Kirvely alapäässä seksin jälkeen

Pissaaminensattuu

Elikkäs olen 28 v nainen ja vakituisessa parisuhteessa. Harrastamme seksiä suht usein ja minulla ilmenee välillä seksin jälkeen kirvelyä virtsaputken suulla ja pissalla käyminen on aika tukalaa seksin jälkeen. Tuota oiretta ei aina tule ja yleensä se tulee lähetyssaarnaaja asennossa ja kirvely kestää hetken ja menee sitten ohi. Voiko seksi aiheuttaa kitkaa virtsaputken suulle mikä aiheuttaa kirvelyä? Vai voiko olla esim hiivaa? Hiivatulehdus on muutaman kerran ollut mutta silloin oireita on kyllä jatkuvasti ja voimakkaampia.

3

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja222

hoidapa limakalvojasi apteekista saatavilla tuotteilla. Ei kuivuus ikää katso, esim.pienten lasten äitien limakalvot ovat surkeammassa kunnossa vuosikausia , kuin itseään hoitavan yli 50v naisen. Samoin mieliala.

• atoopikko2016

Liukastetta!

Tokkopa tilapäinen kirvely muuten itsessään haitallista on. Virtsatieinfektiossa oireet olisivat pahemmat ja pitkäaikasemmat. Toki hiertymä voi altistaa hiivalle.

Itse olen atoopikko, ja limakalvot ovat aina olleet lähinnä ulkoisilta osilta kuivat. Sisältä kyllä kostuu, mutta se ei riitä liukastamaan esim. klitoriksen ja isojen ja pienten häpyhuulten välistä aluetta - eli ne hankautuvat. Käytän aina pesun jälkeen ihoöljyä ja laitan sitä monesti pari tippaa ennen seksiä ulkoisille kuiville alueille.

Huom! Jos käyttää kondomia, ei saisi käyttää öljypohjaisia liukasteita.

• virtsisehkä

Mulla ainakin oli noilla oireilla virtsatietulehdus, eli siis pissassa oli kolibakteereja. Toisaalta estolääkityksestä vasta hirveät oireet tulikin (allergisoiduin sille aika nopeasti). Oma epätieteellinen teoriani, että virtsaputkeen tullut jotain pieniä repeämiä, joihin pöpöt aina pääsevät iskemään. Ehkä PH-arvotkin vaikuttaa vastustuskykyyn. Suhteen loputtua tulehduksia 0 kappaletta.

Bakteeritilanne selviää kiikuttamalla pissanäyte labraan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      72
      3005
    2. Kerro jotain kaivatustasi

jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      113
      1582
    3. Sofian kylppärikuva.

Pyllistys! Miten voi tuon ikäinen nainen olla noin pissis ja lapsellinen? Hoh hoijaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1011
    4. Haittaako se, että olen sua nuorempi?

Mulle ikäerolla ei ole mitään väliä, mutta voiko naista se haitata, jos on vanhempi miestä?
      Ikävä
      99
      935
    5. Jos meistä tulis jotain,

niin sulle mies pitäis eka opettaa hieman käytöstapoja. Mut ootkohan sä liian vanha oppimaan yhtään mitään? 🤔
      Ikävä
      60
      831
    6. Illat ilman sua (mies)

ovat niin turhia! Toivittavasti sulla on kaikki hyvin. Miettii yksi pieni sydän ikävissään!
      Ikävä
      98
      829
    7. Kysymys haavemaihin

Hei haaveileva mukava nainen, miten meni viikonloppu?
      Ikävä
      208
      697
    8. Iso vaalee vauhdissa

Onko hyvä vai paha jotta tällä muutamalla taitaa olla aika huono itsetunto kun pitää jokapaikassa ja tilanteessa tuoda oma erinomaisuutensa ja muiden
      Suomussalmi
      13
      676
    9. Rikoin sun sydämen.

Se oli silti sulle oikein.
      Tunteet
      61
      674
    10. Öitä M-nainen

Ethän unohda https://www.youtube.com/watch?v=fvGl-WQjCFE
      Ikävä
      33