Minulla on käyttötuntimittari polttimessa.
Voiko siitä saada luotettavan kulutus lukeman öljylle kun suuttimessa on merkattu 1.87kg/h joka tuntimäärällä kerrottuna toisi kulutus lukeman öljy kiloille?
Tietenkin nyt pitäisi tietää paljon on kilo öljyä litroissa?
Kilo öljyä litroiksi?
12
20399
Vastaukset
- tuumailija
että punnitsisit itse paljonko se öljy painaa...
Vai meneekö liian vaikeaksi ?? - Vanhempi suunnittelija
Kilo öljyä on noin 1,1 litraa.
- rak.ins.opis
Yllätys yllätys hehehee
öljy on kuin onkin kevyempää kuin vesi
-vesi 1000kg/m3
polttoöljy
-kevyet 820-840kg/m3
-raskaat 940-970kg/m3 että näin pienellä laskutoimituksella saat oikean painon öljy kilollesi joka on keskiarvo -kevyet 0.83kg/litra
-raskaat 0.95kg/litra. - iceman
rak.ins.opis kirjoitti:
Yllätys yllätys hehehee
öljy on kuin onkin kevyempää kuin vesi
-vesi 1000kg/m3
polttoöljy
-kevyet 820-840kg/m3
-raskaat 940-970kg/m3 että näin pienellä laskutoimituksella saat oikean painon öljy kilollesi joka on keskiarvo -kevyet 0.83kg/litra
-raskaat 0.95kg/litra.0,83(kg)=1 (L)
1 (kg)=X (L)
X =1/0,83 (L/ kg)
X =1,2 (L/ kg) - Yhteenveto
iceman kirjoitti:
0,83(kg)=1 (L)
1 (kg)=X (L)
X =1/0,83 (L/ kg)
X =1,2 (L/ kg)Mukaan X =1,2 (L/ kg), eli yksi kilo öljyä on 1,2 lt!
Pikkupoikana kun oltiin mukamas viisaita/ja tietäväisiä , kysyttiin ?
Kumpi painaa enemmän kilo lyijyä vai kilo höyheniä, ja sitten jatkettiin arvuuttelua:
Jos edellämainitut pudotetaan lentokoneesta kumpi on maassa nopeammin ?
Armeija-aikana "lensi" kysymys, jos lentokoneesta joka lentää 1000 km/h ammutaan luoti taaksepäin jonka lähtönopeus on 1000 km/h, putoaako luoti kohtisuoraan alas vai jatkaako se matkaa taaksepäin.
En muista enään vastausta yhteenkään edellämainittuun !
- rkm
kysymys on miten paljon öljyn tilavuus muuttuu lämpötilan myötä?
Öljyfirmat myyvät kesällä nesteen halvemmalla kuin talvella.
Miten paljon hinta muuttuu, jos litra maksaa 1/pakkasta -10 ja lämpötila 15/litrahinta X.- rak.ins.opis
Tilavuus muuttuu -10:stä 15:toista eli (25 astetta). 2Litraa laskettuna 100litraa öljyä eli öljyn tilavuus kasvaa lämpötilan noustessa.Eli siksi kesällä myydään halvempaa, koska mennään syksyä kohti lämpötilan pudotessa ja päinvastoin.
- rkm
rak.ins.opis kirjoitti:
Tilavuus muuttuu -10:stä 15:toista eli (25 astetta). 2Litraa laskettuna 100litraa öljyä eli öljyn tilavuus kasvaa lämpötilan noustessa.Eli siksi kesällä myydään halvempaa, koska mennään syksyä kohti lämpötilan pudotessa ja päinvastoin.
halvempi kesällä, että saa saman energiamäärän.
Rahassa tuo on jo merkittävä kustannus, kun minä tilaan 2000 litraa kerralla. öljylaskussa raskasta öljyä ostettaessa näkyi tankkauslämpötila ja -tiheys ja kauppa tehtiin kiloissa, joten lämpötilalla ei ollut sinänsä merkitystä.
Miten lie nykyisin?
- jojopa
Onko tuo mittaus menetelmä sitten luotettava?
Tiesin että metemetiikka kiinostaa monia ja sain siihen kiitettäviä vastauksia mutta itse kulutus mittaus tuolla menetelmällä, onko se hyvä?Polttimen suuttimen teho ilmoitetaan paineessa 100psi eli 7bar , ja useimmiten polttimen öljynpaine on säädetty suuremmaksi, ja koska suuttimen teho muuttuu paineen neliössä, pitää etsiä laskukaava millä muutat suuttimen tehon painetta vastaavaksi ja tietysti pitää selvittää polttimen öljynpaine.
(Kaikki poltinasentaja hallitsee tämän matematiikan)- Utelias Savolainen
mtz kirjoitti:
Polttimen suuttimen teho ilmoitetaan paineessa 100psi eli 7bar , ja useimmiten polttimen öljynpaine on säädetty suuremmaksi, ja koska suuttimen teho muuttuu paineen neliössä, pitää etsiä laskukaava millä muutat suuttimen tehon painetta vastaavaksi ja tietysti pitää selvittää polttimen öljynpaine.
(Kaikki poltinasentaja hallitsee tämän matematiikan)Suuttimella on taipumus kulua.Ja kuluessaan sen läpi virtaa kakkua enemmän.Muutenkin mittaus käyttöajan perusteella on epävarma:Minulla on käyttöaikalaskimeen perustuva öljyvahti ja suutinputkessa oleva rengasmäntämittari.Öljyvahti näyttää 6,5% suurempia kulutuslukemia,vaikka sen asetusarvot(suuttimen koko ja suutinpaine)ovat kohdallaan.
Tosin suuttimella on jo poltettu 4000 ltr.Keväämmällä on huolto,täytynee sitten tehdä kalibrointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184611Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5022431Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181869- 811576
- 1461505
- 111161
- 101964
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839