Kannattaa lukea ennen kuin tankaa tuota eko-hörhöjen keksintöä.
http://www.fuel-testers.com/expiration_of_ethanol_gas.html
Faktoja E10 haitoista
2
105
Vastaukset
- Vuosia_sitten
joku esitti ajatuksen että kaikki eko-litkut joita Suomi on sitoutunut käyttämään, poltettaisiin suurissa voimaloissa ja kunnon tavara liikennepolttoaineena. Näin saataisiin EU-velvollisuudet täytettyä ja auto- ym kalusto, varsinkin pienkoneet toimisivat kuten niiden on tarkoitettukin toimia. Tässä järjestelyssä voittaisivat ongelmien vähentyessä kaikki, etenkin yksittäiset ihmiset. Suoraansanoen vituttaa joka kevät ruohonleikkurin ja pienen perämoottorin ensikäynnistys joka ei meinaa onnistua sitten millään.
- RE85
Oikeassa olet E10 on litkua. Siksi käytän autossani vain RE85:ttä ympäri vuoden.
Totta puhuen ongelma ei ole E10:n etanolin määrää vaan heikompi puristuskestävyys.
Ruohonleikkurissa käytän 98 E5:ttä. Tietoisesti vältän etanolia niissä moottoreissa. Keväällä ruohonleikkuri käynnistyi ensimmäisellä yrityksellä edellisen kesän bensoilla. Vaikka pitäisi, en ole tyhjentänyt talveksi tankkia tai edes kanisteria, mistä tankkaan.
Ruohonleikkureissakin on eroja. Edellistä, vanhaa, (15v) sai nykiä keskikesälläkin useamman kerran vaikka polttoaine oli ollut tankissa vajaan viikon.
Ruohonleikkureihin suositellaan pienkonebensaa ainakin viimeisellä käyttökerralla syksyllä. Säilyy paremmin kuin normaali bensiini. En tosin ole itse kokeillut koska on toiminut tuo E5 riittävän hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694702
- 1053515
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383276- 492713
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262678Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52149- 232041
- 1991960
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981571Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91468