Paketin lähettäminen ulkomaille?

Flowerxpanda

Hei. En ole koskaan itse lähettänyt paketteja minnekään... Vain kirjeitä Suomen sisällä. Lähettäisin ''Fani'' postia..tai noh ollaan me tavallaan jo kavereita. mutta siis San Jose, CA (Californiaan) paketin.
Ostan postista joko laatikon tai sellaisen ruskean ison kirjekuoren missä on kuplamuovia sisällä. Lähetän hänelle Suomalasita karkkia.

Mutta ongelma/kysymys on siinä että:
Mitä siihen pakettiin pitää tiedoiksi laittaa? (Postimerkit, priority, yms. jutut...)

Jos mä vien sen paketin Postiin mitä mää siinä kassalla sanon :D..?

Paljonko sen postin lähettäminen maksaa ?

En halua laittaa siihen pakettiin mitään omia tietoja
(Tiedän kyllä että jos en laita omia tietoja niin jos paketti ei pääse perille niin se jää sitten postiin koska ei ole minun tietoja niin ne ei tiedä kenelle lähettää takaisin.)
Olen nähnyt videoita kun ihmiset avaa paketteja ja ihmettelee kun ei ole lähettäjän tietoja.
Voiko ne postissa kysellä asiasta kun ei ole minun tietoja? (Vihaan selitellä ihmislle asioita kun oon niin akward :'D )

Kiitos avusta!

6

7636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 88.99

"Mitä siihen pakettiin pitää tiedoiksi laittaa?"
      Vastaanottajan nimi ja osoite.

"Jos mä vien sen paketin Postiin mitä mää siinä kassalla sanon :D..?"
      Sano: "Saisinko tähän postimerkit?" Virkailija punnitsee paketin ja saattaa kysyä haluatko lähettää sen lentopostissa vai laivalla. Sen jälkeen hän ilmoittaa postimerkkien hinnan ja luultavasti liimaa ne itse pakettiin ja heittää sen lähtevien lähetysten laatikkoon takanaan.

"Paljonko sen postin lähettäminen maksaa ?"
      Mahdotonta kenenkään tietää. Riippu paketin painosta. Katso postin nettisivuilta hinnastosta.

• Edistystä-tapahtunut

Omien kokemusteni mukaan ei ole mahdollista lähettää ulkomaille pakettia jossa vastaanottajan nimi ja osoite on suoraan paketin päällä. Osoitekortti on pakollinen. Osoitekortissa on joko Priority- tai EMS-tunnus, riippuen siitä millaisesta paketista on kyse.

Osoitekorttiin tulee sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Kukaanhan ei tietenkään tarkista ovatko lähettäjän tiedot oikeita vai keksittyjä.

Mitään "lentopostissa vai laivalla" juttuja ei tietenkään kysytä; vaihtoehdot ovat pikapaketti tai postipaketti. Siinä kaikki.

Niin ja postivirkailija ei tietenkään liimaile mitään postimerkkejä pakettiin vaan maksulipuketarran jonka hän saa koneelta.

Olet tainnut viimeksi lähettää paketin ulkomaille joskus 20 vuotta sitten?

• Flowerxpanda

@88.99 Kiitos paljon avusta!

''Saisinko tähän postimerkit?'' Minulla on kotona niitä?(Basic posti merkkejä ja priority tarroja) vai onko se joku ihan eri kun
        lähettää ulkomaille?

• Flowerxpanda
        Edistystä-tapahtunut kirjoitti:

Omien kokemusteni mukaan ei ole mahdollista lähettää ulkomaille pakettia jossa vastaanottajan nimi ja osoite on suoraan paketin päällä. Osoitekortti on pakollinen. Osoitekortissa on joko Priority- tai EMS-tunnus, riippuen siitä millaisesta paketista on kyse.

Osoitekorttiin tulee sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Kukaanhan ei tietenkään tarkista ovatko lähettäjän tiedot oikeita vai keksittyjä.

Mitään "lentopostissa vai laivalla" juttuja ei tietenkään kysytä; vaihtoehdot ovat pikapaketti tai postipaketti. Siinä kaikki.

Niin ja postivirkailija ei tietenkään liimaile mitään postimerkkejä pakettiin vaan maksulipuketarran jonka hän saa koneelta.

Olet tainnut viimeksi lähettää paketin ulkomaille joskus 20 vuotta sitten?

@Edistystä-tapahtunut Kiitos paljon!
        Ahaa osoite kortti...oon niitä nähnyt. Samalla kun ostan paketin mihin laitan karkit yms. voinko pyytää kotiin sen osoite kortin ja täyttää?

''pikapaketti tai postipaketti.'' Varmaan postissa selittää noitten eron :D? koska en oo varma ymmärränkö noi oikein

• Ismo1118

• anonyymi_qLz

https://www.shipit.fi/

Tuota palvelua käytin itsekin kun lähetin paketin Saksaan. Paketti vähän maitopurkkia pienempi, n 600 grammaa. Halvemmaksi tuli kuin posti, hinta n 15 eur.

Jos ois menny maks 3 cm ja maks 500 grammaa, hinta ois ollu n 7 eur postin palvelun kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe