Helppoa rahaa pyramidihuijauksella? Lyoness?

jobbarijulli

Onko kokemuksia Lyoness /Lyconet verkostohommelista? Ei kovin mairittelevia juttuja netistä löytynyt kaveri joskus tähän houkutteli mukaan, vaikuttanee taas yhdeltä pyramidihuijaukselta tai ainakaan ei toimi luvatusti?

http://keskustelu.suomi24.fi/t/12290497/lyoness-humppuukkia

http://www.smh.com.au/small-business/trends/lyoness-scam-or-straight-
20150119-12bkhq.html

https://lyoness.pissedconsumer.com/lyoness-scam-stay-away-20130812438519.html

67

7867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bierumies

      ilmasta ilmaa kaikille olkaa hyvä minä tarjoan.

    • ilmastarahhoo

      luin useita artikkeleita aiheeseen liittyen ja pysyisin kyllä kaukana kuten mistä tahansa verkostohömpästä. aina näihin jostain syystä vaan porukkaa lähtee mukaan helpon rahan toivossa. harvempi älyää kysyä alunperinkään mistä se raha tulee tai tekisi omia laskelmia.

    • ilmastarahhaa

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/12279661/lyoness

      onha näitä kommentteja jo suomestakin ihan hyvin, ei kyllä mitään hyvää sanottavaa kellään? miten jengi jaksaa aina näihin lähteä mukaan ja sit häntä koipien välissä ihmetellään? Perussetti kun kaverit pyytää mukaan niin tottakai mennään "mulla on hei tosi hyvä juttu, sun pitää kuulla tästä! Käydääks kahvilla joku päivä?! Hahaha... :D

    • Presidentti_Kekkonen

      Siis kertokaa nyt mullekin, että mikä tässä muka on huijausta? Mulla on kortti ja saan rahaa ostoista takaisin kun varaan vaikka hotellin hotels.comista... Kortti ei oo maksanu mitään eikä siitä tuu mitään kuluja, joten missä se huijaus on? :D

      Lyoness on samanlainen kun OneWay, entinen ostohyvitys jonka mainoksetkin pyörii kokoajan telkkarissa, mutta lyonessilla paremmat hyödyt ja toimii nettikauppojen lisäks myös tavallisissa kaupoissa.

      Kannattaa oikeasti miettiä mitä kirjoittaa eikä myöskään kannata uskoa mitä tahansa liirumlaarumia... Ei se toimi niin, että sanotaan vaikka että Obama on avaruusolio ja laitetaan 10 englanninkielistä linkkiä perään, että lue tuolta. Esimerkkejä, lyhyesti ja ytimekkäästi...

      Mulla ainakin toimii ja oon tosi tyytyväinen! Plussa-kortilla en oo moneen vuoteen saanu mitään etuseteleitä ja S-kortilla tulee silloin rahaa takas, kun ostan yli 100 eurolla/kk. Lyonessin kortilla saan rahaa takas vaikka kaljasta, jonka vuon esim. HKI drinkkibaarissa, cantina westissa, weeruskassa... Olkoon tämä sallittu mainos näille firmoille, mutta näin se homma toimii.

      • skols

        Älä kekkonen selitä.. puffaat ite tätä juttua tutuilles ilmeisesti? kannattanee lukea ton aikaisemman linkin kertomukset tarkemmin, ei tietenkään kortin omistajia "kuseteta".. aasi. Ongelma on yrityksille myytävät paketit, näin itse ymmärsin. Ja montako mainosta Lyoness tosissaan on tehnyt ja missä ne näkyy, lupaavat huolehtia markkinoinnista yrityksen puolesta? No mut palataan viimeistään parin vuoden päästä taas asiaan. Joku kuorii siinä ajassa kohtuu hillot ehkä päältä, oisko kekkonen?


      • Presidentti_Kekkonen

        Haloo. Olet ymmärtänyt vääri tai sitten olet niitä ihmisiä, jotka luulee, että kaikki tarvii saada ilmaiseksi ja tyhjästä tulee jotain. EI. Tottakai yritys maksaa kertaluonteisen liittymismaksun, jotta pääsee osaksi järjestelmää. Kannattaa tutustua mitä kaikkea tuo maksu sisältää niin ymmärrät ehkä että se on käytännössä ilmainen yrityksille ja senkin maksun voi vähentää kokonaisuudessaan verotuksessa markkinointikuluina.

        Itse ainakin maksaisin mielelläni pienen hinnan siitä, että yritykseeni tulee uusia asiakkaita ja vanhat sitoutuvat entistä paremmin. Ja näin toimii jokainen menestyvä yrittäjä, joka ei oleta, että asiakkaat eksyvät luoksesi ostoksille jos vain olet jossain.

        Esim. Lyonessin sivuilla on listattu yhteistyöyritykset eli jos etsit jotain jonkin tietyn alan yritystä niin sieltä voi vaikka hakea ja sieltä pääsee sitten myös suoraan niiden yritysten nettisivuille. Lyoness Suomen facebook -sivuilla myös mainostetaan yrityksiä. Ja nämä ovat arvokasta mainosta mistä yrittäjän ei tarvi maksaa mitään.

        Kukaan ei kuori hilloja päältä, mutta uskon vahvasti, että tämä systeemi auttaa säästämään merkittävästi rahaa ja auttaa yrityksiä lisäämään myyntiä.


      • ksnmts

        Nonni, tulihan se sieltä! Ihan aito pesunkestävä Lyoness puffari! :D Erityisesti sanat KÄYTÄNNÖSSÄ ILMAINEN YRITYKSILLE kuulostavat hyvältä. Miks Lyonesiin koitetaan rekrytä porukkaa pilvin pimein "töihin"? Mistä heidän tulot sitten tulee? Yrityksille lähes ilmainen, ja cashbackiä kuluttajille, "säästetään merkittävästi rahaa auttaa lisäämään myyntiä." Mutta mistä se raha Lyonesiin sitten tulee? Perimmäisin kysymys pyramidi"kusetuksissa" jota kukaan aivopesty ei kyseenalaista.. :) MISTÄ RAHA TULEE MINULLE? Mut tää oli tässä mun osalta.


      • Presidentti_Kekkonen

        Markkinointikulut voi yritys vähentää verotuksessa, siinä ei ole mitään ihmeellistä.

        Lyonessilla on vaan muutama työntekijä Suomessa eikä sinne ketään rekryta.

        Se raha Lyonessiin tulee yrityksiltä, jotka maksaa pienen komission asiakkaasta joka tulee järjestelmän kautta tai jolla on cashback kortti. Käyttäjiä on kuitenkin miljoonia globaalisti ja se on hyvä yrityksille, jotka haluaa myös turistiasiakkaita. Ei tässä mitään epäselvää ole ja kaikki selviää kun käyttää muutaman minuutin kun tutustuu sivuihin.

        Mistä se raha tulee sinulle, kun käytät s-etukorttia ja saat bonusta? - Aivan ;)


      • lksji

        Väistelet kysymystä ja puhut potaskaa ja asian vierestä. Kenen alaisuudessa sitten toimii "työntekijät"? Tuttavani nimittäin lähti jo mukaan ja moni muukin. Itsenäisiä Lyoness "yrittäjiä"? Toistan kysymyksen MISTÄ RAHA TULEE NÄILLE HENKILÖILLE JOTKA INNOISSAAN TOIMINTAAN ON REKRYTTY MUKAAN?


      • movehömppä

        Paljon maksaa tosibusinessmiehen paketti? Pari tonnia? Sen verran kaverin kaveri oli joitakin vuosia rahaa laittanut. Saiko mitään takaisin? Ei. Tällä hetkellä taitaa olla ns. toinen (vai jo kolmas) Lyonesin tulo Suomeen. Haen popcornia ja jään seuraamaan mitä kulisseissa tapahtuu.


      • Muahaaaahahahaha

        Lyonessin päivitetyt epäilyttävät piirteet listattuna seuraavassa:

        Lyoness mahdollistaa jäseneksiliittymisen kortinkäyttäjälle "ilmaiseksi".
        (Saadaan nopeasti suuri määrä ihmisten yhteystietoja "yhtiön" haltuun)
        Ilmaiset jäsenet luovat samalla "yhtiölle" yleisön silmissä illuusion toiminnan suuruudesta. (Samaa kikkaa käytti Onecoin huijaus)

        Lyoness ei tarjoa samaa HYPEä kuin Onecoin (kryptovaluuttaa) VAAN... on pitänyt keksiä uusi HYPEtyksen kohde, ja se on "oma paikka pilvessä".

        Pilvipaikkaa myydään tuhansien eurojen summalla, ja samalla esitetään, että rahat jotka tuohon on asetettu, (ei sijoitettu, koska eivät saa puhua sijoittamisesta arvopaperimarkkinalain sääntöjen ja ehtojen rajoituksin), voi rahat saada "muutamien vuosien" kuluttua takaisin.

        Kuitenkin rahojen takaisinsaamiseksi on asetettu erilaisia ehtoja, ja takaisinsaanti toteutuu "binäärimallin" ehtojen täytyttyä.

        Nämä ehdot ovat luonnollisesti hyvin monimutkaisia, ja vaikuttaa siltä, että "yhtiö", on järjestänyt niin sanotun "piilotetun rakenteen" sille, että he voivat täysin laillisesti ottaa rahasi ja jättää ne omaan käyttöönsä lopullisesti.
        Mukaan liittyvä rahojen "asettaja" menettää siis laillisten, itse hyväksymiensä ehtojen kautta rahansa.

        Linkissä tuodaan esille, kuinka ihmisten mukaan houkuttelu -vaiheessa luodaan illuusio, että saadaan provisioita ostotapahtumista, mutta edustajaksi lähdettyä paljastuukin kokonaan aivan eri malli sille, kuinka oikeastaan rahaa voikaan tienata.

        Juttuun sisältyy 50 euron kuukausimaksu, joka tekee 600 euron kiinteän kustannuksen jokaiselle joka mukaan lähtee edustajana. Tästä maksusta mainitaan aina "vain ohimennen"...

        http://atorinomics.blogspot.fi/2015/12/lyonessin-ponzi-malli.html

        "Yhtiön" osuus on 7800 euron kokonaispotista 7600, ja edustajan osuus 200 euroa.

        Kun otetaan huomioon edustajan kaikki kulut, joita muiden mukaan lähtijöiden houkuttelu aiheuttaa, (ajokilometrit, polttoaineet, aika ym),
        voi todeta, että melko hukkaan heitettyä aikaa tulee olemaan se aika, jota tuon "yrityksen" eteen näillä näkymillä ja ehdoilla kukaan laittaisi.

        7800 kokonaispotista tulisi olla edes puolet ja puolet suhde, mutta tuo "yritys" kehtaa olla noin ahne, että ottaa itse 7600, ja maksaa ulos vain 200.

        Suosittelen näin ollen unohtamaan koko ponzin.


      • Juusojgf

        Tulee siitä rahaa jos kovasti tekee. Mut jos haluut helpommalla niin voin kertoo hyvän kikan. Eikä maksa paljoo. Jos joku on kiinnostunu niin voin kertoo. Laita postia juhannut ja gmailin


    • betsybetsson

      katsellut itsekin aiheeseen liittyviä juttuja wikipediasta nyt enshätään tietysti jotain löyty..korkeilla tasoilla olevia käyttäjiä alle 1% jäsenistöstä he voivat jotain ehkä ansaitakin. Muut kyllä ei? Muistaisivat sitten maksaa vielä verotkin vai onko nää sitä kuuluisaa verotonta tuloa?

      "Yhdysvalloissa ja Kanadassa julkastuista tuloslaskelmista selviää miten Lyonessin käyttäjien tienistit (komissiot) jakautuvat 'käyttäjätasojen' mukaan. Jäsenten tienistien mediaani on 0.035€ ($0,04) mutta keskiarvo silti 98e. Lähes puolet (46%) käyttäjistä tienaa 0€ kun rahat valuvat korkeilla 'tasoilla' oleville käyttäjille, joita on alle 1% jäsenistöstä."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Lyoness

    • piruvit

      Olen ollut mukana vajaa puolitoista vuotta. Lokakuun lopulla tuli ilmoitus, että olen tienannut 110 €. Pitää maksaa taas kerran € 50, jotta ESP aktivoituu. No, minähän maksoin, mutta nimi ja ID ei riitäkään, joten pitäisi nopeasti maksaa taas € 50 lisää...sponsori hoitaisi rutiinit...onko joku muukin huomannut että "Puolan junalla" on ollu kiire melkein vuoden, mutta vielä vaan...

    • Marialena

      Kyllä olen saanut ostoksistani esim. kauppahalli24 ja pari ravintolalaskua, yhteensä 3 Sp = 15e ja takaisin rahaa 5e. Kyllä tuo jo tuntuu ihan kohtuuselta säästöltä. Nyt minun täytyy ostaa uusi läppäri, niin lunastan Gigantin lahjakortteja ja maksan niillä ostokseni, siitä tulee reilusti takaisin. Ei voi verrata K-plussaan eikä S-etukorttiin, niin paljon paremmin tämä lyoness Cashback-kortti tuottaa säästöä ja etuja...siitä vaan kortit käyttöön!

      • asiaatutkitaan

        ja siellä taas yksi Lyonesin myyntimies puhuu tuotteen puolesta. . kortin omistajallehan tuo on ihan yksi hailee jos siitä ei joudu mitään maksamaan mutta tarkistin missä kaikkialla kortti kelpaa niin onpa surkea valikoima. Huolissani olen enemmänkin niistä jotka lähtevät kortteja markkinoimaan yrityksen "työntekijänä" muille yrityksille tai yksityishenkilöille, ja joutuvat tästä lystistä vielä itse maksamaan. Tokin onhan näiden duunareiden (=maksavien) yläpuolella sitten porukka joka tätä pyörittää, miten mulla on tunne että ovat olleet mukana vastavissa (ponzi?) projekteissa aikaisemminkin? Hienoa taas nähdä että yritetään tehdä tyhjästä rahaa. Mutta palataan tähän, ennustan että Lyoness on otsikoissa viimeistään seuraavan 12kk ainana.


      • erkkimerkkikukkuu

        Saan S-kortilla 5% kuukausiostoistani eli ruuasta, joistakin vaatteista, työkaluista ja bensoista. Sun kämänen itäblokin korttisi ei tuohon pysty.


      • kortinkäyttäjä

        jos ostat 1200e


      • Henrikki52
        asiaatutkitaan kirjoitti:

        ja siellä taas yksi Lyonesin myyntimies puhuu tuotteen puolesta. . kortin omistajallehan tuo on ihan yksi hailee jos siitä ei joudu mitään maksamaan mutta tarkistin missä kaikkialla kortti kelpaa niin onpa surkea valikoima. Huolissani olen enemmänkin niistä jotka lähtevät kortteja markkinoimaan yrityksen "työntekijänä" muille yrityksille tai yksityishenkilöille, ja joutuvat tästä lystistä vielä itse maksamaan. Tokin onhan näiden duunareiden (=maksavien) yläpuolella sitten porukka joka tätä pyörittää, miten mulla on tunne että ovat olleet mukana vastavissa (ponzi?) projekteissa aikaisemminkin? Hienoa taas nähdä että yritetään tehdä tyhjästä rahaa. Mutta palataan tähän, ennustan että Lyoness on otsikoissa viimeistään seuraavan 12kk ainana.

        Asiaatutkitaan: Yhtiö on ollut olemassa 15 vuotta, sen palveluksessa on 1200 työntekijää ja liikevaihto on noin 2 mrd €. Pitkä huijaus, tosiaan. Yhtään oikeustapausta ei löydy, koska kyseessä ei ole pyramidirakenne. Cashback worldin jäseninä ovat mm. MotoGP, Jokerit, Gigantti, IKEA vielä tänä vuonna ja kymmeniä eurooppalaisia tunnettuja jättiliikkeitä. Luulisi noilta löytyvän juristeja ja asiantuntijoita arvioimaan, mihin "huijaukseen" nokkansa työntävät. Oletko joskus suositellut kaverillesi hyvää maalaria? Aha, että olet! No sitä sanotaan suosittelumarkkinoinniksi. Se on CBW:n käyttämä metodi sillä erolla, että se maalari ei maksanut sulle mitään asiakashankinnasta, mutta CBW maksaa suosittelijalle pienen palkkion. Niin ja se raha tulee yli 9 miljoonalta kortin käyttäjältä heidän tehdessään päivittäisiä ostoksiaan.


      • Lyonesspyramidi

      • Reiska_perkele
        Henrikki52 kirjoitti:

        Asiaatutkitaan: Yhtiö on ollut olemassa 15 vuotta, sen palveluksessa on 1200 työntekijää ja liikevaihto on noin 2 mrd €. Pitkä huijaus, tosiaan. Yhtään oikeustapausta ei löydy, koska kyseessä ei ole pyramidirakenne. Cashback worldin jäseninä ovat mm. MotoGP, Jokerit, Gigantti, IKEA vielä tänä vuonna ja kymmeniä eurooppalaisia tunnettuja jättiliikkeitä. Luulisi noilta löytyvän juristeja ja asiantuntijoita arvioimaan, mihin "huijaukseen" nokkansa työntävät. Oletko joskus suositellut kaverillesi hyvää maalaria? Aha, että olet! No sitä sanotaan suosittelumarkkinoinniksi. Se on CBW:n käyttämä metodi sillä erolla, että se maalari ei maksanut sulle mitään asiakashankinnasta, mutta CBW maksaa suosittelijalle pienen palkkion. Niin ja se raha tulee yli 9 miljoonalta kortin käyttäjältä heidän tehdessään päivittäisiä ostoksiaan.

        Gigantti ja moni muu EI ole vieläkään Lyonessin kumppani muutakuin Lyonessin omilla sivuilla. Gigantin sivuilla ei mitään mainintaa asiasta ja kysyin sähköpostilla myös asiaa. Vastaus oli kielteinen. Zalandolta myös kyselin ja vastaus oli sama.

        Faktat kuntoon toope.


    • pennitönonasis

      mua yrittettin saada tänään tähän mukaan. Kaveri yritti. Piti mulle tunnin esitelmän ja mulle tuli sellainen olo, että mulle ei puhunut kaveri vaan joku lahkon johtaja, joka edustaa jotain menestysteologiaa. Tää haiskahtaa likaa hämärältä touhulta.

    • sosi

      Jos se on huijausta, miksi siihen on mennyt mukaan tosi tunnettuja ja isoja yrityksiä, urheilueuroja ym.

      • SeOnPONZI

        Mukaan houkutellut urheiluseurat ym. ovat ainoastaan saamapuolella. Niitä tarvitaan jotta toimintaa pääsee kehumaan maksajapuolelle.
        Kaikki "edustajat" ovat maksumiehiä jotta kulissi pysyy kasassa.

        Mukaan houkuteltu "myyntimies/nainen" ottaa omille niskoilleen kaikki myyntiponnisteluista koituvat kustannukset, ja maksaa vielä "lisenssimaksua" jotta saisi luvan toimia, Lyconet Oy:lle (Nyk Cashback World:ille) 50 euroa joka ikinen kuukausi.

        (Maksu on ponzin kaltainen binäärihuijaus, mutta verhoiltu lisenssimaksuiksi)

        Lyoness, Lyconet, Cashback World, nauttii vain toisten tekemistä tuloksista, ja saa asiakkaita, joita asiakkaita on OMALLA KUSTANNUKSELLAAN suomalaiset juosseet etsimässä ympäri kyliä ja kaupunkeja.

        Koko Lyoness on pelkkä PONZIHUIJAUS! ja omistaja Hubert Freidel käyttää mukaantulevia omaksi hyödykseen tehdäkseen toisten tekemällä saamallaan ilmaisella työllä itsestään miljardöörin ja huom TEIDÄN RAHOILLANNE JA TYÖLLÄNNE, jonka ILMAISEKSI pois lahjoitatte.


    • ivestori

      Milloin ja missä saan sijoittaa? Tämä on tulevaisuuden bisnestä, jossa on huikeat voitto-odotukset.

      • miki38

        26.2 tule saksa pilvi tä on lemppari sitten tienan 50tonni kk


    • Rahaatakaisinostoista
    • Sivustaseurannut

      Noniin...
      Eli nuo yritykset, joihin viittaat (microsoft, gigantti,zalando tms) EIVÄT ole missään yhteistylkuviossa lyonessin kautta. Ne on ihan tavallisia affiliate (suosittelumarkkinointi)juttuja, joista lyoness maksaa pienen osan takaisin...hyvin pienen... Ne shopping pointit yms jutut on ihan kusetusta, ei vaihdettavissa rahaksi, joten eivät ole todellakaan mitään 5€ arvoisia....
      Asian arvo on se, mihinkä summaan rahaa sen saa vaihdettua.

      Zalandojen yms kanssa saa affiliate sopimuksen tehtyä ihan mikä tahansa blogi tai nettisivusto.. Ei kerro mitään lyonessin rehellisyydestä.

      Kannattaa miettiä.. onko oikeasti olemassa jokin yritys, joka pyytää rahaa siitä, että saat tehdä heille töitä???? Menisitkö normaaleihin töihin sellaiseen yritykseen?

      Miten nämä "suosittele kaverille ja tienaa" jutut eivät vieläkään mene ihmisten kaaliin? Aina joku vastaava juttu, johon tuulipuku rientää innoissaan...

    • Foliohatut

      Eletään 2017 ja vieläkin täällä on näitä foliohattuja liikkeellä sieltä tulee rahaa jos teet töitä asian eteen sama kuin normaalissa työelämässä tienaat rahaa sitä paremmin mitä paremmin hoidat hommasi

      • Aivotpesuun

        Kuinka moni tienaa myymällä itse tuotetta ? :D
        Taitaa voitot valua uusien myyjien jäsenmaksuista.. jäsenmaksu että saat tehdä töitä, kaikkeen se tuulipuku kansa suostuu :D aivopesua parhaimmillaan


    • persula

      Vaikka elätään vuotta 2017 raha tehdään työllä eikä muitten ihmisten kustannuksella. Esim lyonnes...

    • järkeevai

      Kommentteja on puolesta ja vastaan. Kukahan on oikeassa?

      Menneenä kesänä kaveri yritti houkutella ja lähes painostaa liittymään ko. verkostoon.
      Useasti kieltäydyttyäni "tarjouksesta" taisi mennä herne nenään, koska kaikenlainen yhteydenpido loppui siihen...!

    • Viranomainen

      Jos tulot tulee uusien liittymismaksuista, on se rahankeräyslain mukaan laiton pyramidi.

    • ängervöinen

      Muistakaa aina tunnettu lähtökohta: jos tarjous kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei ole totta. Koskaan.

    • ensuosittele

      Kyllä on ihan pomminvarma huijaus! Useampi tuttu touhunnut tuon kanssa.

    • phaarao

      haluaisin rakennuttaa tuppuralaan pyramiidin tuletteko 9 eur päiväpalkalla töihin.

      • Toisesta

        Ja lyhyenä yhteenvetona noissa kerrotaan, että norjalainen viranomaistaho Lotteri- og stiftelsestilsynet on nyt tammikuussa 2018 todennut tutkimustensa perusteella Lyonessin pyramidisysteemiksi ja että Lyonessin toiminta kaikkinensa pitää Norjassa lopettaa:

        I varselet om vedtak konkluderer Lotteritilsynet med at Lyoness si verksemd i Norge er eit ulovleg pyramideliknande omsetningssystem etter lotterilova § 16 andre ledd.

        Lotteritilsynet har i brev av 11. januar 2018 varsla om at vi vil gjere vedtak om at Lyoness må stanse all si verksemd i Norge. Varsla vedtak betyr at all verving av deltakarar og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkupongar, andeler i kundeskyer, gåvekort, marknadsføringsmateriell, seminar og andre produkt i verksemda må avsluttast.

        Lyonessilla on neljä viikkoa aikaa antaa vastineensa.


    • Foliopää
      • Toisesta

        Onko kommentistasi pääteltävissä, että Lyoness ei ole "huijausta", koska Omakotiliitto on Lyonessin kumppani? En näe päteväksi perusteluksi esim. sille, ettei kyse voisi olla pyramidisysteemistä. En myöskään ymmärrä, miksi kaikki saisivat kortin jossakin vaiheessa. Nämä ilmeisesti joitakin Lyonessin markkinointiargumentteja. Ei uppoa.


    • kuhanihmettelen

      Näitä juttuja on niin mukava lukea. Kuka oikea "ammattilainen" joka aikoo sijoittaa tai lähteä mukaan johonkin uuteen business malliin hakee tietoa tai vahvistusta näistä keskustelupalstoista. Tai kysyy naapuri Ranen mielipidettä. Suosittelen ottamaan yhteyttä itse yritykseen, mikä se sitten onkaan, ja tekemään sen jälkeen omat ratkaisunsa.

    • Rahaatakaisin

      Miksi näitä yrityksiä tulee lisää, jos on huijausta ? Mm. Uit on tässä mukana. Oltiin kaverin kanssa katsomassa siellä näytöstä jokunen aika sitten ja siellä tytöt jakeli näitä kortteja, eikä kortti maksanut mitään.
      Itse olen olen saanut hyvin rahaa takaisin ja sp- pisteitä.

      Miksi pitää kaikki mustamaalata ensin, kun ei viitsitä edes kokeilla ?

      • rahathäviää

        Ei nyt taida mennä jakeluun, ei ole kusetus kortin käyttäjälle (jos nyt hyötykin minimaalinen)vaan niille jotka tähän omia rahojaan sijoittavat, jopa tuhansia euroja. JOS mukaan lähteneet yritykset tietäisivät kaikki Lyonesin taustat ja edesottamukset luulen että yhteistyö olisi jäänyt toteutumatta. Mutta aikanaan kaikki selviää...odottakaa vain.


      • taisitteneihäviä
        rahathäviää kirjoitti:

        Ei nyt taida mennä jakeluun, ei ole kusetus kortin käyttäjälle (jos nyt hyötykin minimaalinen)vaan niille jotka tähän omia rahojaan sijoittavat, jopa tuhansia euroja. JOS mukaan lähteneet yritykset tietäisivät kaikki Lyonesin taustat ja edesottamukset luulen että yhteistyö olisi jäänyt toteutumatta. Mutta aikanaan kaikki selviää...odottakaa vain.

        Jos mulla olisi menestynyt yritys tai yritys ylipäätänsä niin kyllä mä tutkisin ensin hieman taustoja ennen kun liittäisin yritykseni yhtään mihinkään. Uskon siis, että nämäkin kymmenet tuhannet yritykset ovat tutkineet Lyonessin taustat ennenkuin ovat nimiään soppareihin raapustaneet. Kaikki siis lähtee pyörimään loppujenlopuksi päivittäisellä kulutuksella eli tuolla: Ei kusetuksella. Mutta aikanaan kaikki selviää...odottakaa vain.


      • Semmostasiis

        Miksi mm. MotoGP on tässä mukana ? Jokerit on mukana. Tiedän myös yhden yrityksen, mikä aivan varmasti tutkii kunnolla taustat, ennen kuin lähtee "hömpötyksiin" mukaan ja on tässä mukana. Niin miksi en uskoisi tähän ?

        Ihmiset ovat valittaneet, kunpa olisi yksi kortti, mikä kävisi moneen paikkaan. Ja nyt kun on annettu sellainen mahdollisuus, niin sekään ei ole hyvä.

        Suomi = perus negatiivisten maa. Mikään ei ole hyvä asia.


    • Ekonomi

      Jos arvopohja on teille tärkeä niin kannattaa harkita lyonessia myös siltä kannalta. Itse olen ekonomi ja kannatan vapaata markkinataloutta (nykyinen talousmuotommehan ei ole kapitalismi vaan enemminkin jotain corpocracy tyylinen eli yrityksen etu). Vapaassa markkinataloudessa hinnat ovat matalat, koska yrityksien välillä vallitsee korkea kilpailu. Kilpailu asiakkaista pitää hinnat matalana. Tämän hetkinen talous ei ole kapitalismia, mistä kertoo esim. tutkimukset siitä, että noin 200 yritystä maailmassa hallitsee yli 90% resursseja. Oikeassa vapaassa markkinataloudessa talous olisi paljon enemmän pirstaloitunut lukuisiin pienempiin yrityksiin, hinnat olisivat matalalla ja vallitsisi täydellinen kilpailu.
      Lyoness ei ota mukaan kuin harvoja yrityksiä tietyltä alueelta. Se pyrkii siis tarjoamaan siinä mukana olevalle yritykselle kilpailuedun. Tämä siis suoraan sanoen heikentää talouden kilpailukykyä, heikentää vapaata markkinataloutta ja siis suoraan sivuvaikutuksena nostaa hintoja globaalisti niissä maissa joissa lyoness toimii.
      Sijoittajana löydätte kyllä muitakin hyviä kohteita missä voitte laittaa rahanne tuottamaan, kannattaa miettiä sitä, että onko lyoness sopusoinnussa oman arvopohjasi kanssa. Haluatko edistää toimintaa, joka ei edesauta kilpailua (eli siis kuluttajan asemaa, alhaisia hintoja, laadukkainta palvelua ja laatua) vaan johtaa enemminkin tiettyjen yritysten kilpailuetuun omalla sektorillaan

    • eikannata

      Tässä vielä koottuna tarkempia tietoja.. sitten voi jokainen miettiä millainen firma on kyseessä.

      Lyoness mahdollistaa jäseneksiliittymisen kortinkäyttäjälle "ilmaiseksi".
      (Saadaan nopeasti suuri määrä ihmisten yhteystietoja "yhtiön" haltuun)
      Ilmaiset jäsenet luovat samalla "yhtiölle" yleisön silmissä illuusion toiminnan suuruudesta. (Samaa kikkaa käytti Onecoin huijaus)

      Lyoness ei tarjoa samaa HYPEä kuin Onecoin (kryptovaluuttaa) VAAN... on pitänyt keksiä uusi HYPEtyksen kohde, ja se on "oma paikka pilvessä".

      Pilvipaikkaa myydään tuhansien eurojen summalla, ja samalla esitetään, että rahat jotka tuohon on asetettu, (ei sijoitettu, koska eivät saa puhua sijoittamisesta arvopaperimarkkinalain sääntöjen ja ehtojen rajoituksin), voi rahat saada "muutamien vuosien" kuluttua takaisin.

      Kuitenkin rahojen takaisinsaamiseksi on asetettu erilaisia ehtoja, ja takaisinsaanti toteutuu "binäärimallin" ehtojen täytyttyä.

      Nämä ehdot ovat luonnollisesti hyvin monimutkaisia, ja vaikuttaa siltä, että "yhtiö", on järjestänyt niin sanotun "piilotetun rakenteen" sille, että he voivat täysin laillisesti ottaa rahasi ja jättää ne omaan käyttöönsä lopullisesti.
      Mukaan liittyvä rahojen "asettaja" menettää siis laillisten, itse hyväksymiensä ehtojen kautta rahansa.

      Linkissä tuodaan esille, kuinka ihmisten mukaan houkuttelu -vaiheessa luodaan illuusio, että saadaan provisioita ostotapahtumista, mutta edustajaksi lähdettyä paljastuukin kokonaan aivan eri malli sille, kuinka oikeastaan rahaa voikaan tienata.

      Juttuun sisältyy 50 euron kuukausimaksu, joka tekee 600 euron kiinteän kustannuksen jokaiselle joka mukaan lähtee edustajana. Tästä maksusta mainitaan aina "vain ohimennen"...

      http://atorinomics.blogspot.fi/2015/12/lyonessin-ponzi-malli.html

      "Yhtiön" osuus on 7800 euron kokonaispotista 7600, ja edustajan osuus 200 euroa.

      Kun otetaan huomioon edustajan kaikki kulut, joita muiden mukaan lähtijöiden houkuttelu aiheuttaa, (ajokilometrit, polttoaineet, aika ym),
      voi todeta, että melko hukkaan heitettyä aikaa tulee olemaan se aika, jota tuon "yrityksen" eteen näillä näkymillä ja ehdoilla kukaan laittaisi.

      7800 kokonaispotista tulisi olla edes puolet ja puolet suhde, mutta tuo "yritys" kehtaa olla noin ahne, että ottaa itse 7600, ja maksaa ulos vain 200.

      ELI UNOHTAKAA.

    • hhhuuus

      ja kaverilta oli pyydetty useampia tuhansia euroja kertasijoituksena, eikä kyllä rahojaan sen jälkeen enää nähnyt... ja tietty se 50e kuukaudessa päälle. Huhhuh.

    • TampioToo

      Lyoness on todettu Norjassa pyramidihuijaukseksi nyt alkuvuodesta ja sen toiminta ollaan kieltämässä. Käsittelevät vielä Lyonessin vastinetta, mutta oletettavaa on, ettei se muuta päätöstä. Tämän jälkeen lirissä voivat olla ihan tavisnorjalaiset, jotka ovat kytköksissä Lyonessiin (värväävät uusia marketereita ja cashback-korttien käyttäjiä).

      Nyt hiljattain Norjassa Lyoness oli mainostanut etuja SAS:in lennoissa. Kun jengi alkoi ottaa SAS:iin yhteyttä, niin tämä etu päättyi. Lyoness ohjeisti jäseniään, ettei saa SAS:iin ottaa yhteyttä, vaan pitää heidän kautta ostaa. Tämä vain yksi esimerkki.

      Sinnikkään hyväuskoista ja tosiasiat kieltävää porukkaa tuntuu riittävän.

    • Cashbackworld

      Saako konkreettista näyttöä että SAS on ollut mukana? Muutakin kuin kateellisten kitinää.

      • tässäjotain

        https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1748262&page=22

        Tänne keskusteluun on kopioitu cashback worldin viesti norjalaisille jäsenille. SAS oli pyytänyt, että heidät poistetaan Lyonessin nettisivuilta, koska niin moni oli ottanut yhteyttä suoraan SAS:iin. Kertovat tuosta affiliate-systeemistä, ts. eivät suoria yhteistyökumppaneita. Muistuttavat jäseniä, ettei pitäisi ottaa suoraan yhteyttä nettikauppoihin cashbackista ja shopping pointseista.


    • Kateellisia

      Hhuuus, kaverillesi on varmaan myös kerrottu että lyoness ei ole mikään pikavoittojuna vaan pitkän linjan projekti. Tulet vielä senkin huomaaman kun lähikauppasi kassalla kysellään onko korttia, silloin kaverisi naureskelee kotona.

      • Miksikadehtia

      • älkääjaksako

        Juttu kirjoitettu puoli vuotta sitten, yllättävästi vieläkin homma pyörii :D


      • novoihan

        Mikähän tässä hommassa mahtaa pyöriä? Pilvikauppa? Sehän ei edellytä muuta kuin hyväuskoisia ostajia. Oikeasti v*tuttaa, että hyvät ihmiset menettävät rahansa/rahojaan tähän kusetukseen.


    • rahattakaisin

      Lyonessiin rahaa pistäneille suosittelen, että yrittäkää saada rahat takaisin mahdollisimman nopeasti. Jos menee mutkattomasti, niin juhlat pystyyn ja rahat parempaan talteen. Jos ei, niin oikeusteitse, kuten monet ovat muualla joutuneet tekemään. On ihan peestä, että tavallisen ihmisen rahat katoaa jonnekin pyramidihuijauksen huipulle.

    • nytalkoitapahtua
    • kukavetää

      Mites tää kannattaako lähteä vielä mukaan? Tuleeko sanomista vai kunnon tuotot? Mitään takuita? Kuka vetovastuussa Suomessa?

      • kukavetää

        En löytänyt nimiä firman sivuilta tai yhteystietoja. Voi laittaa tännekin. Homma läpinäkyväksi.


    • näitätuleejamenee

      Täällä kysellään miksi Jokerit tai esim. Moto GP on mukana tässä... Näissä tapauksissahan esim. Jokerit jakaa "heidän korttiaan" jäsenkortin nimellä... jokainen kortin omistaja joka käyttää korttiaan , kartuttaa rahaa Jokerien kassaan eli tottakai kortti on seuroille ja yhteisöille hyvä keino ansaita tuloja. Homma tulee kaatumaan pikkuhiljaa maiden kieltäessä organisaation toiminnan

      • Kukapuhuutotta

        Missä on kielletty? Miksi ihmeessä Norjassa on täysi höyry päällä? Kuulemma bisnes elää ja voi hyvin


    • savonravintolapressa

      Kun yhdistetään huijarifirma Lyconet ja Mikkeli..on satavarmaa että tässä ketjussa on eräs kepuliherra mukana puolesta puhumassa.Olisko nimimerkillä "Kekkonen" ?
      Kovasti on kaverille ulkokuori tärkeää..

    • Juuuhan

      Kaveri pyys mukaan.kysy et onko 5000 euroo nin saa pilvipaikan ja ei o kauaa tarjous voimassa. Sano että käy ite ostoksilla jossaa marketissa ja saa rahaa takas niin perkeleesti😂

    • bbjube
    • kjhgfdsa

      Tuossa Norjan tutkinnassa annettiin julki aika mielenkiintoisia lukuja, vain hieman yli 15 milj. NOK komissiota yhteistyöyrityksiltä ja yli 206 milj. NOK maksuja jäseniltä. Jos komissioiden osuus on noin pieni, niin ei kortin käyttö, eli ostosten teko kovin suurta ole. Yli 206 miljoonaa NOK kerätään kuitenkin jäseniltä, eli nämä ovat varmaan niitä pilvi, ym. maksuja. Näitä maksuja maksamaan tässä siis rektytään porukkaa. Mielenkiintoista on myös, että raportin mukaan jäsenille tuosta summasta on maksettu takaisin noin 15 milj. NOK. (raportissa olevat luvut Re-cash 11 400 000 NOK, cashback 2 700 000 NOK, ystäväbonus 900 000 NOK). Näiden lukujen mukaan myös suurin osa komissiosta jää yritykselle, kun vain noin 17% maksetaan cashbackinä.
      206 miljoonaa NOK kerätään siis jäseniltä ja 15 milj. palautetaan, mihinköhän tuo jäsenten maksama jäljelle jäävä 191 milj. NOK käytetään. Äkkiseltään ei ihan ymmärrä. Ovatkohan Suomen Myworldin luvut vastaavia, kuinka paljon kerätään jäsenten maksuja ja kuinka paljon tulee komissiota yhteistyöyrityksiltä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe