Tänään Prismassa kävelin siinä karkkiosaston

jopas.sattu

kautta, ja siinähän kaksi alle parikymppistä hurri-tyttöä puhui muumiruotsia keskenään. Kyllä huvitti kun tytöt pistivät enkunkielisiä lauseita väliin. Ei taida hurri nuoria muumiruotsi paljon enää kiinnostaa.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Det_var_kiva_juttu

      Kappas vain! PISA-idiootit ovat näköjään opetellut ihan englantia?

      Yleensähän rusunuorison puheessa vilisee suomen kielen sanoja.

    • vitunfennomaani

      hanki saatanan pösilö elämä ittelles

      • åååhhhhh

        Siinä oikea PISA-idiootti....heheheheheee!


    • Men var det inte så att svenskan i Finland n hade dött ut och att vi inte längre finns?

      • rumaruotsi

        Ruotsi on niin köyhä kieli että sen olemassaolo on ihme.

        Ulkomaiselta foorumilta:

        Suomalainen ja ruotsalainen tappeli siitä kumman äidinkieli on kauniimpaa. He päättivät pyytää puolueetonta englantilaista kielitieteillijää päättämään.

        Hän pyysi molempia kääntämään Percy Shelleyn kappaleen:

        Island, island,
        Grassy island,
        Grassy island's bride.

        Suomalainen vastasi ensin:

        Saari, saari,
        Heinäsaari,
        Heinäsaaren morsian.

        Ruotsalaisen käännös:

        Ö, ö,
        Hö ö,
        Hö ös mö.

        Arvannette kumman kieltä kielitieteilijä arvosti enemmän.


      • uetry

        He, he.....naurua tuli! Hyvä!


      • uuupppsss

        Juu näyttää englannin kieli valtaavan alaa hurri-nuorien parissa.


      • intenumera
        uuupppsss kirjoitti:

        Juu näyttää englannin kieli valtaavan alaa hurri-nuorien parissa.

        Tidigare tog de intryck av finskan.


      • intenumera kirjoitti:

        Tidigare tog de intryck av finskan.

        Visar bara hur betydelselös finskan blivit ;)


      • eeeheeeee
        twervig kirjoitti:

        Visar bara hur betydelselös finskan blivit ;)

        Sopii tulla kokeileen tänne sisämaahan.


    • "karkki"? Lienee muumisuomea?

      • Yrmyt

        Tytöt huvittelivat ja leikkivät kielillä. Fenno yrmyää aivottoman vakavana.


      • Yrmyt kirjoitti:

        Tytöt huvittelivat ja leikkivät kielillä. Fenno yrmyää aivottoman vakavana.

        Tyttöjen kielileikit ovat minun mieleen. Huomenna Prisman "karkki"osastolle bongaamaan.


      • Peppu-Reino kirjoitti:

        Tyttöjen kielileikit ovat minun mieleen. Huomenna Prisman "karkki"osastolle bongaamaan.

        Olen nyt bongaillut täällä ovien aukeamisesta asti. Vielä ei ole näkynyt tyttöjen kielileikkejä karkkiosastolla. Huijasiko fenno ...kele?


      • niinvarmaanjoo
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Olen nyt bongaillut täällä ovien aukeamisesta asti. Vielä ei ole näkynyt tyttöjen kielileikkejä karkkiosastolla. Huijasiko fenno ...kele?

        Turkin olet bongaillut, kun kirjoitat täällä 24/7. Siinä ei kyllä ehdi tekemään yhtään mitään muuta, ellet sitten kulje jatkuvasti puhelin kädessä ja sillä kirjoita tänne.


      • luonteesiOnJärkyttävä
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Olen nyt bongaillut täällä ovien aukeamisesta asti. Vielä ei ole näkynyt tyttöjen kielileikkejä karkkiosastolla. Huijasiko fenno ...kele?

        Ja miksi käytät suomen kielen yhtä ainoista baltialaisista sanoista "p...kele", sillä se ei ole edes suomen kieltä? Tuohan kertoo VAIN sinusta ja sinun luonteestasi, mitä sanavalintoja käytät. Pelkkä nimimerkkisi kertoo hienosti omasta luonteestasi!


    • Munic

      Olen ulkomaansuomalainen ja ihmettelen tätä kaksikielisyyttä Suomessa. Onko se käytännössä niin että kaksikielinen vaihtaa kieltää joka toisessa lauseessa kun he puhu jonkun kanssa? Törmäsin kerran yhteen ruotsinsuomalaiseen henkilöön Saxassa ja hän puhu yhden lauseen suomeksi ja toisen ruotsiksi ja vaihteli kieltä näin jatkuvasti. Oli niin outoa kun vain voi ajatella!

      • Vai-että-Saxassa

        > Olen ulkomaansuomalainen

        Voi olla mutta olet ensisijaisesti sairas ja katkera fennomaani.


      • Vai-että-Saxassa
        Vai-että-Saxassa kirjoitti:

        > Olen ulkomaansuomalainen

        Voi olla mutta olet ensisijaisesti sairas ja katkera fennomaani.

        Minäpä se elelen täällä "ulkomailla", Ahvenanmaalla. Teidän verovaroilla.


    • mattlidensvekokoulu

      Jos istuu bussissa joka ajaa surujen koulun ohi niin kannattaa kuunnella musiikkia.

      Kun joukko suruja pamahtaa bussiin särkee korvia kun kuulee niiden huutavan svenska-suomea missä suomen kieltä raiskataan.

      "titta du på den där ohjelma igår var dom där vanhukset prata me nuoriso?!

      • MongoolinNäköinen

        Fennomaaneilla on fanaattiset murheet.


    • vakoilua

      Nuorilla ihmisillä on eri tilanteissa eri kielten rekisterit käytössä. Nämä ruotsinkieliset eivät esim. lääkärin vastaanotolla tai virastossa puhuisi näin. Sama koskee suomenkielistä nuorisoa, jonka kielessä joka toinen sana on v*ttu. Eivät hekään tätä kielen rekisteriä käytä puhutellessaan esim. opettajaa koulussa.

      Antaa nuorten olla, elää ja kehittyä. Ja lopetetaan myös heidän vakoilemisensa karkkihyllyillä.

    • nytriittää

      Ruotsin suomalaiset ne vasta ä'llöttävätkin minua. Jatkuvasti vaihtuu kieli suomesta ruotsiin, aivan täysin sekasikiökieltä - niillä, jotka nyt enää suomea edes osaavat. Suomalaisten itsekunnioituksen puute Ruotsissa on oikeasti vaan todella ällöttävää!

      Alistuivat ja alistuvat tuosta vaan Ruotsin alistamispolitiikalle! Usch, olen lopen kyllästynyt Ruotsin suomalaisiinkin, kun olen jonkun aikaa jotuytunut olemaan tekemisissä heidänkin kanssaan! Se alistumisen mentaliteetti, YÄK! Ei voi näin Suomessa syntyneenä nuorena vaan ymmärtää! Suomi yksikieliseksi jo, lopetetaan tämä hulluus ja suomen kieleen kohdistuva rakenteellinen syrjintä!

      • Oppikieli

        Valitettavasti yksikielisyys ei tämän päivän maailmassa onnistu. Fennon on vaan nöyränä opeteltava kieliä!


      • suomalaisetkielitaitois
        Oppikieli kirjoitti:

        Valitettavasti yksikielisyys ei tämän päivän maailmassa onnistu. Fennon on vaan nöyränä opeteltava kieliä!

        "Valitettavasti yksikielisyys ei tämän päivän maailmassa onnistu." Minä olen itse "nöyränä" oppinut 8 eri kielen täysin sujuvasti (ruotsi on yksi niistä). JA väitän, että kaikista paras edellytys sille oli vahva YKSI äidinkieli. Puolikielisyys olisi ollut paljon huonompi edellytys helpolle kielien oppimiselle, olen aina ollut "kieli-ihminen".

        Suurin osa Ruotsissa asuvista on myös yksikielisesti ruotsinkielisiä, miksi et mene samaa alistamis-soopasi puhumaan heille?


      • tai-häipykää
        Oppikieli kirjoitti:

        Valitettavasti yksikielisyys ei tämän päivän maailmassa onnistu. Fennon on vaan nöyränä opeteltava kieliä!

        Opetelkaa hurrit edes Suomea kun täällä asutte.


    • TalanOppipoika

      Idiootin tekemä avaus.

    • sugardaddies

      Bekymmersamt om gamla gubbar studerar flickor som köper godis.

      • osaatteko.hävetä

        Etkö pysty parempaan? Henkilö kävelee hyllyjen välissä missä kaksi hurria puhuu kovaan ääneen(tyypillistä), ei siinä voi olla kuulematta.


    • PoliisiPaikalle

      Fennomaani-namusetä siinä kertoo!

      • fyfan

        Först kollar de på flickor och sedan skriver de här sina perversa tankar.


      • 98765456

        Äckligt !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2317
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      125
      1774
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1657
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      226
      1331
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1293
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1247
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1141
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      986
    Aihe