Viekää Kaarinan koirapuistoon !

lkuftduijlkhljil

Kyllä on perheessä saamattomia nuoria. Iso koira sisällä, tai pihalla narussa koko päivän.
Teini ikäinen ei vie ulos lenkille, vaikka koko kesän on koulusta vapaa. Koiraa kyllä komennetaan olemaan hiljaa, mutta ei viedä lenkille... häpeällistä !
Ei kannata ottaa lainkaan koiraa, jos sille ei järjestetä virikkeitä.

Eläinsuojeluun pitäisi ilmoittaa !

13

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kultsulenkille

      Ilmota ihmeessä jos mielestäsi aihetta on.

    • Pöyristyttävää

      Aikuiset ovat siinä mielessä kuin lapsia, kun koira on pieni sen kanssa kyllä leikitään ja lenkkeillään. Kun se on aikuinen se saa olla narun päässä eikä kukaan välitä.

      Ei koira ole lelu, vaan perheenjäsen. Se kaipaa huomiota ja ulkoiluttamista.

    • vaikeatotuuttaarvella

      On hienoa että sinulla on ollut aikaa seurailla päivät pitkät miten naapurisi koiraa ulkoilutetaa, ja että se on liikaa sekä sisällä että ulkona.
      Koiran hoito, ulkoilutuksineen on aina perheen vanhempien vastuulla, lasten touhuamiset siihen lisäksi on vaan bonusta.

      Jos olet oikeasti huolissasi asiasta, ilmoita eläinsuojeluun, he miettivät onko syytä toimiin vai ei.On heidän tehtävänsä päättää onko syytä olla koirasta huolissaan.

      • Erinäkökanta

        Mielestäni se on myös teini ikäisten vastuulla, jos koiraa haluavat. Meillä ainakin lapset ulkoiluttavat koiraa, se tehtiin selväksi, kun koira hankittiin.


      • HoitakaaLemmikkinne

        Ei pidä ottaa mitään lemmikkiä "olioksi" nurkkiin. Kyllä eläimeen pitää sitoutua ja otto vaiheessa miettiä hoito, koiran kohdalla tietenkin säännöllinen lenkkeily. Onko varaa lääkärikäynteihin ja myös sen elinikä.

        Olen saanut kahdesti sairaan kissan. Toisen korvat kuhisivat punkkeja ja toisella paha korvahiiva. Jälkimmäisen lääkärikäynnit tulivat maksamaan 600€, koska hiiva oli niin sitkeässä ja uusiutuu helposti.

        Pesu ja turkin hoito on myös tärkeää. Ei riitä, että heittää kuivamuonaa eteen kerran päivässä. Ihmiset ovat kerta kaikkiaan laiskoja välinpitämättömiä. Siinä otetaan lemmikki vain kärsimään.


      • NIIIInIhanaa

        Lue alta, mitä koirasi sanoisi sinulle, jos suinkin voisi.

        1. Minun elämäni tulee kestämään arviolta 10-15 vuotta. Jos joudun eroamaan sinusta, se tulee tekemään todella kipeää. Muistathan sen, kun otat minut elämääsi.

        2. Anna minulle tarpeeksi aikaa ymmärtää, mitä milloinkin odotat tai pyydät minulta.

        3. Luota minuun.

        4. Älä ole vihainen minulle pitkään - ja ole kiltti, äläkä laita minua lukkojen taakse jos haluat rangaista minua.


        5. Sinulla on työsi, vapaa-aikasi, ystäväsi. Minulla on vain sinut.
        6. Puhu minulle. Vaikka en ymmärtäisi, mitä sanot, ymmärrän kyllä kun puhut minulle.

        7. Muista, etten koskaan unohda, miten kohtelet minua.
        8. Jos lyöt minua muista, että minullakin on hampaat, joilla voisin helposti purra sinua. Mutta en tee niin, koska rakastan sinua.

        9. Ennen kuin sanot, että minä olen yhteistyökyvytön tai laiska, kysy itseltäsi, onko minulla joku vialla. Ehkä olen kipeä, tai ehkä olen jo niin vanha ja heikko, etten jaksa enää toteuttaa kaikkia toiveitasi.

        10. Pidä minusta huolta, kun olen vanha. Älä anna minun lähteä tästä maailmasta yksin, vaan pidä minua sylissäsi kun aikani on tullut, ja silitä minua. Kaikki on helpompaa, kun sinä olet rinnallani - jopa kuolema.

        Lähde: Facebook


    • upppp

      ....

    • 456789876

      Onhan se jo hyvä, että lemmikki saa olla sekä sisällä että ulkona, on silloin osa perheen elämää.Ja on kuitenkin kiinni jossain, ettei kylillä vapaasti kuljeksi.Eikä se että koira on pihalla kiinni, tarkoita että se siitä kärsisi.
      Surkeampia on ne lemmikit jotka on aina ulkona.
      Niitäkin näkyy, samalla seudulla olevan.Niilläpä onkin vastuuttomat ja surkeat omistajat, kun eivät huolehdi lemmikeistään senkään vertaa.
      Lemmikin paikka on kotona, omistajansa hoivassa.

      • omistajahukassa

        Meillä päin kuljeksii jatkuvasti irtokissoja, useampia.Omistajia ei vaan näy, vaikka laki vaatii omistajaa valvomaan kissan ulkoilut.


    • montapissalenkkiä

      Ulkoilukertoja vähintään 2 mieluimmin 3 - 4 kertaa.
      Uroskoirat eivät varsinkaan saisi joutua pidättelemään useita tuntia, ettei tule rakon kanssa ongelmia

      • perhekoiruus

        Ei kyllä kahdella kerralla koira terveenä pysy.Veisitkö siis aamulla, ja illalla vaan? Pidätysaika tulisi hirmuisen pitkäksi,koira kärsii tuollaisesta.Koittakaapa itse käydä weskissä vaan aamuin ja illoin, ei taida onnistua keltään.

        Meillä viedään paljon useammin.Koira on myös perheen kanssa jokapäiväisten lenkkien lisäksi ulkona tunteja, seurailee perheen pihahommia.Kesällä ovet on avoinna päivisin, joten saa itsekseenkin käydä asioillaan, tai hiiriä jahtaamassa.
        Kun piha on aidattu, se on hyvin koirankin käytössä, ja koira pysyy kaikissa tilanteissa kotona ;)


    • hoitamaton_koira

      Jos kyseessä on se kultainennoutaja-parka, niin tehkää eläinsuojeluilmoitus (ja muutenkin tietenkin). Minä olen tehnyt ainakin 5 eri ilmoitusta samasta kultaisestanoutajasta, vaan ei ole eläinsuojelu katsonut koiran jatkuvaa selvää laiminlyöntiä koiran noutamisen arvoiseksi. Sitä kultaista noutajaa ulkoilutettiin silloin kun muistettiin jotain 50m päähän kotitalon nurkalta. Muuten se oli yksin sisällä tai lyhyessä ketjussa ulkona. Porukat vaikutti ihan vajailta.

    • puistossaparas

      Minä käyn kupittaalla koirapuistossa,samalla voi kiertää kaupunkilenkin,ja koira on sosiaalinen,ja tyytyväinen vaihtuviin kavereihin😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe