Mitä tämä tarkoittaa ja onko

syytä_huoleen

Minulla oli Holter24 ja tuloksissa lukee esim.

"hänellä on myös ajoittaisia biceminemisia kammiolisälyöntijaksoja ja tämä varmasti myöskin aiheuttaa väsymystä ja hitaan sykkeen tuntua kun lisälyönti näyttää olevan heti T-aallon laskevan osan jälkeen. VES kokonaismäärä ei ole kovin suuri 540VES eli 0,7%. Hitain sinustaajuus päivällä 40 ja yöllä 34.

Osaako joku tulkita mitä tuo tarkoittaa ja onko tuo vaarallista. Lääkäri olisi antanut jonkin Verpamil lääkkeen jos itse haluan. Asia on jäänyt tähän ja asiaa ei olla enempää tutkittu.

Onko siis turhaa miettiä asiaa, kun lääkäri ei ainakaan mitenkään ihmeissään tai huolissaan ollut.

3

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mmmerkkari

Epäilen kirjoitusvirhettä tuossa "biceminemisia". Ilmeisesti kyse bigeminiasta, jossa joka toinen lyönti on lisälyönti. Olen alkanut kärsiä samoista bigeminiajaksoista myös itse (avasinkin aiemmin täällä keskustelun juuri lisälyönneistä) ja ensi viikolla on luvassa rasitusEKG. Holter24 ja ultra on jo tehty, mutta lisälyöntien esiintyminen rasituksen aikana täytyy vielä selvittää.

Sun tapauksesta on vaikeahko sanoa varmaksi, mutta jos sydän on rakenteellisesti terve ja nuo jaksot eivät kestä pitkiä aikoja tai ilmaannu rasituksessa (itselläni valitettavasti ilmaantuu), niin en usko että siihen liittyy mitään varaa.

• AloittajaLisää

Joo kirjoitusvirhe on☺ entä tietääkö joku. Mistä tuollainen oire mikä minulla on niin voisi johtua? Lääkäri ei kommentoinut muuta kuin, että sydän tosiaan välillä lyö hitaasti ja sanoi, jos itse haluan lääkkeen niin kirjoittaa sen. Välillä sykkeeni menee päivälläkin alle 40 ollessani rennosti vaikka sohvalla istuessa jne ilman mitään rasitusta. Itse en lääkettä vielä halunnut, koska mielestäni tuon asian kuuluisi päättää lääkäri. Välillä olo on raskas ja sitten taas jaksaa paremmin. Oireet on vaihtelevia mutta syke yleensä aina alle 50 ja välillä käynyt jopa alle 30!

• neppe123777

biceminemisia jaksoja tarkoittaa juuri sitä että jokatoinen lyönti on kammiolisälyönti. VES on lyhenne = Kammiolisälyönnistä, eli sillä tarkoitetaan että sinulla on 540 kammiolisälyöntiä vuorokaudessa, joka ei ole iso määrä vain 0.7% vuorokauden lyönneistä on kammiolisälyöntejä.

Joillain ihmisillä näitä kammiolisälyöntejä on esim 20-tuhatta tai enemänkin vuorokaudessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7788
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1432
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1220
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1039
    Aihe