Mitä tämä tarkoittaa ja onko

syytä_huoleen

Minulla oli Holter24 ja tuloksissa lukee esim.

"hänellä on myös ajoittaisia biceminemisia kammiolisälyöntijaksoja ja tämä varmasti myöskin aiheuttaa väsymystä ja hitaan sykkeen tuntua kun lisälyönti näyttää olevan heti T-aallon laskevan osan jälkeen. VES kokonaismäärä ei ole kovin suuri 540VES eli 0,7%. Hitain sinustaajuus päivällä 40 ja yöllä 34.

Osaako joku tulkita mitä tuo tarkoittaa ja onko tuo vaarallista. Lääkäri olisi antanut jonkin Verpamil lääkkeen jos itse haluan. Asia on jäänyt tähän ja asiaa ei olla enempää tutkittu.

Onko siis turhaa miettiä asiaa, kun lääkäri ei ainakaan mitenkään ihmeissään tai huolissaan ollut.

3

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mmmerkkari

Epäilen kirjoitusvirhettä tuossa "biceminemisia". Ilmeisesti kyse bigeminiasta, jossa joka toinen lyönti on lisälyönti. Olen alkanut kärsiä samoista bigeminiajaksoista myös itse (avasinkin aiemmin täällä keskustelun juuri lisälyönneistä) ja ensi viikolla on luvassa rasitusEKG. Holter24 ja ultra on jo tehty, mutta lisälyöntien esiintyminen rasituksen aikana täytyy vielä selvittää.

Sun tapauksesta on vaikeahko sanoa varmaksi, mutta jos sydän on rakenteellisesti terve ja nuo jaksot eivät kestä pitkiä aikoja tai ilmaannu rasituksessa (itselläni valitettavasti ilmaantuu), niin en usko että siihen liittyy mitään varaa.

• AloittajaLisää

Joo kirjoitusvirhe on☺ entä tietääkö joku. Mistä tuollainen oire mikä minulla on niin voisi johtua? Lääkäri ei kommentoinut muuta kuin, että sydän tosiaan välillä lyö hitaasti ja sanoi, jos itse haluan lääkkeen niin kirjoittaa sen. Välillä sykkeeni menee päivälläkin alle 40 ollessani rennosti vaikka sohvalla istuessa jne ilman mitään rasitusta. Itse en lääkettä vielä halunnut, koska mielestäni tuon asian kuuluisi päättää lääkäri. Välillä olo on raskas ja sitten taas jaksaa paremmin. Oireet on vaihtelevia mutta syke yleensä aina alle 50 ja välillä käynyt jopa alle 30!

• neppe123777

biceminemisia jaksoja tarkoittaa juuri sitä että jokatoinen lyönti on kammiolisälyönti. VES on lyhenne = Kammiolisälyönnistä, eli sillä tarkoitetaan että sinulla on 540 kammiolisälyöntiä vuorokaudessa, joka ei ole iso määrä vain 0.7% vuorokauden lyönneistä on kammiolisälyöntejä.

Joillain ihmisillä näitä kammiolisälyöntejä on esim 20-tuhatta tai enemänkin vuorokaudessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe