Onko kenelläkään leikattu välilevynpullistymaa? Minulta leikattiin puoli vuotta sitten ja kipu oli jalassa, eli hermossa pikkuvarpaaseen asti. Sillointällöin leikkauksen jälkeen tunnen jossakin kohtaa tuota samaista hermoa pientä nipistystä hetken ajan. Paikka vaihtelee milloin missäkin kohtaa hermoa. Joka kerta kun näitä tuntemuksia tulee, tulee pelko siitä, että onko uusi pullistuma kehittymässä. Alaselkä tai lantionseutu on usein aamuisin lievästi kipeä, paranee heti, kun nousee ylös. Lääkärissä kävin muutama vko sitten muilla asioilla niin tarkasti selän samalla. Ei mitään iskiakseen viittaavaa. Nyt on ollut muutamana aamuna reisiluun päät kipeänä. Lonkan bursiitti, eli limapussit voi olla tulehtunut, tai sitten liittyy välilevyyn.
Hermo oli puoli vuotta puristuksissa. Prolapsi oli kookas. Saattaa kai hermo olla ärtynytkin vielä.
Jos sinut on leikattu, onko sinulla ollut jotakin oireita leikkauksen jälkeen?
Välilevy leikattuja?
9
163
Vastaukset
- Alottajak
Joo muutamia kertoja istuessa tullut iskiasvaivoja ja omituista jumitusta millon selässä ja millin missäkin päin jalkoja. Aika paska olo. Masennus iskee uudestaan. Työkyky menee taas. Kaikki alusta taas.
- leikattuon
Aloittajalle. Kun hermo ollut puristuksessa kauan, niin nuo ovat vain palautumisesta johtuvia kipuja. Hermo palautuu (jos yleensä palautuu) millin päivässä, joten aijallisesti noita pistoja voi tulla vielä pitkään.
Itsellä oli sen verran pahasti, että jäi "läppäjalka". Eli jalkaterä ei enää nouse, on siis hermot halvaantuneet siitä.- alottaja
Joo niin ne taitaa olla, taas ei ole tullut "sähköiskuja", mutta jalat on pökkelöt ja lievää särkyä niissä ja alaselässä, paikka vaihtelee kokoajan. Lääkäri sanoi että lihasperäistä. Tietäis vaan mikä on jumissa, kun jo viikkotolkulla ollut. Hierojani on vaan ollut sairaana, niin ei ole päässyt vielä käymään.
- pyhäsylvi
Anteeks vaan mutta mulle sanottiin että hermo uusiutuu millin kuussa mulla kun on läpsyvä jalkaterä eli peroneus hermo on viottunut ja leikkauksen jälkeen 2-vuoden aikana tapahtuu paraneminen jos tapahtuu.Ja itse treenaa ahkerasti.
- pyhäsylvi
itsellä oli jalat pökkelöt ja pisteli ja puutu niin mut leikattiin kaularangasta siellä oli hermot jumissa ja selkäydin pinteessä jalat ei enää pökkelöt tosin pistelee vielä joskus leikkauksesta 4 kk,tta
- Alottaja
Joku tässä ei nyt toimi.. Eilen leikkasin ruohon ja touhusin vähän muuta, niin tänään joka lihas jaloissa on kipeämpi, kuin olisin juossut äkkiseltään pitkän lenkin. Lihakset jaloissa rasittuu heti, eivätkä palaudu. Kävelen suunnilleen joka päivä, mutta pienkin erilainen liikunta saa jalkojen lihakset romuksi .Sitraattimagnesiumia syön 375mg päivässä. Ei vaikutusta. Voiskohan johtua e-epa kalaöljystä? Pitää koittaa ottaa tauko siitä.
- alottaja
Jatketaan vielä että näin tänään terveystalon omilta sivuilta, että leukosyytit ja trombosyytit ovat lievästi koholla ja lasko vähän enemmän eli 26. Ei lääkäri vielä soittanut.
- tsemppiä
Aloittaja, pystyt siis kävelemään, leikkaamaan ruohoa ja tutkimaan labra-arvojasi yksityislääkäri asemalla? Kuinka kauan toipuminen kestää?
Hienoa, onnittelen!
Itseltäni operoitiin nikama-ahtauma alaselästä (=iskias) ja hermopinne kädestä (niska nikamissa kulumaa= hermosärky & käden puutuminen) ihan julkisella puolella.
Nyt pystyn nousemaan jopa sängystä ylös, kun ensin vähän venyttelen...ehkä vielä joskus lähden lenkille? - Alottaja
Toivuin aikalailla nopeaa leikkauksen jälkeen. Muutama eka viikko meni pääsääntöisesti levätessä. Nyt vaan tässä miettinyt mikä mahtaa olla, kun on kintut niin jumissa, mutta ei tällä varmaan ole tälläkertaa tuon välilevyn kanssa mitään tekemistä. Yksilökohtaisia kai nuo toipumisajat on. Minulla on työterveys tuolla terveystalolla, ei olisi yksityiselle itsällä varaa. Leikkaus oli julkisella puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37316085- 2646231
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113678- 1972767
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142322- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 891210