Paketin lähettäminen ulkomaille?

Flowerxpanda

Hei. En ole koskaan itse lähettänyt paketteja minnekään... Vain kirjeitä Suomen sisällä. Lähettäisin ''Fani'' postia..tai noh ollaan me tavallaan jo kavereita. mutta siis San Jose, CA (Californiaan) paketin.
Ostan postista joko laatikon tai sellaisen ruskean ison kirjekuoren missä on kuplamuovia sisällä. Lähetän hänelle Suomalasita karkkia.

Mutta ongelma/kysymys on siinä että:
Mitä siihen pakettiin pitää tiedoiksi laittaa? (Postimerkit, priority, yms. jutut...)

Jos mä vien sen paketin Postiin mitä mää siinä kassalla sanon :D..?

Paljonko sen postin lähettäminen maksaa ?

En halua laittaa siihen pakettiin mitään omia tietoja
(Tiedän kyllä että jos en laita omia tietoja niin jos paketti ei pääse perille niin se jää sitten postiin koska ei ole minun tietoja niin ne ei tiedä kenelle lähettää takaisin.)
Olen nähnyt videoita kun ihmiset avaa paketteja ja ihmettelee kun ei ole lähettäjän tietoja.
Voiko ne postissa kysellä asiasta kun ei ole minun tietoja? (Vihaan selitellä ihmislle asioita kun oon niin akward :'D )

Kiitos avusta!

6

8135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 88.99

"Mitä siihen pakettiin pitää tiedoiksi laittaa?"
      Vastaanottajan nimi ja osoite.

"Jos mä vien sen paketin Postiin mitä mää siinä kassalla sanon :D..?"
      Sano: "Saisinko tähän postimerkit?" Virkailija punnitsee paketin ja saattaa kysyä haluatko lähettää sen lentopostissa vai laivalla. Sen jälkeen hän ilmoittaa postimerkkien hinnan ja luultavasti liimaa ne itse pakettiin ja heittää sen lähtevien lähetysten laatikkoon takanaan.

"Paljonko sen postin lähettäminen maksaa ?"
      Mahdotonta kenenkään tietää. Riippu paketin painosta. Katso postin nettisivuilta hinnastosta.

• Edistystä-tapahtunut

Omien kokemusteni mukaan ei ole mahdollista lähettää ulkomaille pakettia jossa vastaanottajan nimi ja osoite on suoraan paketin päällä. Osoitekortti on pakollinen. Osoitekortissa on joko Priority- tai EMS-tunnus, riippuen siitä millaisesta paketista on kyse.

Osoitekorttiin tulee sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Kukaanhan ei tietenkään tarkista ovatko lähettäjän tiedot oikeita vai keksittyjä.

Mitään "lentopostissa vai laivalla" juttuja ei tietenkään kysytä; vaihtoehdot ovat pikapaketti tai postipaketti. Siinä kaikki.

Niin ja postivirkailija ei tietenkään liimaile mitään postimerkkejä pakettiin vaan maksulipuketarran jonka hän saa koneelta.

Olet tainnut viimeksi lähettää paketin ulkomaille joskus 20 vuotta sitten?

• Flowerxpanda

@88.99 Kiitos paljon avusta!

''Saisinko tähän postimerkit?'' Minulla on kotona niitä?(Basic posti merkkejä ja priority tarroja) vai onko se joku ihan eri kun
        lähettää ulkomaille?

• Flowerxpanda
        Edistystä-tapahtunut kirjoitti:

Omien kokemusteni mukaan ei ole mahdollista lähettää ulkomaille pakettia jossa vastaanottajan nimi ja osoite on suoraan paketin päällä. Osoitekortti on pakollinen. Osoitekortissa on joko Priority- tai EMS-tunnus, riippuen siitä millaisesta paketista on kyse.

Osoitekorttiin tulee sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Kukaanhan ei tietenkään tarkista ovatko lähettäjän tiedot oikeita vai keksittyjä.

Mitään "lentopostissa vai laivalla" juttuja ei tietenkään kysytä; vaihtoehdot ovat pikapaketti tai postipaketti. Siinä kaikki.

Niin ja postivirkailija ei tietenkään liimaile mitään postimerkkejä pakettiin vaan maksulipuketarran jonka hän saa koneelta.

Olet tainnut viimeksi lähettää paketin ulkomaille joskus 20 vuotta sitten?

@Edistystä-tapahtunut Kiitos paljon!
        Ahaa osoite kortti...oon niitä nähnyt. Samalla kun ostan paketin mihin laitan karkit yms. voinko pyytää kotiin sen osoite kortin ja täyttää?

''pikapaketti tai postipaketti.'' Varmaan postissa selittää noitten eron :D? koska en oo varma ymmärränkö noi oikein

• Ismo1118

• anonyymi_qLz

https://www.shipit.fi/

Tuota palvelua käytin itsekin kun lähetin paketin Saksaan. Paketti vähän maitopurkkia pienempi, n 600 grammaa. Halvemmaksi tuli kuin posti, hinta n 15 eur.

Jos ois menny maks 3 cm ja maks 500 grammaa, hinta ois ollu n 7 eur postin palvelun kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe