Miten te jotka ette asu enää kotona olette rahoittaneet pääsykoelukemisenne lääkikseen? Erityisesti kiinnostaisi tietää sellaisista hakijoista/päässeistä, joilla mennyt muutama vuosi lukiosta ja jotka ovat aloittaneet luvut ns puhtaalta pöydältä.
Oletteko olleet osa-aikaisena töissä? Vai hullun lailla töissä ja säästäneet rahaa? Jos olette olleet kokoaikaisesti töissä, miten teille on jäänyt aikaa lukemiselle?
Itse valmistun AMKsta jouluna ja ajattelin hakea oman alan osa-aikaisiin töihin ja lukea samalla. Joudun aloittamaan aivan alusta suurimmaksi osaksi, toki nykyinen opiskeluni terveydenhuollon alalta tulee biologian osaamistani huomattavasti. Tavoitteessani ei ole enää mitään epäselvää, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä, ja erityisesti lukemisen rahoittamiseen liittyviä. Vanhemmiltami en ota sponsorointia vastaan, tästä ei sen enempää.
Lukion suoritin melkein 10 vuotta sitten todella hyvin arvosanoin, mutta en tietenkään silloin ollut kiinnostunut lääketieteellisestä. Olisihan se ollut helpompi silloin pyrkiä ja lukea lisää kun kaikki oli tuoreessa muistissa..Nyt kannattaa ilmeisesti ensimmäisenä suunnata iltalukioon tavoite kirkkaana mielessä.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Pääsykoelukemisen rahoittaminen kotoa muuttaneena
4
192
Vastaukset
- Ota-lainaa
Opintolainalla.
- tulevaopiskelija
Täällä melko sama tilanne eli lukiosta aikaa ja valmistun jouluna AMK:sta. Kevään ajattelin tehdä osa-aikaisesti töitä ja lukea pääsykokeisiin. Muu kulutus minimiin.
- LukujenRahoitus
Pääsykoelukeminen pitää rahoittaa palkalla tai työttömyystuella ja/tai toimeentulotuella. Stipendejä tai opintotukea ei sellaiseen myönnetä.
- töissäkävin
Minä olin kokoaikaisessa vuorotyössä. Luin itsekseni 2-3 tuntia 5-6 päivänä viikossa kevään ajan. Lukiosta oli kaksi vuotta ja pohja kohtalaisessa kunnossa. Sisään pääsin viimeisten hyväksyttyjen joukossa.
Lukion käyneeltä pääsykokeisiin lukeminen ei vaadi mahdottomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525220- 783698
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212198Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161752Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531326Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951280- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172