Sika-Liisa Anttila kaipaa Neuvosto-Suomea

suomettunut.kepu

Olipa taas todellinen menneisyyden suomettuneen Neuvosto-Suomen puheenvuoro Sika-Liisa Anttilalla (KEPU). Aina, jos joku esittää kritiikkiä Venäjää kohtaan sekä Sika-Liisa että Paavo Väyrynen kiirehtivät ulvomaan, että ei noin saa tehdä.

SIka-Liisan mielestä Venäjä ei ole mikään uhka ja Suomen ei pidä varautua Venäjän toimiin millään muotoa. Sika-Liisa Anttila varmaan haaveilee entiseen tapaan, että Venäjä liittää Suomen osakseen ja hänellä on sitten joku kuvermentin johtavan politrukin rooli

16

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Totta kirjoitat. Eipä ollut Antti Rinteenkään kirjoitus tästä ajasta. Oliko Rinne edes tutustunut kunnolla UPI:n selvitykseen?

        UPI:n selvitys ei tietenkään ole tieteellinen tutkimus, mutta se on hyvä selvitys asioita. KEPUli Juha Sipilän Suomessa on tapana dissata kaikkea tutkimusta, koska Sipilän mielestä mutu on parempaa...


      • Känä kirjoitti:

        Totta kirjoitat. Eipä ollut Antti Rinteenkään kirjoitus tästä ajasta. Oliko Rinne edes tutustunut kunnolla UPI:n selvitykseen?

        UPI:n selvitys ei tietenkään ole tieteellinen tutkimus, mutta se on hyvä selvitys asioita. KEPUli Juha Sipilän Suomessa on tapana dissata kaikkea tutkimusta, koska Sipilän mielestä mutu on parempaa...

        Tulevaa Punamultaako tässä jo "kiehnataan". Kaikki olisi taas niinkuin vanhoina "hyvinä aikoina". Suurin onnettomuus maalle olisi ko. kaikissa mielissä ääritaantumuksellinen kombo.


      • glx
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tulevaa Punamultaako tässä jo "kiehnataan". Kaikki olisi taas niinkuin vanhoina "hyvinä aikoina". Suurin onnettomuus maalle olisi ko. kaikissa mielissä ääritaantumuksellinen kombo.

        Punamultaa voidaan suunnitella tässä ajassa, ei missään menneisyydessä. Sirkka Liisa Anttila on jo menneen ajan politiikko ja tuskin enää ehdolla tämän vaalikauden jälkeen. Rinne ja Heinäluoma ovat sen verran nuoria, että voivat olla vielä pitkäänkin politiikassa mukana, joten heidän ajatuksistaan kannattaa kyllä olla huolissaan jos ne alkavat mennä liikaa menneen ajan puolelle Venäjä kysymyksissä.


      • glx kirjoitti:

        Punamultaa voidaan suunnitella tässä ajassa, ei missään menneisyydessä. Sirkka Liisa Anttila on jo menneen ajan politiikko ja tuskin enää ehdolla tämän vaalikauden jälkeen. Rinne ja Heinäluoma ovat sen verran nuoria, että voivat olla vielä pitkäänkin politiikassa mukana, joten heidän ajatuksistaan kannattaa kyllä olla huolissaan jos ne alkavat mennä liikaa menneen ajan puolelle Venäjä kysymyksissä.

        Ne ovat menneet jo.


    • S61uomlaineN

      Tuomioja ja Antti Rinne ovat sanoneet samoin. Joten?

    • Kirjoitat täyttä pöytä. Kukaan ei kaipaa mitään Neuvosto-Suomea. Eihän sellaista voi edes tulla, kuuin vallankumouksen kautta. Venäjällähän valtaa pitää hyvin sosialismivihamielinen hallinto eikä paluuta entiseen ole missään suhteessa näköpiirissä.

      Kysymys on vain siitä, että meillä on erityisesti Kepussa ja demareissa joukko poliitikkoja, joiden mielestä kannattaa olla mieluummin hyvissä kuin huonoissa väleissä naapurin kanssa. Sen logiikan mukaan ei ole kovin paljon järkeä huonontaa välejä, koska silloin myös naapuri alkaa niitä huonontaa ja sitä kautta se voi muodostua sellaiseksi uhaksi ja möröksi, jollaisena moni sen näkee jo nyt.

      Venäjän politiikassa voi olla paljon kritisoitavaa, mutta niin on kaikkien muiden suurvaltojen politiikassa. Miksi siis kritisoimme yksipuolisesti vain Venäjää, kun lähihistoriasta löytyy paljon esimerkkejä siitä, miten USA toimii vähintäänkin yhtä härskistä muista maista piittaamatta.

      Jos puhumme esim. sodan uhasta, esillä on ollut sellainenkin ajatus, että myös USA ja Nato voisivat olla kiinnostuneita miehittämään Suomea ja Ruotsia saadakseen näiden alueilta tukikohtia Baltian maiden tueksi. Tästä on kai Ruotissa keskusteltukin paljon avoimemmin kuin Suomessa. Miksi siitä ei olla huolissaan.

      Natojäsenyys tarkoittaisi Suomelle, että olisimme 100 prosenttisen varmasti konfliktin osapuoli. Miksi meidän tulee pyrkiä tässä suhteessa 100 prosentin varmuuteen olla etulinjan valtio.

      • suomettunut.kepu

        Nimityksillä ei ole merkitystä. Sisällöllä on. Putin kaipaa takaisin Neuvostoliittoa. Hän on sanonut Neuvostoliiton hajoamisen olleen katastrofi. Moni nykyisistä Venäjän johtajista on ollut merkittävissä asemissa jo Neuvostoliiton aikana.

        Suomessa on olemassa suomettunut porukka, joka ei ole onnistunut avartamaan ajatteluaan Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Urho Kekkosen presidenttikaudella Suomi oli Neuvosto-Suomo de facto. Se on kiistaton tosiasia.


      • suomettunut.kepu kirjoitti:

        Nimityksillä ei ole merkitystä. Sisällöllä on. Putin kaipaa takaisin Neuvostoliittoa. Hän on sanonut Neuvostoliiton hajoamisen olleen katastrofi. Moni nykyisistä Venäjän johtajista on ollut merkittävissä asemissa jo Neuvostoliiton aikana.

        Suomessa on olemassa suomettunut porukka, joka ei ole onnistunut avartamaan ajatteluaan Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Urho Kekkosen presidenttikaudella Suomi oli Neuvosto-Suomo de facto. Se on kiistaton tosiasia.

        Juuri näin. Ryssänkiimaepidemia leviää.


    • Länsisuomettuminenkarkaa

      Suomihan on nykyään taas voimakkaan suomettunut, mutta sillä erolla aikaisempaan, että nyt kysymyksessä on länsisuomettuminen. Entisestä YYA-Suomesta, joka sentään oli joten kuten itsenäinen, on tullut vain nimellisesti itsenäinen Yhdysvaltojen vasalli, joka muokkaa jenkkilälle maayhteyttä Venäjään. Mitä hyötyä siitä on Suomelle? Ei mitään, päinvastoin, se tekee Suomesta ensi-iskun kohteen, mutta amerikkalaiset, jotka ovat taitavia manipulaattoreita, ovat saaneet osan Suomen päättäjistä uskomaan, että Venäjä uhkaa Suomen turvallisuutta. Väite on paksua puppua, mutta tyhmä pelkuriparka uskoo sen, kun amerikasta tuleva puolijumala niin väittää. Kuiskuttelevat varmaan vielä kokoontumisissaan suomalaisten päättäjien korvaan, että tuuli tuo idästä rajan yli Suomeen inhaa kaalisopan löyhkää.
      Emme kaipaa Neuvosto-Suomea, mutta kyllä tuo länsisuomettuminenkin on mennyt jo monta kilometriä liian pitkälle.

    • Kepulintu

      Anttila on jo pitkään ollut outo lintu. Ilmestyy paheksumaan, muistuttamaan, korostamaan ja napauttamaan aina silloin kun tarvetta ei ole ja pysyy piilossa silloin kun voisi olla esillä. Toivottavasti vanha Anttila ei paheksuessaan rasittunut liikaa.

      • Lääkärihoitaja

        Sirkka-Liisa Anttila alkaa olla vanhuuden höperö samaan kuin Paavo Väyrynenkin.
        Kumpikin saisi olla jo eläkkeellä ja heidät pitäisi siirtää tuetun palveluasumisen yksikköön.


      • Kepulintu
        Lääkärihoitaja kirjoitti:

        Sirkka-Liisa Anttila alkaa olla vanhuuden höperö samaan kuin Paavo Väyrynenkin.
        Kumpikin saisi olla jo eläkkeellä ja heidät pitäisi siirtää tuetun palveluasumisen yksikköön.

        Iltalehdelle tai Ilta-Sanomille antaman lausuntonsa mukaan Anttila ei voi jäädä eläkkeelle, koska hän ei keksisi mitään tekemistä :D


      • tyrebessi

        Voisi miettiä eläkkeellä aikoinaan lusimaansa vankeustuomiota. ..


    • mikämikämaassa
    • mikämikämaassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe