Veli kyselee? Miksi uskovana ollessakin vastoinkäymiset, vain jatkuvat.
On vaikeaa ja ahdistaa, vaikka rukoilee kittäen, niin siitä huolimatta tuntuu, kuin mikään ei muuttuisi.
Löytyiskö ylhäältä apua teidän anomisienne kautta.
Syvää yksinäisyyttä kärsivä, mutta uskossa oleva
22
81
Vastaukset
Kyllä löytyy, kun rukoilee ja elää hyvää elämää, auttaen myös vähäisimpiä, niin kyllä silloin Jumalasta löytyy apua myös sinulle.
Rakasta lähimäsiäsi, kuin itseäsi, äläkä edes vihamiestäsi vihaan, vaan ole armollinen, kuten myös Jumala on armollinen, niin kyllä sinäkin tunnet saavasi armon.- hgfdsderty7u90
Amen.
- Tarkistavaihtoehdot
On tarkistuksen paikka, onko uskosi Raamatun sanan mukainen.
- meitäkoetellaan
Jos olet lukenut Jobin elämästä Raamatussa ja tutustunut apostolien elämään, niin ei se helppoa ole heilläkään aina ollut. Josef oli Jumalan tahdossa kulkeva mies, ja häntä pidetään jopa Jeesuksen esikuvana. Kului vuosia kunnes Herra ylensi hänet Egyptin pääministeriksi.
- ihme-juttu
Jouce Meyer sanoo tässä nauhassa lopeta valittaminen ja sano helvettiin en mene.
Ylistys Isä Jumalalle ja Vapahtajalleni Jeesukselle Kristukselle!
Israelilaiset napisivat ja yhdentoista päivän matka kesti neljäkymmentä vuotta.
http://www.tv7.fi/vod/player/40567/ - palstaaseuraileva
Mutta kyllä yksinäisyydessä ja ongelmissaan saa rukoilla ja pyytää apua. Jumala auttaa ja vastaa mikä on parasta myös rukoilijalle. Kerran perillä ymmärrämme parhaiten ja saamme vastaukset kaikkiin avoimiin kysymyksiin.
- sdsada
Sepä se. Vaikka kuinka auttaisi vähäosaisia, olisi ystävällinen, rukoilisi, eläisi uskovan elämää jne. ja yrittäisi rakastaa sitä puliukkoakin, jota tänään autoin, ei se vaan vastoinkäymisiä lievennä. Krooniset sairaudet eivät ole lähteneet minnekään, lapseni on yhä vammainen, miehellä omat sairautensa, työttömyyttä, masennusta jne. Ja tätä samaa monta vuotta! Mikähän idea tässä on? En tajua sitä suurta suunnitelmaa ilmeisesti. Jos ihmettelen asiaa, joku suuri pyhä ihminen kaikessa viisaudessaan kertoo, että minulla on jossain jotain parannettavaa vielä tai kenties en ole antanut jollekulle kunnolla anteeksi tai olen katkera jostain asiasta. Huokaus sentään.
- siukkistaSinullejamuille
Mutta me Jumalaan ja Jeesukseen uskovat emme uskalla olla rukoilematta, koska mm. Jeesus, Paavali, Pietari ym. kehottavat Raamatussa toimimaan niin.
Ja olenhan minäkin 35 uskossa olo vuosien aikana saanut kymmeniä rukousvastauksia. Ja osiin en, ainakaan vielä, enkä varsinkaan oman mieleni mukaisia.
Jeesus, kiitos että olet kuullut niin aloittajan kun jokaisen muukin tällä palstalla olevan pyynnöt. # Ei Isä niin kuin minä tahdon, vaan tapahtukoon Sinun tahtosi, aamen#. Niin tuo kaikki puhuu sen puolesta, että jokin asia on silti vielä vinossa.
Kyllä ihminen, jos nuhteettomasti vaeltaa, pitäisi pystyä rauhoitta sydämensä, Jumalan edessä. Tässä ajassa tosin on niin paljon kaikea vaikuttajaa, joka ajaa erilleen Jumalasta, että en ole ihmeissään, että ihmiset eivät löydä tasapainoista uskoa. Jopa seurakunnat antavat keskenään ristiriitaista oppia, uskontiestä, ja sikis kehoitankin tutkimaan itse Raamatusta, että miten asiat oikeasti ovat. Sieltä se löytyy, ja täytyy olla tahtoa ojentautua sen sanan mukaan, eikä seurata vaikka oman seurakuntansa teologiaa, jos se poikkeaa Raamatun sanomasta.
Esimerkiksi naisella on oma paikkansa uskovien yhteydessä, mutta tänään harvat siitä pitävät kiinni, ja se osaltaan jo sekottaa Raamatun sanomaa pahasti.- Siunausta-kaikille
Hebrealaiskirje:
5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
Näin se varmasti on myös meidänkin kohdalle suunniteltu. - palstaaseuraileva
Ei se kärsimys ole meille rangaistus ettemme ole tarpeeksi pyhiä ja tee hyvää. Jumala salli saatanan koetella Jobia vaikka totesi hänen vanhurskaaksi ja jaloksi.
Rukoillaan sinun ja perheesi puolesta. palstaaseuraileva kirjoitti:
Ei se kärsimys ole meille rangaistus ettemme ole tarpeeksi pyhiä ja tee hyvää. Jumala salli saatanan koetella Jobia vaikka totesi hänen vanhurskaaksi ja jaloksi.
Rukoillaan sinun ja perheesi puolesta.Jos kärsimys on sitämätöntä, niin jokin asia on vinossa. Ehkä vain asenne. Ei pidä ajatella, että on hyväksi, jos kärsii vaikkapa masennusta, vaan pitää pyrkiä rohkaisemaan mielensä, ja ajamaan sellaiset lamauttavat tunteet pois.
Ja jos teot ovat hyviä, niin silloin on hyvällä pohjalla, josta on hyvä nostaa katse eteen, ja karistaa joutavat negatiiviset tunteet, jotka meitä pyrkii sitomaan, ja masentamaan.
Mun on täytynyt muuttaa ruokavaliotani vaivojen vuoksi, ja kaksi edellistä päivää olivat pahoja puhdistusreaktion takia. Eilen illalla luulin kuolevani, vajosin todella syvään synkkyyteen. Huusin avukseni Jeesusta, ja siitä seurasi ajatus rukoilla ja siunata toisia ihmisiä.
Ei ollut hengen eikä mitään voimaa, mutta tottelin ja aloin hiljaa mielessäni siunata kaikkia ihmisiä, jotka tulivat mieleen, sukulaiset, talolaiset, fb-laiset, lapsuuden kaverit. Joka rukouksen jälkeen oma oloni helpottui ja lopulta nukahdin. Tänä aamuna olen suht kunnossa.
Sananl. 11:17 Joka toisia auttaa, sitä autetaan, öykkäri vahingoittaa itseään.
En väitä että tämä toimii kaikilla samoin, mutta mulla eilen illalla toimi.Lisäys, että kun olen yksinäinen enkä luota juuri keneenkään (varsinkaan tämän päivän saarnaajiin), olen opetellut hengelliseen itsenäisyyteen. Olen saanut paljon oppia tästä suoraan Jumalalta.
Luulisin että jokaisen uskovan pitäisi lopettaa rukousjonoissa juokseminen ja kääntyä uskalluksella suoraan Herran puoleen, joka on ihan lähellä jokaista omaansa, vaikka oma minä tuntuisi miten syntiseltä ja vähäpätöiseltä. Tästä Jeesus ilahtuu eikä suinkaan ärsyynny.
- palstaaseuraileva
Kyllä välillä saa käydä myös "siunaavien käsien alla", kunhan siitä ei tule se ensisijainen avun lähde. Jos alkaa tukeutua omaan itseriittoisuuteen, ettei tarvitse enää toisten rukousta ja rinnallakulkijaa ja taakkojen jakajaa, niin vaanii omahyväisyys ja sydämen ylpeys. Vuorollaan siunaamme, jaamme ja tuemme ja olemme myös vastaanottajan ja tuen saajan paikalla.
Uskon että Jumala on säätänyt tämän näin ja pitää uskovan nöyränä.
Sain eilen palautetta, että todistuspuheeni oli ollut valtavana rohkaisuna eräälle kuulijalle, mutta olin illalla rukousjonossa ja odotin kosketusta Herralta vaikka ei elämässä tällä hetkellä ole edes vakavampaa ongelmaa.
Jumala toimii suoraan päänsä Kristuksen kautta, mutta me seurakunta Hänen ruumis olemme kokonaisuus ja soluina toimimme yhdessä.
Jumala on antanut seurakuntavirat, armolahjat ja seurakuntaruumiin.- palstaaeiseuraileva
En ole koskaan parantunut kenenkään käsien kautta eikä rukouksiin toisten kautta ole vastattu. Olen saanut "profetioita" jotka eivät ole toteutuneet. En tunne ketään toistakaan joka olisi parantunut. En ole saanut mitään siunauksia enkä vastauksia toisten kautta. Jos olen jotain asioitani jaannut, olen saanut kuulla ne oudolta taholta vähän ajan päästä. Kukaan ei koskaan ole kulkenut rinnallani eikä auttanut ahdingoissa, vaan kaikki aina vaan kajattavat omia ongelmiaan.
Sinulla taitaa olla aina superihmisiä ympärilläsi sinua siunaamassa?
- JeesusElää
Sanat ovat turhia kun viisastelijoina ovat menestyjät ja seurakunnat jotka ovat nykyään pekkiä harrastuskerhoja ja rahan kerääjiä. Länsimaiset menstyjät eivät enää opeta kärsimyksestä siksi jäämme yksin.
Minua on ajoittain lohduttanut edesmenneen Wilkersonin opetukset. Sellaista ei enää tämän päivän seurakunnista löydä.
http://www.tscpulpitseries.org/finnish.html
Etsi sieltä sopiva otsikko itsellesi. Ehkä saat apua.
Minä en enää löydä veljiä ja siskoja rahanhimoisista itsekeskeisistä "uskovista". Siksi ajoittain muistan niitä jotka ovat yksin esim pohjoiskorean vankiloissa. Heistä eivät harrastuksiin kiitävät rahankerääjät välitä. Yhtä vähän kuin välittävät vieressä istuvasta köyhästä omassa seurakunnassaan.
Lue mieluummin Raamatusta mitä on oikea Jeesuksen seuraaminen äläkä usko menestystä ihannoivia puhujia pönttöjen takaa.
Yksinäisyys on vain tämän sairaan yhteiskuntamuodon hedelmää. Ei ole perheitä. Ei kyläyhteisöjä. Naapuri ei välitä sanoa edes "moi". Joskus mietin että jos Jumala oikeasti auttaisi niin Hän joutuisi muuttamaan koko yhteiskunnan. Eikä Hän sillä tavoin tunkeudu ihmisten elämään muuta kuin tuomiopäivänä. Muulloin Hän pitää yhteiskunnan johtajia vastuussa kaikesta. Ja Raamatun mukaan heidät tuomitaan siitä miten ovat riistäneet ja ahdistaneet alamaisiaan. Tarkoituksella vaikeutetaan elämää pienissä kylissä. Ruokakaupat viedään kilometrien päähän. Ei kukaan voi elää siellä missä on syntynyt eikä vanhempana omista mitään omaa. Ei mitään tuttua ja turvallista. Kuin sotaorpoja kaikki. Joku kertoi jossain mediassa kuinka tuttua ja turvallista on katsoa vanhoja suomalaisia elokuvia , "edes jotain jäljellä sieltä menneisyydestä jossa minun juureni ovat". Elokuva. Illuusio. Voi meitä ihmisparkoja.
Näitä mietin enkä omista vastauksia kärsimykseen. Mutta kaikessä Hän lohduttaa meitä koska on ollut samoin kiusattu kuin me. Ei ollut Jeesuksellakaan ketään jonka kanssa olisi voinut jakaa ajatuksiaan. Muutoin kuin Isän kanssa rukoushetkinä. - JeesusElää
Tätä taustaa vasten ymmärrän myös kuinka hirveä paikka on helvetti.
Ei enää koskaan kontaktia toiseen ihmiseen, ei enää koskaan saa katsoa toista ihmistä silmiin ei kukaan enää koskaan puhu sinulle, ei ketään enää ikinä missään milloinkaan.
Vaikka helvetissä ei olisi tulista järveä olisi tuo yksinäisyys ikuisesti järkyttävän kauheaa. Siellä huutavat tuskaa tyhjyyteen aina aina aina .......
Tämän seurauksena tulee hätä sieluista, rupeaa välittämään hukkuvista. Menestyjät eivät näe muuta kuin oman omaisuutensa ja rikkautensa. Heillä ei päähän edes pälkähdä että lähimmäinen hukkuu ja minun pitäisi välittää. He saattavat ottaa osaa "aktioihin", onhan siellä kivaa kaverien kanssa. Mutta kun änkeän seuraansa niin en huomaa mitään evankeliointia. Kukaan ei mene puhumaan hukkuville, jutellaan omissa ryhmissä kuten aina muulloinkin.
Jos sinä olet uskova yksinäinen, kuinka löydät yhteyden tähän eliittiin? Et kuinkaan.
Heitä ei kiinnosta ja sinä et löydä. On kuin muuri heidän välillään.
Jos jollakulla on oikeita vastauksia tähän niin minuakin kiinnostaisi kuulla. - samajama
Täällä iso osa puhuu kuin Jobin ystävät. Jumala ei ole se joka sinua kiusaa, eikä koettelemuksesi johdu uskosi tai uskonelämäsi riittämättömyydestä tai tiedostamattomasta synnistä tjs. Se joka meitä kiusaa on tämän maailman valtias, s...ana. Jumala sallii sen koska näkee, että sinun uskosi voi sen kestää. Älä usko menestysteologiaan uskovien puheita vaan Jeesusta! Menestyminen uskonvaelluksessa on jotain ihan muuta kuin menestyminen maailman, ihmisten silmissä. Älä luovuta rakas, Jumala ei ole sinun kohdallasi luovuttanut, eikä luovuta. Siunausta sinulle ja perheellesi.
- Jeesusonturvapaikka
Tämä elämämme ei ole oikeudenmukainen. Paratiisissa Jumala lupasi ohdakkeita ja orjantappuroita. Kyllä elämä monin tavoin satuttaa meitä Jumalan omia yhtä lailla, kuin jumalattomia.
Emme voi valita osaamme, elämä tuo eteemme vaikeuksia ja sairauksia, toisille enemmän toisille vähemmän.
Usko ei ole tae onnistuneeseen elämään, usko on pääsy iankaikkiseen elämään, jossa kerran kaikki asetetaan kohdalleen ja kaikki kärsimys ja sairaudet päättyvät ja kuolemaa ei enää ole.
Pidä kiinni Jeesuksesta, luota häneen, vaikka et saisikaan mitään muutosta elämääsi täällä ajassa, kerro hänelle tuskasi ja murheesi, hän tuo sisimpääsi lohdutuksen ja rauhan; kaiken keskelläkin olet turvassa ja voit iloita siitä, että nimesi on elämän kirjassa ja sinä olet perivä kerran onnellisimman ihmisen osan, mitä kukaan ei voi ottaa pois.
Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi, suokoon hän sinulle iloa murheen sijaan, terveyttä sairauksien sijaan, tarpeellisen määrän elämän tarpeita, työtä työttömyyden sijaan, antakoon Herra sinun nähdä ihmeitä, joita hän tekee voimassaan ja rakkaudessaan, suokoon Herra sinulle kestäväisyyttä koettelemuksissa, lohdutusta vaikeuksien keskellä, niin että voit lohduttaa muita kanssakulkijoita, jotka kamppailevat samojen vaikeuksien ja ongelmien kanssa.
Luota Herraan, vielä sinä saat nähdä auringon nousun ja tuntea elämän lämpöiset säteet, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret, sinä olet turvassa nyt ja aina. Kuuntele sellaista ohjelmaa missä on vahva raitis Pyhän Hengen vaikutus, niin saat voimaa elää voitollisesti Hänen voimassaan ja voi myös parantua, niinkuin monet ovat tehneet. Tässä linkissä on tämä voima. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen
- Eisitku
Kannattaa välillä pysähtyä miettimään sitä, mitä minulla on eikä jatkuvasti uhrata ajatuksiaan sille, mitä minulla ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212218Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1921832Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j561432Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1681232- 551198
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751016Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62912Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36897- 52874
- 56831