Abilify-lääkkeestä unettomuus?

rubut

Hei,

Onko kukaan muu saanut Abilify-lääkkeen sivuoireena unettomuutta? Itse syön sitä 20 mg vuorokaudessa, enkä ole nyt nukkunut moneen yöhön ollenkaan. Olen melko varma, että unettomuuteni johtuu kyseisestä lääkkeestä.

6

2617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mettu

Saman lääkeryhmän lääkkeestä (risperdal) tuli unettomuutta mulle. Lukee sen tuoteselosteessa mahdollisena haittavaikutuksena. Abilifystä uskon että voi tulla myös unettomuutta.

Mitä jälkikäteen oon asiaan perehtyny niin kaikki psyykenlääkkeet voi aiheuttaa uniongelmia joko aloittaessa, käytön aikana, vieroittautuessa tai vieroittautumisen jälkeenkin voi unet olla sekasin. Unettomuudesta kärsivänä en oikein siks uskalla kokeilla lääkkeitä ettei se pahene..

• fenetre

Luulleksi tuo on aika yleinen oire Abilifylle. Kun käytin sitä, niin heräsin noin 5-6 kertaa joka yö tavallaan aivan hereille, ja yhdellä toisella palstalla moni muu kertoi samankaltaisista oireista.

• fenetre

Minulla oli siis hetken saman aikaan käytössä Abilify korkealla annoksella ja Seroquel (ketiapiini) matalalla hyvin väsyttävällä annoksella. Sen seurauksena nukuin hyvin pitkiä unia, keskimäärin ehkä 10-12 tuntia yössä, mutta heräilin jatkuvasti yön aikana. Olen aivan varma, että Abilify aiheutti minulle ainakin nuo jaksottaiset heräämiset. En tiedä, olisiko Abilify valvottanut koko yön minuakin, jos en olisi syönyt samaan aikaan Seroquelia. Seroquelin kanssa se tosiaan aiheutti juuri tuollaisia jaksettaisiin heräämisiä.

(En käyttänyt Seroquelia oikeasti, vaan jotain korvaavaa lääkettä, jossa oli sama määrä vaikuttavaa ainetta eli ketiapiini. Käytin sitä tuotenimeä vain sen vuoksi, että ihmiset ymmärtävät, mistä kirjoitan.)

• kllnnnnk

Abilify:n Yleiset haittavaikutukset (saattaa esiintyä enintään 1 henkilöllä 10:sta)
       Hallitsemattomat nykivät tai nytkähtelevät liikkeet
       päänsärky, väsymys
       pahoinvointi, oksentelu, epämiellyttävä tunne vatsassa, ummetus
       lisääntynyt syljeneritys
       huimaus
       unihäiriöt, levottomuus, ahdistuneisuus, uneliaisuus
       vapina ja näön hämärtyminen.

Eli Abilify voi aiheuttaa unihäiriöitä

• Abilifyyy

Oliko aloittajalla ennen Abilifytä unettomuutta?

Kuulostaa huolestuttavalta, lieneeköhän Abilify sinulle sopiva lääke.

• g8jrtdaefu

Aripipratsoli on hermostomyrkyllistä, joten ei pidä tulla yllätyksenä, jos hankaloittaa nukkumista käytön aikana tai pitkään tai pysyvästi käytön jälkeen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2247
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1136
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      110
      1006
    4. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      979
    5. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      47
      974
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      55
      927
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      12
      901
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      890
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      888
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      47
      830
    Aihe