http://autovouhotus.fi/skoda-octavia-combi-rs-230-joko-jannittaa/
Faktoja heti alusta:
- Siinä missä muut saksalaiset Mercedes ja BMW ovat isolla lekalla uusineet ja laajentaneet mallistoaan, on VAG päämajassa siirrytty skandaalista toiseen.
- TSI-moottoreiden jakoketjut,
- DSG-vaihteisto,
- öljynkulutus,
- päästöhuijaus…
- RepRisk AG:n tutkimuksessa Volkswagen AG pääsi kiistanalaisimmat yhtiöt -listalla sijalle kahdeksan, ohittaen jopa kansainvälisen jalkapalloliiton FIFA:n.
- Näillä kaikilla on vaikutus niin johtajistoon, strategiaan, resursseihin kuin myyntiinkin. Sähköautot ovat tulossa kovaa vauhtia, mutta sähköistä Skodaa ei ole näköpiirissä
- (Golf) GTI on toki ketterämpi ja arvostetumpi,
- 0-100 km/h kiihdytyksessä Octavia häviää Golfille
- RS 230 Combin 6,9 sekunnin kiihtyvyys ei siis tavoittele nykyisen hot hatch sarjan kuuden sekunnin merkkipaalua.
- Combi pitkänä ja painavana farmarikorina ei ole myöskään rata-auto.
- Octavia hukkuu massaan, oli hintalappu tai teho mitä tahansa.
- Halvemmallakin selviäisi. Ensimmäinen turhake on mielestäni DSG vaihteisto.
ELI: EI NÄYTÄ RS 230 PÄRJÄÄVÄN - VERTAILIT MIHIN TAHANSA
RS 230 koeajo!
16
251
Vastaukset
- J.ORMA
Kyykman ei totuuden jälkeisessä maailmassaan luota ihmisten luku- ja ymmärrystaitoon, vaan referoi tekstin kyyk-suodattimella "soveltuvin" osin.
Kun aloituksessa on lainauksia, jatketaan, mutta selvästi:
"Koeajossa ollut 46.000 euron arvoinen erikoisvarusteltu RS 230 vain maksaa saman verran kuin GTI:n alkaen hinta. GTI on toki ketterämpi ja arvostetumpi, mutta RS 230 tarjoaa taksiluokan jalkatilat ja harvinaisen kätevän 610 litran takakontin (Golf 380 litraa)."
"Lopulta
Skoda Octavia RS 230 on hiljainen, tilava ja hyvä auto ajaa. Tehoa on mukavasti aneemisuuden välttämiseksi, mutta todellinen sportti se ei ole. Rahalle saa helposti vastinetta hyvistä varusteista ja tarvittaessa tämän koeajoauton varusteista voisi vielä hintaakin tinkiä alas. Käyttömukavuus talvipaketilla ja iso tavaratila hurmasivat minut helppoudellaan, mutta onko se oikea peruste hankkia sporttiauto, joka ei kuitenkaan ole varsinaisesti sporttiauto? Entä onko merkki rasite vai etu? Skodan brändi tuntuu myyvän asiakkailleen juuri sillä, että se ei ole brändi. Skoda on kuin eräänlainen hipster, joka tavoittelee uniikkia ja konstailematonta olemusta hienostelevien ja kaupallisten massamerkkien ulkopuolella. Skoda vain on se mainstream hipster-tyyli, jossa kaikki haluavat olla samalla tavalla erilaisia. Juuri siksi Skoda Octavia on paras paradoksi, täydellisen epätäydellinen."
ELI: EI NÄYTÄ AUTOINSINÖÖRI PÄRJÄÄVÄN - VERTAILI MIHIN TAHANSA- paska_vertailu
Älyvapaata verrata Golfin ja Octavian täysin erilaisia tiloja
- Qyyqqendahl
Skoda-suodatinta sitten kuitenkin saa käyttää?
Mites tää kohta?
" Seat Leon Cupra tarjoaa selkeästi halvimmat pollet per euro, ja silti tavaratila ei häpeile Skodalle. Peugeot 308 on uskomattoman hyvä ajaa, ja tarjoaa tässä ryhmässä pienimmät päästöt ja silti yhtä ison kontin kuin Octavia. "
"onko se oikea peruste hankkia sporttiauto, joka ei kuitenkaan ole varsinaisesti sporttiauto? "
"Octavia on paras paradoksi, täydellisen epätäydellinen."
- oikea_jorma
Repesin nauruun tässä kohdassa:
Skodalla kymmenen lisähevosvoimaa maksaa noin 3.800 euroa,
Hehe uskomatonta, skoda on keksinyt vihdoinkin (2016) TASAUSPYÖRÄSTÖN LUKON !
- tasauspyörästön lukko - rs-pelleauto
Se siitä sporttisuudesta:
- Octavian kilpailijoita ovat Peugeot 308 GTI, Alfa Romeo Giulietta QV, Seat Leon Cupra…
- Octavia on timmeihin kilpasiskoihin nähden aika bootylicious.
- Jos haluaa laadukkaan ja todella nopean sportin jossa on silti iso tavaratila, niin pitää muistaa myös Honda Civic Type R – hinta 48.000 eur, 310 hv, vääntö 400 Nm, 0-100 km/h 5,7 sek, huippunopeus 270 km/h"
- Kokonaishinta silti maltillinen 46.120 euroa. Vaan onko se liikaa Skodasta
- Ensimmäinen turhake on mielestäni DSG vaihteisto.
- Alfa Romeo Giulietta QV:n uusi TCT-vaihteisto, joka on 0,7 sekuntia edellistä manuaalia nopeampi ja aina kartalla kuskin aikeista.- 423423
Tuo Civic oli se mitä haukuttiin että kaarrejarrutuksissa. On herran hallussa minne päin lähtee.
Pojat, sporttiautoissa on muutakin kuin paikaltaan kiihdytys. Sen pitää olla hauska ajaa eikä se saa tehdä odottamattomia missään tilanteessa. Paikaltaan kiihdyttämiseen on toisenlaiset vehkeet. - Akvivo
423423 kirjoitti:
Tuo Civic oli se mitä haukuttiin että kaarrejarrutuksissa. On herran hallussa minne päin lähtee.
Pojat, sporttiautoissa on muutakin kuin paikaltaan kiihdytys. Sen pitää olla hauska ajaa eikä se saa tehdä odottamattomia missään tilanteessa. Paikaltaan kiihdyttämiseen on toisenlaiset vehkeet.Se Civic oli Skodan hankkima ja varustama että saataisiin se näyttämään huonommalta
- KyykkisMokasiPahasti
Ei tämä avaus täytä Skoda-kritiikin edellytyksiä Suomi24-palstalla, JOS se saa jonkun lukemaan KOKO koeajo-raportin. Kyykkis teki virhearvion.
On syytä huomioida, että Skoda-kritiikin perusperiaatteiden mukaan, ko. koeajoa ei voisi olla edes olemassa. Kannattaa muistella (ja kyykkis voi uudelleen referoida), mitä Skodasta on vuosien varrella täällä faktana kerrottu. - paskamies_
Kiinnostaako oikeesti jotakuta "sporttiautot"?
Eikö RS Octavia ole lähtökohtaisesti tavallista tehokkaampi tilava perheauto? Siis tilava, koska perheautossa tilaa tarvitaan, eikä sillä radalla ajeta....- sökötää
Onko 200 hv "tavallista tehokkaampi" ?
- jormat_paniikissa
sökötää kirjoitti:
Onko 200 hv "tavallista tehokkaampi" ?
Skodapojuille kaikki yli nollan hevosvoiman on tavallista tehokkaampaa
- nimimerkkionliianlyhyt
sökötää kirjoitti:
Onko 200 hv "tavallista tehokkaampi" ?
On. Löydät varmaan jotain "Auto-Dataa" , eli kättä pidempää, siis faktaa, minkälaisia autoja perheautoluokassa myydään.
Paniikkia tuntuu olevan, kun Kyykkis vahingossa linkitti myönteisen koeajo-raportin tukemaan omaa rs-raivoaan... - Qyyqqendahl
nimimerkkionliianlyhyt kirjoitti:
On. Löydät varmaan jotain "Auto-Dataa" , eli kättä pidempää, siis faktaa, minkälaisia autoja perheautoluokassa myydään.
Paniikkia tuntuu olevan, kun Kyykkis vahingossa linkitti myönteisen koeajo-raportin tukemaan omaa rs-raivoaan...Ei nyt ole kyse siitä "mitä myydään" vaan että 149 kW ei ole tehona mikään valtava määrä. Esim suurtehosulakkeet kestävät satojen tuhansien ampeerien virtoja, siitä voi laskea millaisia tehomääriä saadaan pienilläkin jännitteillä. Linja- ja kuorma-autoissa on useita satoja hevosvoimia.
Jos puhutaan sporttiautoista niin eipä taida sielläkään saada 200 hevosvoimalla kuin myötähäpeän. - sportti.se.on
RS:n suomen kielisessä esitteessä lukee suoraan että "täydellinen urheiluauto"
- blokki
Octavia, muut saksalaiset <tirsk> !
Vrt. Petroskoi ja muut suomalaiset kaupungit.. - näiköhän
Onkin "vaikutusvaltainen" tuo autovouhotus.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2137506- 582943
- 1932357
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101773Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1711728Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201406- 751261
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271165Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029