Paketin lähettäminen ulkomaille?

Flowerxpanda

Hei. En ole koskaan itse lähettänyt paketteja minnekään... Vain kirjeitä Suomen sisällä. Lähettäisin ''Fani'' postia..tai noh ollaan me tavallaan jo kavereita. mutta siis San Jose, CA (Californiaan) paketin.
Ostan postista joko laatikon tai sellaisen ruskean ison kirjekuoren missä on kuplamuovia sisällä. Lähetän hänelle Suomalasita karkkia.

Mutta ongelma/kysymys on siinä että:
Mitä siihen pakettiin pitää tiedoiksi laittaa? (Postimerkit, priority, yms. jutut...)

Jos mä vien sen paketin Postiin mitä mää siinä kassalla sanon :D..?

Paljonko sen postin lähettäminen maksaa ?

En halua laittaa siihen pakettiin mitään omia tietoja
(Tiedän kyllä että jos en laita omia tietoja niin jos paketti ei pääse perille niin se jää sitten postiin koska ei ole minun tietoja niin ne ei tiedä kenelle lähettää takaisin.)
Olen nähnyt videoita kun ihmiset avaa paketteja ja ihmettelee kun ei ole lähettäjän tietoja.
Voiko ne postissa kysellä asiasta kun ei ole minun tietoja? (Vihaan selitellä ihmislle asioita kun oon niin akward :'D )

Kiitos avusta!

6

8475

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 88.99

"Mitä siihen pakettiin pitää tiedoiksi laittaa?"
      Vastaanottajan nimi ja osoite.

"Jos mä vien sen paketin Postiin mitä mää siinä kassalla sanon :D..?"
      Sano: "Saisinko tähän postimerkit?" Virkailija punnitsee paketin ja saattaa kysyä haluatko lähettää sen lentopostissa vai laivalla. Sen jälkeen hän ilmoittaa postimerkkien hinnan ja luultavasti liimaa ne itse pakettiin ja heittää sen lähtevien lähetysten laatikkoon takanaan.

"Paljonko sen postin lähettäminen maksaa ?"
      Mahdotonta kenenkään tietää. Riippu paketin painosta. Katso postin nettisivuilta hinnastosta.

• Edistystä-tapahtunut

Omien kokemusteni mukaan ei ole mahdollista lähettää ulkomaille pakettia jossa vastaanottajan nimi ja osoite on suoraan paketin päällä. Osoitekortti on pakollinen. Osoitekortissa on joko Priority- tai EMS-tunnus, riippuen siitä millaisesta paketista on kyse.

Osoitekorttiin tulee sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Kukaanhan ei tietenkään tarkista ovatko lähettäjän tiedot oikeita vai keksittyjä.

Mitään "lentopostissa vai laivalla" juttuja ei tietenkään kysytä; vaihtoehdot ovat pikapaketti tai postipaketti. Siinä kaikki.

Niin ja postivirkailija ei tietenkään liimaile mitään postimerkkejä pakettiin vaan maksulipuketarran jonka hän saa koneelta.

Olet tainnut viimeksi lähettää paketin ulkomaille joskus 20 vuotta sitten?

• Flowerxpanda

@88.99 Kiitos paljon avusta!

''Saisinko tähän postimerkit?'' Minulla on kotona niitä?(Basic posti merkkejä ja priority tarroja) vai onko se joku ihan eri kun
        lähettää ulkomaille?

• Flowerxpanda
        Edistystä-tapahtunut kirjoitti:

Omien kokemusteni mukaan ei ole mahdollista lähettää ulkomaille pakettia jossa vastaanottajan nimi ja osoite on suoraan paketin päällä. Osoitekortti on pakollinen. Osoitekortissa on joko Priority- tai EMS-tunnus, riippuen siitä millaisesta paketista on kyse.

Osoitekorttiin tulee sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Kukaanhan ei tietenkään tarkista ovatko lähettäjän tiedot oikeita vai keksittyjä.

Mitään "lentopostissa vai laivalla" juttuja ei tietenkään kysytä; vaihtoehdot ovat pikapaketti tai postipaketti. Siinä kaikki.

Niin ja postivirkailija ei tietenkään liimaile mitään postimerkkejä pakettiin vaan maksulipuketarran jonka hän saa koneelta.

Olet tainnut viimeksi lähettää paketin ulkomaille joskus 20 vuotta sitten?

@Edistystä-tapahtunut Kiitos paljon!
        Ahaa osoite kortti...oon niitä nähnyt. Samalla kun ostan paketin mihin laitan karkit yms. voinko pyytää kotiin sen osoite kortin ja täyttää?

''pikapaketti tai postipaketti.'' Varmaan postissa selittää noitten eron :D? koska en oo varma ymmärränkö noi oikein

• Ismo1118

Ite lähetin joku aika sitten paketin jenkkeihin täältä https://www.shipit.fi/ . Se oli tosi selkee ja toi osoitekortti hässäkkä tuli kans ulos noiden systeemistä.

• anonyymi_qLz

https://www.shipit.fi/

Tuota palvelua käytin itsekin kun lähetin paketin Saksaan. Paketti vähän maitopurkkia pienempi, n 600 grammaa. Halvemmaksi tuli kuin posti, hinta n 15 eur.

Jos ois menny maks 3 cm ja maks 500 grammaa, hinta ois ollu n 7 eur postin palvelun kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      375
      877
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      865
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      78
      652
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    5. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      159
      635
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      615
    7. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      31
      590
    9. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      59
      580
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      557
    Aihe