Korpelan kujanjuoksu!

Tv 1:ssä alkoi eilen kotimainen tv-sarja, jolta odotin paljon.

Uskomaton söhellys koko sarja näyttää olevan. Rahan löytyminen antaa kuvan rikollisesta taustasta Korpelan pakoon.

Huonouskilpailussa tämä tekele lyö kaikki ennätykset. Näyttelijäsuorituksetkin kyseenalaisia ja hauskuus 0-tasoa.

26

1254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

      Pirunpelto antaa paljon ennakko-odotuksia uudelle sarjalle, mutta toivottavasti tämä ei ole uudelleenlämmitys suositusta sarjasta. Asetelmassa on samankaltaisuutta : Pirunpellossa taisteltiin betonin raaka-aineesta sorasta, tässä on tulossa kaivossota. Kuntapäättäjät tietysti juonivat rahan kiilto silmissään luontoarvoista viis veisaten. Muualta suurin toivein muuttava, luomutilasta haaveileva Korpela joutuu auttamatta taisteluasemiin kaivoshankkeiden kanssa. Vanhat autonraadot tietysti keräävät miehiä paikalle, erikoisuuksia kuten autonromutkin. Paluumuuttaja Miisa näkee entisen kotikylänsä asiat terävin katsein ja puuttuu peliin . Mahtaako tulla komiodraama, kun Korpelan puoliso ei tunnu hyväksyvän muuttoa maalle. Romantiikkaa ja rakkauden ryppyjä joka sarjaan pitää saada, jotta se myisi.

      Näyttelijät ovat pääosin tuntemattomampia, ei aina näitä joka viihdeohjelmassakin kuluneita naamoja välittäisi katsellakaan. Janne Kataja Jaskana on poikkeus , ei hän mitenkään ole puhutellut minua koomikkona, mahtaako jotain kylähullun osaa tässä esittää. Sellainen joka sarjassa on, lisäksi jääräpäitä vanhoja ukkoja ja akkoja, jotka tietävät kaikesta kaiken ja pitävät kiinni käsityksistään , maistaan ja mannuistaan kynsin hampain. Silitin samalla tapani mukaan pyykkiä ja lajittelin kaappeihin, en keskittynyt täysin, mutta katsotaan mitä tuleman pitää, kantaako juoniasetelma ja säilyykö jännite. Ainakin on yritystä, ja kotimaiset maalaiskomediat ovat tervetullutta vaihtelua ulkomailta ostettuun kaavamaiseen kamaan verrattuna.

      • Jotenkin tuntuu, että kevyin perustein ja suhteilla voidaan tehdä Suomessa filmejä. Kyllä Spedellä sentään oli kykyjä.


      • Merilii_

        Minua häiritsi hiukan Korpelan kujanjuoksussa etukäteen sen puffin toisto liian usein.

        Katsottuani sen - kotitöitteni lomassa - minäkin jäin odottavalle kannalle tämän esityksen suhteen. Jotain siinä on, mikä mahdollistaa hyvän sarjan syntymisen!
        Janne Kataja on osaansa hyvä valinta. Katsottuani kaikki 6 osa palaan asiaan.


      • Joku-kirjoitti-

        että jos liiaksi tyrkitään johonkin suuntaan, niin hän lähtee toisaalle! Eli vähempi on joskus parempi, niin sen puffin toistossakin olisi ollut.


    • vaalierkki

      Jospa syventyisit ensin Sulho Lantalan esiintymiseen ja alkaisit vasta sen jälkeen kriitikoksi. Tässä esiteltiin vain komedian ainekset, toiminta kiihtyy varmasti kun salaperäisten koeporausten ympärille kehitetyn juonen koheltajat joutuvat tositoimiin.

      • Minä pidin näkemästäni ja Ramoonalla on erittäin hyvä tilannekatsaus, vaikka samalla silittelikin pyykkiä. Taidan katsoa, jos jaksan, uusinnan.


      • Jospa ,vaalierkki, harkitsisit itse kriitikonkykyjäsi


    • pettymys-oli-alku

      Alku OLI erittäin heikko esitys,
      katsotaan mitä ne saa pitemmänpäälle aikaan,
      sarja jatkuu,

      • "Alku OLI erittäin heikko esitys", ??

        Vai niin, vai niin, sanon/kirjoitan ja en väitä edes vastaan, koska en oikein pysynyt itsekään "kärryillä" mukana, joten, kuten kirjoitin, katson sen uudestaan.

        Toisaalta sen jälkeen tullut "Hyptonisoija" oli vielä sekavampi, mutta siitäkin osan nukahdin.

        Jostain`syystä yritin myös katsella "Miss Fa(t/r)kku-Suomi" elokuvaa klo 19,30 ja sekös vasta sekava olikin! Ilmeisesti vain nuorisolle tarkoitettukin. Ei pitäisi mummojen katsella moisia, mutta ei kyllä enää kiinosta Spedet ,eikä Pekka Puupäät, saati Helenat.

        Ramoona kirjoitti osuvasti
        "Ainakin on yritystä, ja kotimaiset maalaiskomediat ovat tervetullutta vaihtelua ulkomailta ostettuun kaavamaiseen kamaan verrattuna".

        Itse kyllä yllätyin tämän Riihimäen pojan (Janne Katajan) suorituksesta, koska usein hän esiintyy jonkilaisena koheltajana joka paikassa Aku Hirviniemen (Riihimäen)kanssa, mutta yllätys oli, kuten Aku Hirviniemen rooli "Robassa"poliisina, tosin aika kelvottomana, mutta niin on Vareskin Reijo Mäen kirjoissa ja TV:ssä, juoppo, pois potkittu poliisi (syrjäytetty), jota Antti Reini mielestäni hyvin näyttelee.


      • Katajalla on näyttelijän koulutus kuten Hirviniemelläkin. Heidän puolestaan harmittaa, kun ovat suistuneet hömppäviihteeseen niin ettei voi oikein vakavasti näyttelemistä ottaa. Hirviniemikin on hyvä näyttelijä, mutta Putous on taakkana.

        Sarjan juonikuvioista en sano mitään, sillä tämä ensimmäinen osa varmaan keskittyi esittelemään henkilöt ja vihjailemaan, kuka on milläkin mielellä liikkeellä. Onneksi Katajan osa näyttää olevan tuollainen höpsähtävä peräkammarin poika. Varmasti onnistuu esittämään sen sujuvasti! Ihailtavaa omistautumista osoittaa, että nuori ihminen lihottaa itsensä roolia varten noin reippaasti. Myöhäisemmissä esiintymisissään on nyt huomattavasti hoikempi. On siinä saanut työtä tehdä kilojensa pudottamisessa.

        Nyt kun suomalaisissakin esityksissä on mukana tekstitys, pystyy meikäläinenkin seuraamaan. Aikaisemmin vain turhauduin siitä mutinasta ja musiikista, joka survoi äänet puuroksi. Tekstitys on suuri apu varmasti monille.
        Minä odotan sarjasta paljon.


      • "Tekstitys on suuri apu varmasti monille".

        Minusta se on mainio uudistus, mutta kuinka moni huomaa valita valikosta sen Hollanni kielen? Ainakin "eräälle" se oli yllätys, kuinka sen saa toimimaan?

        Olisiko liikaa vaadittu, että ohjelman alussa ilmoitettaisiin, mistä suomenkielinen teksti tulisi esiin? Ai, niin, taitaa olla joku texti TV, jossa niistä ilmoitetaan, mutta kuinka moni sitäkään osaa käyttää?

        Onhan tätä mainostettu/kirjoitettu netissä, mutta kun on niitäkin, jotka ei vielä nettiä omista?

        Kuinka paljon lienee näitä, jotka ei voi tutustua tarkempiin uutisiin, joissa viitataan, että voitte katsoa meidän nettisivustoilta lisää???

        No, just, juu, minun kirjoitukseni on kuin Korpelan kujanjuoksu, että kuinka tämä vuodatukseni loppuu???:DD


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Tekstitys on suuri apu varmasti monille".

        Minusta se on mainio uudistus, mutta kuinka moni huomaa valita valikosta sen Hollanni kielen? Ainakin "eräälle" se oli yllätys, kuinka sen saa toimimaan?

        Olisiko liikaa vaadittu, että ohjelman alussa ilmoitettaisiin, mistä suomenkielinen teksti tulisi esiin? Ai, niin, taitaa olla joku texti TV, jossa niistä ilmoitetaan, mutta kuinka moni sitäkään osaa käyttää?

        Onhan tätä mainostettu/kirjoitettu netissä, mutta kun on niitäkin, jotka ei vielä nettiä omista?

        Kuinka paljon lienee näitä, jotka ei voi tutustua tarkempiin uutisiin, joissa viitataan, että voitte katsoa meidän nettisivustoilta lisää???

        No, just, juu, minun kirjoitukseni on kuin Korpelan kujanjuoksu, että kuinka tämä vuodatukseni loppuu???:DD

        Napsauta kapulasta nappia Tekstitv ja sitten avautuvalle ruudulle 333. Teksti alka juosta.


      • Kiitos Makriina, mutta kyllä minä jo tuon osaan. Kirjoitin vain, että kuinkahan moni tuon osaa ja tietää ja muistaa?


      • Minä odotin tältä kujanjuosulta paljon, sillä Kataja luonnostaan hauska. Suuhun pantu teksti ei tee Heikille oikeutta.


      • Humor
        Ruuneman kirjoitti:

        Minä odotin tältä kujanjuosulta paljon, sillä Kataja luonnostaan hauska. Suuhun pantu teksti ei tee Heikille oikeutta.

        Janne Kataja on omalla tavallaan sympaattinen, hänen huumorinsa ymmärrän, siinä ei tarvita v-sanoja, koska hänellä on älyä oikeaan huumoriin.
        . . .

        Toinen humoristi oli eilen Arto nybergin haastattelussa, ja hän oli minusta ihan kiva siihen saakka, kunnes tuli se ulkosynnyttimet-sana. En ikinä enää anna mitään arvoa M.A.Nummiselle.
        Jos olisivat jotain elämässään oppineet ymmärtämään, eivät irvailisi synnytyselimille eikä sitä tarkoittavalle pilkkanimelle.
        . . .

        Ovatkohan nuo maahanmuuttajatkin jo oppineet tuon haukkumasanan, ja sen, mitä kohtaa naisen kehossa irvaillaan?

        . . .
        Englannin kielessä on shit, joka tarkoittaa paskaa, se on ihan hyvä.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Kiitos Makriina, mutta kyllä minä jo tuon osaan. Kirjoitin vain, että kuinkahan moni tuon osaa ja tietää ja muistaa?

        Minä kirjoitin sen ohjeen ihan juuri siitä syystä. Kyllä arvasin, että se sinulle on tuttu. Mutta kirjoitin nyt kuitenkin, jospa se jotakuta auttaisi.


      • ruuneheiii
        Ruuneman kirjoitti:

        Minä odotin tältä kujanjuosulta paljon, sillä Kataja luonnostaan hauska. Suuhun pantu teksti ei tee Heikille oikeutta.

        Mille Heikille ?


      • Totta.puhut
        Humor kirjoitti:

        Janne Kataja on omalla tavallaan sympaattinen, hänen huumorinsa ymmärrän, siinä ei tarvita v-sanoja, koska hänellä on älyä oikeaan huumoriin.
        . . .

        Toinen humoristi oli eilen Arto nybergin haastattelussa, ja hän oli minusta ihan kiva siihen saakka, kunnes tuli se ulkosynnyttimet-sana. En ikinä enää anna mitään arvoa M.A.Nummiselle.
        Jos olisivat jotain elämässään oppineet ymmärtämään, eivät irvailisi synnytyselimille eikä sitä tarkoittavalle pilkkanimelle.
        . . .

        Ovatkohan nuo maahanmuuttajatkin jo oppineet tuon haukkumasanan, ja sen, mitä kohtaa naisen kehossa irvaillaan?

        . . .
        Englannin kielessä on shit, joka tarkoittaa paskaa, se on ihan hyvä.

        shit ! tai bullshit! yleensä englantilaisilla,
        siellä gentlemannit eivät koko ajan naisia loukkaa eivätkä vetele puheissaan pilkkanimiä heistä ,eivätkä naiset myöskään.


      • Täyttä.asiaa

        kirjoitat, sen sanan käyttäjät saavat hävetä loukkaamishalujaan naisia kohtaan, pilkkanimiä suoltava suu, huonot hampaat ja henki haisee.


      • YaXaaasss
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Tekstitys on suuri apu varmasti monille".

        Minusta se on mainio uudistus, mutta kuinka moni huomaa valita valikosta sen Hollanni kielen? Ainakin "eräälle" se oli yllätys, kuinka sen saa toimimaan?

        Olisiko liikaa vaadittu, että ohjelman alussa ilmoitettaisiin, mistä suomenkielinen teksti tulisi esiin? Ai, niin, taitaa olla joku texti TV, jossa niistä ilmoitetaan, mutta kuinka moni sitäkään osaa käyttää?

        Onhan tätä mainostettu/kirjoitettu netissä, mutta kun on niitäkin, jotka ei vielä nettiä omista?

        Kuinka paljon lienee näitä, jotka ei voi tutustua tarkempiin uutisiin, joissa viitataan, että voitte katsoa meidän nettisivustoilta lisää???

        No, just, juu, minun kirjoitukseni on kuin Korpelan kujanjuoksu, että kuinka tämä vuodatukseni loppuu???:DD

        Niinpä, mutta tässä jutussa sitä kujaa juoksee mielestäni Jaska eli Kataja, Korpela (Latva-Äijö) itse on autokorjaamon omistaja ja on tuiki rauhallinen ja rehellinen mies, itse laitan tekstityksen päälle joka kerta, painan tekstitv-sivun 333 näkyviin, en tiedä toimiiko se näin kaikissa tv:ssa.


    • komediata

      Minusta Janne Kataja oli hyvä näyttelijä suorituksessa,yllätyin positiivisesti.
      Ja enämpi tämä kyllä kiinnostaa,ko salkkarien "umpihullut juonenkäänteet".
      No juonikuviohan oli niin kuin muissakin maalaiskomedioissa,mutta ei se haittaa,kuitenkin uusia kasvoja,tykkäsin.

    • katsisvat

      Taas sama vika... Liianmonta tekijää ja liikaa asiaa.Katajan osa liian hölmö. Ampuu yli..

    • entykkäää

      Katajasta tehty kylähullu, ihan typerän näköiseksi maskeerattu ja joku sanoi että lihotettukin osaa varten . Aikamoinen sillisalaatti taitaa tulla , liian isopala haukattavaksi. Kuulemma rikoksia alkavat selvitellä , jotka siihen kaivostouhuun liittyy. Ei maaseudulla oikeasti tuollaista ole.

    • Aloittaja teki selväksi mielipiteensä ohjelman tasosta, lienee selviö, ettei hän katso enää tulevia osia.

    • bullshit..tarkoittaa

      sonninpaskaa. Ihan hyvä voimasana sekin, jos pelkkä shit (= paska) ei riitä..

    • jabberwocky

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2033
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1722
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      249
      1660
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      61
      1639
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      106
      1472
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1413
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1207
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      287
      1203
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      45
      1156
    Aihe