IS Putkonen (ps ) lähettää Ankalle terveisiä

Lexman54

Suomen ns ruotsalaiset valittavat taas. Ei ole mennyt otsalohkoon vanha viisaus:
" Niin niittää kuin kylvää".

Erinomainen teksti Matti Putkoselta :

"Perussuomalaiset: Pakkoruotsille selkeä ei

Expressen nostaa jutussaan esiin, että Rkp on tippunut hallituksesta pois ja perussuomalaiset on tullut tilalle. Perussuomalaisten taustavaikuttaja työmies Matti Putkonen ei allekirjoita ajatusta, että suomenruotsalaisia sorsittaisiin Suomessa.

– Suomenruotsalaisilla on ollut erityisoikeuksia. Nyt se erityisasema on horjunut. Ymmärrän, että he haluavat pitää siitä kiinni ja kokevat, että heitä syrjitään.

Putkosen mukaan perussuomalaiset lähtee siitä, että sekä suomen- että ruotsinkielisten on oltava yhdenvertaisessa asemassa esimerkiksi opiskelupaikkojen suhteen.

– Suomenruotsalaisten erityisasema on ollut ongelmallinen. Heidän pitäisi ymmärtää se, että se ei ole enää nykyaikaa, että joidenkin jonojen ohi mennään pelkästään kieliperusteella. Nyt mennään kohti tasa-arvoisempaa Suomea.

Putkosen mukaan perussuomalaiset kunnioittaa sitä, että Suomi on kaksikielinen maa. Palvelut on saatava jatkossakin kahdella kielellä. Sen sijaan puolueen vaaliohjelmaan kuuluu ”pakkoruotsin” vastustaminen. Kanta on Putkosen mukaan selkeä ei.

– Pakkoruotsista pitäisi päästä eroon. Se on jopa ruotsin kielen tulevaisuuden kannalta hyvä asia, jos sen opiskelusta tulee vapaaehtoista. Palvelut eivät vaarannu, jos se toteutuu. Ruotsin kieli on silloin samassa asemassa muiden kielien kanssa. Nuoret ymmärtävät, että on monia virkoja ja asemia, missä sitä tarvitaan. Ruotsin opiskeluun tulee motiivi, siitä lähdetään liikkeelle, Putkonen sanoo."

Va va va- joko Ankka lähtee JK:lle itkemään :D

ON helppo olla Putkosen kanssa samaa mieltä mm " joidenkin jonojen ohi mennään pelkästään kieliperusteella".

Härre Gud- Mutta eihän tämä ole mahdollista :D

On helppo päättää kumpaa uskoa, rkp:n ankkaa vai Matti Putkosta ( ps ).
Putkonen ei ole mielipiteillään yksin.
Yli 74 % jakaa tämän mielipiteen.

Yhtenä päivänä nämä ns suomen ruotsalaisten privilegiot ja ohituskaistat poistuvat ja pakkoruotsi sen mukana.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001248492.html

7

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josefinaaaa

• mukava_yllätys

Tuo oli myönteinen yllätys! Pidin aiemmin Putkosta piilosvekona, koska hän ei milloinkaan arvostellut RKP:tä eikä puhunut kieliasioista lainkaan. Muta olin ilokseni kerrankin väärässä. ;-)

Ps. IS:n kommentointi räjähti suorastaan käsiin, kun kieliasia-uutista sai kerrankin kommentoida!

• ddt

Hyvä putkonen

• Peruskansalainen

Valitettavasti lienee niin, että Soini on luvannut ettei pakkoruotsiin kosketa tällä hallituskaudella. Pitää odottaa ensi vaaleihin ja aikaaan, kun Soini lähtee Jenkkeihin.

• Micke41

Huomaatteko, miten rkp:n juoksilas ankka vaikenee ?

• totta. mä siteeraan ankkaa : ei meillä oo mitään kieleen perustuvia privileegioita. opetelkaa juntit ruotsia jos haluatte privileegioita. ei meillä silti oo mitään kieleen perustuvia privileegioita. ei mul oo mitään säätiörahastipendejä. palvokaa persujuntit ruotsalaisuutta niin saatte säätiörahastipendejä. emmä silti saa mitään säätiörahaa och så vidare. int pappa eller mamma utan sfp betalar (:

• Juusokin

Juuri näin. Tässä tulee hyvin ilmi ankan kaksinaamaisuus.
        Huomaa myös mikä reppana ankka on. Ei uskalla tulla tähän ketjuun raakkumaan.
        Se on hänelle niin tyypillistä. Kun jää housut nilkoissa kiinni, lentää takaisin mutalammikkoon ja vaikenee :)
        Miten musta mahtaa omatunto ollakaan, kun tietää puhuvansa paskaa pakkoruotsista, privilegioista ja ohituskaistoista joka päivä ?
        Viiniä kuluu pullottain ....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe