TV7 - Suomen suurin eksyttäjä?

Ingenjör_81

Tällä videolla paljastuu TV7n taustat ja todellinen tila Suolen suurimpana eksyttäjänä.

https://youtu.be/PY4-5_VYXaU

80

4496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahankeruu

      No on.

    • Pöyristynyt

      Varsin valaisevaa TV7:n toiminnasta. Suosittelee katsomaan!

      • Ingenjör_81

        Kiitoksia Herralle rohkaisusta.


      • 1234567---
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Kiitoksia Herralle rohkaisusta.

        Täytyy nostaa Martti Ojarekselle hattua, siitä, että hän on antanut pyöriä ohjelmissaan "Seitsemäs päivä" ohjelman, samoin kuin muitakin sapatti ohjelmia.


    • arviointia

      TV7 on sillä tavalla pettävä, että joukossa on myös raittiita ohjelmia. Etsivä ihminen voi kyllä ottaa Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanaan, mutta uskossa kasvu voi lähteä väärään suuntaan äärikarismaattisuuden vaikutuksesta. Ei juurrutakaan Jumalan Sanaan, vaan lähdetään etsimään elämyksiä ja kokemuksia eikä opitakaan tuntemaan Jeesusta Sanan pohjalta. Tunteet lähtevät johtamaan.

      • deikin

        Eli siltä osin samaa settiä esim. Radio Dein -kanssa, kun samasta tuutista tulee Sanaa ja eksytystä.


    • TV7KATSOJA

      TV7:n kautta on tullut satoja ellei tuhansia ihmisiä elävään uskoon. Pyhä Henki vaikuttaa voimakkaasti tämän kanavan kautta niihin jotka janoavat Jumalan kosketusta ja uudistusta elämään. Katsokaa ohjelmia, älkää uskoko parjaajia, nämä ihmiset yrittävät parhaansa ettei Suomeen vaan tulisi herätystä.

      • ONKOMAUNOEKSYNYT

        Mikä mahtaa olla Mauno Mattilan usko nykyään. Kun TV7 :kin on eksytystä.
        Taitaa olla Herra MM nyt itse eksynyt ja pahasti. Seiska-kanavalla esitetään tosi vähän menestysteologiaa minun mielestäni. Enimmäkseen ihan perinteistä kristillistä Sanan julistusta, Raamatun mukaan.
        Mauno Mattila voisi yksilöidä, mitkä TV7 ohjelmat ovat harhaoppia, niin me muutkin osaisimme varoa niitäohjelmia ja välttyisimme eksymästä.


      • Ingenjör_81

        Jos katsot videon, niin huomaat että siellä tulee tämäkin asia esille, joten katso ensin ja kommentoi sitten (vrt. San. 18:13).


      • ONKOMAUNOEKSYNYT

        Mikä kohta videosta , esim 10 min kohdalla vai 20 min koohdalla? Katsoin kyllä videon, mutta en jaksanut sitä jaarittelua 44 minuuttia kunnella kovin tarkkaaan kun asian olisi voinut tiivistää 5 minuutiin.
        Omasta mielestäni TV7 ei ole eksyttäjä!


      • ONKOMAUNOEKSYNYT

        Missä seurakunnassa Mauno Mattila vaikuttaa? Onko hän pastori ? Haluaisin kuulla hänen saarnojaan jos mahdollista, vai onko hän ottanut vain tuomitsijan roolin?


      • Ingenjör_81
        ONKOMAUNOEKSYNYT kirjoitti:

        Mikä kohta videosta , esim 10 min kohdalla vai 20 min koohdalla? Katsoin kyllä videon, mutta en jaksanut sitä jaarittelua 44 minuuttia kunnella kovin tarkkaaan kun asian olisi voinut tiivistää 5 minuutiin.
        Omasta mielestäni TV7 ei ole eksyttäjä!

        Eli, et löytänyt mitään asiavirhettä siitä pätkästä, mitä katsoit?


      • ONKOMAUNOEKSYNYT

        Löysin virheitä, mutta en ole ehtinyt vastamaan. Kuulin että kyseinen videon tekijä on pyydetty TV7 : aan kertomaan perustelut tekemälleen videolle eli miksi hänen mielestään tämä TV7 on eksytystä. Mies ei ollut mennyt studioon keskustelemaan johonkin lähetykseen, siis kertoo että MM:lla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Ei voi mennä rehellisesti puolustamaan väitteitään. Koska ei pysty perustelemaan aukottomasti väitteitään. Tosi raukkamaista!


      • Ingenjör_81
        ONKOMAUNOEKSYNYT kirjoitti:

        Löysin virheitä, mutta en ole ehtinyt vastamaan. Kuulin että kyseinen videon tekijä on pyydetty TV7 : aan kertomaan perustelut tekemälleen videolle eli miksi hänen mielestään tämä TV7 on eksytystä. Mies ei ollut mennyt studioon keskustelemaan johonkin lähetykseen, siis kertoo että MM:lla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Ei voi mennä rehellisesti puolustamaan väitteitään. Koska ei pysty perustelemaan aukottomasti väitteitään. Tosi raukkamaista!

        Kopioin tähän syyn ja kommentit.

        Minua haastettiin TV7n Rami Ojareksen pyynnöstä tulemaan 26.9 vastaamaan videollani esittämiin väitteisiin.

        "Jotta tämä ei jäisi vain puheen tasolle, olemme ajatelleet esittää kanavallemme 45 minuutin pituisen suoran ohjelman... Nyt kaikki riippuukin sinusta."

        "Tämä on kädenojennus suuntaasi, jota ei kannata jättää käyttämättä."

        "Jos sinussa ei ole miestä tulemaan vastaamaan omista sanoistasi niin sille ei sitten mahda mitään."

        "Onko tämä edelleen mielestäsi täysin epäreilua?Vai alkaako jännittämään?"

        Tällaisella haastamisella minut yritettiin saada mukaan suoraanlähetykseen ja yksi osa minusta yhtyi tähän: "Minä pärjään kyllä tuossa. Minä muserran nuo. Minä tiedän niin paljon tästä. Minä saan mainetta. Minä, minä minä...". Minun tahto olisi ollut repiä äärikarismaattisuus kerralla alas TV7lta, mutta se oli minun tahto. Jumala ei olisi ollut mukana enkä saanut sisimpääni Herralta vastausta: "Mene". Sen sijaan sain kolme ilmoitusta asiasta, jotka menivät yli muiden ilmoitusten liittyen tähän asiaan.

        Ensiksin, juuri kreivin aikaan, yksi hyvä veli soitti ja sanoi, että Sanaa lukiessa oli hänelle noussut tämä jae ja olin tullut hänen mieleensä.

        "Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija." - Galatalaiskirje 1:10

        Rukouksessa ollessani näin myös näyn, jossa mies oli kuin rodeossa härän selässä ja aikansa siinä oltuaan miehen voimat loppuivat ja hän lensi maahan. Ja näky vaihtui, jossa härkätaistelija punaisen kankaan avulla väsytti härän. Ymmärsin, että minun ei tulee mennä rodeoon vaan jatkaa olemalla punainen vaate.

        Kolmantena ja tärkeimpänä asiana Sanasta nousi minulle opetusta kuunnellessani seuraava kohta.

        "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa. Onhan hän Israelin kuningas; astukoon nyt alas ristiltä, niin me uskomme häneen. Hän on luottanut Jumalaan; vapahtakoon nyt Jumala hänet, jos on häneen mielistynyt; sillä hän on sanonut: 'Minä olen Jumalan Poika'." - Matteus 27:42-43

        Minun lihani ei tule astua ristiltä alas todistamaan omista voimistani, kyvyistäni tai rohkeudestani, vaan tehdä Jumalan tahto, kieltää itseni ja kantaa ristini. Ristissä on voima.

        Toin nämä julkisesti esille, koska on haastettu, kyselty ja epäilty, että miksi kieltäydyin tästä kyseenalaisesta kunniasta. Kiitoksia sisaret ja veljet rukouksista. Ne olivat tärkeitä.

        "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava." - 2. Korinttolaiskirje 13:1

        Ole siunattu, Jeesuksen Kristuksen nimessä. MM.

        PS. Jos löydät virheitä, niin kerro toki ne.


      • 1234567---
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Kopioin tähän syyn ja kommentit.

        Minua haastettiin TV7n Rami Ojareksen pyynnöstä tulemaan 26.9 vastaamaan videollani esittämiin väitteisiin.

        "Jotta tämä ei jäisi vain puheen tasolle, olemme ajatelleet esittää kanavallemme 45 minuutin pituisen suoran ohjelman... Nyt kaikki riippuukin sinusta."

        "Tämä on kädenojennus suuntaasi, jota ei kannata jättää käyttämättä."

        "Jos sinussa ei ole miestä tulemaan vastaamaan omista sanoistasi niin sille ei sitten mahda mitään."

        "Onko tämä edelleen mielestäsi täysin epäreilua?Vai alkaako jännittämään?"

        Tällaisella haastamisella minut yritettiin saada mukaan suoraanlähetykseen ja yksi osa minusta yhtyi tähän: "Minä pärjään kyllä tuossa. Minä muserran nuo. Minä tiedän niin paljon tästä. Minä saan mainetta. Minä, minä minä...". Minun tahto olisi ollut repiä äärikarismaattisuus kerralla alas TV7lta, mutta se oli minun tahto. Jumala ei olisi ollut mukana enkä saanut sisimpääni Herralta vastausta: "Mene". Sen sijaan sain kolme ilmoitusta asiasta, jotka menivät yli muiden ilmoitusten liittyen tähän asiaan.

        Ensiksin, juuri kreivin aikaan, yksi hyvä veli soitti ja sanoi, että Sanaa lukiessa oli hänelle noussut tämä jae ja olin tullut hänen mieleensä.

        "Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija." - Galatalaiskirje 1:10

        Rukouksessa ollessani näin myös näyn, jossa mies oli kuin rodeossa härän selässä ja aikansa siinä oltuaan miehen voimat loppuivat ja hän lensi maahan. Ja näky vaihtui, jossa härkätaistelija punaisen kankaan avulla väsytti härän. Ymmärsin, että minun ei tulee mennä rodeoon vaan jatkaa olemalla punainen vaate.

        Kolmantena ja tärkeimpänä asiana Sanasta nousi minulle opetusta kuunnellessani seuraava kohta.

        "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa. Onhan hän Israelin kuningas; astukoon nyt alas ristiltä, niin me uskomme häneen. Hän on luottanut Jumalaan; vapahtakoon nyt Jumala hänet, jos on häneen mielistynyt; sillä hän on sanonut: 'Minä olen Jumalan Poika'." - Matteus 27:42-43

        Minun lihani ei tule astua ristiltä alas todistamaan omista voimistani, kyvyistäni tai rohkeudestani, vaan tehdä Jumalan tahto, kieltää itseni ja kantaa ristini. Ristissä on voima.

        Toin nämä julkisesti esille, koska on haastettu, kyselty ja epäilty, että miksi kieltäydyin tästä kyseenalaisesta kunniasta. Kiitoksia sisaret ja veljet rukouksista. Ne olivat tärkeitä.

        "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava." - 2. Korinttolaiskirje 13:1

        Ole siunattu, Jeesuksen Kristuksen nimessä. MM.

        PS. Jos löydät virheitä, niin kerro toki ne.

        Suuria eksyttäjiä ovat ne julistajat, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näitä julistajia on paljon.


    • arviointia

      TV7KATSOJA nimimerkille. Luepa netistä Patrick Ersigin näky oikeasta ja väärästä herätyksestä, ja koettele ja arvioi. Näky on jo vuodelta 2006, mutta mielestäni tuo näyn kehitys on jo selvästi nähtävissä Suomenkin hengellisellä kentällä myös joidenkin lähinnä ulkomaalaisten julistajien TV7 kautta näytettyjen ohjelmien kautta. Tänä päivänä on todella tunnettava Sana ja valvottava, ettei eksyisi.

      • herätyksensaanut

        Voisitko laittaa Ergisin videon tänne? Tai linkin!


    • arviointia

      Pääset lukemaan näyn, kun googletat nimellä Patrick Ersig. Avautuu ensimmäisenä. Siunausta!

    • mistänäitäilmestyy

      Mikä ihme on TV7 - ikinä kuullutkaan!?

      • TV7KATSOJA

        No voi nyt äkkiä tutustumaan ! Osoite:
        www.tv7.fi


    • arviointia

      Surullista on myös se, että TV7 mainostaa ja myy näiden menestysteologien ja torontolaisten eksyttäviä kirjoja, mm. Betheliläisten ja Heidi Bakerin.

      • MikäIsäSinullaOn

        TV7n tausta on täysin torontolainen ja Ojares sai toronton mieheltä Rodney Howard-Brownelta niin profetian kuin voitelunkin.


    • Vnkmhdfu

      Jokainenhan voi valita mitä katsoo. Ite katon pawsonin opetuksia. Aika vaikea olisi tuollaisella kanavalla miellyttää koko kristikansaa jotka riitelevät keskenään ties mistä raamatunpaikoista. Nähkää se mikä on hyvää, siunatkaa, neuvokaa, toivokaa. Ei ole kristillistä käytöstä haukkua ja reuhuta. Rukoillen ne asiat muuttuu, ei ojareksia haukkumalla.

      • 1234567---

        Olen kuunnellut Pawsonin opetuksia. Oletko pannut merkille millätavalla hän suhtautuu Jumalan antamaan sapatinpäivään ?


      • tähän.tulokseen.tulin
        1234567--- kirjoitti:

        Olen kuunnellut Pawsonin opetuksia. Oletko pannut merkille millätavalla hän suhtautuu Jumalan antamaan sapatinpäivään ?

        Ei Pawson ole tietääkseni sapattia pyhänäpäivänä pitävä. Olen kuunnellut hänen luentojaan.


    • Licnkecn

      Minusta olisi ollut hyvä tuon tyypin mennä tv7 haastatteluun. Raukkamaista haukkua ja jättää menemättä.

      Tosin en kyllä usko että rami olisi kirjoittanut " alkaako jännittämään?" Jos on noin niin kannattaisi varmaan palkata pr henkilö tms. Vastaamaan aikuisen tasolla.

      • Ingenjör_81

        Lue Nehemian kirjan kuuden luku. Se kertoo samanlaisesta haasteesta, mutta ensin katso video, niin huomaat syyn miksi on kiire hiljentää kritiikki - ei vastata siihen tai tehdä mitään parannuksia ohjelmistoon.


      • Fjeijadxo
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Lue Nehemian kirjan kuuden luku. Se kertoo samanlaisesta haasteesta, mutta ensin katso video, niin huomaat syyn miksi on kiire hiljentää kritiikki - ei vastata siihen tai tehdä mitään parannuksia ohjelmistoon.

        No eihän sitä oltu hiljentämässä vaan toivotaan reiluuden nimissä rehellistä keskustelua. Mitä järkeä on hyökätä kanavaa vastaan kun siellä on myös paljon hyvää ? Jumala on selkesäti tuon kanavan perustanut. Muutoksiakin varmasti syntyy pikkuhiljaa. Siunaa, älä kiroa.
        Jos ei miellytä niin katso pawsonia, vai onko sinusta hänessäkin jokin vika? Sitten saat jo kyllä katsoa peiliin.


    • arviointia

      TV7:llä kuulee toistuvasti, että uskonnollisuuden hengen vallassa olevat vastustavat heitä. Keitä he ovat? Eivät he ole nimikristittyjä ihmisiä, vaan uskoisin meidän olevan pitkään uskossa olleita, Pyhästä Hengestä uudestisyntyneitä, Sanaan juurtuneita ja Jeesusta rakastavia uskovia, jotka olemme joutuneet varoittamaan joistakin julistajista kanavalla muita uskovia. Jumala yksin voi vielä muuttaa TV7:n linjan raittiille ristinteologian pohjalle. Sitä rukoilemme!

      • IloHerrassa

        USKONNOLLISUUS
        -on täynnä sääntöjä, rituaaleja ja aikatauluja
        -vrt. muslimien rukoushetket
        -tappaa ilon : ei saa nauraa, ei saa tanssia, ei saa nostaa käsiä,
        -ei saa iloita, pitää olla vakava ja totinen
        - on hengellistä ummetusta
        - uskonnolliset ihmiset eivät nauti eivätkä iloitse matkasta


      • 2.Kor7jae10

        LIHALLINEN OMIEN HIMOJEN PALVONTA
        -on täynnä laittomuutta, rituaaleja ja piittamattomuutta Jumalan sanaa ja Jumalan aikatauluja kohtaan(2.Piet.luku 2, Juudaan kirje)
        -vrt. muslimien rukoushetket
        -on täynnä omiem lihallisten himojen miellyttämistä ilman rauhaa tai järjestystä: nauretaan hallitsemattomasti, tanssitaan ja pompitaan, heilutellaan käsiä ja "hihuloidaan" sielukkaina (2.Piet.luku, Juudaan kirje, 1.Kun. luku 18)
        -ei osata tuntea Jumalan mielenmukaista murhetta ja täten pysyä parannuksenteossa (2.Kor./:9-10)
        -on hengellistä saastaa ja laittomuutta (2.Tim.3:13,Jesaja 28:7-8 sekä jo yllä mainitut kohdat)
        -lihalliset ihmiset eivät ole Hengessä tai Kristuksessa eivätkö voi ymmärtää Jumalan tahtoa ilmoitettuna Raamatussa tai Hengessä (1.Kor.1:18-31, 1.Kor.2:11-16, 1.Joh2:9-11)

        Rakkaat ystävät, tehkää parannus ja uskokaa Herran Jeesuksen ristin evankeliumi, jotta teidän syntinne pyyhittäisiin pois ja saisitte Jumalan Pyhän Hengen.


    • herätkää

      Kyseisen videon tehnyt Mauno Mattila on monelta osaa harhaoppinen kun katsoo hänen muita youtube videoitaan. Opettaa mm. että "tempaus" tapahtuu ennen vaivan aikaa/koettelemuksia.. Lisäksi tyyppi ei edes pidä kommenttiosiota eikä tykkäyksiä auki, ettei kukaan vaan pääse korjaamaan hänen harhojaan. Muistakaamme kukin että se mitta millä mittaamme muille mitataan meille uudestaan. Ei olla ainoastaan Sanan puhujia vaan myös sen tekijöitä ja toteutetaan rakkauden kaksoiskäskyä.

      • 1234567---

        Tämä tempausoppi ennen vaivan aikaa onkin suuri harhaoppi.


      • 1234567---
        1234567--- kirjoitti:

        Tämä tempausoppi ennen vaivan aikaa onkin suuri harhaoppi.

        Kuuntelin juuri Mauno Mattilan saarnaa videolta. Ennen vaivan aikaa. Vihan päivää ja antikristusta. Ylösotto, ennen vaivan aikaa.

        Ei tule tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. KAIKKI vaivat, ahistukset, vihat, vainot, viimeiset vitsaukset, sodat ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä. Jeesus toisessa tulemisessaan tempaa omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.

        Kolmas enkeli varoittaa pedosta ja pedon kumartamisesta. . Pedon merkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . .Jumalan merkki on sapatti. . Tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.


      • näin.tämän.näen
        1234567--- kirjoitti:

        Kuuntelin juuri Mauno Mattilan saarnaa videolta. Ennen vaivan aikaa. Vihan päivää ja antikristusta. Ylösotto, ennen vaivan aikaa.

        Ei tule tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. KAIKKI vaivat, ahistukset, vihat, vainot, viimeiset vitsaukset, sodat ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä. Jeesus toisessa tulemisessaan tempaa omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.

        Kolmas enkeli varoittaa pedosta ja pedon kumartamisesta. . Pedon merkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . .Jumalan merkki on sapatti. . Tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.

        Harva tulee valitsemaan oikein.


    • selittäkää_maallikolle

      Mitä on eksytys ja harhaoppisuus? Vaikuttaa kinastelulta omituisista asioista.

      • 1234567---

        On harhaa opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Naispappeus on vastoin Raamatun sanaa. Homo ja lesboliitot eivät ole hyväksyttäviä. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.

        Salainen tempausoppi, ennen Jeesuksen toista tulemista on harhaa. On harhaa opettaa, että seurakunnan tempauksen jälkeen tänne jääneet valitsevat ottavatko pedon merkin tai ei.

        Kaikki viimeiset vitsaukset, vihat ahistukset, sodat vainot, PEDON KUMARTAMISET, ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Myöskin ensin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä, Siinä samassa kuolevat kaikki jumalattomat Hänen ilmestyksestään ja myöskin paholainen sidotaan.
        Pyhät omansa Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen. Tämä maa on 1000-vuotta autio ja tyhjä.
        1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.

        Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.


      • toivo-vastuu
        1234567--- kirjoitti:

        On harhaa opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Naispappeus on vastoin Raamatun sanaa. Homo ja lesboliitot eivät ole hyväksyttäviä. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.

        Salainen tempausoppi, ennen Jeesuksen toista tulemista on harhaa. On harhaa opettaa, että seurakunnan tempauksen jälkeen tänne jääneet valitsevat ottavatko pedon merkin tai ei.

        Kaikki viimeiset vitsaukset, vihat ahistukset, sodat vainot, PEDON KUMARTAMISET, ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Myöskin ensin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä, Siinä samassa kuolevat kaikki jumalattomat Hänen ilmestyksestään ja myöskin paholainen sidotaan.
        Pyhät omansa Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen. Tämä maa on 1000-vuotta autio ja tyhjä.
        1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.

        Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.

        1234567 - Kun puhut sapatin osuudesta lopunaikoihin, oletan että olet adventisti? Jos niin fiksua olisi ilmaista asia esim. "meidän 7. päivän adventistien opin mukaan... ", koska en tuota "sapattilaki"-asiaa ole ainakaan kuullut muilta kuin adventistiystäviltäni. Muuten olen kirjoituksestasi suurelta osin samaa mieltä, ihan viimeiset 6-8 lausetta jättävät kysymyksen ilmaan miten paljon niissä on adventismia.


      • 1234567---
        toivo-vastuu kirjoitti:

        1234567 - Kun puhut sapatin osuudesta lopunaikoihin, oletan että olet adventisti? Jos niin fiksua olisi ilmaista asia esim. "meidän 7. päivän adventistien opin mukaan... ", koska en tuota "sapattilaki"-asiaa ole ainakaan kuullut muilta kuin adventistiystäviltäni. Muuten olen kirjoituksestasi suurelta osin samaa mieltä, ihan viimeiset 6-8 lausetta jättävät kysymyksen ilmaan miten paljon niissä on adventismia.

        Jumalan antama kymmenenkäskyn laki, johon sapattikin kuuluu. Muista pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.

        Vastaavasti sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . Nythän on niin, että monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. He vain siivoilevat sapattisin talkoilla rukoushuoneitaan, ja pitävät sapattia arkipäiviin kuuluvaksi.
        Jeesuksen esimerkki on toisenlainen. Jeesus meni TAPANSA mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Juutalaiset närkästyivät tästä, ja pitivät Jeesusta sapatin kumoajana, koska paransi sairaita. Jeesus ei kumonnut sapattia, vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantaessaan sairaita. Härkä tuli myös nostaa kaivosta jne...


      • Anonyymi

        Olen katsonut tv 7 vasta nyt, koska olen herkistynyt hengellisille asioille läheisen ihmisen kuoleman jälkeen. Olen kuullut paljon hyvää sanomaa Jeesuksesta, syntien anteeksi antamisesta ja Raamatun teksteistä. Jotkut opetukset ihmetyttävät ja jättävät ahdistuneen olon. Joku nainen puhui että Jumalalla on seitsemän henkeä ja sarvi. Tuo sarvi asia alkoi kamalasti ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsonut tv 7 vasta nyt, koska olen herkistynyt hengellisille asioille läheisen ihmisen kuoleman jälkeen. Olen kuullut paljon hyvää sanomaa Jeesuksesta, syntien anteeksi antamisesta ja Raamatun teksteistä. Jotkut opetukset ihmetyttävät ja jättävät ahdistuneen olon. Joku nainen puhui että Jumalalla on seitsemän henkeä ja sarvi. Tuo sarvi asia alkoi kamalasti ahdistaa.

        Kuolemasta puheenollen. Käärme paratiisissa valehteli: Ette suinkaan kuole. Tätä valetta on jatkunut meidän päiviimme saakka.
        Jumala loi ihmisen maan tomusta, ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, niin hänestä tuli elävä ihminen.
        Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Pelkkä henki EI OLE TIETOINEN. Ihminen lepää haudassaan Jeesuksen toiseen tulemiseen asti tiedottomana. Jeesus toisessa tulemisessa herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, hän saa tallessa olevan henkensä takaisin, ja niin hänestä tulee jälleen elävä ihminen.

        Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Enkelit kokoavat heidät neljältä ilman suunnalta.

        Minä en pitäydy harhaisten julistajien julistuksiin.

        1234567---


    • Gnostic.god.Archon

      Taivas TV7
      Lighthouse Network Ltd Oy
      Esa Paavali Ovaskainen, hallituksen puheenjohtaja
      Yrjö Matti Tapani Eklund, hallituksen jäsen
      Tom Stefan Liljeström, hallituksen jäsen
      Juhani Jaakko Ojares, hallituksen jäsen
      Martti Jaakko Ojares, hallituksen
      https://www.finder.fi/Televisiokanavia digikanavia/Taivas TV7/Helsinki/yhteystiedot/481032

      Archon Media Group Oy - Vilhonvuorenkatu 11
      Archon: (Greek) Literally, "prince" or "ruler." Esoterically, primordial planetary spirits. Gnostic texts speak “Lord Archon” who is a reptilian type alien predator.
      http://darukin.deviantart.com/art/Archon-322447248
      https://en.wikipedia.org/wiki/Archon_(Gnosticism)

      Toimitusjohtaja Ojares Rami Petri
      Varsinainen jäsen Ojares Juhani Jaakko
      https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/archon-media-group-oy/22057163/taloustiedot
      https://fi.linkedin.com/in/juhani-ojares-7b0ab9aa

      Present Day Fantasy Comics Oy
      Decision-makers
      MD: Rami Petri Ojares
      http://www.largestcompanies.com/company/Present-Day-Fantasy-Comics-Oy-3025060/decision-makers

      ABSINTH - KARMA SURFERS
      Kirjailija: Ojares Rami; Salmela Yrjänä
      Kustantaja: Present Day Fantasy Comics Oy

      Maailmanlopun aattona Itä-Helsinkiläinen tyhjäntoimittaja Huck Finn lähtee suorittamaan huonosti suunniteltua huumekuljetusta Intian länsirannikkoa pitkin.

      Klassisella Royal Enfield-moottoripyörällä Huck matkaa Easyrider hengessä, kunnes hän maistaa kohtalokasta Absinthia.

      Elefanttipäinen Ganesha-jumala ilmestyy Huckille ja vie hänet helvetin porteille.

      Yhdessä he kohtaavat koiraksi uudestisyntyneen Intian entisen diktaattorin, ihmisiä syövän britti-aristokraatin ja ihanan Nikin.

      Helsinkiin palattuaan Huck perustaa kuolemanjälkeiseen todellisuuteen erikoistuneen toimiston nimeltä Karma Surfers.

      Karma Surfers on ensimmäinen kirja yhdeksän osaisesta tarinakokonaisuudesta nimeltä Absinth.

      https://www.booky.fi/kustantaja/Present Day Fantasy Comics Oy#!product_id=9789526710303

    • jeesustelua

      Jotenkin niin säälittävän hupaisa tuo kanava kun siellä vanhenevat miehet jeesustelevat Jeesuksen morsiamina ja hurumummot ovat haltioissaan.

    • ddddvfv

      MIksi sun pitää niin ahkeraan sitä seurata?
      Annappa selitys?
      Jos minua ei asia kiinnosta en edes avaa moista kanavaa.

      • ddddvfv

        Ja etkö sinä itse pelkää katsoessasi kanavaa joutuvasi "harhaan"?
        Mutta kun ei, tuo sinun varoittelu haisee pahasti, on keinotekoista höpötystä, kunhan tuomitset se on pääasia ja saat julkisuutta.


    • rdrdrdu

      Kun ajattelee sitä katsojilta tulevaa valtaisaa palautetta omalla nimellään, satoja parantumisia, uskoontulleita jne. Voiko puhua suomen suurimmasta eksyttäjästä?Toivottavasti Jumala armahtaa tuota synkäksi muuttunutta veli Mattilaa , jonka missio on muuttunut uskovien parjaamiseen. Keskittyisi Raamatullisesti sielujen voittamiseen, eikä tuollaseen joutavaan huurutoimintaan.
      Kyllä paholainen nauttii hänen toimistaan.

      • näinpä-

        Hyvin sanottu.


      • Lyhyet-jäljet

        Satoja parantuneita! Herkeä valehtelemasta. Yksikään syöpä tai muukaan "oikea" sairaus ei ole parantunut TV7:n välityksellä.

        Jos yksi asia on 100% valetta, niin voidaan hyvinkin kysyä, mitkä muut ko kanavaan liittyvät asiat ovat valetta.


      • Jeesusparantaa

        Ei tietekään TV7:n kautta voi sanoa kenenkään parantuneen, vaan Jeesus on Parantaja. Hän vain käyttää ihmisiä tai tv-kanavia välikappaleenaan. Kunnia kuuluu Herralle!


      • AskoToivolantarina

      • KiirehtivänJalka

        Itse näen eksytyksen vaaroista varoittamisen sieluja pelastavana toimintana. Toki harkintaa on syytä käyttää erittäin hillitysti. Mutta tosiasia on, että harhaanmenneitä uskovia on Suomen maassakin yllättävän paljon, ja se tie vie pahimmillaan uskon haaksirikkoon ja kadotukseen. Itsekin olen monia tavannut, ketkä ovat kokeneet uskon haaksirikon epäraittiiden uskonnollisten metodien takia.

        On lakihenkisyydellä lyötyä, ihmistä on vaadittu omassa voimassaan parantelemaan itseään ja ottamaan ns. lain kivitaulut kannettavaksi. On epäraitista ylihengellistä uskonnollisuutta, joissa ihmistä on vaadittu parantamaan sairaita ja herättämään kuolleita ja ihmisen sairauksia on demonisoitu. Ja ketkä tällaisiin haitallisiin ylilyönteihin sortuvat voivat hyvinkin olla täysin vilpittömiä uskovia ja luulevat tekevänsä hyvää.

        Ongelmana on se, että moni uskova jää hengellisen lapsen tasolle ja pitäytyy "vauvanruuassa", ei lueta Raamattua vaan kaikkea muuta mahdollista hengellistä kirjallisuutta. Kaikki kirjallisuus tulisi kumminkin myös koetella Jumalan sanalla ja jos tähän ei riitä Raamatun tuntemus ollaan jo erittäin suuressa vaarassa joutua eksyksiin. Sama koettelu pätee myös internetistä löytyviin opetuksiin sekä mm. TV7:ään.

        Parhaimpana tapana tiellä pysymiseen uskoisin olevan ns. perusasioiden jatkuva syvällinen tutkiminen. Mitä risti minulle merkitsee? Hengessä vaeltaminen? Jumalan armo? Käytännön elämässäkin tulisi miettiä, että mikä elämässä on minun vastuullani ja mitkä asiat kuuluvat Jumalan Hengen työhön ja Sanan lupauksiin?

        Ja tärkein asia mitä tulee arvioida sekä opetuksissa että omassa vaelluksessa, miten tämä kirkastaa Kristusta ja tuleeko Kristuksen luonne tässä esiin?


    • arviointia

      Jeesus itse varoitti opetuslapsiaan Matt. 24 jae 4. Vain uskovat voivat eksyä. Uskomattomathan ovat jo eksyksissä. Siksi on oikein, että myös varoitetaan uskova toista uskovaa harhaan menneistä julistajista. TV7 heitä joitakin on ollut kiistattomasti.

      • 1234567---

        Kaikki vain eivät ota varoituksista opikseen. Eivät myöskään kolmannen enkelin varoitussanomasta.


    • Kaikki.Kunnia.Jumalalle

      Itse otin vastaan henkilökohtaisesti Jumalan profetian ja olen senjälkeen sulkenut lopullisesti Jumalan antaman ohjauksen mukaisesti TV7;n eksytyksen pois elämästäni ja Jeesuksen ristintien kautta antanut elämäni Pyhän Jumalan palvelemiselle saatanan sijaan. Suosittelen tätä kaikille aidoille Jeesus-uskoville. Tämän palstan kommentteja lukiessani voin olla vain kiitollinen, että Rakas Jumala ohjasi minut pois TV7:n eksytyksestä.

    • Ingenjör_81

      Tässä toinen osa TV7 kriittisesti käsittelevään videoon, jossa vastauksia useisiin kysymyksiin sekä tarkempia tietoja taloudesta sekä kytköksistä Erkki O. Aurasen toimintaa.

      https://www.youtube.com/watch?v=Dvhcg6EsiEE

    • Uskova886

      En ole havainnut tv7:ssa muuta eksytystä kuin luterilaiset pääsiäistilaisuudet ja Tuomas-messut. Tv7 on enemmänkin kristillinen mediatalo, joka tarjoaa jokaiselle jotakin, osa opetuksista on keskenään esimerkiksi tulkinnan suhteen ristiriitaisia, mutta siinäkin on mahdollisuus valita se ohjelma, joka vastaa omaa vakaumusta. Eikö kristuksen ruumiilla pitäisi olla missio Suomen pelastamisesta kristukselle, pitäisi etsiä yhteistä seurakunnan missiota, koska riitely ei ole rakentavaa, eikä anna hyvää kuvaa uskovista. Ja lopuksi tv7 ei ole pakko katsoa, voi tyytyä valheelliseen valtamediaan. Tämä sillä erotuksella, että urheilussa ratkaisevat rehelliset tulokset, jos nyt unohdetaan hetkeksi se doping-ongelma!

    • rgvbnkl

      Juu, sanot ettei riitely ole rakentavaa, silti haukut itse luterilaisten tilaisuuksia eksytykseksi.

    • äläeksy

      Onko kukaan ajatellut sitä että myös "väärä henki" tykkää televisiokanavasta ja levittää väärää oppia.Tottakait koska haluaa eksyttää monet.

      Myös valheen henget haluavat jakaa omaa sanomaa ja eksyttää sitä sanotaan pukeutuva valkeuden enkeleiksi.

      Raamattu vahvistaa sellaisten olemassaolon mutta kristikansa kieltää?

      https://www.youtube.com/watch?v=Ghfdh6RkwSw

    • Hesekiel456

      Tv7 on kotiseurakunta ja ainoa luotettava media Suomessa monelle kristitylle. Se tarjoaa pelastumiskanavan ja uskossa kasvamisen kanavan useille. Tietysti seurakuntayhteys on tärkeä, mutta armohenkinen rakentava seurakunta on kultaa kalliimpi. Varmasti media ja seurakunta tekee oikeaa työtä kun ihmisiä tulee uskoon ja väitteet ovat linjassa Jumalan Sanan kanssa. Hyvää ja siunauksellista uutta vuotta!

      • Toivo-vastuu

        Ellei itse pysty arvioimaan kunkin ohjelman raittiutta eikä muutenkaan tieto riitä. suosittelen katsomaan alfa-tv:tä ja kuuntelemaan radio Deitä TV7 sijaan. Äärikarismaattinen amerikkalaismeininki "latter rain"-pohjalta puskee seiskalla vaarallisesti läpi. VAROITAN!!! ps. jos outo käsite googleta latter rain -kirjotuksia.


    • totean

      Voiko mediatalo olla seurakunta? TV7:n luotettavuus on kyllä pettänyt useita kertoja
      myös. Maahan on kutsuttu tunnettuja eksyttäjiä kuten esim. Herzog, Howard-Browne, Betheliläiset ym.

      • SellaistaSeOn

        Mediatalo ei ole mikään seurakunta. Miksi melkein joka ohjelmassa kinutaan rahaa katsojilta? Siksi koska kanavan tärkein tehtävä on tuottaa rahaa. Siksi käytetään myös hurmahenkisiä esiintyjiä, ulkomaalaisia karismaattisia saarnaajia jne. Sellainen vetoaa moneen ja rahaa kilisee tilille.


      • LapsiJumalan
        SellaistaSeOn kirjoitti:

        Mediatalo ei ole mikään seurakunta. Miksi melkein joka ohjelmassa kinutaan rahaa katsojilta? Siksi koska kanavan tärkein tehtävä on tuottaa rahaa. Siksi käytetään myös hurmahenkisiä esiintyjiä, ulkomaalaisia karismaattisia saarnaajia jne. Sellainen vetoaa moneen ja rahaa kilisee tilille.

        TV ohjelmien tekeminen vaatii rahaa ,samoin 100 työntekijän palkkojen maksaminen. TV7 ei ole varakas eikä rahakas, kaikki mitä tulee myös menee.
        Ei se mitään rahaa tuota, toivottavasti uskovia Jumalan lapsia syntyy kanavan kautta.
        Siunausta TV7:lle!


      • Kaiaa
        SellaistaSeOn kirjoitti:

        Mediatalo ei ole mikään seurakunta. Miksi melkein joka ohjelmassa kinutaan rahaa katsojilta? Siksi koska kanavan tärkein tehtävä on tuottaa rahaa. Siksi käytetään myös hurmahenkisiä esiintyjiä, ulkomaalaisia karismaattisia saarnaajia jne. Sellainen vetoaa moneen ja rahaa kilisee tilille.

        Ohjelmien tekeminen maksaa. Ohjelmien tuottajat ostavat Tv7 lähetysaikaa. On täysin mahdotonta käytännössä seuloa etukäteen joka ohjelmaa. Riittää, kun ohjelmassa on kristillinen sanoma. Itselleni Tv7 korvaa pitkälti seurakunnan toiminnan.


    • Jesuru

      Jumala ojentelee kättään monella tavalla,joista voimme valita itsellemme sopivammat ja sitä kautta alkaa tyydyttää uskon nälkäämme ja etsiä yhä vahvempaa opetusta.TV7 tuottaa hyvää hedelmää.Opetukset ovat selvästi Raamatun mukaisia ja Pyhän hengen vallassa opetettuja.Katsokaa tarkkaan,ettette ala saatanan työtovereiksi Pyhää Jumalaamme vastaan.

      • oijoijoijoi

        Hyvää hedelmää????? Voi hyvät hyssykät, anna mun nauraa!


    • rgvbnkl

      Väärät profeetat ja väärät (toteutumattomat) profetiat EIVÄT OLE JUMALASTA EIVÄTKÄ HÄNEN MIELENSÄ MUKAISIA! Tämä käy ilmi Raamatusta monessa kohtaa.

    • Marinkainen

      Onko Tv7 lähtenyt poliittiselle linjalle. Keskiviikkona Aulikki Hartikaisen profetia Saulille, Sarille, Juhalle. Olisikohan Aulikin profetioiden taustalla hänen omat poliittiset intohimot. Onko Tv7:n sanoma kokonaan pois suljettu esim. Perusdemarilta. Onko Jumala vain porvariston Jumala.

    • kokemusasiantuntija

      Vittu mitä paskaa koko tv7! :D Siinä laitoksessa ei elä totuus! Heidän valheellinen hiekkalinnansa murenee, kun totuuden aalto huuhtelee sen mereen perustuksia myöden!

    • tgyhujik

      Suurimmat eksyttäjät löytyvät varmasti sekulaarin median puolelta. Idolismi, epäjumalankuvien palvonta, ihmisten eksyttäminen kauemmas Jeesuksesta ja pelastuksesta ovat sielunvihollisen strategia Suomessa. Tv7 ihastuttaa rehellisyydellään vaikka maaperä on pimeyttä täynnä. Trollaaminen voi olla myös poliittista, tiedostetaan kristillisten arvojen merkitys maanpuolustuksellisina arvoina, joita vastaan hyökkää "Suomea syövä" kulttuurimarksilainen siipi, joka käy sotaa itsenäistä Suomea vastaan.

      • Sokea ei voi näköänsä menettää eikä kuuro kuuloansa. Vain uskovainen voi eksyä, ei jumalaton.

        Rehellisyydestä ei valitettavasti voi TV7:n kohdalla puhua, koska se tietoisesti yrittää piilottaa torontolaisia ja menestysteologisia juuriaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=PY4-5_VYXaU


    • Anonyymi

      Kyllä ja rahan keruuta vähä väliä jos millaiseen tv7 :lla.Jos joku jeesus tai jumala tietäs heidän nimellä kerättäs rahaa, niin tulis tulta ja tappuraa, mutta eivät ole huomenneet ko.ohjelmaa tai niitä ei ole olemassa.

    • Anonyymi

      Minulla myös epäilys että kanava on eksyttävä sekä sen sisältö.

    • Anonyymi

      Näistä tekeekin vaarallisen se, että sekoitetaan valhetta ja totuutta. Varmasti TV7 esittää myös ihan Raamatullisesti totta pitävää ohjelmaa, mutta kyllä sieltä tulee todella paljon (hyvin vaarallista) eksytystä. Siksi on parempi pysyä erossa koko jutussa. Vähäinenkin myrkky tappaa. Älkää eksykö!

    • Anonyymi

      Teitä hörhöjä riittää joka oksalle. Se mitä yksi hörhö pitää varmana totuutena, pitää toinen hörhö varmana eksytyksenä. Totuus on kuitenkin kirkas. Kaikki te jotka kuvittelette tv7:n yhdessäkään lähetyksessä olevan järjen hiventäkään, olette totaalisesti sekoittaneet tarun ja todellisuuden. Ehkä kannattaisi vaihtaa harrastusta ja hakeutua selväjärkiseen seuraan.

      Pahimmassa tapauksessa menetätte järkenne ja rahanne lopullisesti.

    • Anonyymi

      Itseäni on ihmetyttänyt kanavan vetäjän asenne ja kannanotot, että uskonliikeen retoriikkaa lähellä oleva korostus on todellista uskoa ja perinteisempi kristillisyys leimataan kategorisesti uskonnollisuudeksi. Jos näin kerran menneet sukupolvet ovat uskoneet väärin läpi Suomenkin kirkkohistorian niin, heitä on todellakin vain harvoja, jotka pelastuvat. Tietysti voisi kysellä ylipäätään kanavan oiketusta antaa lausuntoja jonain hengellisenä auktoriteettinä.

      Myös profetiat, joita on alettu toteuttamaan omavoimaisesti ovat myös hieman outoja. Sellainen epäilys nousee, että niitä on saatu omaan "korvasyyhyyn" ja että niillä olisi tosiasiallisesti haettu oikeutus omille päämäärille. Joissain piireissä profetioiden suhteen korostetaan Jumalan kaikkivoipaisuutta ja sitä, että Hänen asioilla on taipumusta toteutua tavalla tai toisella. Tässä kohden kyllä törmää erilaisiin lähestymistapoihin enkä siksi edes väitä tietäväni asiassa lopullista totuutta.

    • Anonyymi

      Taivas 7 kanavan jatkuva rahan kerjääminen häiritsee. Eikö usko tässä enää riitä jos Herra on kerran aloittanut työn niin eikö Herra anna varat myös niinkuin aikoinaan Yrjö Millerin elämässä joka perusti Orpokodin Englannissa. Se olikin Jumalan tahdon mukaista

      • Anonyymi

        Siis kysymys oli Yrjö Muller eikä Miller


      • Anonyymi

        Kanavan olemassaolon tarkoitus on omistajiensa varallisuuden kasvattaminen. Toki siinä samalla vaurastuu moni muukin kanavan toiminnassa mukana olija.

        Uskonnot ovat huumetta heille jotka ovat sellaiseen taipuvaisia. On helppo profetoida keräysten muuttuvat yhä aggressiivisemmiksi ajan myötä. Maksajat vähenevät, ja se pakottaa rahastajat kiihdyttämään toimintaansa. Helppo ei ole tälläkään bisneksellä rikastua.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe