Pelaat, pelaat, pelaat vain

huomattuon

Viimeiseen korttiin mä pelin pelasin jne.

20

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekanainamuistaa

      Luin Tammilehdon elämäkerran ja lainasin kirjastosta kaikki levyt, mitä siellä Sorsakosken laulamana oli. Paras on kyllä eka eli Hurmio. Kari Tapio paransi levyillään vanhemmiten, mutta toisin kävi Topille. Hänen äänensä on kyllä paras ekalevyssä. Sen ilmestyessä, en ollut yhtä vaikuttunut, minusta se ei ollut hänen tyyliään, mutta nyt ajattelen ihan toisin, kiitokset Hietaselle. En edes tiennyt hänen levyttäneen noin paljon. Ensimmäisessä Agents-Topi-levyssä keikkatunnelma tulee kyllä hyvin esille, mutta äänellisesti eka on paras.

      • biinpäniin

        Myös hänen viimeisin levynsä on yllättävän hyvä ja tosi hyvä, kun ajattelee tilannetta.


      • Miesmuistelee

        Mä muistan kun se eka levy tuli ulos. Sovitukset teki Otto Donner.


    • karutotuuselämästä

      Sellasta se on. Yhden naisen miehet voittaa aina. Pelimiehille jää luu kouraan

    • hihihihihihihihih

      Höpönhöpön,aina löytyy joku joka kuvittelee kaiken olevan rakkautta,ja peti on valmis ,eipä siinä sitten muuta kun temppujen jälkeen bye bye

    • Mikäjäihampaankoloon

      Sinä hävisit ja koita nyt niellä tappiosi. Kuka leikkiin ryhtyy sen kestäköön.

    • paljononaikaa

      Vielä Topi Sorsakoskesta eli Pekka Tammilehdosta. Jos hänen sairaudestaan ei olisi puhuttu mitään ja Antti-veli olisi vetänyt stetsonin ja lasit päähän niin kukaan ei olisi edes huomannut vaihtoa. Veljen laulunäänestä ei ole puhuttu mitään, mutta olisiko omena pudonnut kauas siitäkään puusta. Todella hämmentävästi parrassaan saman näköinen kuin aito TS ainakin kuvien perusteella.

      • Miesmuistelee

        En muista tota kävelyä mökkitiellä kesällä 76 hyvin hyvin. Yläpihalla oli vielä silloin tiheä metsä. Mökki oli aika erillään muusta maailmasta, ei sähköä puhelinta tai edes kaivoa. Voit lukea kirjani myöhemmin sitten kun tulee ulos. Toki fiktiota, joten hyvin etäännytetty. Luin tuosta tuon pätkän tosi huonosti kirjoitettu ja toimitettu. Mutta silti toi tuon aikakauden mieleeni.


      • Miesmuistelee

        Ei se veli juuri laula. Näin vähän aikaa sitten bäkkärillä. Aika humalassa oli, mutta silleen hilpeästi. Se erään bändin kitaristi oli jotenkin depressiivisen oloinen ja piilovittuili mulle jotenkin. Olin etten ollut huomaavinani. Liikaa vainajia jo noissa piireissä.


      • paljononaikaa
        Miesmuistelee kirjoitti:

        En muista tota kävelyä mökkitiellä kesällä 76 hyvin hyvin. Yläpihalla oli vielä silloin tiheä metsä. Mökki oli aika erillään muusta maailmasta, ei sähköä puhelinta tai edes kaivoa. Voit lukea kirjani myöhemmin sitten kun tulee ulos. Toki fiktiota, joten hyvin etäännytetty. Luin tuosta tuon pätkän tosi huonosti kirjoitettu ja toimitettu. Mutta silti toi tuon aikakauden mieleeni.

        Minä taas pidin kirjasta tosi paljon ja luin sen yhteen pötköön ja jo toiseenkin kertaan, Tosin olin tosi fani aikoinaan. Sääli oli Agents-yhteistyön katkeaminen, mutta ei kai siinä ohjelmistoa ehtinyt päivittää, kun keikkaa tehtiin tappotahtiin.


      • Miesmuistelee

        Ilmeisesti ne oli tossa vaiheessa jo aika kyllästyneitä toistensa naamoihin. Noi bändit on aivan omituisia entiteettejä....


      • paljononaikaa

        Agents-Sorsakoski kokoonpano oli vaan jotain ihan erityistä, koska Agents osasi soittaa ja Topilla oli vetävyys, ns. lavakarisma, jotka yhdessä juuri tuossa kokoonpanossa todella toimi. Agents taisi sittenkinkin päästä helpommalla tästä erosta.


    • olenjokumies

      Olen nollan naisen mies. Häntä en voi löytää. Jatkan eteenpäin, mutta toivo nähdä hänet elää vielläkin.

      • Ihansivusta

        Voi kun söpöä, taidat olla kiltti pelimies ;-)


      • En tunne Sinua, mutta etkös jossakin viestissäsi TÄLLÄ PALSTALLA kirjoitellut,
        että olitte joskus koulussa samalla luokalla, ja että asutte nyt sattumoisin noin 1 km:n päässä toisistanne(?) Miten ihmeessä, et sitten "voi löytää" tai "nähdä" ihmistä, joka asuu niin lähellä sinua?

        Onko sinulla koiraa? Jos on, alat ulkoiluttaa koiraasi hänen kotitalonsa lähistöllä aamuisin, päivällä ja iltaisin. Ihme on, jos et häntä joskus tapaa!


      • M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:

        En tunne Sinua, mutta etkös jossakin viestissäsi TÄLLÄ PALSTALLA kirjoitellut,
        että olitte joskus koulussa samalla luokalla, ja että asutte nyt sattumoisin noin 1 km:n päässä toisistanne(?) Miten ihmeessä, et sitten "voi löytää" tai "nähdä" ihmistä, joka asuu niin lähellä sinua?

        Onko sinulla koiraa? Jos on, alat ulkoiluttaa koiraasi hänen kotitalonsa lähistöllä aamuisin, päivällä ja iltaisin. Ihme on, jos et häntä joskus tapaa!

        En omista koiraa. Kyllä olet oikeassa, hän asuu jossain noin 1 km päässä ja en ole nähnyt hänet, vaikka käyn näissä paikoissa lähes joka päivä. Nyt on mennyt 8 kuukautta näkemisistä. Tottakai voi olla etten tunnistanut hänet, silloin jos näet jonkun 1 - 3 kertaa elämässä, niin kasvot muistuu huonosti. Esimerkiksi voin muistaa luokkalaisia , jos en nähnyt heitä yli 10 vuotta, mutta tämä tapaus on vähän poikkeuksellinen. Hän on täysin tuntematon.

        Voin luvata sinulle 500 euroa, jos löydät minulle hänet. Tarvitsen oikean henkilön.


      • M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:

        En tunne Sinua, mutta etkös jossakin viestissäsi TÄLLÄ PALSTALLA kirjoitellut,
        että olitte joskus koulussa samalla luokalla, ja että asutte nyt sattumoisin noin 1 km:n päässä toisistanne(?) Miten ihmeessä, et sitten "voi löytää" tai "nähdä" ihmistä, joka asuu niin lähellä sinua?

        Onko sinulla koiraa? Jos on, alat ulkoiluttaa koiraasi hänen kotitalonsa lähistöllä aamuisin, päivällä ja iltaisin. Ihme on, jos et häntä joskus tapaa!

        En ollut hänen kanssa samalla luokalla. En tiedä missä hänen koti on. Asuinpaikka on oletus. Kun minulle tuli sellainen tunne , että näin hänet myös aikaisemmin. Ennen toukokuuta.


    • Pitäisiköhän minunkin osallistua tähän keskusteluun?

      Taidanpa osallistua, vaikken erityisemmin ihaillut Topi Sorsakoskea
      tai muista mitään vuodesta 1976. (Agents on kyllä OK yhtye, mieheni suosikki.)

      Kappaletta "Viimeiseen korttiin" olen kuunnellut VAIN seuraavan, heleä äänisen artistin tulkitsemana:

      https://www.youtube.com/watch?v=05Q48_-yuuE

      • paljononaikaa

        Puhun elämäkerrasta Topi Sorsakoski: viimeiseen korttiin ja lipsahti keikkamuistelun puolelle, koska kirja toi keikkamuistot niin elävästi mieleen, ettein voi uskoa, että niistä ajoista on jo vuosikymmeniä aikaa.


    • she.hehheh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe