Kymi Ringin puuhaajat itse yksin vastuuseen

Kouvolan kaupunki eli Kouvolan veronmaksajat kohtaavat pikapuolin Kymi Ring -hankkeen tapauksessa asetelman, jossa kaupunki eli kaupunkilaiset pyritään asettamaan "tapahtuneen tosiasian" hyväksyjiksi. Käytännössä esillä on kahden miljoonan euron pääomalaina.

Kymi Ringin puuhaajat syöttävät julkisuuteen perätysten "argumentteja", mitkä eivät kuitenkaan kestä kriittistä tarkastelua. Tämän päivän (lauantai 10.09.16) Kouvolan Sanomien mielipide-sivulla iittiläinen Matti Virtanen kertoo aiheesta selkeän asiallisesti, millä tavalla julkisuutta vedätetään. Hänen mukaansa tuon kahden miljoonan määräisen lainan taustat ovat epämääräiset kuten myös mahdollisen käyttöasteen aviointi on vedetty mielikuviteuksellisesti yläkanttiin. Jo aikaisemmin olemme saaneet "informaatiota", jonka mukaan moottoripyöräkilpailut on lyöty lukkoon kahden vuoden päähän. Edelleen on radan puuhaajien taholta "todettu", että Kymi Ring voisi tulla "Formula-1"-kilpailujen järjestämispaikaksi. Kymi Ringin puuhaajat yrttävät menettelyllään luoda "tapahtuneen tosiasian" tilanteen, jolla Kouvolan päättäjät yritetään laittaa selkä seinää vasten. Samaa konstia käytti Pekka Perä Talvivaaran käyntin polkaisemiseksi.

Kun tiedämme F-1-kilpailujen edellyttämät massiiviset investoinnit, niin jokaisen pitäisi tajuta, että ne vaativat massiiviset rakennelmat ja samalla myös massiivisen määrän rahoitusta, johon Kymi Ringin kohdalla ei ole mitään mahdollisuuksia. Ajatellaanpa vain, kuinka Putin on vienyt läpi Sotshin F-1-radan ja Persianlahden öljymagnaatit kustantaneet sinne oman F-1-ratansa. Tillola ei kuulu Putinin vallan piiriin eikä Iitissä vaikuttane öljysheikkejäkään.

Ottavatko Pohjola, Sohlberg ja Pakari puheistaan myös täyden taloudellisen vastuun, joka voi nousta satoihin miljooniin euroihin tai ehkä jopa miljardiluokkaan? Kouvolan kaupungin kohdallakin olisi varmaan paikallaan, että Kymi Ringin innokkaimmat kannattajat ottaisivat henkilökohtaisen taloudellisen vastuun rapsauttamalla ratapapereihin oman nimensä omalla vastuullaan ilman kaupungin tai veronmaksajien mukaanvetämistä ja olisivat sitten itse vastuussa myös taloineen ja tavaroineen, jos Kymi Ring -hanke menisi mönkään ja velat menisivät perintään.
Ilmianna
Jaa

62 Vastausta


No formula yksi on kaukainen asia ja ei sitä kukaan edes yritä väittää tapahtuvan ainakaan kovin nopeasti.

Moni näköjään unohtaa tahallaan tai vahigossa nuo ajoharjoittelu radat. Ja muutenkin tuo lainakin kovin helposti näköjään käännetään formula ykkösiin vaikka siellä vodaan pitää monenlaisia kilpailuja ja tapahtumia.

Jos lähdetään tuolla ajatuksella että puuhaajien henkilökohtaisesta taloudellisesta vastuusta niin Kouvolasta löytyy tuolle ajatukselle oikeakin kohde johon on oikeasti laitettu jo miljoonia ilman mitään realismia. Tuohon utopistiseen Ratamokeskukseen suolle on oikeasti laitettu miljoonia vaikka sillä ei oikeasti ole ollut koskaan mitään oikeaa tulevaisuutta ja tekemistä Kouvolan terveypalveluiden tulevaisuuden kannalta, no tietysti se että tuolla höpinällä tuhottiin kouvolalaisten tulevaisuus tuolla saralla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ratamokeskus on oma tarinansa. Kuulin eräältä taholta ettei tältä seudulta löydy ketään joka sille olisi rakennusluvan myöntänyt. Pelkkä maaperätutkimus oli jo este luvan myöntämiselle. Valtuustossa on liikaa höperöitä jotka ei osaa edes tuollaisia perusasioita lukea.

Kosarin sivuilla vielä muutama tai ainakin yksi jaksaa jankata nimimerkkien takaa tuon puolesta mutta ei enää aikoihin kukaan omalla nimellä. Eipä ole enää lehden ratamonaisetkaan kehdannut tuota toitottaa vaikka olivat jostain syystä sitouneet Ratamokeskuksen puolesta. Jossain oli vielä jokin aika sitten linkki siihen kun laittoivat satojen miljoonien terveyspalvelut romuttavan Ratamokeskuksen suolle edullisemmaksi ja järkevämmäksi kun nykyisen sairaalan putkiremontin. Jos oli sen toimittajan järkevin ajatus kuten kuulin niin muita en halua edes kuulla.

Olisi kiva kuulla että kuka tai ketkä oli tämän Ratamokeskuksen taustajoukot ja paikallisten terveyspalveluiden tuhoajat. Kovasti huhutaan Kokoomukseen ja yksityisen puolen kannattajiin. Kyllä tietysti raha liikkui ja veronmaksjat maksoi vaikka ei edes kuviteltu että jotain näkyvää saadaan noilla miljoonilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juhani Pousin kaveri kyseli 2010 - 2013 jokaisessa johtokunnan kokouksessa, miten Ratamokeskus etenee. Hän suunnitteli rakentavansa omakotitalon Kouvolan keskustan liepeille ja antoi ymmärtää, että Jatke toteuttaisi hankkeen hyvävelihintaan, mikäli Ratamokeskus-hanke lähtisi ripeästi liikkeelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vihdoinkin edistystä Kouvolaan. Kymi ring ja Ratamo tulevat tarpeeseen ja tukevat Kouvolan kehitystä. Tätä vastustavat ängyrät eivät enää löydä paikkaansa koko maapallolla koska maailma kehittyy ja ängyrät ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kymi ring tulee.

Ratamo jo on meillä.

Ratamokeskusta ei tule.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitenkäs se matkailukeskus etenee? Iso projekti tuokin Kouvolan tulevaisuuden kannalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Missä on sanottu että F1 tulee radalle?
Ilmianna
Jaa
F-1 -klpailujen järjestämisen mahdollisuudesta Tillolassa kertoi äskettäin EKK-Motorsport ry:n puheenjohtaja Juhani Pakari. Kymi Ring Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kari O. Sohlberg puolestaan on kertonut, että Bernie Ecclestone on ollut hankkeen vahva puolestapuhuja. Kouvolan Sanomat uutisoi sunnuntaina 17.7.2016, että ratamoottoripyöräilyn GP-sarjan MM-osakilpailua koskeva sopimus oli allekirjoitettu lauantaina 16.7.2016. Kilpailu järjestettäisiin v. 2018 (tai v. 2019) Tillolan radalla.

Kymi Ring Oy:n puuhamiesten taholla on arvioitu, että v:n 2018 kilpailuja seuraamaan saapuisi 70.000 kisavierasta, joista 25.000-28.000 ulkomaalaisia. Kouvolan kehitysyhtiön Kinnon kokousmatkailupäällikkö Anu Kärkkäinen on todennut, että Kouvolan alueella on n. 1500 petipaikkaa. Kun puhutaan uusien majoituspaikkojen rakentamisesta, niin niitten kannattavuutta täytyy luonnollisesti arvioida mahdollisesti harvakseltaan järjestettävien kilpailutapahtumien taustaa vasten. Tiettävästi meluhaittojen osalta ymäristölupa-asian käsittely on kesken ja päätös saattaa tulla nyt syksyn 2016 mittaan.

Jos Kymi Ring -ratahanke olisi erinomainen hanke taloudelliselta kannattavuudeltaan, niin miksipä rahaporukat eivät sitä ryhtyisi toteuttamaan oman vaurautensa avulla ja siihen joukkoon sujahtaisivat oikein luontevasti myös Kouvolan kaupungin keskeiset averiäät päättäjät. Miksi veronmaksajia tarvittaisiin laisinkaan projektin takuuväkenä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Pulinat pois. Tuki on demokraattisella enemmistöllä päätetty. Vastustajat hävisivät ja pitävät nut turpansa kiinni. Näin toimii demokratia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
On puhuttu Formula-luokan kilpailujen järjestämisestä, ei F1. On vain sanottu, että F1 kelpaisi radalle sen turva-alueiden puitteissa (tietyin muutoksin, lue: asfaltointi).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paikallislehdessä puhuivat että haaveilevat siitä. Malesia mm vetäytyy koska Formulat ei tee seutukunnalle hyvää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
FaktatKuntoon kirjoitti:
On puhuttu Formula-luokan kilpailujen järjestämisestä, ei F1. On vain sanottu, että F1 kelpaisi radalle sen turva-alueiden puitteissa (tietyin muutoksin, lue: asfaltointi).
Tuskin riittää Suomessa raha formulakisoihin, eikä tämä edes markkina-alueena sellainen että tuo sirkus tänne tulisi edes suuresta maksusta. Aivan huuhaata tuollaiset suunnitelmat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuolla ei tulla näkemään edes Motogp kisoja! Kellään ei ole rahaa täällä laittaa siihen. Jaa 30 000 katsojaa maailmalta!? Salli mun vähän nauraa. Ei tule ikinä tapahtumaan. Toki radalta puuttuu rahojen lisäksi myös ympäristölupa. Tämähän on täyttä vedätystä koko projekti! Nytkin joku Pohjolan motogp kaveri lennätettiin tänne katsomaan jotain radan tapaista ja siitä tehtiin iso juttu. Kohta ajetaan. Ei varmasti ajeta!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Onhan tuo 30 000 katsojaa selvästi optimistisempi kuin kukkenheimiin unelmoidut 550 000 katsojaa vuodessa eli yli 1500 katsojaa joka ikinen päivä.

Kisat olisivat kerran vuodessa ja jos aikaisemmin Imatralla pidettyjen kisojen katsojamääriä muistellaan, niin eipä tuo 30 000 katsojaa olisi mikään ihme.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KohillanOvat kirjoitti:
Onhan tuo 30 000 katsojaa selvästi optimistisempi kuin kukkenheimiin unelmoidut 550 000 katsojaa vuodessa eli yli 1500 katsojaa joka ikinen päivä.

Kisat olisivat kerran vuodessa ja jos aikaisemmin Imatralla pidettyjen kisojen katsojamääriä muistellaan, niin eipä tuo 30 000 katsojaa olisi mikään ihme.
Tällä ei ole kukkenheimin kanssa mitään tekemistä muuta kuin se, että aivan samanlainen huuhaa projekti kyseessä! Kymen seudun Guggenheim hah hah! No niin tosiaan onkin. Vauhdin maailma lehdessä vai mikä se on niin otsikko kirjoitti "Kymiring ei suostu avaamaan rahoitustaan". Ei varmaan joo avaa kun sitä ei ole...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikki lähistöllä asuvat, jotka rataa kovasti vastustavat; miettikääpä paljonko voitte Airbnb-tyylisestä majoituksesta pyytää, jos majoituspaikat ovat noin vähissä? MotoGP-kisa ilmeisesti kuitenkin ihan sovittu juttu jo.

Muutenkin käyttöä riittää kohtuullisesti, jos melurajat saadaan Ahvenistoa järkevämmiksi niin matka pk-seudulta on Suomen nykyisellä ratatilanteella hyvinkin lyhyt.
Ilmianna
Jaa
Mitään ei saisi kehittää, aina pitää vastustaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kouvolalaiset pelkää kaikke uutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kun ei kiinnosta juuri minua, niin sitä ei saa tehdä. Näinhän sitä ajatellaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
reikäsetpieruverkkarit kirjoitti:
Kouvolalaiset pelkää kaikke uutta.
Tuohon tokaisuun, jotta "Kouvolalaiset pelkää kaikke uutta." sopii tässä saumassa huomauttaa, että Tillolan Kymi Ring hanke sijoittuu Iittiin. Ja Iitti sen kun kääntelee selkäänsä vai pitäisikö luonnehtia jotta ahteriaan Kouvolan taholle. Ymmärtääkseni Iitin Kymi Ringin puuhaajien olisi haettava rahoituksensa ja takauksensa Lahdesta eikä laisinkaan olla mankumassa taloustukea Kouvolalta. Niin, voi tässä samalla arvioida, että onhan niissä reikäsissä verkkareissa hyvä tuuletus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt on onneksi raha-hanat kiinni valtiolta. Rupeaa sielläkin porukat tajuaan millainen kusetus tämä koko hanke on. Koitetaan pumpata rahaa vaan valtiolta. Ei valtion kuulu tämmöisiä maksaa. Ja mitä nyt on rahaa valtiolta tullut niillä rahoilla on tehty moottorirataa vaikka rahat tarkoitettu ajoharjoitteluratojen tekoon. Miksi ihmeessä näin on tehty? Olisiko tässä jopa paikka pienelle oikeusjutulle?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Haist homo vittu. Täynnä pää isäsi perseeseen js ulise siellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hintti hinttari! Oonko mäki nyt kova ku osaan homotella!?!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ehkäpä manskin kivetys onnistuu. Tosin rahat voi loppua siitäkin tuikitärkeestä,
Ilmianna
Jaa
http://www.moottoriurheilu.tv/motogp-sarjan-huipulle-noussut-aki-ajo-tallainen-tavallinen-kovaa-tyota-tekeva-ukkeli/

Hah hah. Ei tule ikinä motogp:t yhtään minnekkään suomessa eikä varsinkaan iittiin! Millonkohan tämä kupla puhkeaa kunnolla? Voi sitä onnen päivää siinä vaiheessa.
Ilmianna
Jaa
Valtio työntää toista miljardia pakoloisiin mistä ei senttiäkään saa takaisin muut kuin turvapaikkabisneksen pyörittäjät. Nyt pari miljoonaa investointiin mikä todennäköisesti tuo oikeasti tuloja paikkakunnalle. Kummassa on sitä järkeä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
"Kummassa on sitä järkeä?"

ei kummassakaan. molempien hyödyt ovat valetta. jos maahanmuuttajista olisi hyötyä, jokainen valtio kilpailisi kuka saa niitä eniten. jos moottoriurheilu-rata tai -keskus olisi kannattavaa bisnestä suomessa, niitä olisi tehty jo vuosikymmeniä sitten rakennettu monia uusia eikä ja todellakin muualle kuin kouvolaan.

jos näitä ratoja kerran tarvitaan, miksi vanhat kilparadat kasvaa heinää suomessa?

ainoa mihin pitäisi investoida on vienti. tollot ette tajua. jotani vitun woodinnoja rakennellaan johonkin lopetetun paperitehtaan tiloihin. vatipäät yrittää keksiä miten taloelementtejä tehdään, vaikka suomi on täynnä tehtaita missä homma osataan, mutta silti tulosta ei synny, koska ei suomessa ole kysyntää. ihme ettei urpot alkanu keksimään miten tehdä paperia suomen markkinoille voikkaan paperitehtaan tiloissa.

siinähän investoitte. ihan sama. kaikki on jo vituillaan ni ei tunnu tässä konkurssissa yhtään. jokainen suomalainen saa syntyessään 274 euron arvoisen äitiyspakkauksen ja reilut 19 000 euroa valtion velkaa. tämä ei sisällä kuntien eikä yksityisten velkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kalliita ratoja rakennettin joo huitsin nevadaan ja nyt ne maat luopuu isännyyksistään kuten Malesia. Täysin kannattamatonta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2017/02/02/Kymi Ring avasi mahdollisuudet F1-kilpailulle Suomeen — MotoGP-osakilpailun ajankohta vahvistetaan ensi kesänä/2017221859692/4

Joo joo tottakai. Rahankeräys yritys alkaa jälleen!
Ilmianna
Jaa
Joopa joo. Nyt tuli juuri äskettäin mediajulkisuudessa selväksi, jotta F1-kisat KymiRing-puuhaajien haaveissa siiintelevät. Jussi Pakarikin oli siinä yhteydessä esillä ja totta kai projektipäällikkö Timo Pohjola. Vissiinkin he sitten lupautuvat vastuuvelvollisiksi, jos koko rojekti menisi kanttuvei.

Viime eduskuntavaalien alla keväällä 2015 oli Kouvolan kaupungintalolla avoin yleisötilaisuus, jossa juontaja kysyi eri puolueitten panelisteilta kantaa KymiRing-hankkeeseen. Ainoastaan silloin vielä perussuomalainen Pekka Karhuvaara ja Vihreitten edustaja ilmaisivat asettuvansa KymiRing-hanketta vastaan. Mieleen jäi mm. demarien Harry Helmisen jylisevä julistus, jossa Hän ilmoitti KymiRing-hankkeen olevan sitä kaikkein siunauksellisinta, mitä Kouvolan tienoo tarvitsee. Vot sie!
Ilmianna
Jaa
He tekevät lopullisen päätöksen! Salli mun nauraa. Ei paljon päätöksiä tarvita, vittu kun radasta ei ole tietokaan.

http://yle.fi/uutiset/3-9500089
Ilmianna
Jaa
Olipahan Timo Pohjolalta kysytty jossain radiohaastattelussa, että miksi rata-alueella ei ole yhtään rakennus kalustoa. No oli juuri nyt sitten kalusto huollettavana. Kovin kauan se huolto kestää kun rata-alueella ei ole tapahtunut yhtään mitään moneen kuukauteen... Toivottavasti kukaan ei enää laita yhtään rahaa tähän tulevaan konkurssiin. Ihan oikeesti. Thaimaa sai kisat 2019 koska saivat radan valmiiksi 50 miljoonalla eurolla. Suomessa ei tuommoisen radan valmistus maksa kun 100 miljoonaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Koneet vietiin urakoitsijoiden toimesta pois työmaalta tuottavimmille paikoille kun laskuja ei ole ajallaan maksettu. Taitaa tämäkin hyvä hanke kaatua rahoitukseen, tuota yksityisen puolen rahoitustahan ei ole kerrottu. No saivathan Tille ja muut vetäjät hyvän tilin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuo rata ei tule ikinä valmistumaan siihen pisteeseen että MotoGP- saati F1- kisojen -järjestäminen olisi edes TEORIASSA mahdollista, puhumattakaan siitä että noiden kilpailuiden järjestämiseen tarvittavat kymmenet miljoonat löytyisi jostain. Varmastisiellä joskus jotain ajetaan ja rata saa asfaltinkin pinnaksi mutta siihen se sitten jääkin. Maailman kallein jokkisrata.
Ilmianna
Jaa
Parin vuoden päästä on ensimmäinen konkurssi edessä, tässä maksumiehenä sitten rahaa sijoittanut ja takauksia myöntänyt yhteiskunta. Sen jälkeen homma voidaan saada jotenkin pyörimään jatkuvilla tukieuroilla. Näinhän liki aina käy tämän luokan projekteissa jossa yritetään toisten rahoilla.
Ilmianna
Jaa
Tuolla radalla ei ikinä ajeta sen enempää MkotoGP kuin F1 kisojakaan.
Se ei edes valmistu koskaan.
-Eihän niillä ole rahaa edes tehdä maansiirtotöitä että radan voisi asfaltoida.
-Asfaltointi piti aloittaa 2017 keväällä heti kun lumet sulaa. (EI OLE VIELÄ ASFALTIN MURUAKAAN)
-Maansiirtourakloitsija haki koneensa pois kun laskuja ei maksettu
-yksityisen rahoituksen piti olla kunnossa jo 2016 syksyllä mutta "sitä ei avata sijoittajien pyynnöstä" ei kuitenkaan ole mitään sijoittajia, EI SIIS OLE RAHOJA<! ---YKSITYINEN RAHOITUSHAN OLI EDELLYTYS LAINAN TAKAAMISELLE esim. kouvolan osalta. Miettikääpä itse loput!

EI TULE MITÄÄN RATAA, SITÄ KUN EI PYSTY ILMAN RAHAA TEKEMÄÄN!

Minä tiedän mitä tässäKIN tulee käymään ja varmasti moni muukin.
Ilmianna
Jaa
Kai julkinen sektori on tuohon jo sen verran rahaa pumpannut ettei enää voida lopettaa? Ei muuta kuin uusia tukipäätöksiä pöytään. Näinhän näitä projekteja Suomessa tehdään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Miljoona lasku tästä on edessä niin Kouvolalaisille kuin IIttiläisille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Paljonko yhteiskunta on tähän jo satsannut tukia ja vakuuksia? Entä paljon se yksityinen raha?
Ilmianna
Jaa
Parin vuoden päästä tuolla radalla hienoja suurtapauhtumia, silloin arvostelijoita vituttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ai niiku maailman kalleimman verovaroilla kustannetun keskenjääneen jokkisradan avajaiset, niikö
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Herättäjäjuhlatko?
Ilmianna
Jaa
Joko asfaltti on vedetty radalle että pääsis ajaa ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onhan se jo tottakai kun vuosi sitten Herra Pohjola kertoi asfaltoinnin alkavan heti viime keväänä.
No eihän siel oo edes sepeliä levitelty tarpeeksi kun jäi laskut maksamatta maansiirtofirmalle niin hakivat koneet pois, näin mulle kerrottiin.
Ja Vierailijat kun on kysyneet että "Eihän täällä mitään tapahdu , miksi ketään ei näy missään" niin vastauksia on ollut mm. "huoltopäivä, kaikki koneet on huollossa" "myrsky kaatoi 500 puunrunkoa, kaikki koneet ja miehet on niitä raivaamassa" jne.

Ei sitä asfalttia ikinä tule , mene vaan ajelemaan Virtasalmelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Unohtakaa vaan se paskanjauhaminen MotoGP- ja F1- kisoista, niitä ei tuolla ikinä tulla järjestämään.
Asfalttirata jonkunlaisena tulee, se on realistista, mutta korkeintaan EM- vaatimukset täyttävänä, Korkeintaan.
Rallicrossrata pitää tulla ehdottomasti.
Ajoharjoittelurata tulee varmasti, sen maksajat on selvillä.
Lisäksi sinne pitäisi saada ainakin motocross- ja speedwayradat, ehkä endurolenkkikin.
Varttimailin kiihdytysrata olisi jo kerrassaan mahtava, sillä saisi yleisöä paikanpäälle todella paljon.
Ilmianna
Jaa
Vähän pelkään ettei tule minkäänlaista rataa. Millä muka tämä hanke rahoittaisi itseään? Pelkät kisat siihen ei kyllä riitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Julkisella rahallahan tämä on tarkoitus rahoittaa, yksityiset sijoittajat jää vain haaveeksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
https://www.is.fi/moottoripyoraily/art-2000005423342.html

Vihdoinkin joku järkevä asioista tietävä ja ymmärtävä sanoo totuuden!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No vituttaahan se massimestaria kun omisti Keimolan ja viranomaiset sen sulki. Huonoja muistoja herralla varmasti niistä ajoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taitaa tuo rinki nyt jäädä yhdeksi Suomen kalleimmaksi sorakuopaksi, eikös siellä nimittäin ole muutamalla miljoonalla ja maata muokkailtu? Nyt on sitten rahat loppu eikä uutta näköpiirissä.
Ilmianna
Jaa
Kouvolansanomissa lukee "nyt pitää löytää yksityistä rahoitusta".
Sitä olisi pitänyt löytää aikoja sitten. Paljon ennen kuin hiekkaalaatikolla -kuopalla alettiin leikkimään
Ilmianna
Jaa
Eiköhän tuossakin hankkeessa joku tai jotkut ole vetänyt satojentuhansien ansioita välistä.
Ilmianna
Jaa
Tästä tulee kyllä vielä semmoinen sotku kaikkinensa että huh huh.
Ilmianna
Jaa
Napakoissa joku ehdotti formulamiehiä sijoittajiksi tuohon rataan, mutta kukapa nyt pelkästä rakkaudesta lajiin lähtisi mukaan varmaan konkurssipesään omilla miljoonilla. Siksi tälläiset radat yritetään maksattaa yhteiskunnalla.
Ilmianna
Jaa
Taitaa olla työkoneet huollossa vielä piiiitkään....vai puita raivaamassa. Veromarkkoja kun vingutaan niin pitäisi kaikki tieto rahoittajista olla julkista eikä mitään salailua!!! Ei muuta kun Pohjola ja kumppanit lapiot kouraan ja maisemoimaan se soramonttu!!!!
Ilmianna
Jaa
Oliko jossain maininta että nyt kymiringiin poltettu 6,5 milliä? Onko siis realismia ykkösvaiheen 25 milliä vai onko tuo 25 tuulesta temmattu alimitoitettu arvio?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei mitään realismia ole! Edes tuo 6,5 milliä tuskin pitää paikkansa. En tiedä mistä keksitty? Vai onko vaan taktiikkaa kun siihen on jo noin paljon "laitettu" niin pakkohan siihen lisää on saada!? Ulkomaalaistenkin mielestä ei edes 50 milliä riitä, että päättele itse loput...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Syön hatullisen paskaa jos tuolla montulla joskus ajetaan joku MM tason suurtapahtuma. Rata kyllä tullaan valmiiksi tekemään jollain konstein, mutta muu infra tulee rahanpuutteen takia jäämää sille tasolle ettei tuolla pidetä kuin kyläkisoja.
Ilmianna
Jaa
PV teki Ringin kanssa sopimuksen ajoharjoittelusta, miksiköhän? Olisi noilla luullut löytyvän hiekkatietä ja kenttää omastakin takaa, mitä järkeä on ajattaa porukkaa Vekaralta tuonne keskeneräiselle soramontulle? Onkohan tänä vain yksi tapa pumpata lisää rahaa projektin tekohengitykseen valtion kassasta?
Ilmianna
Jaa
Uusi
Miksi ratahanke edes aloitettiin jos rahoitus ei ollut kunnossa.
Ilmianna
Jaa
Uusi
T. Pohjolahan ilmoitti medialle (Kouvolan sanontakin viitannut hiljattain), että Pohjola vahvisti yksityisen rahoituksen olevan kunnossa v. 2015. Kysymys kuuluu, että onko rikollisia/tai laittomia asioita tapahtunut? Kuka tietää mitä Kinnossa tapahtui silloin, kun Timppa oli sen palkkalistoilla?
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kymi Ringin puuhaajat itse yksin vastuuseen

Kouvolan kaupunki eli Kouvolan veronmaksajat kohtaavat pikapuolin Kymi Ring -hankkeen tapauksessa asetelman, jossa kaupunki eli kaupunkilaiset pyritään asettamaan "tapahtuneen tosiasian" hyväksyjiksi. Käytännössä esillä on kahden miljoonan euron pääomalaina.

Kymi Ringin puuhaajat syöttävät julkisuuteen perätysten "argumentteja", mitkä eivät kuitenkaan kestä kriittistä tarkastelua. Tämän päivän (lauantai 10.09.16) Kouvolan Sanomien mielipide-sivulla iittiläinen Matti Virtanen kertoo aiheesta selkeän asiallisesti, millä tavalla julkisuutta vedätetään. Hänen mukaansa tuon kahden miljoonan määräisen lainan taustat ovat epämääräiset kuten myös mahdollisen käyttöasteen aviointi on vedetty mielikuviteuksellisesti yläkanttiin. Jo aikaisemmin olemme saaneet "informaatiota", jonka mukaan moottoripyöräkilpailut on lyöty lukkoon kahden vuoden päähän. Edelleen on radan puuhaajien taholta "todettu", että Kymi Ring voisi tulla "Formula-1"-kilpailujen järjestämispaikaksi. Kymi Ringin puuhaajat yrttävät menettelyllään luoda "tapahtuneen tosiasian" tilanteen, jolla Kouvolan päättäjät yritetään laittaa selkä seinää vasten. Samaa konstia käytti Pekka Perä Talvivaaran käyntin polkaisemiseksi.

Kun tiedämme F-1-kilpailujen edellyttämät massiiviset investoinnit, niin jokaisen pitäisi tajuta, että ne vaativat massiiviset rakennelmat ja samalla myös massiivisen määrän rahoitusta, johon Kymi Ringin kohdalla ei ole mitään mahdollisuuksia. Ajatellaanpa vain, kuinka Putin on vienyt läpi Sotshin F-1-radan ja Persianlahden öljymagnaatit kustantaneet sinne oman F-1-ratansa. Tillola ei kuulu Putinin vallan piiriin eikä Iitissä vaikuttane öljysheikkejäkään.

Ottavatko Pohjola, Sohlberg ja Pakari puheistaan myös täyden taloudellisen vastuun, joka voi nousta satoihin miljooniin euroihin tai ehkä jopa miljardiluokkaan? Kouvolan kaupungin kohdallakin olisi varmaan paikallaan, että Kymi Ringin innokkaimmat kannattajat ottaisivat henkilökohtaisen taloudellisen vastuun rapsauttamalla ratapapereihin oman nimensä omalla vastuullaan ilman kaupungin tai veronmaksajien mukaanvetämistä ja olisivat sitten itse vastuussa myös taloineen ja tavaroineen, jos Kymi Ring -hanke menisi mönkään ja velat menisivät perintään.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta