Mahtaako verkosta löytyä sellaista reittisuunnitteluvälinettä, joka osaisi ottaa jotenkin huomioon liikennevalot, ruuhkat yms?
Esimerkiksi Fonecta väittää, että Herttoniemen ja Veromiehen välinen nopein yhteys olisi Mäkelänkadun kautta ja Kehä I:n/Itiksen kautta olisi viitisen minuuttia hitaampi. Kuitenkin oma kenttäkokemus sanoo, että kehän kautta pääsee nopeammin. Mäkelänkadun kautta ajaessa seisoo aina vähintään viisissä liikennevaloissa, kehän kautta ajaessa jopa ruuhka-aikaan yleensä voi ajaa rajoitusnopeutta ja vain Itäkeskuksessa joutuu pysähtymään valoihin (huonolla tuurilla myös Myllypuron risteyksessä).
reittisuunnittelusoftaa?
3
106
Vastaukset
- Gomaps
Google Mapsissa tuo toiminne on, mutta miten mahtaa toimia Suomessa. P-Amerikassa se toimii.
- waze-kännykkään
Waze osaa reitittää ruuhkien mukaan. Jos hidastat reilusti vauhtia ilman syytä, niin sovellus kysyy oletko ruuhkassa. Jos siihen vastaa kyllä, niin ruuhkasta lähtee tieto muille Wazen käyttäjille, joiden reitti kulkee ruuhkan kautta. Sovellus osaa sitten vaihtaa reittiä tarpeen mukaan. En tiedä montako ilmoitusta tarvitaan ennen kuin se noteerataan, mutta suhteellisen reaaliajassa ilmoitukset tulevat. Eli jos joku on jäänyt ruuhkaan vähän ennen sinua, niin saat siitä tiedon. Samalla tavalla voi raportoida liikenneonnettomuudet tai poliisin ratsian. Waze on ilmainen ja nykyään Googlen omistuksessa (alun perin israelilainen sovellus).
- rethgb44444
Käytännössä ruuhkat on samoissa paikoissa aina, samaan aikaan. Yllättäviin ruuhkiin tuskin mikään softa toimii, olisihan se hienoa kun sellainen olisi.
Paikkakuntaa tuntematon taatusti imuroi kaikki ruuhkapaikat ja jonottaa :)
Kaikki ruuhkat on kierrettävissä, aina se kiertotie ei välttämättä ole nopeampi mutta ei tarvitse ajaa esimerkiksi 2-5km koko ajan jalka jarrulle, tehdä jatkuvasti jarrutuksia ja liikkeelle lähtöjä, kiertoreitti voi olla jo ihan autoa säästävä asia, hermojakin.
Esimerkiksi tuo kehä I iltapäivä ruuhka itään päin on kierrettävissä, ei tarvitse jonottaaa ollenkaan.
Asun espoossa ja työpaikka on hesassa jonka reiteille on tässä monen vuoden ajan osunut koko ajan milloin mitäkin tietyömaata, pahimmillaan niitä oli niin paljon olisi kai pitänyt kiertää jostain vihdin kautta vä'lttääkseen ruuhkat. Vitun pässinpäät kun laittavat tietöitä kaikille teille, viime vuosi oli sellainen. Kehä I/länsiväylän suunnalta espooseen ei päässyt missään missä ei olisi ollut jokin tietyö ja mitkä heijastevaikutukset kaikille muille teille näistä tietöistä, kyllä annoin palautetta mutta eihän sillä mitään merkitystä eikä kiinnosta ketään paskan vertaa. Antaa vaan ihmisten jonottaa ruuhkissa, ei mitään väliä. Suurin osa tietöistä olisi taatusti voinut priorisoida hieman eikä tehdä kaikkia yhtä aikaa.
Länsiväylä, merituulentie, kuitinmäentie, finnoontie, turunväylä, tapiola. Varmaan joku mulkku päättänyt että joo tehdään 2015 nämä kaikki tietyöt yhtä aikaa ja kun olen 6kk ulkomailla lomalla. Nähtiin se miten nämä metro työmaan asiat on hoidettu, päin persettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483