2 vuotta lisää ajoaikaa tarvittaisiin taas

uutttapukkaa

Tilanne on seuraavanlainen

- Ajokortti B lyhytaikainen on ja harjoittelu sekä syventävä vaihe ajamatta.

- Ajoin kortin muutama vuosi sitten ja menetin sen - kortti oli ns. hyllyllä 2 kuukautta ja jouduin uuteen teoriakokeeseen ja inssiajoon. Nyt kortti menossa taas vanhaksi koska en ole suorittanut harjoittelu enkä syventävää vaihetta.

Kuinka tulee menetellä että pääsen taas uuteen inssiin ja teoriaan? Nyt en siis ole tällä kertaa menettänyt korttia, mutta en viitsi enää tällä iällä ( 48v) suorittaa lainkaan tuota harjoittelu ja syventävää osaa.

Mitä kaikkea tällä kertaa täytyy hankkia kyttikseltä jne.???

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matsonaton

      Korttisi ei ole menossa vanhaksi, se on voimassa 15 vuotta. Mutta kun kaksi vuotta tulee täyteen sen myöntämisestä, tulee sinun esittää Ajovarmalle HSV-tokari. Muutoin et saa ajaa sen päivämäärän jälkeen. Kertomasi toimenpide ei ole enää mahdollista, koska lyhytaikaista ajokorttia ei enää ole. Ei muuta kuin suorittamaan jatko-opetusta, mikäli haluat autoilla. Ja jos et halua sitä suorittaa, unohda autoilu.

      • Kerro paljonkon tulee sakkoa jos ajaa kortilla joka merkitty voimassa olevaksi vaikkapa vuoteen 2030 asti mutta ajelee silti???

        Oma korttini on voimassa 2057 asti, ja jotkut sitä mieltä että voin saada sakot jos ajelen sillä vaikkapa vuonna 2050


    • voimassaolo

      Vanhat ajokortit on voimassa 18.1.2033 saakka tai siihen saakka kunnes täyttää 70v. Eli vaikka kortissa olisi 2058 niin ei ole voimassa kuin tuohon edellämainittuun päivään saakka. Uudet kortit on voimass 15 tai 5 vuotta riippuen kortista. Jos kännipäissä menettää vanhan kortin niin muuttuu automaattisesti 15 tai 5 vuoden jos joutuu inssin ja kirjallisen suorittamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe