Kuka on Muumimaailman suosikkihahmosi?

Omia suosikkejani ovat Mörkö ja Nuuskamuikkunen. Nuuskamuikkusen henkilöhahmo perustui vasemmistolaiseen älykköön ja kansanedustajaan Atos Wirtaseen. Mörön esikuvaa en tiedä, mutta hänen kylmä ja samalla niin lempeä olemuksensa saa ihailuni.

https://pbs.twimg.com/media/B9zS81yCEAAPJ2J.jpg

12

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyihelvettisua

Olet ällöttävä. Jos oikeasti olisitkin mies, niin nuo sun jutut kertoo siittä, että olet joko jäänyt henkisesti kehityksessäsi pahasti jälkeen, tai sitte olet niin kuin jo aiemmin todettu on, nainen joka trollaa täällä.

• Jos asioista älyllisesti keskusteluminen kielii henkisesti jälkeenjäämisestä, olkoon niin.

• näytämeille
        Onnii kirjoitti:

Jos asioista älyllisesti keskusteluminen kielii henkisesti jälkeenjäämisestä, olkoon niin.

Älyllinen keskustelu ja Onni eivät vaan sovi yhteen. Näyttäisitkö meille nyt sitä älyllistä keskustelua. Pelkkä vasemmistolaisuus ei tee kenestäkään älykköä vaikka olisikin varma oikeassaolostaan.

• ensimmäinenedelletys
        näytämeille kirjoitti:

Älyllinen keskustelu ja Onni eivät vaan sovi yhteen. Näyttäisitkö meille nyt sitä älyllistä keskustelua. Pelkkä vasemmistolaisuus ei tee kenestäkään älykköä vaikka olisikin varma oikeassaolostaan.

..älylliseen keskusteluun on se, että ymmärtää lukemansa..Valitettavasti sinä et taida ymmärtää. Sivusta vain.

• näytämeille

Niinpä, mietipä sitä ja lukemaasi.

• muumilukijatar

Uskaltaudun haukkujen uhallakin ilmaisemaan mieltymykseni Tove Janssonin muumeihin. Mun suosikki on Muumipappa. Kirja Muumipapan muistelmat on mulla luettuna kasettina ja sitä oli ihana kuunnella lapsen kanssa pitkillä automatkoilla. Muumipapan rauhallisuus ja lempeys tuntuivat ihanilta.
      Muumipappa voimistelee:
      https://www.youtube.com/watch?v=PqdlqUCWmKY

• muumitrulettaa

Muumipeikko on välitön, helposti innostuva ja hyvää tahtova, joka on aina valmis auttamaan muita.
      Mutta mikä mahtaa olla Onnii-provohahmon esikuva??

• Niiiipsu

lukitsen vastauksen;)

• dubidididibididoo

Suosikkini ovat Nuuskamuikkunen, Muumipappa ja Myy.
      Ehkä myös Noita.

• nutturapää

Pikku Myy ehdottomasti suosikki. Joskus aikoinaan olisin voinut olla näkymätön Alisa.

• vilijonkannäköinen

Hattivatit ovat salamyhkäisiä ja samalla hauskojakin (taidan pitää :) ...ja mörkö kanssa...:)))

• enjapanialainen

En tykkää muumeista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      99
      4444
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2365
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2169
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      108
      2164
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      400
      1870
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1483
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1065
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      850
    Aihe