Onko kukaan koittanut tehdä viiniä pelkistä rusinoista eli ns olkiviiniä ? Italiassa Veronan alueella ennenvanhaan rypäleet kuivattiin olkien päällä. Rusinoista tehtiin sitten viiniä. Raisin wine.
Olkiviini.
2
227
Vastaukset
- S.Brenner
En ole viininvalmistuksessa lainkan asiantuntija, mutta muistan lukeneeni eräästä muusta yhteydestä rusinoiden käymiseen liittyvästä ongelmasta. Rusinoissa on yhä kuori tallella, vaikka ovat pieniä ja kurttuisia. Hedelmälihan sokeri ei näinollen pääse hyvin nesteen kanssa tekemisiin. Sitten, jos rusinat vaikka hienontaa jollakin tehosekoittimella tms., menevät siemenet (jos niitä on) rikki, mikä on huono asia käymisen kannalta, koska silloin käymisessä syntyy muutakin kuin etyylialkoholia. Täytyisi vaivalloisesti pilkkoa ehkä rusinat yksi kerrallaan veitsellä...
- S.Brenner
Tällainen keskusteluketju
http://www.homebrewtalk.com/showthread.php?t=30147
käsittelee rusinoista tehtyä viiniä ja neuvoo survomaan rusinat lihamyllyllä hienoksi -- sähkökäyttöiset laitteet kuulemma tekevät niistä paksua tahnaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853617
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813260Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683092On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702740Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442242- 651822
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271799- 351755
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181709- 601668