Kymenlaakson Osuuspankki sulkee konttoreita, vaikka yhtiö takoo voittoa — toimitusjohtaja: ”Alalla on käynnissä suuri murros.”
7.9.2016 16:09
Kuva: Katja Juurikko
Kymenlaakson Osuuspankki aikoo sulkea Kuusankosken konttorin tammikuussa 2017. Samalla suljetaan myös Myllykosken konttori.
Kymenlaakson Osuuspankki aikoo sulkea Kuusankosken konttorin tammikuussa 2017. Samalla suljetaan myös Myllykosken konttori.
Kymenlaakson Osuuspankki aikoo lakkauttaa Kuusankosken ja Myllykosken konttorit. Ovet lyödään kiinni suunnitelmien mukaan tammikuussa 2017.
Kummastakin taajamasta on nyt lähdössä viimeinen päätoiminen pankkikonttori. Kuusankosken Nordea sulki ovensa viime marraskuussa. Myllykosken Nordea lakkautettiin tammikuussa 2012.
Yhtiö aloittaa ensi tiistaina yt-neuvottelut, joiden tavoitteena on keskittää pankin taustatoimintoja ja yhdistää suljettavien konttorien palveluja jäljelle jääviin.
Taustatoimintoihin kuuluu esimerkiksi erilaisten asiakirjojen laatiminen ja arkistointi.
Kymenlaakson Osuuspankille jää Kouvolaan keskustan ja Inkeroisten konttorit. Lisäksi yhtiöllä on toimipisteet Karhulassa, Kotkassa, Haminassa sekä Virojoella.
Toimipisteissä työskentelee tällä hetkellä 195 henkilöä. Korhosen mukaan muutosten takia irtisanotaan enimmillään 25 työntekijää.
Lopullinen määrä selviää, kun yt-neuvottelut päättyvät loka—marraskuun vaihteessa.
— Tavoitteena on parantaa kannattavuutta ja kilpailukykyä. Pitkällä aikavälillä haemme myös kustannussäästöjä.
Kymenlaakson Osuuspankki on tehnyt viime vuosina hyvää tulosta.
Elokuussa yhtiö tiedotti, että ensimmäisen vuosipuoliskon oikaistu liikevoitto oli 11,7 miljoonaa euroa. Edellisvuonna vastaava luku oli 9,8 miljoonaa.
Miksi yhtiö supistaa tästä huolimatta konttoriverkostoaan?
— Finanssitoimialalla on käynnissä suuri murros, joka tulee viemään meiltä tuottoja erittäin paljon, Korhonen sanoo.
Hänen mukaansa alan kilpailu on lisääntynyt viime vuosina ja tulee lisääntymään jatkossakin. Uudet yritykset ovat haastaneet perinteisiä pankkeja.
— Lisäksi tieto- ja viestintäteknologian kehittämiseen tulee menemään tulevaisuudessa huomattavasti nykyistä enemmän rahaa. Asiakkaat haluavat saada palveluja vuorokaudenajasta riippumatta.
Aapo Mentula
Aiemmin aiheesta:
Osuuspankki sulkee konttoreita
Tuhkatkinpesästä
1
121
Vastaukset
- Kustaata
Kymenlaakson Osuuspankilla ei ole mitään syytä sulkea konttoreita, koska kannattavuus on ollut hyvä. Ei tarvitse matkia Nordeaa. On olemassa ja todennäköisesti syntyy pankkeja, jotka tuottavat myös alueellisia palveluja.
S-ryhmän pankki saa tämän myötä uusia asiakkaita.
Kouvolan kaupungin tulisi ottaa asia esille Kymenlaakson OP:n johdon kanssa, koska OP on kaupungin maksuliikenteen suorittajapankki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576