Kannattaako mun ajaa Kovasella ja nostaa 30% palkkaa vai Uberilla josta saa 80%?
Mitä mieltä ootte palstan tietäjät?
Kovanen vai Uber
73
1795
Vastaukset
- VaihdaAlaa
Tai sitten menetät uberilla ajamasi tulot lyhentämättömänä valtiolle? Näitä tapauksia jo on. Miksi ajaisit Kovasella 30 prosentilla, kun muut, minäkin maksan 40%? Hyvä ratkaisu olisi vaihtaa alaa kokonaan, taksialalla ei ole ruusuista tulevaisuutta.
- hempppavvn
Taksialalla voisi olla hyvinkin ruusuinen tulevaisuus, jos huomioisitte asiat jotka aloittaja esittänyt. Voi olla suht. pienestä välillä kiinni nousujohteisuus yrittämisessä. Pitää vain olla hoksua!
- asko775s
hempppavvn kirjoitti:
Taksialalla voisi olla hyvinkin ruusuinen tulevaisuus, jos huomioisitte asiat jotka aloittaja esittänyt. Voi olla suht. pienestä välillä kiinni nousujohteisuus yrittämisessä. Pitää vain olla hoksua!
lisään vielä ett kelle siitä olisi haittaa jos taksimiehet toimisivat ketjun aloittajan esittämällä tavalla, siististi??? Vastatkaapa, olkaa hyvät, mitä haittaa olisi.
- AntiUber
Kenellekkö haittaa jättämällä lakisääteiset maksut surittamatta? C'moon hei, meille kaikillehan siitä haittaa on. Mietippä, mitä tapahtuu, jos kukaan ei maksa veroja? Näitä perkeleen vittumaisia älyttömiä ja turhantuntuisia maksuja? Vai lie ovatko sittenkään turhia? Mistä saisit esim. Sosiaalituet, mistä ihmeen rahastosta? Asumistuet, tiet, lekurit, ym ym ym.
Sitten kun olet vanha ja raihnainen, millä rahalla pysyt terveenä? Toisaalta, mistä löytyy niin järjettömiä yksilöitä, että suostuvat jopa purnaamatta maksamaan ulkomaille 20-25% tuloistaan ulkomaille, jättämällä kuitenkin maksamatta meille kaikille tärkeät lakisääteiset maksut pois? Kuka ajattelee näin kusipäisesti?
No, uberkuskithan ne... - AntiUber
Kuskien psykoosi pahenee...
Kuka maksoikaan enemmän veroja
A: Taksiskuski joka saa kassaan 500€ ja ostaa 500€ renkaat
B: Uber kuski joka saa kassaan 500€ ja ostaa 500€ renkaat
AIVAN!!!! - Koivane
Osaako mölö laskea? Renkaat taitaa olla mölön mielestä ainoa kulu josta mölö on velvollinen maksamaan veroja.. Siinä eroa näin aluksi.
- HaluatkoNekru
Koivane kirjoitti:
Osaako mölö laskea? Renkaat taitaa olla mölön mielestä ainoa kulu josta mölö on velvollinen maksamaan veroja.. Siinä eroa näin aluksi.
Osaan!
Taksikuski maksaa veroja 45€
Uber kuski maksaa veroja 96€
Eli reilut tuplat enemmän :)
- omapirssi
Aina on joku välistä vetäjä ei ole helppoo olla duunari, suomessa?
- AsiakasOikea
Mutta helppoa on olla tyytyväinen asiakas!! :) :) :) UBER-taksilla nimittäin kyyti voi olla täysin ilmainen. Tässä alekoodi jolla eka kyyti on maksuton, siis MAksuton!!
q93sw
Laitat tuon koodin Uber-sovellukseesi kun tilaat ensimmäistä kyytiäsi ja matka on ilmainen! Toimii ihan oikeasti! Joku yläraja summassa on, mutta halvemmalla pääse kuitenkin.
- jjjjkkkkjj
Uber on loistava idea.Ei tee mitään ottaa toisten työstä rahat.Vähän niin kuin verottaja,mutta parempi.
Voiskohan keksiä jonkun maailmanlaajuisen vero uberin sais kaikkien veroistatuloista 20%.- KerroHeikkiVaiTravis
Eiks Kovanen tee noin kans mutta 20% sijasta se ottaa 70%
Kumpi on ahneempi?
- maantapa
Uber on fiksumpi.Perusta tili ulkomaille uber maksaa sinne suoraan rahat.
Suomesta pystyt nostamaan peruspäivärahaa ja kela/sossu maksaa asumisen.
Minun vuokra 690 sähkö puhelin ja netti=750 kk siihen 500e peruspäivärahaa.
Ennen sain taksista 2000e käteen 200 tunnilla nyt ajelen paljon vähemmän saan 2000e kk tonne ulkomaan tilille.
En ollut ennen ajatellut,mutta Berner on viitoittanut tien.- ViidenTähdenUuber
Just näin! Tyhmä nostaa uber rahat suomeen.
- koitaavata
Hyvä vitsi. Aloita kertomalla mihin maahan avasit pankkitilin? Ei ole nimittäin ihan helppoa. Kokemukseni Espanjasta kertoo sen, että tili ei niin vain aukea. Eikä auennut Ruotsissakaan...
- pedrowillet
Thai tyttö avaa tilin bankokissa! Espanja on mulkku maa!
- ViidenTähdenUuber
koitaavata kirjoitti:
Hyvä vitsi. Aloita kertomalla mihin maahan avasit pankkitilin? Ei ole nimittäin ihan helppoa. Kokemukseni Espanjasta kertoo sen, että tili ei niin vain aukea. Eikä auennut Ruotsissakaan...
Et vain osaa
- taasnäitä
koitaavata kirjoitti:
Hyvä vitsi. Aloita kertomalla mihin maahan avasit pankkitilin? Ei ole nimittäin ihan helppoa. Kokemukseni Espanjasta kertoo sen, että tili ei niin vain aukea. Eikä auennut Ruotsissakaan...
Vai niin itsellä on tili thaimaassa ja virossa.Tilin avaaminen sveitsiläiseen pankkiin lienee mahdotonta,Mutta miljoonilla ulkoaisilla on sellainen.
- joojoojaa
koitaavata kirjoitti:
Hyvä vitsi. Aloita kertomalla mihin maahan avasit pankkitilin? Ei ole nimittäin ihan helppoa. Kokemukseni Espanjasta kertoo sen, että tili ei niin vain aukea. Eikä auennut Ruotsissakaan...
Et voi olla tosissasi oletko koskaan kuullut ihan nettipankeista.
- joojoojaa
joojoojaa kirjoitti:
Et voi olla tosissasi oletko koskaan kuullut ihan nettipankeista.
Ennen kaikki pelitilit oli esim. sellaisia joista ei verottajalle haluttu paljoa kertoa.
- ViidenTähdenUuber
joojoojaa kirjoitti:
Et voi olla tosissasi oletko koskaan kuullut ihan nettipankeista.
Ei nyt kannata näitä uunoja ihan liikaa neuvoa.
- ViidenTähdenUuber
Huonoja kuskejahan me ollaan. En saanut tähtiä. Poliisi teki rikosilmoituksen minusta laittoman taksiliikenteen harjoittamisesta sekä liikenteen vaarantamisesta.
- HaluatkoNekru
Aijaa! ettäkö 80% saa itselleen...
Mites nne auton kulut sitten- KuppiDD
Ne tulee jokatapauksessa kun etsit homoiluseuraa.. Mikset tekis tiliä samalla?
- ViidenTähdenUuber
Onkos rengillä joka maksaa 70% kovaselle oma auto? Saattaa olla. Käytännössä renki maksaa kahta autoa omasta työstään.
- Taksikeisari
Kovasella tienaat laillisesti 1500 kuussa ja Uberilla 150 laittomasti. Laske siitä.
- hamppuusi
Ei sulle ole tullut mieleen ettei uber kuskit aja pelkästään uber keikkaa,
Käteiselle ajellaan kaikki tutut.Aina saa myös muita käteis kyytejä päälle.
Uber keikkoja on lähes koko ajan tarjolla niitä ajellaan silloin kun ei ole muita tyrkyllä.paljon ajaa niin uberiltä saa 4-5 tonnia ja omia keikkoja reilu 1000e siihen työkkäri päälle mulle jää 4500e puhasta kuussa. - Taksikeisari
Tutuista tulee takkiin. Uberkyytiä tulee ja pukkaa jatkuvasti niin kauan kun autoja on 4. Kun niitä autoja on 4000, niin ei pukkaakaan enää. Katsos kun autojen tarjonta ei lisää kysyntää yhtään ja taksikakku on koko ajan pienenemään päin.
Nykyinen taksi on niin tehokas, ettei näitä tuttuja juuri ajella, eikä muuta hyväntekeväisyyttä yksinkertaisesti ehdi tekemään. Käytännössä tuttu on joku juoppo, joka on menossa kotoa keskustaan juuri silloin, kun kaikki muut kaltaisensakin ovat tekemässä sen saman. Ei tuttu aja huvikseen maanantaiaamuna taksilla pillurallia, vaikka se olisi kuinka halpaa tahansa, koska halpakin maksaa.
Stadissakin kyllä saa taksin "tutulta", kun maksaa kympin tipin, että sen tutun kannattaa ajaa asiakkaiden ohi kyytiä hakemaan. Alennuksen pummaajien puheluihin ei vaan kerkeä vastaamaan ennen kuin muut hommat on tehty. - ViidenTähdenUuber
Voivoivoivoi. Stadissa on pienellä alueella jo satoja Ubereita ja kyytiä riittää kokoajan.
Läskipää taksikuski tietysti heti miettii: "miten niillä riittää kyytiä kokoajan kun minä, ammattikuski istun tolpalla runkkaamassa 8h päivässä".
NO SITÄPÄ SOPIIKIN MIETTIÄ UUNOT HAHAHAHA
- JakomäenPullukkaTaas
Kovasella maksat palkasta 0% auton kuluista
Uberilla maksat palkasta 100% auton kuluista
Kovasella palkka juoskee vaikka ei olisi asiakkaita
Uberilla saat rahaa vain kun on asiakas kyydissä- ViidenTähdenUuber
Kovasella maksat omasta autosta kuitenkin. Autosta jolla voisit ajella Uberia. Toki voi olla ettei sulla ole omaa autoa. Sitten Uber ei ole vaihtoehto muutenkaan.
Kovasella tuskin palkka juoksee jos ei ole asiakkaita. Ei kuulosta järkevältä liiketoiminnalta.
Kaikilla aloilla saa rahaa vain kun on "asiakas kyydissä" - ViidenTähdenUuber
ViidenTähdenUuber kirjoitti:
Kovasella maksat omasta autosta kuitenkin. Autosta jolla voisit ajella Uberia. Toki voi olla ettei sulla ole omaa autoa. Sitten Uber ei ole vaihtoehto muutenkaan.
Kovasella tuskin palkka juoksee jos ei ole asiakkaita. Ei kuulosta järkevältä liiketoiminnalta.
Kaikilla aloilla saa rahaa vain kun on "asiakas kyydissä"Kuski ei maksa palkasta centtiäkään auton kuluista kovasella
Ja kovasella se palkka juoksee vaikka olisi 2 tuntia ilman asikkaita, sen määrittelee TYÖEHTOSOPIMUS (joka saa kuskeilla monasti raivarin aikaan) "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.
Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan" - ViidenTähdenUuber
ViidenTähdenUuber kirjoitti:
Kuski ei maksa palkasta centtiäkään auton kuluista kovasella
Ja kovasella se palkka juoksee vaikka olisi 2 tuntia ilman asikkaita, sen määrittelee TYÖEHTOSOPIMUS (joka saa kuskeilla monasti raivarin aikaan) "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.
Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan"Pyhällä hengelläkö se Kovasen auto kulkee?
Kuski tienaa rahaa x, siitä vähennetään kulut ja Heikin osuus. Kuski saa tse loput. - HaluatkoKehariTurpaan
ViidenTähdenUuber kirjoitti:
Pyhällä hengelläkö se Kovasen auto kulkee?
Kuski tienaa rahaa x, siitä vähennetään kulut ja Heikin osuus. Kuski saa tse loput.Kuskin palkkaan käytetään X prosenttia auton tuotosta
veroihin Y prosentti
Keskukseen W prosentti
Auton kuluihin Å prosentti
Kuskin ei tarvitse osallistua eurollakaan auton kuluihin - ViidenTähdenUuber
Ok.
- Berylia
ViidenTähdenUuber kirjoitti:
Kuski ei maksa palkasta centtiäkään auton kuluista kovasella
Ja kovasella se palkka juoksee vaikka olisi 2 tuntia ilman asikkaita, sen määrittelee TYÖEHTOSOPIMUS (joka saa kuskeilla monasti raivarin aikaan) "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.
Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan"Näissä jutuissa tuntuu menevän AINA sekaisin kaksi asiaa.
Se miten pitäisi toimia JOS TESsiä noudatetaan ja se miten reaalimaailmassa toimitaan.
On aivan turhaa vaahdota "Aikapalkka aina taattu" tai "Tolpalla tienataan" kun se on VAIN se miten PITÄISI toimia. Ei suinkaan se miten oikeasti palkkoja maksetaan.
Jos joku täällä kertoo ettei saa TESsin määrittelemää takuupalkkaa niin asia sitten lienee niin.
Kukaan ei toistaiseksi ole kertonut takuupalkkaa saavansa.
On näkynyt vain näitä "palkka juoksee vaikka olisi 2 tuntia ilman asikkaita, sen määrittelee TYÖEHTOSOPIMUS" -juttuja. Vaikka TES jotain määritteleekin niin sitä noudatetaan vain noin 3,5% yrityksistä. Kaikki muu on vain mielipidettä siitä miten asioiden pitäisi olla. - HaluatkoNekru
Berylia kirjoitti:
Näissä jutuissa tuntuu menevän AINA sekaisin kaksi asiaa.
Se miten pitäisi toimia JOS TESsiä noudatetaan ja se miten reaalimaailmassa toimitaan.
On aivan turhaa vaahdota "Aikapalkka aina taattu" tai "Tolpalla tienataan" kun se on VAIN se miten PITÄISI toimia. Ei suinkaan se miten oikeasti palkkoja maksetaan.
Jos joku täällä kertoo ettei saa TESsin määrittelemää takuupalkkaa niin asia sitten lienee niin.
Kukaan ei toistaiseksi ole kertonut takuupalkkaa saavansa.
On näkynyt vain näitä "palkka juoksee vaikka olisi 2 tuntia ilman asikkaita, sen määrittelee TYÖEHTOSOPIMUS" -juttuja. Vaikka TES jotain määritteleekin niin sitä noudatetaan vain noin 3,5% yrityksistä. Kaikki muu on vain mielipidettä siitä miten asioiden pitäisi olla.Kyllä NE tes palkat ihan oikeuden kautta saa haettua jos ei muuten makseta :O
Rupee seuraavaksi vaikka trollaamaan miten kuskin tulee maksaa omsta palkasta myös auton kulut :D
Vittu te ootte säälittäviä - ViidenTähdenUuber
HaluatkoNekru kirjoitti:
Kyllä NE tes palkat ihan oikeuden kautta saa haettua jos ei muuten makseta :O
Rupee seuraavaksi vaikka trollaamaan miten kuskin tulee maksaa omsta palkasta myös auton kulut :D
Vittu te ootte säälittäviäOk.
- TuomasParkaHulluSeOn
HaluatkoNekru kirjoitti:
Kyllä NE tes palkat ihan oikeuden kautta saa haettua jos ei muuten makseta :O
Rupee seuraavaksi vaikka trollaamaan miten kuskin tulee maksaa omsta palkasta myös auton kulut :D
Vittu te ootte säälittäviäTuomas. Lukihäiriösi vaan pahenee ja psykoosi syvenee.
- Berylia
HaluatkoNekru kirjoitti:
Kyllä NE tes palkat ihan oikeuden kautta saa haettua jos ei muuten makseta :O
Rupee seuraavaksi vaikka trollaamaan miten kuskin tulee maksaa omsta palkasta myös auton kulut :D
Vittu te ootte säälittäviäEn ymmärrä tarvettasi hyökätä muita kirjoittajia vastaan. Tuo "Rupee seuraavaksi vaikka trollaamaan miten kuskin..." on hyökkäys.
En trollaa. Kerron vain miten asiat täällä ovat. Jollain toisella asiat ovat toisin. Palkkojakin maksetaan monin eri tavoin ja perustein.
Juu, on totta että saisin kaiken sen maksuun mitä TES määrää. Sitten vaan tuon työn saaminen samalta alalta ei enää onnistu. Näin se tuntuu olevan kaikkien kohdalla joista tiedän. Kertakorvaukset eivät tässä maassa koskaan ole niin isoja että kannattaisi vaarantaa työpaikkansa. - Berylia
Tulihan se sieltä! Aina alkaa trollialu, haukkuminen, nimittely, stalkkaus jne jne. kun muistutetaan TES:istä, etenkin siitä takuupalkasta
Ja totta, kun hakee korvaukset oikeuden kautta, ei samaan firmaan ole enää asiaa - Berylia
Berylia kirjoitti:
Tulihan se sieltä! Aina alkaa trollialu, haukkuminen, nimittely, stalkkaus jne jne. kun muistutetaan TES:istä, etenkin siitä takuupalkasta
Ja totta, kun hakee korvaukset oikeuden kautta, ei samaan firmaan ole enää asiaaEi kyllä ole asiaa mihinkään muuhunkaan firmaan. Kyllä nämä autoilijat toisensa tuntevat. Työt alalla on tehty heti ensimmäisen oikeusjutun jälkeen.
En minä ainakaan halua haukkua ketään, trollata, nimitellä tai stalkata. Voit olla mitä mieltä haluat, ei siinä mitään.
Pitää vain hyväksyä ettei maailma toimi niin kuin sen haluaisit toimivan. Ei se toimi niinkään kuin minä sen haluaisin toimivan.
Siinä olemme yhtä mieltä että takuupalkkaa pitäisi maksaa. Pyhäkorvauksia myös. MUTTA niitä ei nyt ainakaan siinä firmassa makseta jossa olen töissä. Pomo sanoi suoraan että jos nämä ehdot eivät kelpaa niin töitä ei ole. Haluan kuitenkin pitää kiinni siitä pienestä liksastani jota näillä ehdoilla saan joten näillä säännöillä mennään, toistaiseksi.
- Jakka-
Mulle ne maksaa 36%.
- OlettePaskanjauhajia28
Paskanjauhantaa koko ketju! Turhaa!
- t4re56ghbv
Uber on laitonta niin asiasta tarvinne enempää vääntää, olet käräjillä jos poliisi pongaa sut. Eri asia sitten mikä on kiinnijäämis riski, ehkä aina pieni mutta en tiedä, poliisi saattaa valvoa tätä toimintaa ja eihän siinä riitä muu kuin poliisi ottaa uber keikan ja käräyttää luvattoman kyytisi ja olet käräjillä. Mitä siitä seuraa niin en tiedä, voiko he tutkia että paljonko keikkaa olet ajellut ja sitten voikin olla iso murhe edessä.
Muutakin asiaa tuosta olisi mutta suosittelen ihan laillisia töitä :)
Pimeenä varmaan töitä löytyy jos todella haluaa tienata paremmin, enkä nyt puhu mistään ajohommista.
Siksi mä en moiseen lähtenyt, toiseksi toi uber sivut on niin sekavat että niistä meinaa saada mitään tolkkua ja olen siitä täällä joskus maininnutkin.- 4et5g4444
Noihin muihin kommentteihin kommenttia niin ei ole ns mitään järkeä edes vertailla mitään vakituista duunia ja uberia. Toisessa noista voit ajaa keikkaa kun huvittaa ja toisessa on kuukausipalkalla töissä ja ajat keikkaa mitä käsketään.
- t4re56ghbv
Milloin Uber muuttuu laittomaksi? Noh siinä kohdin kun kuski rupeaa AHNEEKSI ja ottaa enemmän kuin auton todelliset kulut = ei voida tulkita enää kimppakyydiksi
Kuten todettu, ahneella on paskainen loppu.
Jos välttämättä haluaa tarjota kyytejä henkilöautolla ilman taksilupaa ja vielä tienatakin, niin tulee maksa 24% alv, verot, eläkkeet vakuutukset jne. Jos kilsahinta on vaikkapa 1,7€/km ja veroprosentti 20% niin kuskille jää kilsaa kohden käteen vain 0,97€/km josta pitäisi vielä auton kulut maksaa... Ei oikein järkevää - Berylia
t4re56ghbv kirjoitti:
Milloin Uber muuttuu laittomaksi? Noh siinä kohdin kun kuski rupeaa AHNEEKSI ja ottaa enemmän kuin auton todelliset kulut = ei voida tulkita enää kimppakyydiksi
Kuten todettu, ahneella on paskainen loppu.
Jos välttämättä haluaa tarjota kyytejä henkilöautolla ilman taksilupaa ja vielä tienatakin, niin tulee maksa 24% alv, verot, eläkkeet vakuutukset jne. Jos kilsahinta on vaikkapa 1,7€/km ja veroprosentti 20% niin kuskille jää kilsaa kohden käteen vain 0,97€/km josta pitäisi vielä auton kulut maksaa... Ei oikein järkevääEi se ole hinnasta kiinni. Taksia ei saa ajaa millään hinnalla jos autoon ei ole taksilupaa JA kuljettajalla taksin ajolupaa. Jos jompi kumpi puuttuu niin homma on laitonta.
Laitonta on myös 1-2 matkustajaa kyydissä ja taksa yli 1,57 euroa/km. Hinta on valtioneuvoston vahvistama enimmäishinta.
Henkilöliikenteen ALV on sitten 10% eikä muuten yleinen 24%. - muutoin.roskaa
Berylia kirjoitti:
Ei se ole hinnasta kiinni. Taksia ei saa ajaa millään hinnalla jos autoon ei ole taksilupaa JA kuljettajalla taksin ajolupaa. Jos jompi kumpi puuttuu niin homma on laitonta.
Laitonta on myös 1-2 matkustajaa kyydissä ja taksa yli 1,57 euroa/km. Hinta on valtioneuvoston vahvistama enimmäishinta.
Henkilöliikenteen ALV on sitten 10% eikä muuten yleinen 24%.Tuo on vain ja ainostaan lainsäätäjän oma mielipide
- Berylia
Berylia kirjoitti:
Ei se ole hinnasta kiinni. Taksia ei saa ajaa millään hinnalla jos autoon ei ole taksilupaa JA kuljettajalla taksin ajolupaa. Jos jompi kumpi puuttuu niin homma on laitonta.
Laitonta on myös 1-2 matkustajaa kyydissä ja taksa yli 1,57 euroa/km. Hinta on valtioneuvoston vahvistama enimmäishinta.
Henkilöliikenteen ALV on sitten 10% eikä muuten yleinen 24%.Niin mutta KIMPPAKYYTIÄ saat tarjoa todellisia kuluja vastaan!
Ja TAVARALIIKENTEEN alv on 24% eli kun matkustajalla on mukana vaikkapa laukku niin kaikki menee lain mukaan. Ja tavaraliikenteen hinnoille ei ylärajaa! Ja toki auton kyytiin sen laukun lisäksi saa ottaa muutaman matkustajan kuten monet muuttorifirmat yms tekee - Berylia
muutoin.roskaa kirjoitti:
Tuo on vain ja ainostaan lainsäätäjän oma mielipide
Juu, niin on. Samalla se kuitenkin on olemassa oleva laki jonka mukaan toimitaan.
- Berylia
Berylia kirjoitti:
Niin mutta KIMPPAKYYTIÄ saat tarjoa todellisia kuluja vastaan!
Ja TAVARALIIKENTEEN alv on 24% eli kun matkustajalla on mukana vaikkapa laukku niin kaikki menee lain mukaan. Ja tavaraliikenteen hinnoille ei ylärajaa! Ja toki auton kyytiin sen laukun lisäksi saa ottaa muutaman matkustajan kuten monet muuttorifirmat yms tekeeTämä ei mene ihan näin. ns. käsimatkatavaran kuljettamista ei katsota tavaraliikenteeksi jos matkustaja seuraa mukana. Tosin tavaraliikenteenkin alviin voi vaikuttaa siten että Matkustaja tulee kyytiin muutamaksi metriksi ja kyseessä onkin henkilöliikenne ja alv 10%. Loppumatkan ajaksi autoon jääkin sitten vain tavara.
Ja kimppakyydiksi ei lasketa sitä että veisit kaverisi jonnekin menemättä itse muuta kuin kyyditäksesi. - Berylia
Berylia kirjoitti:
Tämä ei mene ihan näin. ns. käsimatkatavaran kuljettamista ei katsota tavaraliikenteeksi jos matkustaja seuraa mukana. Tosin tavaraliikenteenkin alviin voi vaikuttaa siten että Matkustaja tulee kyytiin muutamaksi metriksi ja kyseessä onkin henkilöliikenne ja alv 10%. Loppumatkan ajaksi autoon jääkin sitten vain tavara.
Ja kimppakyydiksi ei lasketa sitä että veisit kaverisi jonnekin menemättä itse muuta kuin kyyditäksesi.Ei muutakuin tekemään rikosilmoitusta tästä
http://www.pakukuljetus.fi/fi/Kuljetuspalvelut/PakettiautoJaKuljettaja/
"Pakettiauton tilavuus on 9 m³. Lisäksi mukaan mahtuu kaksi matkustajaa."
Ei taatusti ole henkilöliikennelupaa, silti pääsee pisteestä A pisteeseen B rahaa vastaan kunhan mukana myös esim. käsilaukku - Berylia
Berylia kirjoitti:
Ei muutakuin tekemään rikosilmoitusta tästä
http://www.pakukuljetus.fi/fi/Kuljetuspalvelut/PakettiautoJaKuljettaja/
"Pakettiauton tilavuus on 9 m³. Lisäksi mukaan mahtuu kaksi matkustajaa."
Ei taatusti ole henkilöliikennelupaa, silti pääsee pisteestä A pisteeseen B rahaa vastaan kunhan mukana myös esim. käsilaukkuJuu, niin pääsee:
Pakettiauto ja kuljettaja tunniksi käyttöösi. 89€
Lisäaika. 30€/15min.
Ihan pientä tai kovin pitkää matkaa ei kannata tällä metodilla tehdä. Menee nimittäin reilusti yli taksin taksan. - jji453ijo345
Berylia kirjoitti:
Ei muutakuin tekemään rikosilmoitusta tästä
http://www.pakukuljetus.fi/fi/Kuljetuspalvelut/PakettiautoJaKuljettaja/
"Pakettiauton tilavuus on 9 m³. Lisäksi mukaan mahtuu kaksi matkustajaa."
Ei taatusti ole henkilöliikennelupaa, silti pääsee pisteestä A pisteeseen B rahaa vastaan kunhan mukana myös esim. käsilaukkuBerylia: et taida olla penaalin terävin kynä?
Eihän se veloita mitään niistä matkustajista, saa siinä vieressä istua vaikka sun kaltainen apina rapsuttamassa päätään. JOS pakukuljetus veloittaa niistä matkustajista niin sitten siitä tulee laitonta joka rikkoo useitakin lakeja joista sinä tuskin tiedät mitään. - jji453ijo345
Pakettiauton näköinen taksi jossa 8 matkaajaa 70 kilsan lenkki = noin tunti = 160€... Sitten vielä ennakkotilaus niin 167€
Ja kaikki tämä 10% ALV:llä
Ja toinen palvelu tarjoaa 24 % ALV:llä vastaavan 89€
Mutta hinnat sikseen, miten voi olla että laki sallii HENKILÖLULJETUKSEN vapaalla hinnoittelulla ilman taksilupaa jne. kunhan kyydissä on vaikkapa käsilaukku....
Ja noihan antaa juurikin autolle tavaralle hinnan ja mainitsee että matkustaja pääsee mukaan, eli onko homma laillista niin kauan kun hinta on sama oli kyydissä 0 tai 8 matkaajaa?
Ja muistetaan taas se asiallinen keskustelu, ei haukkumista, stalkaamista, spämmiä, nimittelyä, copy/pastea - Berylia
Ja todetaan myös "Tavarakuljetusten, joissa EI ole mukana matkustajaa, taksaa ei ole säädelty. Niiden arvonlisävero on 24 prosenttia."
Joten ei muutakuin rikosilmotiusta menemään noista lakien kiertäjistä! ja noita on paljon
- taksit.helvettiin
60-luvulla kauhisteltiin sitä kun kioskit halusivat myydä nakkimakkaroiden lisäksi hampurilaispihvejä. Lupaa ei haluttu antaa koska silloin ei oltaisi voitu kieltää "muidenkaan tuotteiden myyminen".
Eiköhän tuo taksielitiin hyysääminen lopu uuberin tapaisten uusien liiketoimintamallien myötä.
Kaiken lisäksi Uuber on mukavampi. Maksaminen helppoa ja nopeaa, ei tarvitse kinata ja lässyttää jonkun huijaavan idiootin kanssa joka vaatii kortin sijasta käteistä tai haluaa laskuttaa kahteen kertaan matkan. Uuberissa mokoma ei ole mahdollista, toisin kuin suomi-taksimafiassa jossa pelle skodan ratissa on aina kingi.- ViidenTähdenUuber
2020 naureskellaan tälle samalla tavalla kuin nakkikioskien kielloille tänään.
Kun katsoo ihmisten kommentteja näissä Uber-jutuissa, näyttää tukea tulevan paljon. Muutama vakio taksari niissä puolustaa ja yrittää muistuttaa laeista. Eivät ymmärrä, että kyse on siitä että ihmiset pitävät näitä rajoituksia naurettavina. - asdkjdi
ViidenTähdenUuber kirjoitti:
2020 naureskellaan tälle samalla tavalla kuin nakkikioskien kielloille tänään.
Kun katsoo ihmisten kommentteja näissä Uber-jutuissa, näyttää tukea tulevan paljon. Muutama vakio taksari niissä puolustaa ja yrittää muistuttaa laeista. Eivät ymmärrä, että kyse on siitä että ihmiset pitävät näitä rajoituksia naurettavina."Eivät ymmärrä, että ihmiset pitävät näitä rajoituksia naurettavina"??
Hyväksynet tasapuolisuuden nimissä sen, että tulevaisuudessa muutkin kuin Uber kuskit voivat noudattaa/jättää noudattamatta mitä tahansa lakia, jos se ko, yksilön mielestä on naurettava? - ViidenTähdenUuber
Toki. Jos kokee tarvetta niin voi näin vapaasti tehdä. Seurauksiin toki kannattaa varautua.
- kkdjdhfh
ViidenTähdenUuber kirjoitti:
Toki. Jos kokee tarvetta niin voi näin vapaasti tehdä. Seurauksiin toki kannattaa varautua.
Miten muuten itse olet varautunut seurauksiin laittoman taksiliikenteen harrastamisesta? Siitähän alkaa nyt ropista sekä sakkoja, että laittomasti hankitun tulon menetyksiä valtiolle. Uberhan on luvannut "tukea".. onko näkynyt :)?
- Himmee123
Oot sää viisas.Hieno kommentti.
- ViidenTähdenUuber
Kovanen sella palkka juoksee myös auton seistessä tolpalla ilman asiakkaita
Uberilla saat palkkaa vain kun asiakas kyydissä
Kovanen kattaa 100% auton kuluista
Uberilla maksat itse 100% auton kuluista, joten jos tulee 3 tonnin remontti niin sun "palkkaprossa" onkin oitkän aikaan 0%
Lisäksi jos teet homman laillisesti, et saa ottaa kuin auton todelliset kulut, muuten joudut kikkailemaan 24% alv:n jne jne jne. kanssa jos ET hanki taksilupaa- ViidenTähdenUuber
Just näin!
- HäivyTaiSattuuPahasti
Tosin KUKAAN ei ole vielä vuosienkaan saatossa voinut kertoa uberin hinnoista mitään. Joten emme voi tietää onko toiminta kannattavaa vaiko ei "laillisesti"
ei tiedetä onko aloitusmaksua, minimihintaa, kilsahintaa, tuntihintaa jne jne jne.
- 6565y5656y
Mä en ymmärrä miksi tälläisiä laittomia juttuja pitää tukea ja ajaa eteenpäin.
Taksi hommissa taksikuskeilla on työ jolla tulee toimeen, jollakinlailla edes jotain säännöllisyyttä ja lain mukaista toimintaa. Ottakaa nyt huomioon että tämä ei ole mikään itä euroopan maa jossa sitten karvaranteet verkkarissa jalassa touhuu ihan mitä vaan ja niitä pukkaa suomeenkin koko ajan kiitos näiden perkeleen eu sopimusten ja itse eu ja muiden juttujen.
Ei meidän tarvitse laskea elintasoa, laske sinä ja muuta jonnekkin serbiaan jos siellä on niin hienot systeemit ja kaikki toimii.- 6565y5656y
Tavoite on:
1 Edulliset kyydit
2 Enemmän asikkaita
3 Taksi vaihtoehdoksi myös oamlle autolle, bussille, polkupyörälle jne
4 Kuskilla kohtuu palkka, eli vähintään noin 12€/h lisät oli asiakkaita tai ei
5 Varma saatavuus
Miksi se ei onnistu? Koska nykyisin isännät vetää välistä niin ison siivun kyydin hinnasta että se ei mahdollsita kohtia 1-2-3
Jotkut kuskit jopa valehtelee että ei saa "takuupalkaa" eli että palkka EI juoksisi jos asiakas ei olisi kyydissä (johtuen kalliista hinnoista) mutta nämä jutut voidana jättää omaan arvoon - kiäsekopää
6565y5656y kirjoitti:
Tavoite on:
1 Edulliset kyydit
2 Enemmän asikkaita
3 Taksi vaihtoehdoksi myös oamlle autolle, bussille, polkupyörälle jne
4 Kuskilla kohtuu palkka, eli vähintään noin 12€/h lisät oli asiakkaita tai ei
5 Varma saatavuus
Miksi se ei onnistu? Koska nykyisin isännät vetää välistä niin ison siivun kyydin hinnasta että se ei mahdollsita kohtia 1-2-3
Jotkut kuskit jopa valehtelee että ei saa "takuupalkaa" eli että palkka EI juoksisi jos asiakas ei olisi kyydissä (johtuen kalliista hinnoista) mutta nämä jutut voidana jättää omaan arvoonMitä ihmeen juttuja sinä urpo suollat.On sulla mielikuvitus.Lue vaikka lehtiä vähän niin saisit oikeasta elämästä jotain tietoa.
- InvaLidiHomo
6565y5656y kirjoitti:
Tavoite on:
1 Edulliset kyydit
2 Enemmän asikkaita
3 Taksi vaihtoehdoksi myös oamlle autolle, bussille, polkupyörälle jne
4 Kuskilla kohtuu palkka, eli vähintään noin 12€/h lisät oli asiakkaita tai ei
5 Varma saatavuus
Miksi se ei onnistu? Koska nykyisin isännät vetää välistä niin ison siivun kyydin hinnasta että se ei mahdollsita kohtia 1-2-3
Jotkut kuskit jopa valehtelee että ei saa "takuupalkaa" eli että palkka EI juoksisi jos asiakas ei olisi kyydissä (johtuen kalliista hinnoista) mutta nämä jutut voidana jättää omaan arvoonillalla ajattelin riipasta kovat kännit ja mennä käymään "tyttö"ystävän luona Kaarinassa, asun itse Turun keskustassa
Nyt menen pyörällä.
Kumpi on taksille kannatavampaa
A: Olla 20 min tolpalla, auto ei tuota mitään, mutta palkka ja kuskin sivukulut juoksee
B: Ottaa 14€ ja ajaa keikka Turusta Kaarinaan, noin 10km - Kkhyukjbh
6565y5656y kirjoitti:
Tavoite on:
1 Edulliset kyydit
2 Enemmän asikkaita
3 Taksi vaihtoehdoksi myös oamlle autolle, bussille, polkupyörälle jne
4 Kuskilla kohtuu palkka, eli vähintään noin 12€/h lisät oli asiakkaita tai ei
5 Varma saatavuus
Miksi se ei onnistu? Koska nykyisin isännät vetää välistä niin ison siivun kyydin hinnasta että se ei mahdollsita kohtia 1-2-3
Jotkut kuskit jopa valehtelee että ei saa "takuupalkaa" eli että palkka EI juoksisi jos asiakas ei olisi kyydissä (johtuen kalliista hinnoista) mutta nämä jutut voidana jättää omaan arvoonPitäähän kaikista tuloista maksaa verot ja muut että missä kohtaa sä tienaat enemmän
- Mrfantasia
InvaLidiHomo kirjoitti:
illalla ajattelin riipasta kovat kännit ja mennä käymään "tyttö"ystävän luona Kaarinassa, asun itse Turun keskustassa
Nyt menen pyörällä.
Kumpi on taksille kannatavampaa
A: Olla 20 min tolpalla, auto ei tuota mitään, mutta palkka ja kuskin sivukulut juoksee
B: Ottaa 14€ ja ajaa keikka Turusta Kaarinaan, noin 10kmEntäs jos saan sun tyttöystävän kyytiin saan täyden hinnan 10e tippiä ja pillua.niin ettei mun kannata sua tolla hinnalla kuskailla.
- erwfrewf
Mrfantasia kirjoitti:
Entäs jos saan sun tyttöystävän kyytiin saan täyden hinnan 10e tippiä ja pillua.niin ettei mun kannata sua tolla hinnalla kuskailla.
Eli kannatavempaa on ajaa kohtuu voitolla kuin antaa auton seistä ja palkan juosta
- keijoeinari
InvaLidiHomo kirjoitti:
illalla ajattelin riipasta kovat kännit ja mennä käymään "tyttö"ystävän luona Kaarinassa, asun itse Turun keskustassa
Nyt menen pyörällä.
Kumpi on taksille kannatavampaa
A: Olla 20 min tolpalla, auto ei tuota mitään, mutta palkka ja kuskin sivukulut juoksee
B: Ottaa 14€ ja ajaa keikka Turusta Kaarinaan, noin 10kmTolpalle jos tulee rohkeasti kysymään niin hinnat ovat aina neuvoteltavissa. Olen heittänyt mm. asiakkaan pasilasta kentälle 25eurolla aamun hiljaisina tunteina, sekä kalliosta taka töölöön 12euroa yöllä. Ruuhka aikana nyt tietenkään kovan kysynnän takia kannata/kerkeä kauheasti hintoja viilaamaan alakanttiin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197