Voimankäyttövälineiden kanto - pakollistako?

eoriuios99

Vastaava hoitaja lienee arvoi, onko vartioitinkohtessa tai tehtävässä edellytyksiä kantaa voimankäyttövälineitä.
Mutta kysymys kuuluu, voiko vartija itse viime kädessä päättää haluaako kantaa voimankäyttövälineitä vai ei? Tietääkseni mikään laki ei kuitenkaan suoraan määrää tai velvoita kantamaan voimankäyttövälineitä työtehtävissä ellei itse niin halua?

6

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kooka

      Noinhan se on. Mutta jos työnantajan ohjeistusta uhmailet niin pian löydät itsesi painamasta avausnappia tehtaan portilla. Varsinkin jos toimeksiantaja vaatii välinekantoa niin sun mielipiteesi työntekijänä on pieru avaruudessa.

      • Kyyn1n3nV4t1j4

        Vastaava hoitaja arvioi/päättää tehtäväkohtaisesti sen voimankäyttövälineiden kantamisen vartioimistehtävissä, mutta pakollista ei ole kantaa jos ei halua.

        Mutta jos kannat/käytät vk-välineitä vastoin annettua ohjeistusta eli jos on päätös ettei tehtävässä käytetä vk-välineitä niin sitten saattaa olla uuden työn etsiminen edessä


    • grefdg

      Niin, tai ehkä jopa etsiskelemässä seuraavaa firmaa.
      Työelämässä kun tunnetaan sellainen asia kuin työnantajan direktio-oikeus.

    • Itse en jaksanut telaria kantaa ikinä mukana, kaasukin vähän siinä ja siinä jos pävä näytti rauhalliselta. Eipä siitä koskaan mitään sanomista tullut. Kerran kävi jännäksi kun hanskat unohtui ja narkki kävi piikin kanssa päälle, piti käyttää jalkoja.
      Kyllä sitä varustekavalkaadia on hyvä kantaa mukana jos se on kohteelle arvioitu tarpeelliseksi.

    • Vastaavahoitaja arvioi mitä voimankäyttövälineitä saat kantaa mukana vartiointikohteella. Itselläni on aina raudat ja kaasu vyöllä, muuta en tarvitse.

      • htrfe4

        Hieno nollavastaus jo loppuunkäsiteltyyn aiheeseen. Et varmaan huomannut, mitä aloittaja oikeasti kysyi? Noh, sisälukutaitoa ei ole suotu ihan kaikille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2011
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe