Kaipaisin apuanne työkaverini tunteiden tulkitsemisessa. Hän käyttäytyy minua kohtaan todella ristiriitaisesti, tätä on jatkunut jo monta kuukautta. Välillä hän on todella ystävällinen ja välillä taas suorastaan kylmä. Välillä olen näkevinäni ihastumisen hänen silmistään, välillä suoranaista vihaa minua kohtaan. Hän vaikuttaa kiinnostuneelta asioistani, hän myös muistaa kaikkia pieniäkin yksityiskohtia minusta, mitä olen joskus aiemmin puhunut. Jos olemme porukalla syömässä, hän kysyy aina minulta jotain (ei muilta). Lisäksi hän on alkanut toistella isolle porukalle menevissä viesteissä joitakin minun käyttämiäni juttuja. Hän myös kuuntelee "salaa" juttujani, jos olemme isommassa seurueessa ja puhun jollekin muulle.
En vaan pysty tulkitsemaan häntä. Olin jo aivan varma, että hän on minuun yhtä ihastunut kun minä häneen, mutta sitten hän heitti saavillisen kylmää vettä niskaani kun ilmoittikin yllättäen, että hän ei ole minuun ihastunut, kun uskaltauduin sitä kysymään. Olen yrittänyt sen jälkeen vältellä häntä, mutta hän vaikuttaa vuoroin suuttuneelta tai vuoroin jotenkin surulliselta, jos en lähdekään kahville tai lounaalle. En ymmärrä miksi se häntä kiinnostaa, jos hänellä ei ole (mitään positiivisia) tunteita minua kohtaan..
Miksi mies lähettää niin ristiriitaisia viestejä?
23
8997
Vastaukset
- karpediem
Oletko ajatellut että mies voi olla varattu ja lapsia myös?
- lenkkarit
Juu...parillinen mies, etsii vain ajanviettoon hyvää seuraa...oli siinä panoja yks tai kaks, mut kotona jotain pysyvämpää
- Pitäisivaanunohtaa
Emme ole olleet sängyssä keskenämme eikä tämä mies ole mitään sellaista yrittänytkään, vaikka tilaisuus olisi ollutkin. Minun mielestäni hän on enemmänkin vaikuttanut ihastuneelta kun siltä, että haluaisi hypätä kanssani vaan sänkyyn..
Ap
- sekopäitäriittää
Narsistisia ilmiöitä. Pysy kaukana oman turvallisuutesi vuoksi. Näet jo ajoittain sen sairaan elukan katseen.
- jddk
Jotkut miehet kieltävät ihastumisensa, mutta haluavat olla hyviä työkavereita. Sähköähän on välillä, vaikka kenen kanssa. Tämä ei kuitenkaan aina tarkoita, että mies haluaisi suhteeseen. Iloitse työkaveruudesta.
- Pitäisivaanunohtaa
Kiitos viestistä. Minun on vaan niin vaikeaa olla hänen kaverinsa, kun olen niin ihastunut. En osaa käyttäytyä normaalisti. Joko puhun jotain typerää taikka sitten rupean flirttailemaan..
Ap
- Eiymmärräkaikkea
Jätä kuule omaan arvoonsa. Jos on sanonut että ei ole ihastunut usko se äläkä elä haave maailmassa. Munkin ukon kakkonen elää ihme haavemaailmassa vaikka ukko kertoi päätöksensä meidän jatkamisesta. Tiedän sen painostavan edelleen ukkoani. Tuota mitä sanot ristiriitaiseksi käytökseksi voi johtua sinusta että vaivaantunut sinusta ja ei halua loukata enempää. Koita nyt uskoa jos sinulle on sanonut niin älä jatka haaveiluasi vaan jätä se rauhaan. Juuri tällaiset roikkujat ovat rasittavia ihmisiä kuten ukkonikin sanoo. Joten älä roiku vaan jatkat uusien ihastuksen hakuun.
- kommenttia
Toki kielteinenkin vastaus voi olla jonkinlainen suojareaktio - tiedä vaikka olisi nuorempana itsensä satuttanut paljastamalla tunteensa. Tai sitten on perheestä, jossa tunteita ei saanut/voinut näyttää.
Jos aloittajan itsetunto kestää, niin voisit paljastaa oman ihastumisensa hänelle sopivassa tilanteessa. Se saattaisi ehkä avata toisenkin tunnepuolta. Tai sitten hän vastaa edelleen kielteisesti ja saat käsiteltyä tilanteen loppuun. Kummin päin vaan, tilanne on win-win.
- kommenttia
Älkääs nyt menkö liian pitkälle näissä spekuloinneissanne. Mies saattaa hyvinkin olla ihastunut. Mutta kotona voi olla jo kumppan. Jos mies on uskollista sorttia, ihastuminen on ristiriitainen tunne, mikä sitten aiheuttaa reaktioita laidasta laitaan. Toki se on väärin ihastuksen kohdetta kohtaan, mutta eihän me miehet missään terapeuteilla käydä :-).
Me ollaan ehkä varovaisempia työpaikkaihastusten/seurustelujen suhteen. Ajatellaan ehkä rationaalisemmin: esim. työpaikan suhtautuminen työntekijöiden seurusteluun ja entä, jos ei toimikaan, niin pystyykö molemmat edes jatkamaan samassa työpaikassa.
Tai sitten mies on vaan arka ja ujo. Voin kokemuksesta kertoa, että jos olen ihastunut itseäni valtavasti viehättävään naiseen, menen kyllä aika lukkoon: pyrin lähelle ja tekemisiin tämän kanssa, mutta koen esim. vaikeaksi katsoa silmiin. En sitten tiedä, mistä johtuu - ehkä se on joku primitiivinen kemia/vetovoima tms., mikä pelästyttää sellaista miestä, jota järki ehkä ohjaa enemmän. Ehkä joskus pitäisi päästää pidättyväisyydestä irti ja antaa mennä vaan. :) - Pitäisivaanunohtaa
Kiitos viesteistänne :). Minun päähäni ei vaan mahdu se, että miksi hän sanoisi, ettei ole ihastunut jos on.. Sen takia en kyllä aio kysyä enää uudestaan.
Kyllähän minun pitäisi asia kerrasta uskoa, mutta kun tämän miehen ristiriitainen käytös vaan jatkuu ja jatkuu viikoista ja kuukausista toiseen.. Jos hän käyttäytyisi minua kohtaan kaverillisesti ja samaan tapaan kun muitakin työkavereitani kohtaan, niin minun olisi niin paljon helpompi unohtaa hänet ja päästä tunteistani eroon.. Tällöin voisin myös alkaa elää omaa elämääni ja lopettaa yhteiset lounaat yms., kun tietäisin, että hän ei välitä olenko mukana vai en. Ja toisaalta, jos tietäisin, että hän olisikin ihastunut, niin silloin taas käyttäytyisin samaan tapaan kun ennen eli flirttailisin ja menisin juttelemaan yms. Nyt en voi enää tehdä niin, kun pelkään, että mies kokee minut ahdistavaksi, kun ei katso edes silmiin, jos yritän mennä juttelemaan hänen kanssaan kahden kesken jostain (vaikka edes työasiasta)..
Olisiko teillä vinkkiä miten minun kannattaisi käyttäytyä? Yrittää unohtaa tämä mies ja mennä lounaille yms. eri porukassa vai yrittää olla kaveri vai mitä?
Ap- kysymieheltä
Kerro sille miehelle noi ajatuksesi ja tunteesi, niin saat tehtyä jonkin päätöksen asian suhteen.
Ei hyödytä kysellä täällä tuntemattomilta. - Pitäisivaanunohtaa
Yritin jo hänen kanssaan silloin keskustella ja hän sanoi, että hän on pahoillaan, mutta hänellä ei ole "mitään sellaisia" tunteita minua kohtaan. Joten en enää viitsi häntä vaivata kyselemällä sitä sun tätä varsinkin kun hän on paljon ujompi kun minä.
Ajattelin vaan kysellä muiden mielipiteitä miten tällaisessa tilanteessa kannattaa käyttäytyä? Jos te ette olisi ihastuneita johonkin, joka on teihin ihastunut, niin haittaisiko teitä, jos ette enää olisi tekemisissä? Vai toivoisitteko olevanne kavereita?
Ap - selvitäAsiaMiehenkanssa
Pitäisivaanunohtaa kirjoitti:
Yritin jo hänen kanssaan silloin keskustella ja hän sanoi, että hän on pahoillaan, mutta hänellä ei ole "mitään sellaisia" tunteita minua kohtaan. Joten en enää viitsi häntä vaivata kyselemällä sitä sun tätä varsinkin kun hän on paljon ujompi kun minä.
Ajattelin vaan kysellä muiden mielipiteitä miten tällaisessa tilanteessa kannattaa käyttäytyä? Jos te ette olisi ihastuneita johonkin, joka on teihin ihastunut, niin haittaisiko teitä, jos ette enää olisi tekemisissä? Vai toivoisitteko olevanne kavereita?
ApVoi kieltää tunteensa jos näyttää siltä että pakkia tulossa.
Mene juttelemaan asia selväksi sen miehen kanssa, asia selvästi vaivaa teitä kumpaakin ja olette samassa työpaikassa. - Pitäisivaanunohtaa
Ei kai kukaan oikeasti pikkutuiterissa menis kysymään toiselta onko tämä ihastunut, jos itse ei olisi :).. Kiitos silti viestistä!
Ap - IHANVARMASTI
Ei kai kukaan oikeasti pikkutuiterissa menis kysymään toiselta onko tämä ihastunut, jos itse ei olisi :).. Kiitos silti viestistä!
ApKYLLÄ MENISI. MONIKIN.
- Pitäisivaanunohtaa
Oikeasti?!? Eihän siinä ole mitään järkeä. Vihdoin olisit päässyt ihastuksesi kanssa pienessä sievässä kahdestaan johonkin ja hän kysyisi oletko ihastunut ja sinä ajattelisit, että hän kysyy sitä vaan huvikseen ilman omia tunteita.. En ole koskaan ajatellut, että niin voisi käydä. Olen olettanut, että jos sellaista kysyy, niin se on aivan selvää, että myös kysyjällä on omia tunteita pelissä.. Mutta toivottavasti olen väärässä..
Ap - MunLogiikka
Oikeasti?!? Eihän siinä ole mitään järkeä. Vihdoin olisit päässyt ihastuksesi kanssa pienessä sievässä kahdestaan johonkin ja hän kysyisi oletko ihastunut ja sinä ajattelisit, että hän kysyy sitä vaan huvikseen ilman omia tunteita.. En ole koskaan ajatellut, että niin voisi käydä. Olen olettanut, että jos sellaista kysyy, niin se on aivan selvää, että myös kysyjällä on omia tunteita pelissä.. Mutta toivottavasti olen väärässä..
ApIte menisin kysymään tolleen jos mua häiritsisi jos huomaisin että jollain voi olla ihastusta mua kohtaan. Sitten jos sanoisi ett on niin luettelisin syyt miksi se pitää loppua.
Jos itse olen ihastunut, kerron ensin omista tunteista. - Pitäisivaanunohtaa
MunLogiikka kirjoitti:
Ite menisin kysymään tolleen jos mua häiritsisi jos huomaisin että jollain voi olla ihastusta mua kohtaan. Sitten jos sanoisi ett on niin luettelisin syyt miksi se pitää loppua.
Jos itse olen ihastunut, kerron ensin omista tunteista.Kiitos kommentista. Enpä ole koskaan hetkeäkään ajatellut, että tuonkin kysymyksen voi tosissaan ymmärtää väärin. Olisi kyllä järkkyä, jos tämä kaikki olisikin ollut väärinkäsitystä. Itse nimittäin suutuin siitä miehen vastauksesta (vähän humalassa kun olin) ja sanoin vielä hänelle, että toivottavasti hän ei ole luullut minun olevan ihastunut häneen..
Ap - kommenttia
Kiitos kommentista. Enpä ole koskaan hetkeäkään ajatellut, että tuonkin kysymyksen voi tosissaan ymmärtää väärin. Olisi kyllä järkkyä, jos tämä kaikki olisikin ollut väärinkäsitystä. Itse nimittäin suutuin siitä miehen vastauksesta (vähän humalassa kun olin) ja sanoin vielä hänelle, että toivottavasti hän ei ole luullut minun olevan ihastunut häneen..
ApOlit kyllä hieman ajattelematon tuon viimeisen sanomisen suhteen. :/ Olen muutaman kerran kokenut, kuinka jokin nainen on hieman vinoilevaan tyyliin juurikin pienessä hiprakassa kysynyt minulta tai joltain muulta, että "ootko vähän ihastunut muhun vai?". Mies on vastannut, että en ja nainen on ollut, että "hyvä, en mäkään suhun". Toki tuossa kohtaa ei halua menettää kasvojaan (vastaisi myönteisesti, kun toinen vastasi kielteisesti), mutta mies todennäköisesti odotti sinulta tuollaista kommenttia, jonka annoit. Voi hyvinkin olla, että hänkin kaiholla ajattelee, että siinäkö tämä oli - ettekä edes päässeet alkuun.
Menkää yhdessä ryyppäämään, silloin meillä miehilläkin lipsuu itsehillintä ja saattaa päästä suusta tunteenpurkaus. Selvinpäin voi olla vähän vaikeaa, kun jo kerran sanoit, ettet ole ihastunut - kuten hänkin.
Mitä tulee ihastumiseen ja kaveruuteen, itse kokisin kaverisuhteen kiusalliseksi, olin sitten ihastunut vastakaikua saamaton tai ihastuksen, joka ei saanut minulta vastakaikua, kohde.
Mutta puheistasi päätellen hänkin kyllä tuntee jotain sinua kohtaan.
- Illanjatkot
Ei kannata antaa toisen riepotella omia tunteitaan ja kohdella noin. Jos sulla on tunteita, niin hänellä ne vain on jotain muuta valitettavasti käytöksensä perusteella. Sä vain ihastuneena yrität turhaan etsiä merkkejä, joita ei tosiaan ole.
- Pitäisivaanunohtaa
Tilanne on edelleen jatkunut samanlaisena..Nyt meillä olisi ollut mahdollisuus muutaman kerran mennä kahdestaankin syömään, mutta tämä mies oikein etsi muita mukaamme, ei selvästi halunnut mennä kahdestaan. Eikös se kerro suoraan siitä, että hänellä ei ole tunteita? Itse olisin tietysti halunnut olla hänen kanssaan kahden. Yhden kerran "jouduimme" sitten menemään kahden ja tilanne oli jotenkin vaivaantunut. Mies oli hiljainen ja kun yritin keksiä puheenaiheita niin tuntui, että hänen oli jotenkin hankalaa katsoa minua silmiin, kun puhui minulle.
Lisäksi olimme viikko sitten yhdessä juhlimassa työkaverimme synttäreitä. Tämä mies hakeutui jatkuvasti seuraani ja tuli istumaan viereeni niin, että istuimme aivan toisissamme kiinni. Jalkamme olivat siis toisissaan kiinni aina kun olimme vierekkäin. Mutta, jäimme taas hetkeksi kahden ja tilanne ei edennyt mihinkään ja vaikutti, että hänellä ei jotenkin ole edes käynyt mielessä, että tilanne voisi johonkin edetä. En ymmärrä yhtään tämän miehen käytöstä, miksi ihmeessä hän hakeutuu seuraani ja haluaa istua minussa kiinni vaikka hänellä ei mitään tunteita tms olekaan?
Ap- miehenvastaus
Itse olen vaivautunut seurassa jos joku on kiinnostunut ja itse en, erityisen hankalaa jos nainen on hyvä tyyppi. Ei tiedä minkä verran voi olla läheisemmin tekemisissä ettei anna ns turhaa toivoa. Ihstunuthan tarkkailee joka asiaa omalta kannaltaan.
- Pitäisivaanunohtaa
miehenvastaus kirjoitti:
Itse olen vaivautunut seurassa jos joku on kiinnostunut ja itse en, erityisen hankalaa jos nainen on hyvä tyyppi. Ei tiedä minkä verran voi olla läheisemmin tekemisissä ettei anna ns turhaa toivoa. Ihstunuthan tarkkailee joka asiaa omalta kannaltaan.
Sitä olen juuri miettinyt, että onko hän vaivaantunut, kun näkee minun olevan ihastunut (vaikka yritän parhaani mukaan sitä peitellä). En vaan tajua, että miksi hän taas hakeutui sitten seuraani siellä illanistujaisissa ja istui tosissaan niin lähellä minua (kiinni minussa), että siitä ei jäänyt epäselvyyttä että se olisi ollut joku vahinko..
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1492209
- 1211495
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v3371309Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni671224IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk31201Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401200- 1421192
- 491129
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1611086- 701024