BMW moottori

Kusetettuko

Oli melkoinen virhe Citroenilta sekaantua bemarin bensamoottoreihin. PSA:n oma bensamylly oli äärimmäisen luotettava voimanlähde. Nyt nämä bemarin THP moottorit aiheuttavat harmaita hiuksia huolettomilla kulkineilla liikkumaan tottuneille sitikan omistajille. Onko miten hyvin myyjät/maahantuoja osallistuneet näiden bimmerin myllyjen korjauksiin?

Surku kun todella luotettavaksi osottautunut merkki meni tekemään tuon yhteistyösopimuksen ja nyt on korjaamo tullut tutuksi monelle sitikan omistajallekin.

27

4206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simcaolikestävinfratuote

      Eikös bemari suunnitellut tuon koneen..tahallaan päin persuuksia testasivat PSA:n "laadunvalvonnan" siitähän ranskalaisilla ei ole mitään kokemusta mutta PSA teki em moottorin ihan sama kuka sen suunnitelee niin viduiksi menee kun ranskalaiset on messissä sössimässä..enpä kehuisi esim:xu ja ew öljylinkoja 1.6HDI on myös vitsi diesel koneeksi, jospa puretech kestää ihan muutaman kymppitonnin ?

      • Kusetettuko

        Millä planeetalla elät? Bemarin suunnittelema ja tekemä kötöstys. Käytetään myös pikkubemarissa, minissä ja pösössä. Kaikissa samat jakopään ja imusarjan ogelmat. PSA:n koneet äärimmäisen luotettavia.


      • millähänplaneetalla
        Kusetettuko kirjoitti:

        Millä planeetalla elät? Bemarin suunnittelema ja tekemä kötöstys. Käytetään myös pikkubemarissa, minissä ja pösössä. Kaikissa samat jakopään ja imusarjan ogelmat. PSA:n koneet äärimmäisen luotettavia.

        Bensiinimoottorit

        "EP3- ja EP6-moottorit olivat PSA:n ja BMW:n yhdessä suunnittelemia. Ne hyödynsivät BMW:n kehittämää Valvetronic-tekniikkaa, joka mahdollisti muuttuvan venttiilien ajoituksen. EP-moottoreita käytettiin myös BMW:n Mini-autoissa. EP-moottorit valmistettiin PSA:n Douvrinin tehtaalla, Ranskan Nord-Pas de Calais’ssa"
        Ja PSA tehtaalla laadunvalvojana oli Ray Charles, joka lakon takia istuttiin ulos, työtekijät sanoivat että eivät pysty siihen laatuun, mitä noin tarkkanäköinen mies vaatii, kun ovat tottuneet tekemään vähän sinnepäin, no nyt ei ole laadunvalvontaa vaan tulee niitä ranskan omia pommeja, ei sitikan omistajat edes faktoja tajua..no emme me kaikki ole täydellisiä eihän ranskalaisia autoja muuten kukaan ostaisikaan..


    • Omassavaraparemmasta

      Onneksi sentään PSA käyttää omia diesel moottoreita, eikä ole haksahtanut BMW:n N47 koneisiin. Nekin ovat kuuluisia jakopään onhelmista. Sen löydät nykyisin myös Toyotasta.

    • MikaOjantausHML

      Ois kanattanu tilata Daimlerilta, tosin ei sekaannu tollasiin kura merkkeihin.

    • Briggs--Strattonparempi

      Puretech moottori : suunniteltu Mongoliassa ja valmistettu Nepalissa turkkilaisista osista, vai miten muuten 1.2 ruohonleikkurin moottori voi viedä 7.1 l satasella, kuten psa julkisti niitä todellisia kulutus lukemia, "Ranskalaisvalmistaja: Automme kuluttavat jopa 40 prosenttia ilmoitettua enemmän" ranskalaisvalmistaja buahaa, ranskalaistunarit arevan malliin joo

    • Oikeestihan

      Omalla Hdi 110 1.6 koneella ajettu 184.000 km on pelannut ok. Öljyt olen vaihtanut 10.000 km välein. Vääntävä kone ja aina on startannut. Hukkalämpöä ei juuri tule, eli ilman webastoa auto lämpiää tosi hitaasti. Voi olla että on sattunut hyvä yksilö, tai sitten ko. koneen mollaajat puhuu omiaan... PSA:n 2-litraiset bensakoneet on hyviä vaikka janoisia. THP ja VTI -koneissa on kai ollut jakopään kanssa murheita, vähän folkkarin Tsi - tyyliin.

      • hienoasitikalta

        Hyvä että sitikka tehnyt oman 1.6 hdi moottorin, ettei ole niitä pösön 1.6 hdi moottorin vikoja: turbot hajoaa, imusarjat tukossa nokkakeppien välinen ketju venyy, ruiskusuuttimet vuotaa: yritäppä irroittaa, hihnapyörän takia saattaa hajota koko kone muutenkin pösön apulaitehihnasto pers...., sitikka järkevämpi kun näköjään tehnyt ihan oman hdi moottorin joka kestää, ottanut opikseen noista leijonakoneen mokista


      • Kovanonnenmies

        Ihan samat viat munkin pösö hdi-1.6 autossa! Lisäksi sylinterien Nikasil pinnoite syöpynyt, lämmitysilmakanavat puhkiruosteessa, muuttuvakurkkuinen kaasari jumissa, venttilinvarren kumit nousseet paikoiltaan, vvt nokkapyörän sihdit tukossa, vetonivelten suojakumit falskaa vaseliinia, perä huutaa, kardaanin tukilaakeri lopussa ja ylivaihteen kartiokytkin luistaa!


      • hermojaheppikärsii

        Peugeot palstalla aikoinaan osuvasti sanottiin: ranskalaisen auton omistaminen on kuin raastinraudalla runkkaaminen: hetkisen tuntuu mielenkiintoiselta ja loppu onkin täyttä tuskaa...


    • paskaon

      Totta on että BMW bensakone ei toimi. Ei muuten minikään ole hääppöinen (BMW omistuksessa) vaan on yksi laadultaan heikoimipia merkkejä tällä hetkellä markkinoilla.

      • mollemollekorjaamolle

        Eikös tämä ole Citroen palsta miksi bemarin moottoreista jauhetaan ? ei ne huonompia voi olla ver psa xu, ew puretech ym pommit ja tuo THP näköjään ihan gallian romua sekin vaikka joku tietämätön tupisi että muka puhdas bemarin moottori,jos autosta löytyy yksikään valeon valmistama komponentti niin se on heikoin lenkki olkoon automerkki mikä tahansa jos useampi valeon komponentti niin se on yhtä tuskaa auton omistajalle ja merkkiliikkeen huoltokorjaamolle


      • onkohyvävaiVALEo

        Mersun automaatissa: öljyt ja nesteet sekaisin: valmistaja Valeo..takaisinkutsu ja kiireellä, Volvo: apulaitehihna saattaa aiheuttaa moottoririkon; syy ilmastoinnin kompuran jumiutuminen: valmistaja Valeo...VW golf takuuajan eka vika: starttimoottori vaihtoon: valmistaja Valeo..osaakohan Valeo tehdä mitään toimivaa osaa ? ranskalaisten mielestä varmaan huippu kun 10tkm ajosuorituksen kestää, VOLAA me teimme sen eikä auto palanut eka käynnistyksessä


    • Trollivaan

      Jokainen ihminen on trollin arvoinen.....
      Jokainen tarina on satua...
      Jokainen trollinen vain elää hetken sen...
      Sen minkä suomi24 on hälle määräävä ;)

      • korjaamollamolla

        Ei se ole ranskalaisen auton ostajan vika että auto ei toimi pätkääkään, vaan onhan se hänen häpeä että ostaa moisen vikapesäkkeen, mutta emmehän me kaikki ole täydellisiä, eihän muuten psa tuotteita kukaan ostaisikaan, vaan aina löytyy noita "trolleja" jotka vielä kehuvat ostostaan: kohottavat itsetuntoaan kun sitikka taaaas molla molla molla...eivätkä nuudelia mössöttäessään vieläkään tajua..


      • Anonyymi
        korjaamollamolla kirjoitti:

        Ei se ole ranskalaisen auton ostajan vika että auto ei toimi pätkääkään, vaan onhan se hänen häpeä että ostaa moisen vikapesäkkeen, mutta emmehän me kaikki ole täydellisiä, eihän muuten psa tuotteita kukaan ostaisikaan, vaan aina löytyy noita "trolleja" jotka vielä kehuvat ostostaan: kohottavat itsetuntoaan kun sitikka taaaas molla molla molla...eivätkä nuudelia mössöttäessään vieläkään tajua..

        net natsien viat.


    • Metsäkukkiaa

      Syksy toi, syksy toi trollaajan,
      Ranskalaisautojen mollaajan,
      Fiksut vaan hoksaavat kerralla,
      Ei lie korttia herralla...

      • arevanmalliin

        Ranskalaisen auton ostajalla ei ainakaan järkeä ole, liekö ajokorttiakaan kun ei ymmärrä että sellainenkin tarvitaan, ei ole olemassakaan ranskalaisia autoja ne on kertakäyttö leluja vain sisäkäyttöön


      • Assosiaatioko

        Siis tarkoitatko sillä ranskalaisella kertakäyttölelulla Toyota Yarista?


      • maginotlinjajaerevaBUAHA

        Jos se on ranskassa valmistettu niin kyllä, kaikki autot joiden valmistuksessa ranskan pellet ovat olleet mukana niin viduik..menee saavat jopa luotettavan tojonkin tehtyä päin pers...no ns paras ranskalaisella logolla varustettu auto on Peugeot 4007: Peugeot 4007 on SUV-automalli, jota myy ranskalainen Peugeot ja valmistaa Mitsubishi perustuen uuteen Outlanderiin. Vastaava Citroën-malli on nimeltään C-Crosser, mutta dieselinä ei noita kannata hankkia kun niissä se hdi joka myös lelu osastoa, mutta bensakoneella luja kun japsi se ja outlanderissa nykyään luja japsi diesel, myös vanhemmat c1 ja pösö 107 myös luotettavia tojon tekniikalla


      • Anonyymi
        maginotlinjajaerevaBUAHA kirjoitti:

        Jos se on ranskassa valmistettu niin kyllä, kaikki autot joiden valmistuksessa ranskan pellet ovat olleet mukana niin viduik..menee saavat jopa luotettavan tojonkin tehtyä päin pers...no ns paras ranskalaisella logolla varustettu auto on Peugeot 4007: Peugeot 4007 on SUV-automalli, jota myy ranskalainen Peugeot ja valmistaa Mitsubishi perustuen uuteen Outlanderiin. Vastaava Citroën-malli on nimeltään C-Crosser, mutta dieselinä ei noita kannata hankkia kun niissä se hdi joka myös lelu osastoa, mutta bensakoneella luja kun japsi se ja outlanderissa nykyään luja japsi diesel, myös vanhemmat c1 ja pösö 107 myös luotettavia tojon tekniikalla

        Bemareita ja muita Saksan ihmeitä ei ilmeisesti tarvitse edes huoltaa kun niissä ei ole kuulema ikinä vikoja🤯eipä ole vielä tullut sellaista autoa vastaan jota ei tarvitse huoltaa tai korjata..Nämä vannoutuneet kaaharit ovat useinkin konepelti pystyssä autotallissa ja logona ei ole ranskalaismerkki! Suomessa ei edes ole yhtään omaa automerkkiä vaan valmistetaan muiden maiden autoja..pikku mersussa on muuten reilun kone mitä tekevät rannikolla, joten repimään siitä .. Sitten kun alatte valmistamaan itse niin on vara arvostella muiden tekeleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemareita ja muita Saksan ihmeitä ei ilmeisesti tarvitse edes huoltaa kun niissä ei ole kuulema ikinä vikoja🤯eipä ole vielä tullut sellaista autoa vastaan jota ei tarvitse huoltaa tai korjata..Nämä vannoutuneet kaaharit ovat useinkin konepelti pystyssä autotallissa ja logona ei ole ranskalaismerkki! Suomessa ei edes ole yhtään omaa automerkkiä vaan valmistetaan muiden maiden autoja..pikku mersussa on muuten reilun kone mitä tekevät rannikolla, joten repimään siitä .. Sitten kun alatte valmistamaan itse niin on vara arvostella muiden tekeleitä.

        Samaa mieltä! Nykyaitoissa kaikissa esim. jakopää huollettava sika tiuhaan ja ketjulla kun olevat, on vanha käsitys että jakopää ketjulla kestää auton iän, ne ajat on ohi jo ajat sitten. Huoltamatta ei mikään auto kauan moitteetta toimi olipa vaikka Audi tai Mersu!


    • Anonyymi

      Kyllä se on kaikein suurin ja peruuttamaton virhe sotkeutua yleensäkin Citroeniin kannattaisi vaan pysyä oikeissa autoissa.

      • Anonyymi

        Sulta jäi nyt kertomatta että mitä ne "oikeat autot" on.


    • Anonyymi

      skoda kärsii VW moottoreista-tuhansien e remontteja

      öljynsyönti

      sama audissa ja seatissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      136
      2390
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1875
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe