Paketin lähettäminen ulkomaille?

Flowerxpanda

Hei. En ole koskaan itse lähettänyt paketteja minnekään... Vain kirjeitä Suomen sisällä. Lähettäisin ''Fani'' postia..tai noh ollaan me tavallaan jo kavereita. mutta siis San Jose, CA (Californiaan) paketin.
Ostan postista joko laatikon tai sellaisen ruskean ison kirjekuoren missä on kuplamuovia sisällä. Lähetän hänelle Suomalasita karkkia.

Mutta ongelma/kysymys on siinä että:
Mitä siihen pakettiin pitää tiedoiksi laittaa? (Postimerkit, priority, yms. jutut...)

Jos mä vien sen paketin Postiin mitä mää siinä kassalla sanon :D..?

Paljonko sen postin lähettäminen maksaa ?

En halua laittaa siihen pakettiin mitään omia tietoja
(Tiedän kyllä että jos en laita omia tietoja niin jos paketti ei pääse perille niin se jää sitten postiin koska ei ole minun tietoja niin ne ei tiedä kenelle lähettää takaisin.)
Olen nähnyt videoita kun ihmiset avaa paketteja ja ihmettelee kun ei ole lähettäjän tietoja.
Voiko ne postissa kysellä asiasta kun ei ole minun tietoja? (Vihaan selitellä ihmislle asioita kun oon niin akward :'D )

Kiitos avusta!

6

7018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 88.99

      "Mitä siihen pakettiin pitää tiedoiksi laittaa?"
      Vastaanottajan nimi ja osoite.

      "Jos mä vien sen paketin Postiin mitä mää siinä kassalla sanon :D..?"
      Sano: "Saisinko tähän postimerkit?" Virkailija punnitsee paketin ja saattaa kysyä haluatko lähettää sen lentopostissa vai laivalla. Sen jälkeen hän ilmoittaa postimerkkien hinnan ja luultavasti liimaa ne itse pakettiin ja heittää sen lähtevien lähetysten laatikkoon takanaan.

      "Paljonko sen postin lähettäminen maksaa ?"
      Mahdotonta kenenkään tietää. Riippu paketin painosta. Katso postin nettisivuilta hinnastosta.

      • Edistystä-tapahtunut

        Omien kokemusteni mukaan ei ole mahdollista lähettää ulkomaille pakettia jossa vastaanottajan nimi ja osoite on suoraan paketin päällä. Osoitekortti on pakollinen. Osoitekortissa on joko Priority- tai EMS-tunnus, riippuen siitä millaisesta paketista on kyse.

        Osoitekorttiin tulee sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Kukaanhan ei tietenkään tarkista ovatko lähettäjän tiedot oikeita vai keksittyjä.

        Mitään "lentopostissa vai laivalla" juttuja ei tietenkään kysytä; vaihtoehdot ovat pikapaketti tai postipaketti. Siinä kaikki.

        Niin ja postivirkailija ei tietenkään liimaile mitään postimerkkejä pakettiin vaan maksulipuketarran jonka hän saa koneelta.

        Olet tainnut viimeksi lähettää paketin ulkomaille joskus 20 vuotta sitten?


      • Flowerxpanda

        @88.99 Kiitos paljon avusta!

        ''Saisinko tähän postimerkit?'' Minulla on kotona niitä?(Basic posti merkkejä ja priority tarroja) vai onko se joku ihan eri kun
        lähettää ulkomaille?


      • Flowerxpanda
        Edistystä-tapahtunut kirjoitti:

        Omien kokemusteni mukaan ei ole mahdollista lähettää ulkomaille pakettia jossa vastaanottajan nimi ja osoite on suoraan paketin päällä. Osoitekortti on pakollinen. Osoitekortissa on joko Priority- tai EMS-tunnus, riippuen siitä millaisesta paketista on kyse.

        Osoitekorttiin tulee sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Kukaanhan ei tietenkään tarkista ovatko lähettäjän tiedot oikeita vai keksittyjä.

        Mitään "lentopostissa vai laivalla" juttuja ei tietenkään kysytä; vaihtoehdot ovat pikapaketti tai postipaketti. Siinä kaikki.

        Niin ja postivirkailija ei tietenkään liimaile mitään postimerkkejä pakettiin vaan maksulipuketarran jonka hän saa koneelta.

        Olet tainnut viimeksi lähettää paketin ulkomaille joskus 20 vuotta sitten?

        @Edistystä-tapahtunut Kiitos paljon!
        Ahaa osoite kortti...oon niitä nähnyt. Samalla kun ostan paketin mihin laitan karkit yms. voinko pyytää kotiin sen osoite kortin ja täyttää?

        ''pikapaketti tai postipaketti.'' Varmaan postissa selittää noitten eron :D? koska en oo varma ymmärränkö noi oikein


      • Ismo1118

    • anonyymi_qLz

      https://www.shipit.fi/

      Tuota palvelua käytin itsekin kun lähetin paketin Saksaan. Paketti vähän maitopurkkia pienempi, n 600 grammaa. Halvemmaksi tuli kuin posti, hinta n 15 eur.

      Jos ois menny maks 3 cm ja maks 500 grammaa, hinta ois ollu n 7 eur postin palvelun kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe