä kaikki olisikin vain pelkkää metsään mennyttä naisen vaistoa, mutta aika näyttää...

• Kristiina
        Patricia68 kirjoitti:

niin. Tuntuu vain niin helvetin pahalta ajatella, että miksi hän pettäisi minua kun seksikin sujuu meillä loistavasti ja muutenkin menee suht'hyvin. Olen kokenut menneisyydessäni paljon todella rankkoja asioita, menettäen luottamuksen ihmisiin ja ollen joskus niin hajalla kuin vain voi olla, mutta olen aina vain yrittänyt porskuttaa eteen päin, mutta nyt tuntuu siltä, että jos arvailuni osuvat oikeaan, niin en tiedä miten tästä selviää. Olen kertonut ystävälleni menneisyydestäni ja hän on ollut ymmärtäväinen ja lohduttanut minua ja siksipä kaikki tuntuukin niin raakamaiselta, jos hän itsekkin syyllistyy johonkin! MUTTA minä en luovuta ennen kuin saan mahdolliset todisteet sille, mitä epäilen ja sittenpä pistänkin hänet kärsiin, en vielä tiedä miten, mutta kyllä hätä keinot keksii. Tietenkin toivon, että tämä kaikki olisikin vain pelkkää metsään mennyttä naisen vaistoa, mutta aika näyttää...

...sellaista, että olet itse aivan erilainen, alat juosta harrastuksissa tai ystävien kanssa kahvilla, et todellakaan petä tai edes harkitse sitä, mutta lisäät kovasti viattomien menojen ja yhteydenottojen määrää. Se, miten mies reagoi muutokseen sinussa, voi kertoa paljon.

• lukenut

kokonaan tekstiäsi mutta silti:se on selvä pyy.pettää sua.ei siihen hirveesti intuitiotakaan tarvita se on jo selvää,sanoistaan ja asenteistaankin.
      aika sika mies.

• Riina

tapahtuu. Itse epäilin kuten Patriciakin ja tein todellista salapoliisityötä selvitellessäni asioita tonkien kaiken oikein pohjamutia myöten eli suomeksi sanottuna tarkastin kaikki mieheni menot ja varsinkin ne, jolloin olen itse olen ihan varma, että naisissa se on. Hän harrastaa paljon kaikkea ja sitten tietysti kaverit on tärkeitä ja minähän tollona mukamas siihen naisen vaistoon luottaen olin ihan varma että pettää se minua. Itseni taisin nolata muitten silmissä kun yksinkertaisesti kyselin ihmisiltä onko mieheni ollut siellä ja siellä mihinkin aikaan ja sitten vain seurasin häntä ja minua kyllä nolottaa myöntää tää kaikki, mutta yritän vain tällä tarinallani todistaa sen, että naisen vaisto voi todellakin mennä niin harhaan kuin vain mahdollista ja että kaikki ei ole sitä mitä luulemme, sillä mielemmekin voi tehdä kepposet ja kaikki taisi minullakin johtua vain liian vilkkaasta mielikuvituksesta. Älä sinäkään Patricia ole niin ehdoton epäilystesi kanssa, sillä kuten totesin, yllätyksiäkin voi tapahtua ja positiivisia sellaisia :))

• Mona

Naisen vaisto on täyttä soopaa ainakin minun mielestäni. Itse erehdyin joskus kuukausia sitten hörhöileen sen naisen vaiston kanssa ja meni niin pieleen kuin vain voi mennä ja hyvä kun en menettänyt rakastani, joten selvittäkää asiat kunnolla puhumalla ettei pidä epätietoisuudessa olla. Jos miesystäväsi ei ole halukas puhumaan, niin sitten se ongelma jatkuu...

• anonyymi

mut eikö pettäjällä tunnukin olevan hyvä selitys aivan kaikkiin eriskummallisuuksiin, ja selitys saattaa tulla ennenkuin on mitään edes osannut kysyäkään... pettäjä on aina varpaillaan, ja kun on monta rautaa tulessa, tulee mokia, joten ei liene vaikea yhdistellä muutamia pikkuasioita pettämiseksi pienessä mustasukkaisessa mielessä...

intuitioon luottaisin silloin, jos yhtäkkiä vuosien jälkeen tulee mustasukkaiseksi, vaikka luuli päässeensä yli moisesta ja luottamus oli välissä ihan kohillaan, ja jos ei selvää syytä keksi omille epäilyilleen ja silti tietää jonkin olevan vinossa.

• Saana*

ettei hän olisi vaan myös minunkin deittini, koska tuntuu, että hänelläkin on monta rautaa tulessa ja netistähän minäkin hänet tapasin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5960
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5545
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5237
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3235
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1811
    Aihe