Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta? Pelkään sosiaalisia tilanteita, pelko on hyvin voimakasta ns. helpoissakin tilanteissa.
Syksyllä vanhin lapseni aloitti päiväkodissa ja pelkään päivittäisiä kohtaamisia päiväkodin henkilökunnan kanssa niin paljon että menetän yöuneni. Ts. aamulla vien lapsen ja silloin pitää tervehtiä sekä toisia vanhempia että tarhan"tätejä". Iltapäivällä sama juttu.
Olen saanut huonoa palautetta toisaalta että olen töykeä kun en tervehdi muita. Yleensäkin mua aletaan jossain vaiheessa karttamaan kun ihmiset luulee että haluan olla epäkohtelias. Vaikken halua kuin olla normaalin kohtelias mutten pysty vaikka yritän.
Kuulostaa pieneltä ongelmalta mutta sama juttu on myös työpaikassa ja ihan kaikkialla. Olen käynyt psykiatrilla mutta ei siitä ole apua ollut. Rassaa myös etten jännittämisen tähden saa edes nukuttua, ja unettomuus pahentaa oireita. Siedätyshoito ei ole tähän mennessä auttanut . Vihaan tätä vaivaa, olen kuin vankina sen sisällä.
Tervehtimisen pelko
liianarka
2
94
Vastaukset
- Terve_EnOo
Muista ettei kukaan sinua pakota toisenlaiseksi kuin olet. Miksi pitäisi vastentahtoisesti joka päivä olla tervehtimässä kaikkia samoja naamoja. Jos he tervehtivät, voithan huikata takaisin jos pystyt, miksi sinun pitäisi tehdä aloite.
- Jonskuna
Opettele katsomaan silmiin ihmisiä kohdattaessa puhuessa jne. Siitä voi aloittaa pelon poistamisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005047558- 2302640
- 262571
- 1601907
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01367- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155