Kysymys Kesille

Sinä_tuolla_vale-

juutalaisuusketjussa sanoit, että joku kommunisti myy kaloja Kempeleen torilla. Tämä kirvoitti minussa useampiankin kysymyksiä, jotka ladon tähän:

1. Voiko todellinen sydämen kristitty ostaa kaloja kommunistilta?

2. Vaikuttaako kalojen makuun ja miten kalanmyyjän mahdollinen poliittinen, uskonnollinen tai muu vakaumus?

3. Myykö tämä kommunisti suolasärkiä? Tämä on tärkein kysymys, koska minulla olisi himo suolasärkiin, mutta en ole saanut niitä sitten kun viimeksi sota-aikoina. Ne oikeaoppiset suolasärjet ovat siis semmoisia, että suomut on kaavittu pois ja suolet heitetty kissoille ja sitten paiskattu särki puutynnyriin ja monna - monen monta samanlaista särjenraatoa perään ja paljon suolaa ja sitten puukansi päälle ja kiviä painoksi. Särjet saavat siellä muhia omissa oloissaan niin kauan kuin tykkäävät ja oikeastaan niistä tulee sitä parempia mitä useampia vuosikymmeniä ne lepäilevät tynnyrissä. Ja se tuoksu! Et arvaakaan, Kesi, mikä sulotuoksu tynnyristä lemahtaa kun ottaa kivet kannelta ja sitten kannen pois ja työntää nokkansa tynnyriin.

Minulla on vielä sota-aikaisia kala-astioita. Ei niissä enää montakaan särkeä liene, mutta tuoksut ovat tallella. Olen ajatellut patentoida tämän tuoksun ja myydä se Pariisin parfyymitehtaille. Ikinä ei mistään vielä ole ollut ostettavissa tällaisia tuoksuja.

Tällä palstalloihan taannoin esiintyi yksi muija, en minä nyt sen oikeaa nimeä muista, mutta Räkättirastaaksi sitä sanottiin. Siinä oli tällaista kesääntyneen särjen eli mädän kalan hajua. Vähän samalle taitaa haista se amakon näköinen naaraspiispa, se joka saunoo ja juopottelee Ruotsin kuninkaan kanssa vai mikä se herra Turun seudulta oli, joka on rehvastellut sillä, että emakko on emennän kuin halukas sen saunakaveriksi.

5

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun_on_suorastaan

pakko heti jatkaa, kun unohdin kysyä sinulta, mitä särki on hepreaksi?

No ei se tärkeää ole, mutta sitä piti kysymäni, mistä tiedän kalanmyyjän poliittiset tai muut vakaumukset kun suorin heti huomisaamuna Kempeleen torille ostamaan kaloja.

Oli mulla vielä muitakin kysymyksiä, mutta en nyt jaksa. Nuunkaisen vain sitä kala-astiaani ja kellahdan pirtinpenkille kyljelleni enkä hievahda siitä ennen aamua.

• Kesltas
      • Kuuleppas Hyvä Kesi! Sinulla on niin hyvä maku naisten suhteen, että minulla ainakin käy kateeksi.

Nyt minä vasta ymmärrän, miksi sinä tulistuit Tornion suviseuroissa kun siellä epäuskoisille järjestetyn upottautumisaltaan hoitajaksi oli asetettu tämännäköinen naaras:

http://www.suomi24.fi/profiili/titi.arosara

Siellä altaassahan ei kai paljon muuta porukkaa ollutkaan kuin te kaksi homoa, sinä ja mellu, mutta te molemmat olitte sitä mieltä, että viimeisetkin epäuskoiset tulevat karkotetuiksi suviseurakentältä upostusaltaanhoitajarekrytoinnissa (osaatko tavata tämän pitkän yhteen kirjoitetun yhdyssanan?) sattuneen kohtalokkaan ylilyönnin seurauksena.

Minusta oli mukavaa nähdä sinut voltteilemassa suviseurakentän halki. Mikset ottanut vaimoasi mukaan kun sinulla kerran on mitä näyttää? Lihaa sen olla pitää! Tuolla edellä puhuttiin kaloista, mutta nyt kun esittelit palstalla vaimosi, minäkin aloin ajatella, että kommunistien myymät särjenraadot eivät ole mitään kunnon läskin rinnalla.

• Tuohon_alle_ilmestyi
        ja.sitten.asialinjalle kirjoitti:

Kuuleppas Hyvä Kesi! Sinulla on niin hyvä maku naisten suhteen, että minulla ainakin käy kateeksi.

Nyt minä vasta ymmärrän, miksi sinä tulistuit Tornion suviseuroissa kun siellä epäuskoisille järjestetyn upottautumisaltaan hoitajaksi oli asetettu tämännäköinen naaras:

http://www.suomi24.fi/profiili/titi.arosara

Siellä altaassahan ei kai paljon muuta porukkaa ollutkaan kuin te kaksi homoa, sinä ja mellu, mutta te molemmat olitte sitä mieltä, että viimeisetkin epäuskoiset tulevat karkotetuiksi suviseurakentältä upostusaltaanhoitajarekrytoinnissa (osaatko tavata tämän pitkän yhteen kirjoitetun yhdyssanan?) sattuneen kohtalokkaan ylilyönnin seurauksena.

Minusta oli mukavaa nähdä sinut voltteilemassa suviseurakentän halki. Mikset ottanut vaimoasi mukaan kun sinulla kerran on mitä näyttää? Lihaa sen olla pitää! Tuolla edellä puhuttiin kaloista, mutta nyt kun esittelit palstalla vaimosi, minäkin aloin ajatella, että kommunistien myymät särjenraadot eivät ole mitään kunnon läskin rinnalla.

kahdesta sievästä lesbonaisesta, Mimistä ja Kukusta:

Muusikko Majka Nurminen (Mimi), 36, ja näyttelijä Anna Kulmala (Kuku-jellona), 38, tunnetaan ohjelmasta Mimi ja Kuku. Nyt he kertovat, miksi rakastavat toisiaan.

ANNA: ”R-kioskin edessä seisoi keijukaismainen kaunotar kukkapinni hiuksissaan. Oli kaunis kesäpäivä, kävelimme Ruissalon rapisevia hiekkateitä ja ihailimme merta. Majkalla on sensuelli suu. Katsoin haltioituneena, miten huulet ja hampaat muodostivat sellaisia sanoja kuin talo tai simpukoita. Minulla oli niin hyvä olla, etten olisi halunnut erota ollenkaan. Kuukauden kuluttua asuimme jo yhdessä.

Viime kesänä rekisteröimme parisuhteemme Särkänniemen huvipuistossa. Olin pukeutunut Napoleoniksi ja Majka merirosvoprinsessaksi. Lähipiiri toki tiesi että olimme pari, mutta töissä emme olleet uskaltaneet tulla kaapista. Entä jos se vaikuttaisi töihin tai ihmisten suhtautuminen muuttuisi? Se voisi satuttaa.
        Saimme lähes pelkästään positiivista palautetta. Avoimuus vaikutti myös suhteeseemme. Saatoimme olla pari myös kodin ulko­puolella. Tuntui kuin olisin leijunut ilmassa, vapaus oli niin kokonaisvaltainen kokemus. Nyt olen jo vähän tottunut siihen.

Arkemme on hyvin tavallista. Keikoilla minä roudaan hiki hatussa ja Majka huolehtii taiteellisesta kokonaisuudesta. Kotona pompimme minitrampoliineilla ja katsomme elokuvia Netflixistä. Nukahdamme aina käsi toisen kädessä ja aamulla kun heräämme halaamme ja katsomme toisiamme lempeästi silmiin.”

MAJKA: ”Annalla oli intin puliksi ajeltu pää ja valtavat vihreät keijun silmät. Hän näytti Anime-tytöltä. Minulla oli Annan kanssa heti hauskempaa kuin koskaan kenenkään kanssa.
        Anna on rehellinen ja käytännöllinen. Nuorempana luonne-eroista tuli yhteentörmäyksiä. Kerran imuroin Annan mielestä väärin. Loukkaannuin ja pakenin taloyhtiön saunaan mököttämään. Enää tällaisia riitoja ei tule. Anna ei hermostu, jos laitan astiat suunnilleen sinne minne ne kuuluvat. Minä olen oppinut, että jos Anna kiukkuaa, sillä on nälkä.

Ulostulomme jälkeen sain viestin 13-vuo­tiaalta tytöltä, joka oli kertonut kotona homoudestaan. Hän sai selkäänsä. Kaapista tulo on aina riski. Täytyy miettiä kuinka kestää, kun jotkut kääntävät selkänsä. Facebookissa vanhanaikaisesti uskovaiset ystäväni poistivat minut kavereistaan. Eniten saimme kiitosta nuorilta, jotka kasvoivat Mimiä ja Kukua katsellen.
        Enää meidän ei tarvitse kaupassa piilotella yhteistä kauppakassia. On kuin lukko olisi auki. Että elämä voi olla näin helppoa.
        Anna on minulle aurinko. Toivon että elämme pitkään ja kuolemme samalla silmänräpäyksellä, ettei kummankaan tarvitse jäädä tänne yksin itkemään.
        --- --- ---
        Olisihan näistäkin naisista ollut paljon iloa jollekulle miehelle, mutta naiset kai eivät ymmärrä hyvän päälle.

• vanha_siitosuros
        Tuohon_alle_ilmestyi kirjoitti:

kahdesta sievästä lesbonaisesta, Mimistä ja Kukusta:

Muusikko Majka Nurminen (Mimi), 36, ja näyttelijä Anna Kulmala (Kuku-jellona), 38, tunnetaan ohjelmasta Mimi ja Kuku. Nyt he kertovat, miksi rakastavat toisiaan.

ANNA: ”R-kioskin edessä seisoi keijukaismainen kaunotar kukkapinni hiuksissaan. Oli kaunis kesäpäivä, kävelimme Ruissalon rapisevia hiekkateitä ja ihailimme merta. Majkalla on sensuelli suu. Katsoin haltioituneena, miten huulet ja hampaat muodostivat sellaisia sanoja kuin talo tai simpukoita. Minulla oli niin hyvä olla, etten olisi halunnut erota ollenkaan. Kuukauden kuluttua asuimme jo yhdessä.

Viime kesänä rekisteröimme parisuhteemme Särkänniemen huvipuistossa. Olin pukeutunut Napoleoniksi ja Majka merirosvoprinsessaksi. Lähipiiri toki tiesi että olimme pari, mutta töissä emme olleet uskaltaneet tulla kaapista. Entä jos se vaikuttaisi töihin tai ihmisten suhtautuminen muuttuisi? Se voisi satuttaa.
        Saimme lähes pelkästään positiivista palautetta. Avoimuus vaikutti myös suhteeseemme. Saatoimme olla pari myös kodin ulko­puolella. Tuntui kuin olisin leijunut ilmassa, vapaus oli niin kokonaisvaltainen kokemus. Nyt olen jo vähän tottunut siihen.

Arkemme on hyvin tavallista. Keikoilla minä roudaan hiki hatussa ja Majka huolehtii taiteellisesta kokonaisuudesta. Kotona pompimme minitrampoliineilla ja katsomme elokuvia Netflixistä. Nukahdamme aina käsi toisen kädessä ja aamulla kun heräämme halaamme ja katsomme toisiamme lempeästi silmiin.”

MAJKA: ”Annalla oli intin puliksi ajeltu pää ja valtavat vihreät keijun silmät. Hän näytti Anime-tytöltä. Minulla oli Annan kanssa heti hauskempaa kuin koskaan kenenkään kanssa.
        Anna on rehellinen ja käytännöllinen. Nuorempana luonne-eroista tuli yhteentörmäyksiä. Kerran imuroin Annan mielestä väärin. Loukkaannuin ja pakenin taloyhtiön saunaan mököttämään. Enää tällaisia riitoja ei tule. Anna ei hermostu, jos laitan astiat suunnilleen sinne minne ne kuuluvat. Minä olen oppinut, että jos Anna kiukkuaa, sillä on nälkä.

Ulostulomme jälkeen sain viestin 13-vuo­tiaalta tytöltä, joka oli kertonut kotona homoudestaan. Hän sai selkäänsä. Kaapista tulo on aina riski. Täytyy miettiä kuinka kestää, kun jotkut kääntävät selkänsä. Facebookissa vanhanaikaisesti uskovaiset ystäväni poistivat minut kavereistaan. Eniten saimme kiitosta nuorilta, jotka kasvoivat Mimiä ja Kukua katsellen.
        Enää meidän ei tarvitse kaupassa piilotella yhteistä kauppakassia. On kuin lukko olisi auki. Että elämä voi olla näin helppoa.
        Anna on minulle aurinko. Toivon että elämme pitkään ja kuolemme samalla silmänräpäyksellä, ettei kummankaan tarvitse jäädä tänne yksin itkemään.
        --- --- ---
        Olisihan näistäkin naisista ollut paljon iloa jollekulle miehelle, mutta naiset kai eivät ymmärrä hyvän päälle.

minustakin nuo lasbonaiset ovat sieviä

ne eivät kai ymmärrä hyvän päälle

onneksi kesi ymmärtää kun on käynyt valkkaamassa itselleen täydellisen naaraan, luultavasti hepreasta tai nikeasta... ei kun nikeriasta tai olisko nami-Piasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7736
    2. 108
      5941
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5167
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4536
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2967
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2928
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2046
    Aihe