Olen hyvin herkkä saamaan kaikki tarttuvat taudit, etenkin flunssan saan todella herkästi. Muut tartunnan saaneet paranevat viikossa tai kahdessa. Minä köhin sietämätöntä kuivaa yskää kuukauden tai ainakin siihen asti kunnes saan uuden flunssan. Muksuna sairastin varmaan miljoonia korvatulehduksia. Herpes koristaa naamaani lähes jatkuvasti. Estolääke hillitsee sitä hiukan. Aurinkoihottuman saan melkein siitä kun katson aurinkoisella ilmalla ikkunasta ulos. Sormet ja varpaat ovat valkoiset kylmästä tai huonon asennon seurauksena pitkään. Uusin ja viheliäisin riesa on iltapäivisin alkava silmien kirvely. Kipu on ajoittain todella kova. Helpottaa kun painan silmät kiinni ja hieron luomia muutaman minuutin. Muutama viikko sitten lohkesi hammas, ihan vaan lakua syödessä. Lääkärissä käydessäni olen aina saanut kehuja hyvin hoidetuista hampaista. Ikeniin on ilmestynyt harmillisen pitkäkestoisia paikallisia kipeitä tulehduksia. Huulia saa olla rasvaamassa jatkuvasti. Nenästä vuotaa verta helposti. Suu ei mielestäni ole kovin kuiva, syödessä ei ole hankala niellä ja pillerinkin saa alas ilman vettä. Alapää on varsinkin talvisin kutiava. On vuosia tuntunut siltä että en ole ihan terve. Sjögrenin oireet sopisivat omiini, mutta turhasta on tympeää mennä lääkärille valittamaan. Osaako joku kuivakka henkilö kertoa omista kokemuksistaan ennen diagnoosin saamista. Varsinkin minua kiinnostaa onko herpeksellä ja Sjögrenillä jokin läheinen suhde, koska se jos mikä on ollu minun "juttuni" jo kauan.
Muuttumassa korpuksi?
Korppunen
0
51
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 952890
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on792373- 241916
Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221490Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?291460Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!
Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää151315- 87882
Murtautuminen uimahalliin
17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?26867Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai62816Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois2729