Maan tapa on ylinopeus

klo1708

Koska tämä on tullut tavaksi ajaa ylinopeutta. Pitää sitä olla sitten saavutettu etu. Nyky autoille on nykyiset rajoitukset liian alhaiset, joten niitä pitää päivittää.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001247472.html

Poliisin eilen 24.8. tekemän vuorokauden mittaisen valtakunnallisen nopeusvalvonnan tulokset kertovat karua kieltään.

"Poliisitarkastaja Kari Onninen Poliisihallituksesta toteaa nopeusvalvonnalle olevan aina vaan tarvetta."

Miksi ei sitten muuta valvota kuin rajoituksia? Koska ylinopeus on vain pari prosenttia syynä onnettomuuksiin pitäisi silloin valvoa myös muutakin liikenteessä kuin ylinopeuksia. Esim. turvavälejä.

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaikkiVaanEiNäy

      Oletko koskaan ajatellut että se liikenteen ja sen nopeuden valvonta on kaikkein näkyvintä poliisin työtä? Sitä kun tehdään siellä missä on autoja ja ihmisiä. Muu poliisin työ tapahtuu useimmiten pois muiden silmistä kuten esim. huumerikollisuuden, väkivallan, seksi-ja muiden rikosten estäminen, suojaamis-ja varjostustehtävistä puhumattakaan. On siis turha valittaa ettei poliisit muuta tee kuin valvovat ylinopeuksia. Toisaalta miksei poliisi ottaisi vapaaehtoisilta valtion kassan täyttäjiltä löysät ja helpot rahat pois.

      • SipilänHallitusohjelmaa

        Jos poliiseja näkyisi katukuvassa jalkapartioina, niin väkivaltarikokset, tappelut jne.... vähenisi julkisilla paikoilla joissa ihmiset tuntevat nykyään turvattomuutta. No eihän näitä lattajalkoja saa laittaa ulos viimaan ja kylmään ettei tule nuha, mieluummin kerätään pukamia ja kytätään puskassa ja kerätään sakkorysissä rahaa kassaan. Järki puuttuu liikenteen valvonnasta kaikkiaan. Tutkia pidetään typerissä paikoissa, eikä siellä missä liiallisesta nopeudesta olisi vaaraa. Luurien käyttöä ei valvota ollenkaan jne.....


      • Väärin.Valvottu
        SipilänHallitusohjelmaa kirjoitti:

        Jos poliiseja näkyisi katukuvassa jalkapartioina, niin väkivaltarikokset, tappelut jne.... vähenisi julkisilla paikoilla joissa ihmiset tuntevat nykyään turvattomuutta. No eihän näitä lattajalkoja saa laittaa ulos viimaan ja kylmään ettei tule nuha, mieluummin kerätään pukamia ja kytätään puskassa ja kerätään sakkorysissä rahaa kassaan. Järki puuttuu liikenteen valvonnasta kaikkiaan. Tutkia pidetään typerissä paikoissa, eikä siellä missä liiallisesta nopeudesta olisi vaaraa. Luurien käyttöä ei valvota ollenkaan jne.....

        Väkivaltarikoksista siurin osa tapahtuu kodeissa ravintoloissa tai muissa paikoissa joihin poliiseja ei voida sijoittaa. Nopeusvalvontaa suoritetaan useimmiten niissä paikoissa joissa suurilla nopeuksilla on erityisen paljon vaaraa kuten koulujen ja muiden paikkojen lähellä jossa liikkuu lapsia tai muita erityisryhmiä.


      • klo1525
        Väärin.Valvottu kirjoitti:

        Väkivaltarikoksista siurin osa tapahtuu kodeissa ravintoloissa tai muissa paikoissa joihin poliiseja ei voida sijoittaa. Nopeusvalvontaa suoritetaan useimmiten niissä paikoissa joissa suurilla nopeuksilla on erityisen paljon vaaraa kuten koulujen ja muiden paikkojen lähellä jossa liikkuu lapsia tai muita erityisryhmiä.

        Ylinopeudesta saa suuremmat sakot kuin pahoinpitelystä. Jotkut perustelevat tuota, että on vaan yksi uhri, mutta saattaahan se tehdä muitakin ellei olisi kiinni jäänyt ja tekee varmasti lisää.

        Ylinopeutta ajava ei ole vahinkoittanut ketään eikä vaarantunut kenenkään hengeä. Suuremmat vaarat ovat kun puhutaan kännykkään tai muuten räplätään sitä ajaessa. Tai turvavälit ovat pienet. Näistä pitäisi sakottaa enemmän tai ottaa kortti pois.


      • ylinopeusonmyös
        klo1525 kirjoitti:

        Ylinopeudesta saa suuremmat sakot kuin pahoinpitelystä. Jotkut perustelevat tuota, että on vaan yksi uhri, mutta saattaahan se tehdä muitakin ellei olisi kiinni jäänyt ja tekee varmasti lisää.

        Ylinopeutta ajava ei ole vahinkoittanut ketään eikä vaarantunut kenenkään hengeä. Suuremmat vaarat ovat kun puhutaan kännykkään tai muuten räplätään sitä ajaessa. Tai turvavälit ovat pienet. Näistä pitäisi sakottaa enemmän tai ottaa kortti pois.

        Ylinopeus on yksi vaaratekijä siinä missä kännykän räplääminenkin. Hyvä että kaikkiin vaaratekijöihin puututaan.

        Jos ei ole kykyä (lue halua) ajaa sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti, on syytä jättää se ajaminen muiden hommaksi.


    • PoikkeusVahvSäännön

      Minä ajan aina hieman alinopeutta, koska se säästää autoa ja bensiiniä. Pienellä palkalla ei ole varaa ylimääräisiin kuluihin. Moottoritiellä menee koko ajan autoja ohi, mutta ei se häiritse. Heillä on parempi palkka.

      • Rela_x

        Alinopeutta EI OLE. On vain tielle sallittu suurin nopeus, se on osoitettu sellaisilla numeromerkeillä tien varressa. Se numero tarkoittaa suurinta sallittua ajonopeutta, mutta se _ei_ velvoita ajamaan niin lujaa.

        Varsinkin moottoritiellä hitaammin ajavat eivät ole mikään ongelma. Siellä on se toinen kaista juuri siksi, että esim. rekoista pääsisi ohi. Useimmat osaavat sitä myös käyttää, toki on niitäkin jotka eivät ihan osaa. Se heille annettakoon anteeksi.

        Liikenne on yhteispeliä. Harmittomista virheistä (ei konkreettisia seurauksia) ei kenenkään pitäisi vaivaantua kymmentä sekuntia pidemmäksi aikaa. Se vie vain turhaan huomiota liikenteestä ja siitä omasta ajamisesta.


      • alisuorittajatKaikessa
        Rela_x kirjoitti:

        Alinopeutta EI OLE. On vain tielle sallittu suurin nopeus, se on osoitettu sellaisilla numeromerkeillä tien varressa. Se numero tarkoittaa suurinta sallittua ajonopeutta, mutta se _ei_ velvoita ajamaan niin lujaa.

        Varsinkin moottoritiellä hitaammin ajavat eivät ole mikään ongelma. Siellä on se toinen kaista juuri siksi, että esim. rekoista pääsisi ohi. Useimmat osaavat sitä myös käyttää, toki on niitäkin jotka eivät ihan osaa. Se heille annettakoon anteeksi.

        Liikenne on yhteispeliä. Harmittomista virheistä (ei konkreettisia seurauksia) ei kenenkään pitäisi vaivaantua kymmentä sekuntia pidemmäksi aikaa. Se vie vain turhaan huomiota liikenteestä ja siitä omasta ajamisesta.

        Alinopeus on termi jota käytetään arkikielessä niistä jotka nutaavat ja hidastelevat suotta. Moottoritiellä ei hitureista olisi haittaa jos ne pysyisivätkin siellä oikealla kaistalla, mutta kun ei. Lähdetään ohittamaan letkaa alinopeudella ja kerätään perään suurta kulkuetta ja usein ihan vaan sairaan mielihyvän saamiseksi.


      • 3plus5
        alisuorittajatKaikessa kirjoitti:

        Alinopeus on termi jota käytetään arkikielessä niistä jotka nutaavat ja hidastelevat suotta. Moottoritiellä ei hitureista olisi haittaa jos ne pysyisivätkin siellä oikealla kaistalla, mutta kun ei. Lähdetään ohittamaan letkaa alinopeudella ja kerätään perään suurta kulkuetta ja usein ihan vaan sairaan mielihyvän saamiseksi.

        Ainoa järkevä selitys tuolle termille on se, että ajetaan pienintä sallittua nopeutta hitaammin. Ilmiö on siis aika harvinainen.

        Eniten tuota termiä käyttää ihmiset, joille ajaminen on niin vaikeaa että vastuu sen sujumisesta osittain siirretään muille, ja sitten syytetään niitä muita kun homma ei suju siltikään.


      • NoloSikaBussissa1516

        Väärin väärin. Ajamalla kovempa polttoainetta ei ehdi kulua niin paljon kuin hitaammin ajamalla. Kannattaa siis aina aja mahdollisimman kovaa. Hyvin yksinkertaista.


      • 3miinu5
        3plus5 kirjoitti:

        Ainoa järkevä selitys tuolle termille on se, että ajetaan pienintä sallittua nopeutta hitaammin. Ilmiö on siis aika harvinainen.

        Eniten tuota termiä käyttää ihmiset, joille ajaminen on niin vaikeaa että vastuu sen sujumisesta osittain siirretään muille, ja sitten syytetään niitä muita kun homma ei suju siltikään.

        Suomen maateillä ei ole olemassa pienintä sallittua ajonopeutta.



      • KylläOn
        Rela_x kirjoitti:

        Alinopeutta EI OLE. On vain tielle sallittu suurin nopeus, se on osoitettu sellaisilla numeromerkeillä tien varressa. Se numero tarkoittaa suurinta sallittua ajonopeutta, mutta se _ei_ velvoita ajamaan niin lujaa.

        Varsinkin moottoritiellä hitaammin ajavat eivät ole mikään ongelma. Siellä on se toinen kaista juuri siksi, että esim. rekoista pääsisi ohi. Useimmat osaavat sitä myös käyttää, toki on niitäkin jotka eivät ihan osaa. Se heille annettakoon anteeksi.

        Liikenne on yhteispeliä. Harmittomista virheistä (ei konkreettisia seurauksia) ei kenenkään pitäisi vaivaantua kymmentä sekuntia pidemmäksi aikaa. Se vie vain turhaan huomiota liikenteestä ja siitä omasta ajamisesta.

        Moottoritiellä ei saa ajaa alle 60km/h, eli alinopeusrajoitus on olemassa.


      • AlinopeuttaEiOle
        KylläOn kirjoitti:

        Moottoritiellä ei saa ajaa alle 60km/h, eli alinopeusrajoitus on olemassa.

        Näytä se kohta Finlexistä missä kerrotaan moottoritiellä olevan kiellettyä ajaa 60km/h. Näytä missä kohtaa Finlexiä mainitaan sana alinopeus.


      • saa.ja.voi
        KylläOn kirjoitti:

        Moottoritiellä ei saa ajaa alle 60km/h, eli alinopeusrajoitus on olemassa.

        Minä olen monesti ajanut moottoritiellä luokkaa 60 km/h ja kerran reilusti alle sen. Oli nimittäin niin paksu sumu ettei nähnyt mitään eteensä. Tosin koko ajan sai pelätä että joku kädetön tulee takaa reilusti lujempaa ja ajaa konista sisään.

        Noudatin nimittäin tieliikennelaissa mainittua tilannenopeusvelvoitetta jossa pitää ottaa huomioon mm. olosuhteet ja säätää se vauhti sen mukaiseksi.


    • teidenking

      Alinopeus lähinnä häiritsee ja jatkuvana jolloin ohittaessa nopeus nousee hetkellisesti että pystyy pitämään navigaattorin tai työantajan edellyttämän nopeuden siirtyessään yhtä turvallisesti paikasta paikkaa kuin se joka ajaa sitä 72-77 km/h nopeuttaa lainvoimaisesti oikeutetusti ja näennäisturvallisesti sillä nukahtaahan näihin mateluihin.

      • kylmätotuusonettä

        Kuski joka ei kykene ajamaan rajoitusten mukaista vauhtia, ei ole sovelias ratin taakse.


      • Revisiitähuumoria
        kylmätotuusonettä kirjoitti:

        Kuski joka ei kykene ajamaan rajoitusten mukaista vauhtia, ei ole sovelias ratin taakse.

        Miksei sitä kykenisi, mutta ei vaan huvita.


      • huumori--kaukana

        Siis selvä asennevamma. Tosin termi "asennevamma" on liian lyhyt kiertoilmaus sille mistä todellisuudessa on kysymys. Kysymys on suhtautumisesta muihin ihmisiin ja sääntöihin yleensä sekä ennen kaikkea kykyyn toimia yhteisön osana. Nämä ovat mitä suurimmassa määrin geeneistä riippuvaisia kuten rikollisuus yleensä. Ei se omena kauas puusta putoa. Geneettisesti heikot vanhemmat saavat geneettisesti heikkotasoista jälkikasvua. Asennekasvatuksella ja vaatimalla seuraamuksien uhalla noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä, tätä geeniperinnön vaikutusta voidaan jonkin verran korjata mutta se ei kuitenkaan muuta perusasetelmaa, että kysymyksessä on perimä.


      • klo1634
        kylmätotuusonettä kirjoitti:

        Kuski joka ei kykene ajamaan rajoitusten mukaista vauhtia, ei ole sovelias ratin taakse.

        Hiljaa saa ajaa, mutta pitää huoli, että muut pääsevät ohi.


      • oliko.näin
        huumori--kaukana kirjoitti:

        Siis selvä asennevamma. Tosin termi "asennevamma" on liian lyhyt kiertoilmaus sille mistä todellisuudessa on kysymys. Kysymys on suhtautumisesta muihin ihmisiin ja sääntöihin yleensä sekä ennen kaikkea kykyyn toimia yhteisön osana. Nämä ovat mitä suurimmassa määrin geeneistä riippuvaisia kuten rikollisuus yleensä. Ei se omena kauas puusta putoa. Geneettisesti heikot vanhemmat saavat geneettisesti heikkotasoista jälkikasvua. Asennekasvatuksella ja vaatimalla seuraamuksien uhalla noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä, tätä geeniperinnön vaikutusta voidaan jonkin verran korjata mutta se ei kuitenkaan muuta perusasetelmaa, että kysymyksessä on perimä.

        Tarkoittanet tuolla "asennevamma" selvitykselläsi juuri näitä hidastelijoita?


      • ElementaryMyDearWatson
        huumori--kaukana kirjoitti:

        Siis selvä asennevamma. Tosin termi "asennevamma" on liian lyhyt kiertoilmaus sille mistä todellisuudessa on kysymys. Kysymys on suhtautumisesta muihin ihmisiin ja sääntöihin yleensä sekä ennen kaikkea kykyyn toimia yhteisön osana. Nämä ovat mitä suurimmassa määrin geeneistä riippuvaisia kuten rikollisuus yleensä. Ei se omena kauas puusta putoa. Geneettisesti heikot vanhemmat saavat geneettisesti heikkotasoista jälkikasvua. Asennekasvatuksella ja vaatimalla seuraamuksien uhalla noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä, tätä geeniperinnön vaikutusta voidaan jonkin verran korjata mutta se ei kuitenkaan muuta perusasetelmaa, että kysymyksessä on perimä.

        "asennevamma" - tästä päästäänkin makrotaloudellisiin sfääreihin. Suurelle osalle suomalaisista maksetaan liian vähän palkkaa suhteessa huonossa hapessa olevan suuren yleisön toiveisiin. Kyse on siis siitä, että esim. vanhuksia hoitava henkilö saa puolet siitä, minkä esim. langattoman hiiren myyntipäällikkö saa. Joten vanhustenhoitajan on säästettävä bensiinistä, jolloin myyntipäällikkö polttaa hänen perässään päreensä.


      • huumori--kaukana
        oliko.näin kirjoitti:

        Tarkoittanet tuolla "asennevamma" selvitykselläsi juuri näitä hidastelijoita?

        En, vaan Revisiitähuumoria nimimerkin kirjoitusta peilaavia ihmisiä.


      • oliko.näin
        huumori--kaukana kirjoitti:

        En, vaan Revisiitähuumoria nimimerkin kirjoitusta peilaavia ihmisiä.

        Näillä hidastelijoilla se asennevamma on.
        Olisit jättänyt oikomatta, olisi "selvityksestäsi" jäänyt kuva, että on ihan fiksun ihmisen tekemä.


      • todellinen--asennevamma
        oliko.näin kirjoitti:

        Näillä hidastelijoilla se asennevamma on.
        Olisit jättänyt oikomatta, olisi "selvityksestäsi" jäänyt kuva, että on ihan fiksun ihmisen tekemä.

        Hivenen alle rajoitusten saa ja voi ajaa. Yli nopeusrajoitusten ei saa ajaa. Ei pitäisi olla vaikeaa tajuta. Aikuisten oikeasti se asennevamma on heillä jotka eivät kykene/halua ajaa sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti, vaan on pakko päästä rikkomaan lakia.


      • selvitys.selvityksestä
        oliko.näin kirjoitti:

        Näillä hidastelijoilla se asennevamma on.
        Olisit jättänyt oikomatta, olisi "selvityksestäsi" jäänyt kuva, että on ihan fiksun ihmisen tekemä.

        Olisit jättänyt kommentoimatta. Nyt paljastit ettet ymmärtänyt "selvitystä" ja sen sisältöä. Rikollinen ja lain vastainen toiminta ovat vinkkejä, mikäli sattuisit lukemaan "selvityksen" uudestaan.


    • pakumies671

      Ylinopeuden ajaminen on enemmänkin alueellista. Huomaan helposti autot joiden nopeus on selvästi alle tai yli nopeusrajoituksen, koska pyrin itse ajamaan aina rajoitusnopeutta, tai pari kolme kilsaa yli. Nykyisen autoni vakionopeussäädin on tarkka ja näen valitsemani nopeuden numeroina ettei edes tarvitse viisarista katsoa että näyttääköhän se nyt 83 vai 85 km/h.
      Onnekseni en joudu juurikaan liikkumaan ruuhka-aikaan.
      Liikun lähinnä Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueella, ja muutamaa kohtaa lukuunottamatta liikenne kulkee lähes aina rajoitusnopeutta tai alinopeutta. Hyvin harvoin minua ohitetaan, itse joudun ohittelemaan jatkuvasti joten ainakaan täälläpäin suomea en usko yleisesti ajettavan ylinopeutta.
      Yksi näistä harvoista paikoista jossa ajetaan ylinopeutta on Turussa Helsingin moottoritien alku. Siinä alkuosassa on 80 km/h nopeustajoitus, mutta iso osa ajaa 90-100 vauhtia. Silti, jostain käsittämättömästä syystä moni niistä kiireisistä jää jälkeeni kun satasen rajoitus alkaa heti Kaarinan liittymän jälkeen. Jos ollaan liikkeellä puolisoni henkilöautolla, melko harva pysyy enää vauhdissa kun 120 rajoitus alkaa.
      Sama juttu Turkuunkin päin tullessa. Vaikka on ajettu alinopeutta, niin kun 80 rajoitus alkaa, ajetaan niin paljon yli että sakot tulee jos poliisisetä näkee. Mikähän siinäkin on logiikka.

      • mitä.vauhtia

        ajat sillä akkasi autolla 120km/h alueella, jos vain harva pysyy mukana?


      • pakumies671

        120-123 km/h ajan 120 rajoitusalueella joutuen ohittamaan ehkä noin 90% niistä autoista jotka paineli ohitseni kun ajoin 80 alueella nopeutta 80-83. Sellaista nopeutta siis ajan etten ole kenenkään rajoituksia noudattavan teidentukkona mutten myöskään joudu hidastamaan poliisin tai peltipoliisin nähdessäni.


      • mitä.vauhtia
        pakumies671 kirjoitti:

        120-123 km/h ajan 120 rajoitusalueella joutuen ohittamaan ehkä noin 90% niistä autoista jotka paineli ohitseni kun ajoin 80 alueella nopeutta 80-83. Sellaista nopeutta siis ajan etten ole kenenkään rajoituksia noudattavan teidentukkona mutten myöskään joudu hidastamaan poliisin tai peltipoliisin nähdessäni.

        Olen liikkunut teillämme vuodesta 1969 enkä koskaan ole törmännyt tuohon, että 80 alueella ohittavat olisi jopa 90%:ti edessä kun nopeusrajoitus muuttuu 120km/h.
        Tekisi mieli sanoa, että valehtelet, mut en sano, ehkä prosenttilasku ei vaan ole vahvinta aluettasi.


      • munapaku
        pakumies671 kirjoitti:

        120-123 km/h ajan 120 rajoitusalueella joutuen ohittamaan ehkä noin 90% niistä autoista jotka paineli ohitseni kun ajoin 80 alueella nopeutta 80-83. Sellaista nopeutta siis ajan etten ole kenenkään rajoituksia noudattavan teidentukkona mutten myöskään joudu hidastamaan poliisin tai peltipoliisin nähdessäni.

        pakulla on satasen rajoitus, munapää.


      • pakumies671

        Näin on. Lukisit ennen vastaamista koko keskustelun että tiedät mistä on ollut puhe.


    • syy-ja-seuraus

      Sitten kun porukka lakkaa ajamasta ylinopeutta, ei niitä tarvitse valvoa ja sen myötä vapautuu resursseja muuhun. Peiliin katsomisen paikka.

      • vinxinvonxin

        Ja sitten lasketaan rajoituksia, jotta sakkovirta ei ehdy.


      • ei.se.lopu.koskaan
        vinxinvonxin kirjoitti:

        Ja sitten lasketaan rajoituksia, jotta sakkovirta ei ehdy.

        Kyllä ne verorahat voi ottaa jostain muusta jos sakotettavien määrä putoaa dramaattisesti. Vaikka ihravero. Kaikilta lihavilta aletaan perimään ihraveroa.

        Tosin en jaksa uskoa että suomessa, tyhmien, vapaaehtoisesti ylinopeusveroa maksavien määrä, laskisi niin matalaksi että valtion sponssorointi lakkaisi.


    • tavallinen.tallaaja

      Nykyihmisille on nykyiset rajoitukset juuri sopivat (joidenkin ihmisten kohdalla jopa liian suuret).

      Vasemmalla kaistalla roikkuvat ylinopeusyrjöt häiritsevät laillista nopeutta ajavien sujuvaa ajoa.

      • Automies_Pentti

        "Vasemmalla kaistalla roikkuvat ylinopeusyrjöt häiritsevät laillista nopeutta ajavien sujuvaa ajoa. "
        Juuri näin. itse kun saavutan hitaamman ajoneuvon ajaen TASAN suurinta sallittua nopeutta vaihdan surutta vasemmalla kaistalle toki vilkkua käyttäen oli siellä joku takaa ylinopeutta lähestyvä mulkku tai sitten ei. Jos tulee kolari, niin se ylinopeutta ajava on aivan yhtä syyllinen kun minäkin. Yleensä tekevät paniikkijarrutuksen ja alkavat tööttäillä mutta siitä vitut välitän. Jos ei hälytysajossa vilkut päällä niin ei ole oikeutta ajaa ylinopeutta. Tervetuloa kylkeen vaan saatana.


      • vitinmullku
        Automies_Pentti kirjoitti:

        "Vasemmalla kaistalla roikkuvat ylinopeusyrjöt häiritsevät laillista nopeutta ajavien sujuvaa ajoa. "
        Juuri näin. itse kun saavutan hitaamman ajoneuvon ajaen TASAN suurinta sallittua nopeutta vaihdan surutta vasemmalla kaistalle toki vilkkua käyttäen oli siellä joku takaa ylinopeutta lähestyvä mulkku tai sitten ei. Jos tulee kolari, niin se ylinopeutta ajava on aivan yhtä syyllinen kun minäkin. Yleensä tekevät paniikkijarrutuksen ja alkavat tööttäillä mutta siitä vitut välitän. Jos ei hälytysajossa vilkut päällä niin ei ole oikeutta ajaa ylinopeutta. Tervetuloa kylkeen vaan saatana.

        Haista sinä homo paska!


      • vaihda.jo.viimein
        Automies_Pentti kirjoitti:

        "Vasemmalla kaistalla roikkuvat ylinopeusyrjöt häiritsevät laillista nopeutta ajavien sujuvaa ajoa. "
        Juuri näin. itse kun saavutan hitaamman ajoneuvon ajaen TASAN suurinta sallittua nopeutta vaihdan surutta vasemmalla kaistalle toki vilkkua käyttäen oli siellä joku takaa ylinopeutta lähestyvä mulkku tai sitten ei. Jos tulee kolari, niin se ylinopeutta ajava on aivan yhtä syyllinen kun minäkin. Yleensä tekevät paniikkijarrutuksen ja alkavat tööttäillä mutta siitä vitut välitän. Jos ei hälytysajossa vilkut päällä niin ei ole oikeutta ajaa ylinopeutta. Tervetuloa kylkeen vaan saatana.

        Kun noin kovasti haluat autolla itsesi vammauttaa/tappaa, niin aja vaikka järveen tai kallioon, mutta älä aiheuta muille vaaraa yllä kuvailemallasi kusipäisellä ajotavallasi.

        PS. Vaihdathan nimimerkkisi paremmin ajotyyliisi sopivaksi, ehdotan Kusipää_Pentti.


      • HomotSaatiinMukaanTaas
        vitinmullku kirjoitti:

        Haista sinä homo paska!

        Sieltä se homottelu saatiin tähänkin keskusteluun. Hienoa! Se on HOMOO! HOMOO SE ON. Kaikki on HOMOJAA!! HOMO HOMO HOMO.


      • On_Se_Niin_Väärin
        vaihda.jo.viimein kirjoitti:

        Kun noin kovasti haluat autolla itsesi vammauttaa/tappaa, niin aja vaikka järveen tai kallioon, mutta älä aiheuta muille vaaraa yllä kuvailemallasi kusipäisellä ajotavallasi.

        PS. Vaihdathan nimimerkkisi paremmin ajotyyliisi sopivaksi, ehdotan Kusipää_Pentti.

        Eikö olekin masentavaa, että tosielämässä joutuu himmaamaan ylinopeudesta. Vain tällä palstalla voi päästellä urku auki.


      • jepulista...jeeee
        vitinmullku kirjoitti:

        Haista sinä homo paska!

        Homokortti joo. Kyllä se homo toisen tunnistaa.


      • On_Se_Niin_Väärin kirjoitti:

        Eikö olekin masentavaa, että tosielämässä joutuu himmaamaan ylinopeudesta. Vain tällä palstalla voi päästellä urku auki.

        Pidä sinä hinkkaava runtti huoli vaan omista nopeuksistasi helvetin pelle saatana perse naama !


      • pillereitä-naamaan
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        Pidä sinä hinkkaava runtti huoli vaan omista nopeuksistasi helvetin pelle saatana perse naama !

        Jäikö lääkkeet ottamatta ;-)


      • HäirikköOnHäirikköAina
        pillereitä-naamaan kirjoitti:

        Jäikö lääkkeet ottamatta ;-)

        Hajiksen oli pakko taas muistuttaa mikä elämässään on tärkeintä. Lisäksi hän halusi jälleen osoittaa suuria älyllisiä lahjojaan mitä tulee kirjoitusten sisältöön.


      • vaihda.jo.viimein
        On_Se_Niin_Väärin kirjoitti:

        Eikö olekin masentavaa, että tosielämässä joutuu himmaamaan ylinopeudesta. Vain tällä palstalla voi päästellä urku auki.

        Ylinopeutta ajavat ei juurikaan häiritse toisin kuin Kusipää_Pentin kotipoliisi toiminta jolla vaarantaa muut tienkäyttäjät.
        Annat ymmärtää, että kuulut Pentin kanssa samaan kategoriaan, valitteluni.


      • Kjell.C.B.Pippelström
        HomotSaatiinMukaanTaas kirjoitti:

        Sieltä se homottelu saatiin tähänkin keskusteluun. Hienoa! Se on HOMOO! HOMOO SE ON. Kaikki on HOMOJAA!! HOMO HOMO HOMO.

        Upeaa kun uskallat tuoda estottomasti julki sen, mikä sulle on kaikkein kiinnostavinta...


      • juur-päin-vastoin
        vaihda.jo.viimein kirjoitti:

        Ylinopeutta ajavat ei juurikaan häiritse toisin kuin Kusipää_Pentin kotipoliisi toiminta jolla vaarantaa muut tienkäyttäjät.
        Annat ymmärtää, että kuulut Pentin kanssa samaan kategoriaan, valitteluni.

        Ylinopeutta ajavat häiritsevät päivittäin. Ovat ruuhkassa omineet vasemman kaistan itselleen ja häiritseävt sinne siirtymistä. Ajavat letkassa ylinopeutta ja jäävät sinne vasemmalle kaistalle "asumaan".

        Tuhon väitteeseesi voi siis sanoa että asia on ainakin motarilla juuri päinvastoin. Hitaammin ajavista pääsee hyvin ohi mutta kun vasemmalle kaistalle pitäisi siirtyä, niin sinne ei voi sujuvasti ja tasavauhtia ajaen siirtyä koska siellä tullaan letkassa ylinopeutta. Joutuu siis itse hiljentämään hitaamman taakse ja odottaa rakoa ylinopeusletkassa. Ei sujuvaa.


      • Automies_Pentti
        vaihda.jo.viimein kirjoitti:

        Ylinopeutta ajavat ei juurikaan häiritse toisin kuin Kusipää_Pentin kotipoliisi toiminta jolla vaarantaa muut tienkäyttäjät.
        Annat ymmärtää, että kuulut Pentin kanssa samaan kategoriaan, valitteluni.

        Miten niin vaarannan muut tielläliikkujat? Kyllä se ylinopeutta ajava mulkku on se joka toisille vaaran aiheuttaa. Jos vaarannan sen mulkun hengen niin olemme tasoissa. Samalla mitalla takaisin perkele.


      • Harriba
        Automies_Pentti kirjoitti:

        "Vasemmalla kaistalla roikkuvat ylinopeusyrjöt häiritsevät laillista nopeutta ajavien sujuvaa ajoa. "
        Juuri näin. itse kun saavutan hitaamman ajoneuvon ajaen TASAN suurinta sallittua nopeutta vaihdan surutta vasemmalla kaistalle toki vilkkua käyttäen oli siellä joku takaa ylinopeutta lähestyvä mulkku tai sitten ei. Jos tulee kolari, niin se ylinopeutta ajava on aivan yhtä syyllinen kun minäkin. Yleensä tekevät paniikkijarrutuksen ja alkavat tööttäillä mutta siitä vitut välitän. Jos ei hälytysajossa vilkut päällä niin ei ole oikeutta ajaa ylinopeutta. Tervetuloa kylkeen vaan saatana.

        Trolololo. Jätetään trollaaminen pois liikenteestä.


      • PippelihuumoriOnParasta
        Kjell.C.B.Pippelström kirjoitti:

        Upeaa kun uskallat tuoda estottomasti julki sen, mikä sulle on kaikkein kiinnostavinta...

        Upea että vuodesta toiseen uskallat estottomasti tuoda julki sen että olet pirun hauska ja epäilemättä myös kovasti älykäs kaveri.


      • Psykiatricus
        vaihda.jo.viimein kirjoitti:

        Ylinopeutta ajavat ei juurikaan häiritse toisin kuin Kusipää_Pentin kotipoliisi toiminta jolla vaarantaa muut tienkäyttäjät.
        Annat ymmärtää, että kuulut Pentin kanssa samaan kategoriaan, valitteluni.

        "Ylinopeutta ajavat ei juurikaan häiritse" Huomaatko, että olet hieman epävarma asiastasi (tuo juuri[kaan] paljastaa sen epävarmuuden). Eli koet, että ylinopeutta ajavat hieman häiritsevät muita.


      • helppo-ratkaisu
        vaihda.jo.viimein kirjoitti:

        Kun noin kovasti haluat autolla itsesi vammauttaa/tappaa, niin aja vaikka järveen tai kallioon, mutta älä aiheuta muille vaaraa yllä kuvailemallasi kusipäisellä ajotavallasi.

        PS. Vaihdathan nimimerkkisi paremmin ajotyyliisi sopivaksi, ehdotan Kusipää_Pentti.

        Aja itse nopeusrajoitusten mukaisesti, niin ongelma on ratkaistu. Et tällöin osu Pentin kylkeen.


    • Liikenneturha

      Ylinopeus on vaarattomampaa kuin alinopeus (alinopeus käsite siis rajoitusta alhaisempi nopeus). Saksan autobaanat ei ole yhtään Suomen moottoriteitä kummempia, joten niilläkin voitaisiin aivan hyvin ajella vapailla rajoituksilla.

      • tättärääpippijuu

        Millainen on vapaa rajoitus?


      • RajoituksetMyösSaksaan

        Saksassa on suuntaus laittaa nopeusrajoituksia kaikille moottoriteille johtuen pahoista, jopa kymmenien autojen ketjukolareista sekä moottoriteiden aiheuttamista suurista pakokaasupäästöistä.


      • mahtava-uutinen
        RajoituksetMyösSaksaan kirjoitti:

        Saksassa on suuntaus laittaa nopeusrajoituksia kaikille moottoriteille johtuen pahoista, jopa kymmenien autojen ketjukolareista sekä moottoriteiden aiheuttamista suurista pakokaasupäästöistä.

        Ovat sielläkin tulleet järkiinsä.


    • sdfghj

      Moottoritiellä ei nysvärit haittaa, mutta muualla ne on sujuvan liikenteen suurin haitta. Mutta se että ne ajaa 80kmh alueella 74kmh, ja 60 kmh alueella myös 74kmh, pikkasen ihmettelen. Myös suojateiden kohdalla 74kmh.

      • vai-et-sillviisii

        Vai että se on nysväämistä jos taajamissa ajaa ylinopeutta??! Mielenkiintoinen näkemys aiheesta.


      • ymmärrä.lukemasi
        vai-et-sillviisii kirjoitti:

        Vai että se on nysväämistä jos taajamissa ajaa ylinopeutta??! Mielenkiintoinen näkemys aiheesta.

        Sulla tuo luetun ymmärtäminen on pahasti hakusassa.


      • sivustaseurannut
        ymmärrä.lukemasi kirjoitti:

        Sulla tuo luetun ymmärtäminen on pahasti hakusassa.

        Aika usein tuo 60 km/h on taajamissa tai niiden tunntumassa joten mikä oli pointtisi?


      • sitä_nolottaa
        vai-et-sillviisii kirjoitti:

        Vai että se on nysväämistä jos taajamissa ajaa ylinopeutta??! Mielenkiintoinen näkemys aiheesta.

        Tasakaasu-uskovainen nyt teeskentelee tietämätöntä.

        Ylinopeuksista pillittävät tasakaasu-uskovaiset. He köröttävät itse moottoritiellä 90-110 ja jokainen ohi ajava on piittaamaton kaahari.

        Kun moottoritiellä tulee eteen työmaa ja rajoitus tippuu 120->100->80->60 km/h, tasakaasu-uskovainen laskee nopeuttaan vain muodolliset 10 km/h.

        Sama juttu maantiellä. Sekä 80 että 100 rajoituksilla körötetään 80 mittarivirhe päälle eli nopeus pumppaa 70-85, mutta maaseututaajamien ja risteysten 50/60 rajoitusten kohdalla hidastetaan korkeintaan 10 km/h eli 30 km/h alinopeus vaihtuu sujuvasti jopa 20 km/h ylinopeudeksi.

        Sama juttu kaupunkien 40/50 rajoitusalueilla. Näillä tasakaasu-uskovaiset ajavat ihan surutta 20 km/h ylinopeutta eli huiput on sinne 60 km/h pintaan. Vauhti jää alle sen "80 mittarissa" vain sen takia, että kiihdytys tuohon nopeuteen vaatisi 2 km suoran tien ilman risteyksiä ja liikennevaloja.

        Eli, kun joku muu ohittaa alinopeudella konttaavan tasakaasu-uskovaisen, kyseessä on piittaamaton kaahari. Kun tasakaasu-uskovainen itse ajaa 30 km/h ylinopeutta, kyseessä on oikea tilannenopeus. Tasakaasu-uskovaisella on tällöin oikeus ohittaa muita, jopa keltaisella sulkuviivalla tai liikenteenjakajan väärältä puolelta.

        Kun tasakaasu-uskovainen saa 60 km/h rajoitusalueella sakot peltipoliisilta, kyseessä ei ole kaaharin rankaisu, vaan huutava vääryys ja oikeusmurha.


    • Harriba

      Olisi paljon helpompaa, jos kerran vuodessa vähintään tarkistaisi liikennesäännöt. Niillä mennään, eikä "maan tavalla". Turha näistä on täällä keskustella. Jos ei miellytä noudattaa nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä voi jättää autolla ajon muille.

      • valitettavasti.ei

        Se on monelle liian haasteellista. Lisäksi siitä on riski että oppii jotakin. Ehän Euroopan omistajat sellaista voi tehdä joka sotkee heidän näkemyksiään. Parempi vain on ajaa kuten kaikki muut laumasielut ja pässit. Bäää, bäää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7735
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1945
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1910
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      889
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      802
    Aihe