Hei,
Onko kukaan muu saanut Abilify-lääkkeen sivuoireena unettomuutta? Itse syön sitä 20 mg vuorokaudessa, enkä ole nyt nukkunut moneen yöhön ollenkaan. Olen melko varma, että unettomuuteni johtuu kyseisestä lääkkeestä.
Abilify-lääkkeestä unettomuus?
6
2617
Vastaukset
- mettu
Saman lääkeryhmän lääkkeestä (risperdal) tuli unettomuutta mulle. Lukee sen tuoteselosteessa mahdollisena haittavaikutuksena. Abilifystä uskon että voi tulla myös unettomuutta.
Mitä jälkikäteen oon asiaan perehtyny niin kaikki psyykenlääkkeet voi aiheuttaa uniongelmia joko aloittaessa, käytön aikana, vieroittautuessa tai vieroittautumisen jälkeenkin voi unet olla sekasin. Unettomuudesta kärsivänä en oikein siks uskalla kokeilla lääkkeitä ettei se pahene.. - fenetre
Luulleksi tuo on aika yleinen oire Abilifylle. Kun käytin sitä, niin heräsin noin 5-6 kertaa joka yö tavallaan aivan hereille, ja yhdellä toisella palstalla moni muu kertoi samankaltaisista oireista.
- fenetre
Minulla oli siis hetken saman aikaan käytössä Abilify korkealla annoksella ja Seroquel (ketiapiini) matalalla hyvin väsyttävällä annoksella. Sen seurauksena nukuin hyvin pitkiä unia, keskimäärin ehkä 10-12 tuntia yössä, mutta heräilin jatkuvasti yön aikana. Olen aivan varma, että Abilify aiheutti minulle ainakin nuo jaksottaiset heräämiset. En tiedä, olisiko Abilify valvottanut koko yön minuakin, jos en olisi syönyt samaan aikaan Seroquelia. Seroquelin kanssa se tosiaan aiheutti juuri tuollaisia jaksettaisiin heräämisiä.
(En käyttänyt Seroquelia oikeasti, vaan jotain korvaavaa lääkettä, jossa oli sama määrä vaikuttavaa ainetta eli ketiapiini. Käytin sitä tuotenimeä vain sen vuoksi, että ihmiset ymmärtävät, mistä kirjoitan.)
- kllnnnnk
Abilify:n Yleiset haittavaikutukset (saattaa esiintyä enintään 1 henkilöllä 10:sta)
Hallitsemattomat nykivät tai nytkähtelevät liikkeet
päänsärky, väsymys
pahoinvointi, oksentelu, epämiellyttävä tunne vatsassa, ummetus
lisääntynyt syljeneritys
huimaus
unihäiriöt, levottomuus, ahdistuneisuus, uneliaisuus
vapina ja näön hämärtyminen.
Eli Abilify voi aiheuttaa unihäiriöitä - Abilifyyy
Oliko aloittajalla ennen Abilifytä unettomuutta?
Kuulostaa huolestuttavalta, lieneeköhän Abilify sinulle sopiva lääke. - g8jrtdaefu
Aripipratsoli on hermostomyrkyllistä, joten ei pidä tulla yllätyksenä, jos hankaloittaa nukkumista käytön aikana tai pitkään tai pysyvästi käytön jälkeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 1101006
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979- 47974
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p55927KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12901Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47830