S-pankki onko ongelmia?

8plus1

Ajattelin vaihtaa S-pankkiin kun ovat nostamassa nykyisessä pankissa käyttömaksuja.

Kyselisin teiltä joilla on S-pankki käytössä niin onko teillä jotain ongelmia, käytössä, toiminnassa, lainoissa, rahan nostoissa tms.

Kertokaa kokemuksia.

67

5471

Vastaukset

  • Jotenkin tuntuu sille, että se on ihan peruspankki.... sieltä voi maksaa maksuja ja sit omistajille maksukorttia käyttäen etuja. Itsellä on tili ns. vanhassa pankissa ja S-pankki on tullut osuuskaupan jäsenyyden mukana. Itselle jolla ei ole isoja rahoja, mutta kuitenkin.... niin s-pankki sopii toiseksi apupankiksi. Oma pääpankki sanoikin, että asioita keskittäessä S-pankin asiakkuus on vielä ok!

    Tietenkin hyvä kun se on maksuton... maksuton kun on maksanut 100e osuuspääoman.... no, kyllä se on tullut takaisin.

  • Minulla myös on S-pankki kakkospankkina ("ruokatili"). Toimii sellaisessa käytössä oikein hyvin.

    Lainapuolelta olen kuullut, että asuntolainatarjouksen saamisessa kestää ja kestää, monet ovat ehtineet käydä pari kilpailutuskierrosta muiden pankkien kanssa ja tehdä kaupatkin, ennen kuin s-pankista kuuluu yhtään mitään - tai sitten ei ole tullut vastausta lainkaan.

    Sijoituspuolella tarjotaan kalliita rahastoja ja kallista välitystoimintaa harvoille markkinoille. Ei voi suositella, ellei ainoa vaihtoehto ole pitää rahat käyttötilillä.

  • Ok. kiitos tiedoista.
    Siirsittekö tilit/rahat entisestä pankista S-pankkiin ja miten se sujui?

  • Meillä pankin vaihto sujui ongelmitta. Täytettiin muutama sivu papereita, s-pankille valtuutus eikä vanhassa pankissa tarvinnut edes käydä. Normaaliin pankkiasiointiin toimiva verkkopankki ja mobiilisovellus. Rahaa saa nostettua kaupan kassalta, automaateista 3 tai 5 ensimmäistä nostoa/kk ilman lisämaksua, en muista kummin oli kun en juurikaan käytä käteistä. Itsellä kesti pankin vaihto periaatteessa yli vuoden kun kuvittelin että siinä on liikaa vaivaa mutta kun tuli käytyä konttorissa niin se olikin lähes samanlaista kuin puhelinoperaattorin vaihto. Nykyään tällä kylällä ei s-marketissa enää ole erillistä konttoria vaan isommista pankkiasioista pitää ajaa kaupunkiin mutta hällä väliä, muutaman vuoden kuluttua muutto kaupunkiin edessä jokatapauksessa.

    • Otto-automaateilta S-pankissa 5 nostoa kuukaudessa ilmaiseksi, sen jälkeen 1€/nosto. Tiliotteen tarkastus Otto-automaatilla 0,75€/kpl.

      Saako rahaa nostettua S-kauppojen kassoilta ilman kuluja, ja onko nostokerroissa jotain rajoituksia?

      Jos laittaa S-kaupan kassalla S-tilille rahaa niin saako siitä kuitin mukaansa?

      Se on hyvä että ainakin vielä S-pankissa tilissä ei ole kuukausimaskua, Visa Electron Debit -kortissa ei ole kuukausimaksua eikä verkkopankkitunnukset maksa mitään.
      Nordeassa esim. noi kaikki maksavat.


    • Saa nostettua ilman kuluja S-ryhmän kaupan kassalta, ja saa talletettuakin, ja ei ole rajoituksia nosto/talletuskerroissa kassalla.

      Veikkaisin että talletuksesta kassalla saa mukaansa kuitin, ainakin jos pyytää kuittia.


    • Peruspalvelut S-pankissa toimii eli automaattinostot ja verkkopalvelut. Toimipisteissä usein harjoittelijoita, joita joutuu opastamaan. Muut kuin "peruspalvelut" eivät sitten toimitkaan eli lainat, rahastosijoitukset jne. jne. Tälläkin hetkellä esimerkiksi S-Pankkiireille laina-asioissa 1 1/2 kuukauden jonot ympäri Suomea (ensimmäiseen kontakti lainaan liittyen siis kestää 1 1/2 kuukautta). Lisäksi syystä tai toisesta ovat kokoneet entisen LähiTapiola pankin työntekijät siirtyneet muihin pankkeihin.


    • Johdossavikaa kirjoitti:

      Peruspalvelut S-pankissa toimii eli automaattinostot ja verkkopalvelut. Toimipisteissä usein harjoittelijoita, joita joutuu opastamaan. Muut kuin "peruspalvelut" eivät sitten toimitkaan eli lainat, rahastosijoitukset jne. jne. Tälläkin hetkellä esimerkiksi S-Pankkiireille laina-asioissa 1 1/2 kuukauden jonot ympäri Suomea (ensimmäiseen kontakti lainaan liittyen siis kestää 1 1/2 kuukautta). Lisäksi syystä tai toisesta ovat kokoneet entisen LähiTapiola pankin työntekijät siirtyneet muihin pankkeihin.

      Kyllä minulla toimii peruspalveluiden lisäksi rahasto sijoittaminen kahteen eri rahastoon todella mallikkaasti, ei mitään ongelmaa.


  • "Ajattelin vaihtaa S-pankkiin kun ovat nostamassa nykyisessä pankissa käyttömaksuja.
    Kyselisin teiltä joilla on S-pankki käytössä niin onko teillä jotain ongelmia, käytössä, toiminnassa, lainoissa, rahan nostoissa tms.
    Kertokaa kokemuksia."

    S-Pankin Vihreä Visa (Vihreä on asiakasomistaja, sininen on muut....) toimii valtaosin hyvin. Valtaosa S-Visa Debit kannassa on On-Line kortteja joka vastaa Visa Electronia, eli kun varmennusverkot on alhaalla S-Visa korteista toimii vain OFF-Line kortit jos varmennusta ei tarvita. Samoin On-Line kortit ei toimi missä varmennuksia ei saatavilla eli lentokoneet / junat sekä laivat osittain, suomessa seilaavilla wiinatankkereilla on sateliittiyhteydet jos toimivat.....

    S-Visa toimii suht hyvin verkosta sekä kaupoissa varminten missä sirut luetaan (Chip&PIN) , EU alueella suht varmasti, muualla sitten arvalla.
    S-Visa kortit sai käyttörajojen & alueiden määrittelyn joskus Huhtikuusta 2016
    joka oli iso parannus aiempaan.

    Tilivalikoima on S-Tili (käyttötili) sekä S-Tuotto (parempituottoinen tili) joiden välillä on helppo siirellä rahaa S-Mobiililla / verkkopankilla.
    Jos saat vain EUR suorituksia on S-Pankki hyvä, koska muut tuetut valuutat on GBP / USD / CHF varmuudella, muut SWIFT suoritukset saattaa bumerangina lentää takaisin. Samoin valuuttamaksujen hinnoittelu on kiintoisaa. Halvinta on tuoda raha ensin PayPal palveluun jossa sen kotiuttaa S-Pankille.

    Verkkopankki on perus jossa löytyy analytiikkatyökalu rahojen käytön seurantaan, sekä sijoitus osio. S-Mobiili mobiilisofta on samalla kuponkityökalu kuin pankkisofta, jossa löytyy pankkiviivakoodin lukija, S-Verkopankin isoin ongelma yllättäen tulevat salasananvaihtopakotus joka iskee välillä 4-6.kk käytössä riippuen.

    S-Pankki on parhaimillaan itsepalvelu Internet pankkina, jossa voi tallettaa rahaa
    S-kassojen kautta aina kun kauppa on auki sekä nostaa sitä S-kassoista tai pankkiautomaateissa. Tiskipalvelu parhaimillaan erityisistä S-Pankki pisteillä, muuten arvalla....

    Kannattaa tarkasti seurata että kuitilla täsmää summat kun tallettaa tai nostaa rahaa , sekä tapahtumatyyppi stemmaa. Tässä on omakohtaisia kokemuksia. Kuitit pitää aina ottaa jos täsmäytys ongelmia. Samoin S-Mobiililla talletustapahtuman jälkeen kannattaa tarkastaa että rahat tuli tilille, koska kassan täytyy kuitata rahat järjestelmään sekä se tulee vasta asiakaskuitin jälkeen.

    Laskuja ei voi tiskillä maksaa mutta Aktian hoitama R-Kioski laskujen maksu palvelua voi käyttää, halvinta edelleen puhtaasti käteisellä, muuten korttimaksu lisät.

    • " S-Verkopankin isoin ongelma yllättäen tulevat salasananvaihtopakotus joka iskee välillä 4-6.kk käytössä riippuen."

      Minulla on ollut sama salasana alusta alkaen verkkopankissa. Tunnukset ovat olleet käytössä samasta syksystä alkaen kuin S-Pankki perustettiin. Ei siis ole tullut minkäänlaisia kehotuksia verkkopankista salasanan vaihtoon.

      Lähitapiola pankissa sen sensijaan noita kehotuksia tuli. Sittemminhän Lähitapiola pankki on yhdistetty S-Pankkiin. Vanhat tilit toimivat siellä nykyisin S-Pankin tunnuksin.

      S-Pankin credit-kortti on maksuton, kun maksaa koko saldon pois ennen laskutusjakson päättymistä. Jos odottaa normaaliin eräpäivään, menee 2 euroa niilta kuukausilta, joilta on jäänyt saldoa maksettavaksi.


    • 16-16 kirjoitti:

      " S-Verkopankin isoin ongelma yllättäen tulevat salasananvaihtopakotus joka iskee välillä 4-6.kk käytössä riippuen."

      Minulla on ollut sama salasana alusta alkaen verkkopankissa. Tunnukset ovat olleet käytössä samasta syksystä alkaen kuin S-Pankki perustettiin. Ei siis ole tullut minkäänlaisia kehotuksia verkkopankista salasanan vaihtoon.

      Lähitapiola pankissa sen sensijaan noita kehotuksia tuli. Sittemminhän Lähitapiola pankki on yhdistetty S-Pankkiin. Vanhat tilit toimivat siellä nykyisin S-Pankin tunnuksin.

      S-Pankin credit-kortti on maksuton, kun maksaa koko saldon pois ennen laskutusjakson päättymistä. Jos odottaa normaaliin eräpäivään, menee 2 euroa niilta kuukausilta, joilta on jäänyt saldoa maksettavaksi.

      "" S-Verkopankin isoin ongelma yllättäen tulevat salasananvaihtopakotus joka iskee välillä 4-6.kk käytössä riippuen."
      Minulla on ollut sama salasana alusta alkaen verkkopankissa. Tunnukset ovat olleet käytössä samasta syksystä alkaen kuin S-Pankki perustettiin. Ei siis ole tullut minkäänlaisia kehotuksia verkkopankista salasanan vaihtoon.
      Lähitapiola pankissa sen sensijaan noita kehotuksia tuli. Sittemminhän Lähitapiola pankki on yhdistetty S-Pankkiin. Vanhat tilit toimivat siellä nykyisin S-Pankin tunnuksin."

      Itsellä täysin S-Pankkiin perustettu tili 2013 sekä S-Mobiili käytössä. Tuolloin hyppii silmille ainakin nyt on pakko vaihtaa salasana ilman varoituksia johon tarvitaan tunnuslukutaulukkoa. S-Pankin asiakkailla tuo salasananvaihtopakotus on ollut aina, pelkällä puhtaalla verkkopankillakin, iskee juuri 4 - 6.kk välein käytössä riippuen.

      Alkuperäisillä 2006 tietämän asiakkailla ehkä toisentyyppiset profiiliasetukset kuin myöhemmin perustetuilla. DanskeBank ei kyllä salasanoja pakota vaihtamaan vrt S-Pankkiin.


  • Mistä helvetistä tuo S-pankki oikee antaa esim. asuntolainoja ja muuta lainaa, kun se oikeesti on omistajapankki ja osa SOK kauppaa....

    Niinku tuolla ylempänä sanoin ja joku komppas, niin S-pankki on kakkospankki ja sopii hyvin sellaiselle jolla on muuten vakaa taloustillane... eli rahaa on sillee sopivasti muttei miljardeja tai sit ei ole mitää äkkinäistä luottotarvetta jne...

    Yleiseti kait tää pankkijuoksu on sellainen asia joka koskee sellaisia ihmisiä jotka ajaa raha-asioissa kokoajan päin punasta tai ovat sitten vetäneet jo yli.... Olisko peräti sitten jo kriisissä ja kuvitellaan että joku toinen pankki on taivas.... eikä se kenenkää ongelma oikesti ole mikää 5e per kk.... ja oikeastaan itse olen ihan tyytyväinen oman pankkini verkkopankkiin ja S-pankissa sekin on jotenkin kankea, mutta kuitenkin ihan kelpo.....

    Mutta todellakin tuntuu, että tötö S-pankkia pidetään ratkaisuna omiin ratkaisemattomiin ongelmiin.... ratkaisu löytyy usein oman kodin eteisestä, vessan peilikaapista tai jos ei vielä ole, niin..... rautakaupasta... Katsokaa oikeasti peiliin....

  • Meinaatko ettei S-pankki ole vakavarainen? Siis ei pysty antamaan esim. asuntolainoja.
    Itseäni ottaa päähän nämä jatkuvat korotukset joita joutuu maksamaan pankin käytöstä.
    Olen sitä ikäluokkaa kun aikoinaan tili tuli paperipussissa seteleinä ja kolikkoina käteen.
    Sitten alettiin markkinoimaan palkka pankkiin ja kuinka kätevää se on.
    AY-liikekin sitä kampanjoi aikoinaan.
    Ja en ole ryssinyt omaa talouttani, olenkin jo eläkkeellä katsellen aamuisin peilistä omaa rypistynyttä naamaa...

    • Muistelepa korkotasoa siihen aikaan, kun palkka tuli pussissa kouraan.

      Ei pankkitoiminta ilmaista ollut silloinkaan, pankki vaan pystyi keräämään rahansa vähän eri tavoin ja piilotellummin.


  • Niin asuntolainat taisi olla 6-12% ja määräaikaistalletukset 10-jotain %. Ja raha/talous oli sidottu kultaan. Pankissa käynti ja laskujen maksu oli vaivatonta kun vaan marssi pankkiin, joita oli joka kylässä. Ei kyllä pankit tehneet nykyisen kaltaisia miljardien voittoja. Mihin nekin rahnat menee??

    Mun mielestä tämä oli tervettä. Nyt se on jotain EU-vostoliiton höpöä. Setelikoneet laulaa ja luottamusta ei talouteen ole, etelän pankit vaikeuksissa. Romahdus tulee (ja todella iso) jossain vaiheessa, ei ehkä mun elinaikana mutta varmaan lapsieni.
    Mutta siitäs taas kansat oppii.... vai oppiiko, todennäköisesti ei.

  • Vaihdoin nordeasta s-pankkiin juuri kun s-pankki perustettiin vuosia sitten palvelumaksujen takia. Useita perheen tilejä on s-pankissa ja verkkomakust kotimassa ja ulkomaille sujuu hienosti tietokoneella. Livepalvelutkin ovat hyviä, jos vaikka vie käteistä pankkiin. Lainoista ei ole kokemusta, koska olen velaton.

  • Nyt tuolla alempana on viestiä että alkaisivat periä tilinkäyttömaksuja myoskin.
    Täytyypä varmaan odotella muutama kuukausi ja katsoa mihin tämä käyttömaksu kehittyy..

  • Tunnuslukutaulukko on riitettävä kuukaudeksi. Muuten maksat uudesta 5euroa. Sormenjälkitunnistus tai salasana joka korvaa tunnuslukutaulukon on täysin utopiaa useimmissa huippupuhelimissakin. Tekniikka tulee heillä jälkijunassa.

    • kyllä tunnistautuminen koodilla tai sormenjäljellä on tosi helppo ottaa käyttöön hetkessä. minulla kallis puhelin nyt ja heti onnistui kuten entisessä 199euronkin luurissa. et ilmeisesti osaa ottaa sitä käyttöön.


    • turrukkakin kirjoitti:

      kyllä tunnistautuminen koodilla tai sormenjäljellä on tosi helppo ottaa käyttöön hetkessä. minulla kallis puhelin nyt ja heti onnistui kuten entisessä 199euronkin luurissa. et ilmeisesti osaa ottaa sitä käyttöön.

      S-pankki on harrastanut viime aikoina roskapostitusta (testiviestejä!) noista uusista hienoista ominaisuuksista. Jo pelkästään tuollainen roskansyöttö ärsyttää, puhumattakaan siitä että ko. ominaisuudet eivät ole kaikkien käytettävissä.

      Kyllä juu, ihan käteviä ominaisuuksia, jotka voisin ottaa heti käyttöön, mutta
      - uudet tunnistautumismuodot eivät toimi wp-puhelimella
      - uusi pikasiirtosysteemi ei toimi wp-puhelimella, eikä sillä voi siirtää rahaa kahden oman tilin välillä (paitsi ehkä jos olisi kaksi liittymää)

      (Kenellä on ongelmia saada riittämään 135 tunnuslukua kuukaudeksi???)


    • Sanoisin sivukommenttina, että wp-puhelimille ei saa muutenkaan xovelluksia samalla lailla kuin androideille ja iphoneille. Kannattaa hankkiutua kuolevasta wp:stä eroon.

      Noita tunnuslukuja voi välillä mennä yllättävän paljon, koska niitä käytetään monenlaisissa tunnstautumissa pankkipalvelujen lisäksi. En kylläkään itse saa tuota määrää kuukaudessa menemään. Toisaalta itselläni on toisenkin pankin tunnukset, DB. DB:n systeemi kuluttaa vähemmän tunnuslukuja, koska laskun maksu esimerkiksi vie vain yhden tuunusluvun.


  • Miten S-pankki hoitaa sijoituspuolelen. Eikö se ole Tapiolla?

    • 'Miten S-pankki hoitaa sijoituspuolelen. Eikö se ole Tapiolla?'

      FIM Pankki hoitaa nämä. Tuo kuuluu S-Pankki konserniin, tosin näyttää S-Pankilta mutta fineprint paljastaa FIM osuuden. Eurooppa on halpaa mutta kallistuu jenkki osakkeilla. Tapiola Pankin S-Pankki on jo sulattanut itseensä. Tapiola jatkaa itsenäisenä vakuutusyhtiönä.

      Myös Säätöpankit käyttää S-Pankkia / FIM pankkia arvokauppaoperaatioihin.


  • Lopetin kaikki Nordean tilit 20 vuoden jälkeen kun alkoivat periä maksua tileistä ja arvo-osuustilistä. En maksa reilua satasta vuodessa tyhjästä, laitan sen mieluummin säästöön rahastoihin, eläkkeelle mennessä tonneja tallessa. Luottokorttikin kallis. Ei lainoja. Aikanaan pyysin tilitapahtumia arkistoistaan, maksoi maltaita. Pankkikonttoreihin ei työaikana ehdi jonottamaan puolta tuntia, yritetty on.

    S-pankissa asioin mielijohteesta - kun oli samassa - marketin aukioloaikoina, vähän aikaa piti jonottaa mutta ei haitannut, muutin tiliehtoja ym. Siirsin palkkatilin S-pankkiin ja avasin sinne netin kautta toisen tilin jossa pieni nostoraja, hätävaraksi. Hyvää: suuri konttoriverkosto, tavoitettavuus, peruspalvelu ilmaista, nuorisommekin sai tilin ja pankkitunnarit heti opiseklua helpottamaan. Pienet sijoitukset (kk säästäminen eli bonuksen kahteen rahastoon) ilmaista, kannattaa katsoa kuluja. Tavoite joskus varhennetulla eläkkeellä tonni kuussa lisää. Muu aktiivinen sijoittaminen ei kannata, Lynxillä (ulkom. os) ja Nordnetillä (kotim os) parempi ja edullisempi. Pankkiasioiden turvallisuus vähän mietityttää. Haluaisin suuremmista tilisiirroista vahvistuksen puhelimen tekstiviestilä, ei taida onnistua, kuulin. Mutta S-pankki on parempi pankki kuin edellinen. Ja aina voi vaihtaa.

    Osuuspankkiin en siirrä periaattessa. Lähiomaisen kuoleman jälkeen edesmenneen perinnönjako erinomaisen vaikeaa ; tylyttävää palvelua lakimiehiltä ja henkilökunnalta, saatiin maaliin lopulta, heistä huolimatta. Ei kiinnosta asioida jos entisen asiakkaan asiat eivät enää kiinnosta.

  • Jos käyttää S-pankin tilillä luottopuolelta rahaa, kuinka pian se pitää maksaa takaisin? Maksetaanko kaikki kerralla esim. kuukauden päästä vai osissa?

    • En tiedä mitä tarkoitetaan "luottopuolella", koska käsittääkseni S-Pankilla ei ole käyttötiliin liitettävää jatkuvaa luottoa tarjolla, muuta kuin luottokortti.

      S-Pankin Visa-luottokortiltahan voi tilille siirtää rahaa, ja luottokorttiin voi minimilyhennyksen valita kun sitä hakee. Pienin minimilyhennys jonka voi valita on 3%, eli joka kuukausi pitää maksaa vähintään se osa jäljelläolevasta velasta. Esimerkiksi 2000 eurosta 3% on 60 euroa.


    • S-pankin keskustelusivuilta esimerkkejä tosielämästä elo-syyskuu:
      "Maksoin 28.08. eräässä liikkeessä. Tililtäni sekä veloitettiin ko. summa että kirjattiin katevaraus samalle summalle. Tili meni sillä miinukselle. Laitoin viestiä asiakaspalveluun, eikä vieläkään mitään. Ei korjausta, ei reaktiota, ei viestiä, ei mitään. Onko tämä pankkipalvelua? Kuinka kauan minun pitää sinnitellä ilman tiliä?"
      "Nyt on näköjään tännekin joku muukin kirjoittanut, että kortilta on verotettu ostoja. Kohdemaana ollut Kanada. Eli itse olen myös yksi näistä rahansa Kanadaan hukanneista. Ja olen jo kuullut yhteensä 6 muusta tapauksesta. Jokaisella rahaa hävinnyt tililtä. Korttimaksu suuntautuu Kanadaan. Kaikki olemme s-pankin jäseniä. Ongelmaa ei ole kuulema s-pankissa huomattu. Mutta tuskimpa olemme kaikki käyttäneet samaa nettimaksua tai skimmauslaitetta. Harmittaa toki vaan kun perheen ruokarahat hävisivät sinne. Eikä tietoakaan milloin ehkä mahdollisesti rahat palautuu. Kuinkakohan monta Kanadaan rahansa hukanneita vielä löytyykään."
      "Su 27.8. huomasin että Debit-tilini oli mennyt miinukselle. Itse en ole osannut kuluttaa miinukselle koska debit sen sanoo. ULTRAMAR oli tehnyt monta noin 30 € ostosta. Joko olin ollut kanadalaisen öljy-yhtiön tai meksikolaisen laivayhtiön asiakas tai sitten mun kortti oli kopioitu".
      "28.8. Kävin Itiksen S-Pankissa jossa oli rautahermoinen, rauhallinen ja perusteellinen virkailija. Läksin kotiin kera tiedon että reklamaatiossa menee pari viikkoa ja että olis hyvä täyttää tili k…"
      "Onkohan kukaan muu törmännyt tälläiseen. Tililtäni on hävinnyt korttiostona 5x34,61 €. Firmalle PetroCon Kanadassa Monteralissa. Kävi keskustelun myötä ilmi, että on ainakin toinen. Summat ovat samat, kohde on sama, s-pankki kummallakin. Tämä toinen ei ole edes käyttänyt korttia nettiostoksissa."
      "Onko S-pankki tietoinen huijausviesteistä sähköpostissa? Käsketään päivittämään tili tietyn annetun linkin kautta tai muuten tili suljetaan. En tehnyt mitään koska arvasin huijaukseksi.seuraavana päivänä uhattiin että tili tyhjennetään ja rahat katoaa, ja saldo oli muka 16900 € ! Pitäiskö varoittaa jos muillekin tulee moisia ettei joku vahingossa usko ja tee päivitystä. Tietääkseni ja uskoakseni pankki ei koskaan lähesty asiakkaita sähköpostilla, tai korkeintaan verkkopankissa."
      "Lapseni tililtä oli yritetty maksaa lasku. Lapsi eikä lapsen huoltaja ole sitä tehnyt. Pyysin S-Pankilta selvitystä. Sitä en saanut. "Hyvää päivän jatkoa!" oli vastauksissa. Sitä en kysynyt.
      Mikä viranomainen suorittaa valvontaa? Pitää selvittää asia perusteellisesti."
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
      Muissa kaupoissa saa ainakin plussaa ostoksista. Mutta miten noissa S-kaupoissa voidaan viedä ihmiseltä ainoat ruokarahat tililtä, tai/ja joku Kanadassa asti (maapallon toisella puolella!) voi tyhjentää suomalaisen pankkitilin, vaikka "bonusasiakas" on asioinut vain lähi S-marketeissa Suomessa?
      Muut kaupat tarjoavat plussaa jopa silmälasiostoksista, hammaslääkäristä jne. Miten S-pankissa tili tyhjenee, ja kulut maksatetaan asiakkaalla?! SUOSITTELEN KÄTEISEEN RAHAAN SIIRTYMISTÄ. Tuollaisissa pilipali-viivakoodikorteissa palvelumaksutkin vain NOUSEVAT, lopuksi, eikä "verkkopankki toimi"i. Käteiskassapalvelut takaisin pankkeihin, kiitos. Ja LANKAPUHELIN on turvallisin.


    • OTE TEKSTISTÄ "Eli itse olen myös yksi näistä rahansa Kanadaan hukanneista. Ja olen jo kuullut yhteensä 6 muusta tapauksesta. Jokaisella rahaa hävinnyt tililtä. "

      on siinä hurjan paljo tapahtunut pienelle porukalle.
      Paljon olen minäkin nähnyt ja kuullut, mutta 6 tuollaista tapausta, tuntuu uskomattomalta.


  • Pankit ymmärtävät, että niille syntyy oikeuksia asiakkaiden omaisuuteen. Ei synny

    • Mihin omaisuuteen?

      Muista että tilillä oleva raha ei ole omaisuutta, vaan pankin velkaa asiakkaalle.


  • todella hyvä S-pankki toimii hyvin aukioloajat hyvät ja kaikki ilman lisämaksuja

  • Olisipa vielä maksuautomaatit, joista saa kuitin

  • Kyllä asiantuntemus on heikko S pankissa. No eihän sitä ryynikaupasta voi olettaakaan, että pankkiasiat sujuisivat.

  • S- mobiili sovellus edellyttää uudehkoa puhelinta,androit 4.4 vähintään,että toimii.Jouduin tämän takia luopumaan palvelusta.Hyvin toimivaa puhelintani en ihan heti kyllä vaihda.

    • Päivitys 4.4 (KitKat) julkaistiin 31. lokakuuta 2013. Ei siis ole aivan moderni eikä tehokaskaan kännykkäsi, ilmeisesti 4-5 vuotta vanha. Adroid 4.4 on esteenä monille nykyaikaisille toiminnoille.

      Itselläni on 2 vuotta vanha kännykkä, jossa on android 6.0. Tähän kännykkään tulee vielä päivityksenä android 7.0, kun valmistaja ehtii näihin vanhempiin malleihin tehdä päivitykset.


    • Niin ja nyt petti mobiilisovellus joka pakotetaan ottamaan 2020.Kiva että muut voivat katsoa pankkitietosi,tosi luotettavaa.


  • Pankki on hyvä ja edullinen palveluiltaan. Yhteyskatkot korttinostoissa ja nettipankissa-asioinnissa hyvin harvinaisia ja lyhytaikaisia että ei sen puoleen mitään haittaa.

    • Kalliit on tullimaksut,älä puhu hulluudesta mitään,ihmisiä huijattiin,nyt palvelumaksut sikamaiset,otin 500 ja kulut 20euroa,halpaa.


  • Kuluista. Itselle oma pankki antoi neuvon, käytä korttia maksamiseen. Oma ajatus on se ettei käteistä nykyään tarvi kovinkaan paljoa. Kyllä se viisi kertaa kuukaudessa riittää, ja esim. K-kaupan kassalla saat kauppaostosten yhteydessä nostaa rahaa ilman lisäkuluja... ja s-pankin asiakas voi tehdä sen s-kaupan kassalla. Sitten noihin tilitapahtumien tsekkaamiseen, käyttäkää verkkopankkia ja pitäkää kirjanpitoa tilistä vaikka ruutupaperille tai käyttäkää maksutonta taulukko-ohjelmaa. Fiksu kyllä tsekkaa tilin säännöllisenepäsäännöllisesti verkkopankissa.

  • S-pankki saatta yrittää näpistää mm. Pankkitunnuksista, tilinhoitomaksuista ja visa kortin reklamaatioista 2-10eur.

    Laitoin poliisin juuri tutkimaan toimintaa.

    Sillä, 2eur x asiakasmäärällä on miljoonien näpistys.

    • Pankki saattaa lähetellä viestejä joissa pyytää ottamaan yhteyttä pankin maksullisiin numeroihin, heh..

      Aika moni soittaa :) ja maksaa!!


    • Pankki saattaa lähetellä viestejä joissa pyytää ottamaan yhteyttä pankin maksullisiin numeroihin, heh..

      Aika moni soittaa :) ja maksaa!!


    • Pankki saattaa lähetellä viestejä joissa pyytää ottamaan yhteyttä pankin maksullisiin numeroihin, heh..

      Aika moni soittaa :) ja maksaa!!


  • Spankki nosti kuluja sikamaisesti,nostin 500€,kulut 19.50€,törkeää.en nosta ikinä enää rahaa "ilmaisesta" pankista.

    • Jaa, minä olen nostanut monta kertaa 500€ pankkiautomaatista S-Visalla eikä ole mennyt mitään kuluja niistä nostoista!

      Olen tyytyväinen S-pankin asiakas. Siirsin kolme vuotta sitten kaikki rahani S-pankkiin. Nyt saan olla rauhassa, en joudu maksamaan mistään kuten esim verkkopankkitunnuksista, eivät soittele koko ajan eivätkä lähettele mainoksiaan.

      Olin monta kymmentä vuotta Nordean asiakas, rahojeni takia ihan semmonen avainasiakas mutta joutuihan sitä silti maksamaan joitain maksuja, jotka nousi koko ajan. Eniten alkoi ottaa päähän se jatkuva pankkineuvojan soittelu ja rahastojen tyrkyttäminen vaikka olin niiden asiakkaana ja neuvosta nuorena menettänyt tuhansia euroja! Olisi pitänyt mennä konttoriin istumaan kahvia juomaan ja turisemaan turhanpäiväisiä ja tietty sijoittaa Nordean rahastoihin. Tylykään kielto ei kelvannut vaan painostivat jatkuvasti.

      Yksi päivä sitten tuli mitta täyteen ja kävelin Nordean konttoriin ja sanoin tilini irti. Ihan tuli siihen pankinjohtajakin virkailijan hälyttämänä anelemaan, että jos sentään jäisin heidän asiakkaakseen. Mutta olin ihan tarpeeksi kestänyt sitä rumbaa. Menihän siinä tovi kun jouduin allekirjoittamaan verkkopankin lopettarmisen + tilin lopettamiset mutta siirsivät kyllä mun rahat S-pankin tilille samalla käynnillä.

      Pelkkää säästöä on ollut kuluneet kolme vuotta. En ole joutunut maksamaan yhtään mitään S-pankille verkkopankin tunnuksista, tileistä (2 kpl) enkä Visasta. Lisäksi kerran kuussa tulee S-bonukset tilille.


    • Tuo 20 euron maksu on mennyt siksi, koska olet nostanut käteistä luotolta. Luotolta nostettaessa tai siirrettäessä toiselle tilille menee aina palvelumaksu. Tililtä nostaminen/siirtäminen on ihan ilmaista.


  • S pankki on melko erikoinen pankki kyllä... minulla tulot kolmesta neljään tonniin kuussa urakasta riippuen.. eivät myöntäneet 800e luotolla credit korttia eivätkä 5000 e lainaa.. vastauksia odottelin kortista ja lainasta reilut 2 viikkoa eikä mitään kuulunut kunnes soitin ja sanoivat että valitettavasti ei ole voinut myöntää kumpaakaan.. tämän jälkeen hain Nordeasta 1000e luotolla credit korttia ja myönsivät 24 h:ssa ja 5000 euroa lainaa hain vanhan lainan päälle ja myönsivät parissa minuutissa ! melkonen ääs pankki.. propsit nordealle! bonukset ovat toki hyvät s ryhmän kaupoissa

    • Ilmeisesti oli jotain häikkää jossain jutussa, ei mitään ongelmia vaikka eläke on tonni kuussa, mutta enpä lainojakaan tarvitse, paras pankki on S-pankki.
      Ei ne tulot vaan ne menot....


    • Jos tarvitset joskus lainaa, sinun on hyvä tietää, että S-Pankki vaatii lainanhakijoilta 2000 euron bruttokuukausitulot.


    • Tienaako joku muka vähemmän kuin 2000e brutto? Eihän sillä voi tulla Suomessa mitenkään toimeen. Ai niin, Kela maksaa loput...


  • Jos on kk tulot 3-4k, niin siitä kyllä äkkiä säästää 5k. Paitsi sitten jos on ongelmia taloudenpidon kanssa. Olet ilmeisesti pienyrittäjä, jolla ei vaan ole tilauskirjaa tarpeeksi pitkälle. Pankit tekee riskiarvion, joka on puhdasta matematiikkaa ja todennäköisyyslaskentaa. 2k brutto vakiduunissa on riskitön asiakas, mikäli tilille jää muutama satanen kuussa vuodesta toiseen, kuten itse. 80k asuntolaina irtosi heti. Kädestä suuhun elävä pienyrittäjä ei, varsinkaan jos lainalla rahoittaa epävarmaa yritystoimintaa.

  • Ongelmallista on se, ettei S-pankki palvele lappilaisia. Yhtään toimipistettä ei löydy Lapista. Pohjoisin toimipiste on Rovaniemellä, mikä tosin on Lapin Läänissä, mutta se ei ole vielä lappia.

  • s pankki on paska

  • Ainoastaan hyvin huonoja kokemuksia S-pankista. Meidän paikkakunnalla eivät saaneet toimimaan edes kortin tunnuslukua, että voisin nostaa bonusrahat automaatista. Ja tätä on yritetty selvittää monta kertaa. En ymmärrä muuta kuin että kyseessä on ammattitaidoton henkilökunta. Avasin aikoinaan tilin, mutta sitä oli mahdoton käyttää näiden kortti-tunnusluku ongelmien vuoksi. Nyt tulevat ainoastaan bonukset sinne. Nekin pitää käydä hakemassa konttorista. En viitsi kirjoittaa, mikä paikkakunta on kyseessä.

    • Juu...... Siellähän ne S-Pankissa niitä tunnuslukuja niille siruille painelee,joo....Eiköhän se ole siellä kortin toimittajan päässä se ongelma. Se, että eivät saa uuden kortin ja tunnusluvut tilausta aikaiseksi on kylläkin uskomatonta. Siis mikäli tarina on tosi.


  • S-Pankki on hyvä jos rahat tulee vain tilille. Jos haluaa tallettaa rahaa, niin setelit menee nätisti tilille.
    kolikoiden kanssa kannattaa etsiä paikka jossa on kolikkolaskuri asiakkaiden käytössä jossa tulee kuitti joka talletetaan tilille, tosin Prisma Kaaren Info on hyvin allerginen kolikkotallletuksille automaatin kautta jossa mäkätystä tulee. Linjakassat toimii hyvin seteleiden kanssa sekä pienillä kolikkomäärillä.

    Kortti toimii nätisti verkossa sekä ulkomailla. Kannattaa hoitaa geoblokit kuntoon jos haluaa välttää
    skimmeri / korttivuoto veloitukset. Pohjimmiltaa tämä on itsepalvelupankki jossa kaikki tehdään verkossa. Jos laskuja pitää maksaa niin R-Kioskin kautta käteisellä on halvinta.

    Lähin vastaava on N26 mobiilipankki jos vaihtoehtoa etsii

  • Miten S(perma)-pankissa tehdään pano? Saako itse valita kassaneidin jonka kanssa asioi?

    • 'Miten S(perma)-pankissa tehdään pano? Saako itse valita kassaneidin jonka kanssa asioi? '

      Linjastoilla saa valita 'hoitajan' mutta infossa se on rulettia. Tosin linjastoilla on komeimmat, saa myös partasena jos haluaa. Masokismiä jos haluaa niin suuntaa
      suoraan Infoon.


  • Minulla on tili OP:ssa. Se on ollut pientä katkoa lukuunottamatta OP:ssa ja kävin vähän aikaa toisessa pankissa, ja palastin takaisin OP:n asiakkaaksi vuonna 2008 kuukausien mittaisen toisessa pankissa tapahtuneen vierailun jälkeen.

    Olen maksanut OP jäsen maksun 500mk vuonna 1998, mihin pankki maksoi omista varoistaan 16e pääomakorotuksen euroon siirtymisen yhteydessä sääntömuutoksen myötä.

    Kuukausittainen palvelumaksu 100% on 5€, kun olet jäsen saat palvelumaksuun 40% alen. Tuo on 2,95€. Sillä saa Debit-kortin ja verkkopankin ja taitaa siinä olla tiliotekin, jos nyt ei voi käyttää verkkopankkia. Tällä spektillä saat nostaa käteistä raha Ottopisteestä niin monesti kuin haluat tai ilmaiseksi k-kaupasta ja r-kioskista.

    Kun tilillä on raha tai velkaa yli 5000e alat saamaan bonusta joka laskee kuukausittaista palvelumaksua. Itse olen maksanut palvelumaksua pitkään vajaat 1,50e/kk. syyskuussa maksan 1,12e Pieni palvelumaksu on aina ihan ok. Esim. Nordalla perushinta on seitsemän euroa..

    Itsellä on tili myös s-pankissa, koska olen ollut alueosuuskaupan omistaja-asiakas, koska se on kauppa. En kuitenkaan tällä istumalla siirtäisi kaikkia asioita sinne vaikka olenkin kerännyt varakassaa pankin tilille.

  • Perään huolellisuutta,sekä maalaisjärkeä asiakaspalveluun.
    Tein aikojen alussa maksusopimuksen E-laskulle s-pankin tiskillä.
    Jonkin ajan kuluttua maksun saaja ilmoittaa minulle,että suoritustanne ei ole saapunut tilillemme.
    Käännyn tiedustelemaan s-pankiltani (Sokos Tre)mihinkä on mahtanut suoritukseni kadota,koska
    tiliotteella esiintyy oikea summa ja maksun saajan nimi?
    Henkilökohtaisesti menen kyselemään s-pankkiini syytä tapahtuneelle.
    Saan kylmän vastauksen.Te olette itse katkaisseet laskutuksen!
    Asia siirtyy s-pankin Helsingin päähän,josta tulee selkeä vastaus; Maksusopimukseenne on annet-
    tu väärät tilitiedot. Nykyiset,väärät tilitiedot kuuluivat aiemmin maksamaanne kohteeseen.

    Miten asiakaspalvelu menetteli ennen asian siirtymistä Helsinkiin?
    Asiaa yritettiin selvittää s-pankin sisäisen viestinnän välityksellä,joka oli suorastaan toivotonta.
    Kun viestiketju kasvoi päivä päivältä ja siihen tuli sisään aina uusia ihmisiä,jotka eivät välittäneet
    edes ottaa selville taustatietoa,levisi koko asia kuin lättytaikina.
    Vaikka huomautin,että olisi syytä selvittää asia yhden ja saman henkilön kautta,ei siihen kuulem-
    ma ollut mahdollisuutta.
    Kovin suosittu sanonta oli,että me olemme vain kauppapankkki.Jotenkin sain sen käsityksen,että
    sillä pyrittiin selittelemään heidän omia vaikeuksiaan.

  • Huono.
    Palvelua ei ole, taitaa kunnalliseen hammashoitoonkin päästä nopeammin, kuin s-pankin tiskille.
    Aggressiivinen uusien asiakkaiden haalinta lainaa tyrkyttämällä. Sitten kun tarvitaankin hieman arjen innovatiivisuutta lainan uudelleen järjestämiseksi, niin alkaakin melkoinen takapakki tuossa pankissa.
    En suosittele.
    Kiertäkää kaukaa.

  • S-pankista liikaa outoja kokemuksia ja virheita, ilmeisesti pakko vaihtaa pankkia pankkiin joka toimii. Liian helppo kopioida kortti&tili, rahoja liian vaikea saada takaisin kun Spankki asettaa ajan koska tulee ilmoittaa summat jos ei katso koko ajan tilitietoja ei huomaa tuota x on viimeinen päivämäärä ilmoittaa jos kortilta kadonnut rahaa. Kortin tiedot sai joku kopioitua ilman että kortti ei ollut edes kadoksissa, epäily menee ko.firman puolelle juuri sen takia, en tee edes nettiostoja asioin ruokakaupoissa ja käytän myös käteistä. Kortilta katoilee helposti rahoja ties mihin maksuihin jos ei vahdi koko ajan tiliään. Bonusta ei edes kerry vaikka olisi kuinka pitkään asiakas, vaikka bonuksella huijataan että saa ties mitä etuja vuosikaudet ei riitä. Virkailijat tekevät virheitä. Tämän lisäksi muita ongelmia kuten se että suuri osa työntekijöistä ei liene pankkivirkailijoita vaan kassoja ja harjoittelijoita, joiden täytyy jatkuvasti soittaa esimiehille kysyäkseen lupaa ja neuvoa joka ikiseen asiaan. Sitten esimiehet käskyttävät työntekijöitä. Pankissa luulisi olevan ammattilaiset työssä, joiden ei tarvitse koko ajan esimiehiltä anoa lupia milloin mihinkin. Ihmetyttää myös se etteivät ne esimiehet ole koskaan paikalla kun työntekijät joutuvat vähän väliä soittamaan ja anomaan neuvoja. Spankin tunnuslukutaulukko ja muutkin on painettu Espanjassa, kerran kirjekuoressa luki espanjaa ja tunnusluvut eivät näkyneet kunnolla ne oli heikosti painettu Espanjassa joka on muutenkin maana roistoja täynnä. Jos on suomalainen pankki, miksi eivät painata tuotteitaan edes Suomessa. Aivan liikaa virheitä ja pankki jättää myös helposti pulaan kun korttitiedot on niin helppo kopioida ja uutta korttia (jos sellaista edes tulee perille) saa odotella kuukausikaupalla, tilapäistä korttia pankki ei käytä. Mikähän sijoitusfirma tämänkin pankin omistaa, heillä samaa ryhmää sokos hotellit yms.

  • Paska pankki. Sulkivat tilin ilman mitään syytä. Edes verkkopankkia ei pystynyt käyttämään. Piti mennä konttoriin sen takia että sai tilin taas auki. Eivät edes pahoitelkeet touhuaan.

    • Sama homma, sulkivat lasten tilit ja jäädyttivät varat ilman mitään ennakkovaroitusta. Asutaan ulkomailla, ja homma pitäisi mennä selvittämään henk. koht. palvelupisteelle. Lennot maksavat n. 4000€, ei ole halpaa lystiä. Lapset ovat keränneet tilille rahaa joululahjojaan varten, mutta jäi nyt lahjat saamatta, kiitos S-pankin


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sama homma, sulkivat lasten tilit ja jäädyttivät varat ilman mitään ennakkovaroitusta. Asutaan ulkomailla, ja homma pitäisi mennä selvittämään henk. koht. palvelupisteelle. Lennot maksavat n. 4000€, ei ole halpaa lystiä. Lapset ovat keränneet tilille rahaa joululahjojaan varten, mutta jäi nyt lahjat saamatta, kiitos S-pankin

      Minulta myös. Perusteltiinko teille millään tavalla sulkemista/ rahojen varastamista?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minulta myös. Perusteltiinko teille millään tavalla sulkemista/ rahojen varastamista?

      Ei perusteltu, ei edes ilmoitettu etu- tai jälkikäteen, itse huomasin. Ja kun huomasin, otin yhtetyttä pankkiin. He kertoivat että on lakisääteinen juttu, ja varojen takaisin saamiseksi pitää todistaa kansalaisuus, verovelvollisuus jne. henk. koht. palvelupisteellä


  • Asun ulkomailla. S-pankki toimii hyvin. Raha siirtyy moneen maahan nopeasti ja halvalla. Suomessa saa kateista joka S-kaupasta. Numerokortti tunnistus toimii hyvin. Mutta ongelmiakin on; Konttorissa joskus epapatevia ja rahat ei siirry heti kun tekevat virheita. Kun sain patevan virkailijan otan aina haneen yhteytta ja asioin vain hanen kanssa = ei ongelmia enaa. En ottanut VISAa koska oli sekavat saannot. Enka kayta Debit korttia koskaan. S-pankki minulle paras kaikista Suomen pankeista. Ennen oli Nordea mutta meni pelleilyksi se(kin) pankki.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.