Onko nyt jo maanantai

SellainenAjatus

Voi mies kun vain voitaisiin olla ystäviä. Tulisin käymään ja kuuntelisin sun löpinöitä, naurettaisiin tai oltaisiin totisia. Kun et enää jaksaisi, voisit sanoa, että meneppäs nyt matkoihis, kun mulla on muuta. Tai sitten menisin itse, kun mulla olisi muuta.
Tulisin ja menisin. Ihmeteltäisiin vaan omana itsenämme ja pähkäiltäisiin maailman menoa. Ihan helpolla tavalla. Ihan vapaasti, silloin kun molemmille sopii. Vain ystäviä.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoajatus

      Kyllä tuo mulle kävisi :)

      • HyvätYötsulleMyös

        Minulle ei :(


      • Hienoajatus
        HyvätYötsulleMyös kirjoitti:

        Minulle ei :(

        Sitten meidän on varmaan ihan turha yrittää ystävystyä.


      • harvonkaine
        Hienoajatus kirjoitti:

        Sitten meidän on varmaan ihan turha yrittää ystävystyä.

        vieraat toisilleen koittaakaan ystävystyä.


      • Niin.on
        Hienoajatus kirjoitti:

        Sitten meidän on varmaan ihan turha yrittää ystävystyä.

        Ystävyyttä ei kasva haukkumisen ja ilkeyden keskellä eikä ilman puhumista oikealle ihmiselle. Näitä seikkoja sinä et oppinut koskaan ymmärtämään.


      • Hienoajatus
        Niin.on kirjoitti:

        Ystävyyttä ei kasva haukkumisen ja ilkeyden keskellä eikä ilman puhumista oikealle ihmiselle. Näitä seikkoja sinä et oppinut koskaan ymmärtämään.

        Ja sinähän tunnet minut?


    • vuodetkulkevatnopeasti

      Minä haluaisin elää yhdessä ja nukkua yhdessä. Elää arkea ja joskus juhlaa. En halua olla erossa, koska ei sitä tiedä kuinka paljon aikaa meille on annettu täällä maanpäällä.

      • kuukuvia

        Komppaan tätä. Elää ja kokea ja rakastaa vielä kun voi.


      • tämäonniintotta

        Tähän ajatusmaailmaan samaistun.


      • Yötätänne

        Mieluummin asun itsekseni kuin odotan ketään illat pitkät saapuvaksi kotiin ja siihen viereen nukkumaan omilta menoiltaan. Eräässäkin suhteessa totesin, että minun on ihan sama elellä itsekseen kuin muuttaa yhteen, ei se mies olisi ollut kanssani ja viettänyt aikaa yhdessä yhtään sen enempää. Viikoloppujakin olisin saanut viettää samalla tavoin itsekseen kuin vietän nykyäänkin.


      • KaveriSuhdesiis
        Yötätänne kirjoitti:

        Mieluummin asun itsekseni kuin odotan ketään illat pitkät saapuvaksi kotiin ja siihen viereen nukkumaan omilta menoiltaan. Eräässäkin suhteessa totesin, että minun on ihan sama elellä itsekseen kuin muuttaa yhteen, ei se mies olisi ollut kanssani ja viettänyt aikaa yhdessä yhtään sen enempää. Viikoloppujakin olisin saanut viettää samalla tavoin itsekseen kuin vietän nykyäänkin.

        Eikö siis mies ja nainen voi olla pelkästään ystäviä? pelkkä kaverisuhde.


      • Yötätänne
        KaveriSuhdesiis kirjoitti:

        Eikö siis mies ja nainen voi olla pelkästään ystäviä? pelkkä kaverisuhde.

        Parisuhdetta voi myös elää, elämättä saman katon alla. Kaveri taas on vain kaveri.


      • hyvätavaton
        Yötätänne kirjoitti:

        Parisuhdetta voi myös elää, elämättä saman katon alla. Kaveri taas on vain kaveri.

        On eri asia käyttääkö toinen vain hyväkseen kuin olla parisuhteessa.


      • Illanjatkot
        hyvätavaton kirjoitti:

        On eri asia käyttääkö toinen vain hyväkseen kuin olla parisuhteessa.

        Mites sellainen hyväksikäyttö liittyy tähän aiheeseen? Jos on tarpeeksi rehellisyyttä, avoimuutta, samoja ajatuksia sitoutumisesta sekä etenkin sitä luottamusta puolintoisin, niin tuskin siinä mitään hyväksikäyttöä näkee, jos erillään asutaankin.


    • Yötätänne

      Rakkauskin elää vapaudessa, mutta jokainen sitoutuu suhteeseen omannäköisellä tavallaan, ajatusten ystävyydestäkin pitäisi käydä yksiin, onko pelkkää kaveruutta vai mitä muuta?

      • MitennytAjattelee

        Jos aloittaja tarkoittaa todellakin pelkkää ystävyyttä, kaverisuhdetta eikä muuta.


      • Yötätänne
        MitennytAjattelee kirjoitti:

        Jos aloittaja tarkoittaa todellakin pelkkää ystävyyttä, kaverisuhdetta eikä muuta.

        Kukin tavallaan, miten asian yhdessä ymmärtää ja ajatukset käy yksiin.


      • juttukulkeetaiEi
        Yötätänne kirjoitti:

        Kukin tavallaan, miten asian yhdessä ymmärtää ja ajatukset käy yksiin.

        Ei kannata ajatella että seksiä jos antaa eikä toinen halua muuta eikä juttu kulje siinä olevan kyse muusta kuin hyväksikäytöstä.


      • Illanjatkot
        juttukulkeetaiEi kirjoitti:

        Ei kannata ajatella että seksiä jos antaa eikä toinen halua muuta eikä juttu kulje siinä olevan kyse muusta kuin hyväksikäytöstä.

        Asiaa voi tulkita monella tavalla ja tasolla, sun näkökulma on vain yksi ja aika asenteellinen sellainen, minne tunteet on hävinny? Ehkä sellaiselle, jolla ei niitä ole, kokee seksinkin hyväksikäytöksi.


    • Ajatuksenisinulla

      Tuo olisi juuri sitä mitä suhteelta haluaisin.. Miten osasitkin sen sanoa noin juuri oikein, sanalleen..
      Mutta haluan myös rakastella usein..
      Se puuttui..

      • MitennytAjattelee

        Tuo ei kyllä kuulu kaverisuhteeseen.


      • toisilletaasei

        Friends with benefits. Joillekin voi sopia.


      • Pelkkäseksisellainen

        Se olis seksisuhde.


      • Edukasystävä
        Pelkkäseksisellainen kirjoitti:

        Se olis seksisuhde.

        Ei pelkkä!

        Vaan ystävä, niin erityinen ja rakas ystävä, että voisi vaikka suudella. Ja silti olla myös kavereita.

        Mistä sanonta, friends with benefis.
        Kaikille ei käy, mutta jos sulle ei käy, se ei tarkoita, etteikö jollekin kävisi.

        Siis.

        Jotkut voivat olla vain kavereita, tai seksuaalisesti kiinnostuneita, mutta minusta tällainen normitus on ihan kieroutunutta. Itse taas en pystyisi mihinkään panosuhteeseen! En pystyisi seksiin ilman tunteita.

        Kyllä minusta on ihan mahdollista, että joku ystävä herättää rakkauden hellempiäkin puolia.

        Ei silti. Voin ihan hyvin olla veljellinenkin rakkauteni kanssa häntä kohtaan! Rakastan häntä tosissani ja ennen kaikkea haluan olla hänen kanssaan!!!


      • MerkinNimi

        En pysty nauttimaan läheisyydestä ja kosketuksesta ilman tunteita.
        Mulla on niitä järjettömästi häntä kohtaan..
        Haluan olla hänen kanssaan, ja sitoutua..
        Mutta myöntelenkin ajatuksessani hänen tahtoaan olla vapaa.
        Siksi siis se tuntuu hyvältä ajatukselta, olla edes jotenkin.. Toistemme.. Kuitenkin lojaaleina, mutta vapaina.
        Hyvin kaukana kuitenkin todellisuudesta, ei meitä tule.
        Ehkä opin tai tunnen vielä jotain toista kohtaan yhtä voimakkaasti, jos annan itselleni luvan, siihen asti tyydyn omaan apuun seksiasioissa, silloin saa aina takuuvarmasti ;)
        Olen munannut, aivan kaiken.
        Enkä kerro mitä, missä ja milloin.. Kuka, ketkä ja keneen.


      • MenenNukkumaan
        Edukasystävä kirjoitti:

        Ei pelkkä!

        Vaan ystävä, niin erityinen ja rakas ystävä, että voisi vaikka suudella. Ja silti olla myös kavereita.

        Mistä sanonta, friends with benefis.
        Kaikille ei käy, mutta jos sulle ei käy, se ei tarkoita, etteikö jollekin kävisi.

        Siis.

        Jotkut voivat olla vain kavereita, tai seksuaalisesti kiinnostuneita, mutta minusta tällainen normitus on ihan kieroutunutta. Itse taas en pystyisi mihinkään panosuhteeseen! En pystyisi seksiin ilman tunteita.

        Kyllä minusta on ihan mahdollista, että joku ystävä herättää rakkauden hellempiäkin puolia.

        Ei silti. Voin ihan hyvin olla veljellinenkin rakkauteni kanssa häntä kohtaan! Rakastan häntä tosissani ja ennen kaikkea haluan olla hänen kanssaan!!!

        En ymmärrä tuollaista kaverisuhdetta, että suudellaan ja sitten mennään sen mies tai naisystävän luo, johon on oikeasti parisuhde ja auudellaan vähän lisää, mutta eri mielellä
        Ei raakile! ei pysty edes kuvittelemaan, mitä tuo vois tarkoittaa. Vetäisisin lättyyn heti tuollaista kahdensuhteen miestä, jos tuollaista harrastaisi.


      • Edukasystävä
        MenenNukkumaan kirjoitti:

        En ymmärrä tuollaista kaverisuhdetta, että suudellaan ja sitten mennään sen mies tai naisystävän luo, johon on oikeasti parisuhde ja auudellaan vähän lisää, mutta eri mielellä
        Ei raakile! ei pysty edes kuvittelemaan, mitä tuo vois tarkoittaa. Vetäisisin lättyyn heti tuollaista kahdensuhteen miestä, jos tuollaista harrastaisi.

        Aina rakastavat eivät saa toisiaan, mutta rakastavat liikaa heittääkseen koko ystävyyden pois.

        Jos sinä et ymmärrä jonkun toisen ihmisen tunteita, ja tulet oman ymmärtämättömyytesi vuoksi vetämään lättyyn, vedän takaisin.


      • JooMeeVaan
        MenenNukkumaan kirjoitti:

        En ymmärrä tuollaista kaverisuhdetta, että suudellaan ja sitten mennään sen mies tai naisystävän luo, johon on oikeasti parisuhde ja auudellaan vähän lisää, mutta eri mielellä
        Ei raakile! ei pysty edes kuvittelemaan, mitä tuo vois tarkoittaa. Vetäisisin lättyyn heti tuollaista kahdensuhteen miestä, jos tuollaista harrastaisi.

        Lättyyn vetäminen on suurempi synyi, kuin rakastaminen.

        Huonoa moraalia muka-moralistilta. Ei jatkoon.


      • Yötätänne
        MenenNukkumaan kirjoitti:

        En ymmärrä tuollaista kaverisuhdetta, että suudellaan ja sitten mennään sen mies tai naisystävän luo, johon on oikeasti parisuhde ja auudellaan vähän lisää, mutta eri mielellä
        Ei raakile! ei pysty edes kuvittelemaan, mitä tuo vois tarkoittaa. Vetäisisin lättyyn heti tuollaista kahdensuhteen miestä, jos tuollaista harrastaisi.

        Eipä itsekään sellaista ymmärtäisi, että monen kanssa tuollaista "harrastettaisiin". Kyse on sitoutumisesta toinen toiseensa ja samankaltaisista ajatuksista siihen liittyen, ihmisten ei tarvitse asua keskenään saman katon alla ollakseen sitoutuneita parisuhteeseen keskenään. Kaverit on vaan kavereita, ystävät henkisellä tasolla ehkä enemmän. Kaveria ja ystävää voi halata ei sen enempää, jotain muuta enemmän teen sen ihmisen kanssa, jonka kanssa olen sitoutunut muuten olemaan.


      • evvkhuoraaminen
        JooMeeVaan kirjoitti:

        Lättyyn vetäminen on suurempi synyi, kuin rakastaminen.

        Huonoa moraalia muka-moralistilta. Ei jatkoon.

        Ei tarvi kuitenkaan horo tai sica olla vaikka en ihmettele jos ei omaa mtn perhearvoja, kuis hauskaa kaikki leviävät hiiva yms tulehdukset, skitsoilevat muut petikumppanit, kuulostaa kyllä joltain hyväksikäyttäjien tai narkomaanien elämältä, odotellen ja haaveillen jostain joka paraikaa upottaa kuudenteen kusielintään.
        Biologiaa on se että edellisen jälkeen tulee uusi ja aletaan alusta, ei muiden saattaminen katkeruuden, mustasukkaisuuden ja riittämättömyyden partaalle.
        Mutta oikein hyvää loppuelämää jos lorttoelämä kiehtoo!


      • TUOJUURITUO
        Pelkkäseksisellainen kirjoitti:

        Se olis seksisuhde.

        Olisi juuri sitä mitä itse kaipaisin. Ja jotkut täällä kehtaa lässyttää ihme paskaa tuohon :o onko muutama näistä vastanneista tosiaan sitä mieltä että seksisuhteeseen ei mene ketkään muut kuin sellaiset jotka ovat parisuhteessa? camoon. Vieläkö elätte siellä sodan ajoissa? Onko tosiaan noin että kukaan ei voi olla luotettavassa seksisuhteessa? itse olen aina käsittänyt tuon seksisuhteen niin että siihen sitoutuu kaksi aikuista ihmistä jotka ovat sinkkuja ja jotka eivät kaipaa muuta kuin seksiä elämäänsä. Ja se suhde sovitaan niin että pannaan keskenään ja jos meinaa jonku muun petiin hypätä niin siitä sitten myös ilmoitetaan toiselle rehellisesti. Joko ennen tai jälkeen. Se on ihan sama kummin kunhan sitä ei ilmoita niin että sen jälkeen kun on ns. "vieraissa" käynyt niin hyppää vielä tämän fuckbuddyn punkkaan ja hommien jälkeen sitten ilmottaa että "paninpa tuossa yhtä toista toissapäivänä". Onko tämä siis tosiaan mahdotonta? Itse pystyisin enemmän kuin hyvin tähän ja tässä elämäntilanteessa en mitään muuta kaipaa.


      • MerkinNimi
        evvkhuoraaminen kirjoitti:

        Ei tarvi kuitenkaan horo tai sica olla vaikka en ihmettele jos ei omaa mtn perhearvoja, kuis hauskaa kaikki leviävät hiiva yms tulehdukset, skitsoilevat muut petikumppanit, kuulostaa kyllä joltain hyväksikäyttäjien tai narkomaanien elämältä, odotellen ja haaveillen jostain joka paraikaa upottaa kuudenteen kusielintään.
        Biologiaa on se että edellisen jälkeen tulee uusi ja aletaan alusta, ei muiden saattaminen katkeruuden, mustasukkaisuuden ja riittämättömyyden partaalle.
        Mutta oikein hyvää loppuelämää jos lorttoelämä kiehtoo!

        Ei kiehdo lorttoelämä.
        Kiinnostaa terve parisuhde ja läheisyys yhden kanssa.. Ei muita.
        En tiedä vielä kuka se yksi on, eikä se selviä punkkaan hyppäämällä kokeillakseen kaikkia.
        Mun sydän tietää kyllä, ja kuuntelen sitä.


    • Oishansekinjotain

      Sielunkumppani tulee hänestä mieleen. Oisko se kaverisuhde sitten riittävä?. En tiedä, onko sitten muuhun mahdollisuutta.?

      • OikeestiSiis

        Sielunkumppani voi olla vaikka anoppi tai pomo. Hyvä ystäväsi.Sillä ei välttämättä ole tekemistä parisuhteen kanssa.


      • eiSeksiähyi
        OikeestiSiis kirjoitti:

        Sielunkumppani voi olla vaikka anoppi tai pomo. Hyvä ystäväsi.Sillä ei välttämättä ole tekemistä parisuhteen kanssa.

        Nin juuri ja seksiä ei tarvitse jokaisen kanssa harrastaa. En ole uskovainen mutta vähän vaikuttaa että o joku reppana hyväksikäytettävä tai hyväksikäyttäjä jos kaikkia pitää naida.


    • vanhempikäskee

      Lopettakaa tuo jonninjoutava lässytys ja menkää maate.

      • Hienoajatus

        Oon samaa mieltä. Jonninjoutavaa lässytystä. Muutenkin sitä tuntuu tällä palstalla riittävän. Ihmesakkia täällä


    • Nii, mikä sitten on hyvä? Itse olin pitkässä parisuhteessa ( 20v), joka lopulta kariutui läheisyyden ja seksuaalisenkin kanssakäymisen puutteeseen. Enkä nyt tarkoita tuolla seksuaalisella pelkkää panemista tai aktia, vaan ihan kaikkea siihen liittyvää, laajimmassa mahdollisessa kontekstissa. Samassa osoitteessa asuminen kun ei sinällään kerro vielä yhtään mitään.

      Olen ollut lyhyemmissä suhteissa, joissa on ollut paljon seksiä, mutta niissä läheisyys ja puhuminen on ollut vähäistä. Ei sellainenkaan tyydytä lopulta. On ollut myös sinkkuna ollessa hetkiä, jolloin joku naispuolinen ystävä on kutsunut kylään, tai saunomaan. Ollaan katsottu leffoja, vedetty kalsarikännit, saunottu ja nukuttu yömme lusikassa toisistamme kiinni pitäen, ilman seksiä. Sillä on paikattu kosketuksen ja läheisyyden kaipuuta ilman mitään velvotteita.

      Nyt olen ollut 3 vuotta suhteessa, jossa asumme molemmat omillamme, olemme yhdessä 2-4 päivänä viikossa, lähinnä viikonloppuisin. Yhteydessä olemme päivittäin. Tykkäämme toisistamme, keskustellaan, harrastetaan villiä ja hurjaa seksiä, läheisyyttä unohtamatta. Käydään syömässä kaupungilla, kuljetaan käsi kädessä ja suukotellaan kuin teinit. Kuitenkin kummallakin on sitä omaa aikaa ja tilaa riittämiin. Samoin omia ystäviä, joiden kanssa viettää aikaa (vaikka niitä leffailtoja).

      FWB? Panokaverit? Seurustelua? Parisuhde? Ihan sama miltä se näyttää ja miksi sitä kutsuu, jos se toimii.

      • SellainenAjatus

        Rakastatko häntä?


      • heartdropeikirj

        Vähän enemmän kuin ystävää. Ehkä tämä on, molemmin puolin, tyydyttävin ja paras saatavilla oleva ratkaisu. En edes usko, että minuun kukaan enää rakastuisi. Olen kokenut kerran 'ainoan tosi rakkauden', jonka rinnalla kaikki muu on jäänyt haaleaksi vedeksi. Valitettavasti elämäntilanteet olivat sellaiset ja kohtalo, tai jtn, puuttui peliin niin, ettei meistä voinut koskaan tulla paria. Siksi en edes etsi enää mitään suurta rakkautta, vaan tyydyn vähempään, pienempiin rakkauksiin, pienempään onneen.


      • Illanjatkot
        heartdropeikirj kirjoitti:

        Vähän enemmän kuin ystävää. Ehkä tämä on, molemmin puolin, tyydyttävin ja paras saatavilla oleva ratkaisu. En edes usko, että minuun kukaan enää rakastuisi. Olen kokenut kerran 'ainoan tosi rakkauden', jonka rinnalla kaikki muu on jäänyt haaleaksi vedeksi. Valitettavasti elämäntilanteet olivat sellaiset ja kohtalo, tai jtn, puuttui peliin niin, ettei meistä voinut koskaan tulla paria. Siksi en edes etsi enää mitään suurta rakkautta, vaan tyydyn vähempään, pienempiin rakkauksiin, pienempään onneen.

        Kyllä sä seurustelet ja olet sitoutunut yhteen ihmiseen, ei se ole ystävyyttä, sen on enemmän, parisuhde. Se on kummallista, että ihmisillä on aina tietty mielikuva siitä, että mimmonen parisuhteen tulisi olla. Mutta kun se toimii, on luottamusta riittävästi, sopivasti sitä yhteistä aikaa molempien mielestä ja on järkevä ratkaisu molempien suhteen tietyissä olosuhteissa, niin jokainen tekee sen näköisekseen.


    • Punapäällenijokamuisto

      Ei se nyt onnistu kun en pysty vaimolle perustelemaan ystävyyttä kehenkään naiseen. Tietäähän se toki että vieraissa kävin ja tuttu on mutten kertonut kuka kyseessä. Nytkö sitten Simsalabim mun vanha tuttu naispuolinen kaveri haluaisi tulla höpiseen. Hetihän sinut hoksaisi. Joten nyt kaikki naispuoliset kaverit on yhteisiä tuttuja ymmärrät varmaan?

      • Illanjatkot

        Tämä oli ilmeisesti vaan erään näkemys henkilökohtaisesta viestistä, jota tulkitsi omalla tavallaan ja kyselee tällä palstalla mielipiteitä ja näkökulmia oliko se nyt sitä vai mitä tarkoitti, mutta eihän hän sitä vastausta alkuperäiseltä saa, vai saiko? Kannattaa jutella asiat selviksi henkilökohtaisesti.


    • Mikä estää olemasta ystäviä? Aina voi olla minusta ystäviä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe