Etumerkki kameratolpille

vakio.cruisaaja

Kävin ulkomailla.

Siellä varoitettiin uhkaavasta sakkotolpasta aina etukäteen liikennemerkillä. Ehti nostaa rauhallisesti jalan kaasulta ja lipua mittauspisteen ohi riittävän hitaasti.

Liikennevirta ei siitä järkkynyt, koska kenellekään ei tullut äkkinäisiä yllätyksiä.

Vastaavan käytännön soisi rantautuvan Suomen tieverkostollekin. Liikennemerkki-investoinnit voitaisiin perustella liikenneturvallisuuden lisääntymisellä.

38

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan.turhaan

      Aivan turhaan, navikaattori tekee sen jo


      • vakio.cruisaaja

        Suomalainen tapa varoittaa kameravalvonnasta vain yleisellä tasolla ei riitä parantamaan liikenneturvallisuutta. Aivan yhtä hyvinhän voitaisiin jättää kokonaan ilmoittamatta, koska kansalaiset kyllä tietävät kameratolppia olevan, mutta eivät vaan tiedä missä.

        Liikenneturvallisuuden kannalta ylimääräiset jarruttelut pitäisi saada pois.

        Kameravalvonnan sanktiot tulisi muuttaa huomautuksiksi. Kyllähän tieto siitä että viranomainen on tunnistanut kaaharin keventää jo kaasujalkaa.


      • vakio.cruisaaja kirjoitti:

        Suomalainen tapa varoittaa kameravalvonnasta vain yleisellä tasolla ei riitä parantamaan liikenneturvallisuutta. Aivan yhtä hyvinhän voitaisiin jättää kokonaan ilmoittamatta, koska kansalaiset kyllä tietävät kameratolppia olevan, mutta eivät vaan tiedä missä.

        Liikenneturvallisuuden kannalta ylimääräiset jarruttelut pitäisi saada pois.

        Kameravalvonnan sanktiot tulisi muuttaa huomautuksiksi. Kyllähän tieto siitä että viranomainen on tunnistanut kaaharin keventää jo kaasujalkaa.

        niin eli ongelma on siinä ettei liikennemerkkejä ole laitettu tarpeeksi eikä siinä että niitä ei ole olemassa :D mut ainahan voi ajaa rajoitusten mukaisesti niin ei tarvitse jarruttaa joka tolpan kohdalla


      • eipä.kysytty.mitään
        1516 kirjoitti:

        niin eli ongelma on siinä ettei liikennemerkkejä ole laitettu tarpeeksi eikä siinä että niitä ei ole olemassa :D mut ainahan voi ajaa rajoitusten mukaisesti niin ei tarvitse jarruttaa joka tolpan kohdalla

        Eipä sinulta idiootti kysytty mitään, joten otahan ja häivy hevonvittuun kun et tiedä mistä on kyse.


      • eipä.kysytty.mitään kirjoitti:

        Eipä sinulta idiootti kysytty mitään, joten otahan ja häivy hevonvittuun kun et tiedä mistä on kyse.

        etkö sinä idiootti vieläkään tiedä yhdenkään liikennemerkin tarkoitusta :D nå ei ihme että sinulle myös nämä kamerat tuntematon asia :D


      • tunge.vaan.sinne
        1516 kirjoitti:

        etkö sinä idiootti vieläkään tiedä yhdenkään liikennemerkin tarkoitusta :D nå ei ihme että sinulle myös nämä kamerat tuntematon asia :D

        Voit tunkea pääsi hevonpersiiseen kun et ymmärrä liikennemerkkien tarkoitusta, eikö se menekin hyvin sinne kun pääsi on tyhjä.


      • tunge.vaan.sinne kirjoitti:

        Voit tunkea pääsi hevonpersiiseen kun et ymmärrä liikennemerkkien tarkoitusta, eikö se menekin hyvin sinne kun pääsi on tyhjä.

        noinko koville ottaa kun et vieläkään pysty opettelemaan yhdenkään liikennemerkin tarkoitusta :D


      • 1516 kirjoitti:

        noinko koville ottaa kun et vieläkään pysty opettelemaan yhdenkään liikennemerkin tarkoitusta :D

        Miten valitset kummalla nimimerkillä 1516 tai Bussissa jaat idioottimaisia juttujasi näillä palstoilla?


      • OnSeTyhmäSeOn kirjoitti:

        Miten valitset kummalla nimimerkillä 1516 tai Bussissa jaat idioottimaisia juttujasi näillä palstoilla?

        miten valitset kummalla nimimerkillä OnSeTyhmäSeOn tai Bussissa jaat idioottimaisia juttujasi näillä palstoilla? :D ja et ole vieläkään vastannut miten voin kirjoittaa Bussissa nimimerkillä kun sinä olet sen rekisteröinyt :D


      • Sitten odotellaan kommenttia "Miksi et käytä rekisteröityä nimesäsi" ja SIELTÄ SE SAAPUU!!! Ehkä 20. kerran


      • Bussissa_1516_fani
        Bussissa kirjoitti:

        Sitten odotellaan kommenttia "Miksi et käytä rekisteröityä nimesäsi" ja SIELTÄ SE SAAPUU!!! Ehkä 20. kerran

        Nämä samat typeryydet kirjoitat palstalle aina kun joku kommentoi sinun käyttävän useita eri nimimerkkejä. Ja niin turhaan. Kirjoitustesi tyyli, paikat, ajankohdat ja henkilöt palastavat kuka idiootti nimimerkkien takana paskojaan kirjoittelee. Edes typerän hymiön käyttö tietyllä nimimerkillä ei hämää vaikka yritys on kova. Tyhmä olet ja tyhmäksi jäät.


      • NahkaHousuissaPullottaa
        Bussissa_1516_fani kirjoitti:

        Nämä samat typeryydet kirjoitat palstalle aina kun joku kommentoi sinun käyttävän useita eri nimimerkkejä. Ja niin turhaan. Kirjoitustesi tyyli, paikat, ajankohdat ja henkilöt palastavat kuka idiootti nimimerkkien takana paskojaan kirjoittelee. Edes typerän hymiön käyttö tietyllä nimimerkillä ei hämää vaikka yritys on kova. Tyhmä olet ja tyhmäksi jäät.

        Nimenomaan!

        Kun stalkkaat! TEE SE TAIDOLLA

        Jos vaikkapa Margit kirjoittaa tiistaina 3:52 ja Birgit heti perään 3:54 voit olla 100% varma että kyseessä on sama henkilö!

        Tutki myös välimerkkien käyttöä, teksien ryhmitystä, toistuvia kirjoitusvirheitä, jne jne jne....

        Ja jos nimi näkyy "rekisteröimättömänä" niin näet heti käyttäjätunnuksen helpolla jos on klikattu vain "Käytä muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi"

        Kokeile vaikkapa, valitse näytä lähdekoodi ja laita hakuun nimimerkkini "NahkaHousuissaPullottaa" niin sieltä se mun tunnus pompsahtaa esiin kohdassa "username="


      • varmuuskerrointa
        1516 kirjoitti:

        niin eli ongelma on siinä ettei liikennemerkkejä ole laitettu tarpeeksi eikä siinä että niitä ei ole olemassa :D mut ainahan voi ajaa rajoitusten mukaisesti niin ei tarvitse jarruttaa joka tolpan kohdalla

        "ainahan voi ajaa rajoitusten mukaisesti niin ei tarvitse jarruttaa joka tolpan kohdalla"

        Ongelma on siinä ettei joka tolpan kohdalla välttämättä muista paikalla olevaa nopeusrajoitusta. Suomessa vaihtuu nopeusrajoitukset tiheään 50-60-70-80-100. Koska sakot ovat suuret, niin on pakko pudottaa kameran kohdalla vauhti lähes taajamanopeuksiin.

        Ulkomailla on asiat paremmin. Yleensä maanteillä ei ole kuin kaksi rajoitusta. Hidas ja nopea. Ulkomailla ei tule sen vuoksi vastaavia epäselvyyksiä nopeusrajoitusten suhteen.


      • 1516.Bussissa.Fani
        NahkaHousuissaPullottaa kirjoitti:

        Nimenomaan!

        Kun stalkkaat! TEE SE TAIDOLLA

        Jos vaikkapa Margit kirjoittaa tiistaina 3:52 ja Birgit heti perään 3:54 voit olla 100% varma että kyseessä on sama henkilö!

        Tutki myös välimerkkien käyttöä, teksien ryhmitystä, toistuvia kirjoitusvirheitä, jne jne jne....

        Ja jos nimi näkyy "rekisteröimättömänä" niin näet heti käyttäjätunnuksen helpolla jos on klikattu vain "Käytä muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi"

        Kokeile vaikkapa, valitse näytä lähdekoodi ja laita hakuun nimimerkkini "NahkaHousuissaPullottaa" niin sieltä se mun tunnus pompsahtaa esiin kohdassa "username="

        Heheh. Margit ja Birgit pyörii toisinaan kirjoituksissasi. Mikset käytä enää entistä nimimerkkiäsi Margit/Birgit/TPLS tai jotain sinnepäin kuten taannoin vielä teit mm. kuorma-autopalstoilla? Sinä opastat stalkkaamaan kunnolla mutta itse et osaa edes hämätä nimimerkeilläsi sitä että jatkuvasti kirjoitat eri nimimerkeillä. Heheh. On siinä tyhmä kaveri.


    • Olisikko järkevintä seurata ja noudattaa vallitsevaa nopeusrajoitusta, ei tule paniikkitilanteita, ennakkomerkki on kyllä ihan hyvä, mutta silti en ymmärrä miksi kahdeksankympin kameralle pitää jarruttaa kuuteenkymppiin, 3-4 km/h yli rajoituksen voi ajaa huoletta.

      • Sirkustakokotouhu

        No, koska kameratolpat on yleensä laitettu epäselviin paikkoihin, koska niistä paikoista saa parhaimman tuoton.Autoilijasta tulee epävarma ja sitten jarrutellaan turhaan.Itsekin jarruttelen, jos en tietä kunnolla tunne ja vituttaahan se minuakin ja varmasti takana tulevaakin.Itse yritän kyllä ajaa nopeusrajoitusten mukaan, mutta on tuo autoilu aika vaikeaksi mennyt.


      • Sirkustakokotouhu kirjoitti:

        No, koska kameratolpat on yleensä laitettu epäselviin paikkoihin, koska niistä paikoista saa parhaimman tuoton.Autoilijasta tulee epävarma ja sitten jarrutellaan turhaan.Itsekin jarruttelen, jos en tietä kunnolla tunne ja vituttaahan se minuakin ja varmasti takana tulevaakin.Itse yritän kyllä ajaa nopeusrajoitusten mukaan, mutta on tuo autoilu aika vaikeaksi mennyt.

        Ei. niitä tolppia tarvitse vahtia, riittää kun katselee liikennemerkkejä tien vieressä, kun seuraa nopeusrajoitus merkkejä ja noudattaa niitä, on aivan sama missä pusikossa kameratolppa, tai tutka - auto on piilossa.


      • Valtionsponsori
        sonnypruitti kirjoitti:

        Ei. niitä tolppia tarvitse vahtia, riittää kun katselee liikennemerkkejä tien vieressä, kun seuraa nopeusrajoitus merkkejä ja noudattaa niitä, on aivan sama missä pusikossa kameratolppa, tai tutka - auto on piilossa.

        Joku päivä vielä napsahtaa omaan jalkaan ja voi ääni muuttua kellossa.


    • Autoilija3985

      Kameratolpan kyllä havaitsee melko kaukaa jos vain seuraa liikennettä niin kuin sitä kuuluisi seurata.

      • Hyväkokoomus

        Eihän sellaisia liikennemerkkejä voi laittaa, mistäs valtio sitten saa kaipaamansa miljoonat.Tehdään mielummin vielä epäselvemmäksi nykyiset merkinnät, niin saadaan talous nousuun.On tämä sellaista pelleilyä koko touhu.Laittakaa niillä kerätyillä rahoilla edes tiet kuntoon, niin tulis sitä kaivattua "turvallisuutta".


      • töttöröö.tättärää

        "Laittakaa niillä kerätyillä rahoilla edes tiet kuntoon, niin tulis sitä kaivattua "turvallisuutta". "
        Totta turiset, ja laitetaan samalla periaatteella toimiviksi myös peruskoulu ja korkeakouluopiskelu, keskiasteen koulutuksesta puhumattakaan, siis niiltä kerätyillä rahoilla homma pelaamaan.


      • Turvallistamatkaa

        Seuraat siis kameratolppia, et liikennettä.Niinhän siinä on käynyt, etkä ole yksin.


      • töttöröö.tättärää kirjoitti:

        "Laittakaa niillä kerätyillä rahoilla edes tiet kuntoon, niin tulis sitä kaivattua "turvallisuutta". "
        Totta turiset, ja laitetaan samalla periaatteella toimiviksi myös peruskoulu ja korkeakouluopiskelu, keskiasteen koulutuksesta puhumattakaan, siis niiltä kerätyillä rahoilla homma pelaamaan.

        Eikös nää tolpat vois yhtiöittää ja pistää pörssiin ja myydä jollekkin ulkolaiselle sijoitusyhtiölle hyvällä rahalla ja pitää herrojen kesken kunnon harjakaispirskeet, laulaa hoosiannaa ja nostaa jotain välillistä veroa.


    • on.jo

      Niitähän on jo vaikka kuinka paljon.

      Niitä kutsutaan nopeusrajoitusmerkeiksi.

    • etuvaroitus.hyvä

      Etumerkkien yhteyteen myös nopeusmerkit, niin tietää kuinka lujaa uskaltaa automaattipoliisin läpi ajaa.

    • kopelius

      Ai tollo kyllä on isolla taululla missä alkaa kameravalvonta eli ei kait ollut mopokortti?

    • Eiylläreitä

      Uusiin autoihin laitetaan jo tehtaalla kameratolppavaroittimet. Kännyn saa ladattua ilmasia monta kamerailmaisuohjelmaa.

      • Ansatviritetty

        Kyllä osuu vielä sinunkin kohdalle, voit olla varma.


    • noudata--rajoituksia

      Paras "etumerkki" on suoraan kuskin naaman edessä. Se on nimittäin se nopeusmittari. Muita "merkkejä" ei tarvita.

      • eisemitääntiedä

        Kuinka sen nopeusmittarin avulla saa selvitettyä alueella vallitsevan nopeusrajoituksen? Ne mittarithan valehtelevat muutenkin nopeustiedon.


      • sinunpitäätietää
        eisemitääntiedä kirjoitti:

        Kuinka sen nopeusmittarin avulla saa selvitettyä alueella vallitsevan nopeusrajoituksen? Ne mittarithan valehtelevat muutenkin nopeustiedon.

        Sen näkee liikennemerkistä. Jos on niin lyhyt muisti ettei muista edellistä nopeusrajoitusmerkkiä, on syytä jättää se ajaminen muiden hommaksi.


      • veroilla.se.raha.tulee
        sinunpitäätietää kirjoitti:

        Sen näkee liikennemerkistä. Jos on niin lyhyt muisti ettei muista edellistä nopeusrajoitusmerkkiä, on syytä jättää se ajaminen muiden hommaksi.

        Ihan turhaa kyttäystä nuo kameratolpat. Turvallisempi olisi seurata liikennettä ja ajaa liikennevirran mukaisesti, tai tyhjällä tiellä tieosuudelle sopivalla nopeudella.

        Ja valtio haluaa rahaa, niin nostakoon verotusta. Jos valtio haluaa rahaa autoilijoilta, niin nostakoon autolijoiden verotusta. Autoveroa ja polttoaineveroja on varaa korottaa. Vuosittainen ajoneuvovero on taas raskaan byrokratian takia kallis ja eniten tienaa lakkauttamalla sen väliaikaisen järjestelmän.


    • EiVälähdä

      Hei.
      Olisin tiedustellut, onko missään sivua josta näkisi kunnittain/kaupungeittain missä on automaattinen liikenteenvalvoja -tötsä? Kun siis mä sain tänään rikesakkopostia..ja tekopaikkana siinä lapussa luki sellanen osoite jossa minusta saa ajaa 70km/h ..mutta sakon mukaan 50km/h. Joten haluaisin tarkistaa asian...kun siis edes minun GPS ei silloin kertaakaan varoittanut "ylinopeudestani" vaikka siinä navigaattorissa sellainen ominaisuus oikein vartavasten on!

      Kiitos!

      • avustimesta.apua

        Navigaattorin näyttämään tiekohtaiseen nopeusrajoitusnäyttämään ei kannata luottaa minkään vertaa.
        Rajoitukset muuttuu/muutetaan, milloin mistäkin syystä, sen verran tiheään tahtiin ettei karttapäivitykset pysy edes auttavasti mukana.
        Ainoa edes jotenkin luotettava väline on autossa oleva liikennemerkkiavustin eikä sekään ole aina luotettava, ainakaan kaikissa merkeissä.


      • nop.raj

        Kameroista en tiedä, mutta nopeusrajoitukset näkee kartalta paikkatietoikkuna-palvelun kautta.

        http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta

        Valitsemalla karttatasoihin Liikenneverkot->Nopeusrajoitukset.

        Eli jos muistat kameran paikan, niin saatat saada sillä kohtaa olevan nopeusrajoituksen selville.


      • ooopelius

        Tai jos ajaa silmät auki näkee sen liikennemerkin jossa ilmoitetaan nopeusrajoitus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      241
      2338
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1555
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      73
      1346
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1255
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1172
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      89
      1089
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      958
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      77
      919
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      902
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      789
    Aihe