Olen kamalan vihainen koko ajan

todellavihainen

Olen todella vihainen melkein koko ajan. Ulos kun lähden niin suunnilleen kaikki muut ihmiset ärsyttävät, tekisi mieli mätkiä vastaantulevia ihmisiä turpaan.Niin en kyllä todellakaan tee. Miksi olen vihainen? en ymmärrä, tuntuu kuin persoonani olisi muuttunut, en ole aina ollut vihainen. Ja en siis näytä sitä ulospäin muuta kun kotona saatan suuttua turhista ja pienistä asioista. Ja hermot kun menee niin huudan, joskus hajotan jonkun tavaran mutta käsiksi en käy keneenkään, muita en siis satuta. Mutta sukulaiset tai ystävät eivät tiedä kiukustani, olen vain purrut hammasta kodin ulkopuolella vaikka vituttaakin kovasti. Mikä avuksi.

73

15284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämänpohdintaa

      Kyllä sinä olet jostain turhautunut tai elämä ei mene niin kuin olisit toivonut ja toivot. On terapeutteja, jotka ovat sitä mieltä, että padottu vihaa pitää käsitellä, mutta nykyään ollaan myös sitä mieltä, että ikävien asioiden tonkiminen saa aikaa vain lisäkierroksia ja viha kasvaa lumipalloefektin entistä suuremmaksi. Jospa pitäisi tiedostettu paha käsitellä asiallisesti, antaa anteeksi ja tehdä sovinto menneen kanssa ja sitten keskittyä ajattelemaan asioita positiivisemmalta kannalta. Siis tavallaan unohtaa se ikävä ja viha ja keskittyä asioihin jotka tuottavat mielihyvää.
      Kun olet vihainen, niin ala ajattelemaan, mikä sinulla on elämässä hyvin ja varmaan löydät paljon positiivisia asioita.

      • Mielisairaspotilas

        Kaikki vastaantulevat tunteet pitäisi käsitellä samantien kun niitä tulee. Muuten on vaarana, että ihminen on yksi iso vihapallo, jos hän ei ole saanut käsitellä kaikkia tunteitaan elämänsä varrella. Minä en saanut näyttää pahaa oloani lapsena ja nyt aikuisena on vähän "rästitunteita" käsiteltävänä.


      • todellavihainen

        Tämä kuulostaa kyllä tutulta.. lapsena ei oikeastaan saanut saada raivokohtauksia tai suuttumisia, muuten sai kepistä/risusta/tukkapöllöä. en ole ajatellutkaan että siinä voisi olla osasyy.. voisiko johtua siitä tämä aikuisiän vihaisuus. miten sinä olet käsitellyt "rästitunteita"? onko helpottanut?


      • Anonyymi

        Eipä kuule vihaan auta asioiden asiallinen käsittely. Paras mennä ja ostaa vanhoja kukkaruukkuja ja mennä luontoon jonnekin kivenmurikan tai kallion vierelle ja heittää koko aggressionsa voimalla ruukut säpäleiksi@!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kuule vihaan auta asioiden asiallinen käsittely. Paras mennä ja ostaa vanhoja kukkaruukkuja ja mennä luontoon jonnekin kivenmurikan tai kallion vierelle ja heittää koko aggressionsa voimalla ruukut säpäleiksi@!

        Parempi olisi opetella hallitsemaan omaa aggressiotaan, ruukkujen heittely voi toki auttaa, mutta se tekee sen vain sillä hetkellä. Aggressiot tulevat toistumaan uudestaan ja uudestaan, jos ei asialle tee mitään.
        Täytyy oikeasti ns. mennä itseensä ja miettiä, miten hallita niitä omia tunteitaan ja tuntemuksiaan.


    • raivopäää

      Ookko käyttäny jotai mielialalääkkeitä..

      • todellavihainen

        En ole käyttänyt mielialalääkkeitä. Tuntuu että pitäisi saada huutaa täysiä ja hakata jotain tavaraa paskaksi/rikkoa jotain/heitellä lautasia.. saada kunnon raivarit nii helpottaisi ehkä vähäksi aikaa. Mutta ei oikein voi mitään hajottaa. Miten voi olla näin paha olla.. vaikka kaikki on hyvin..


      • Insomniax

        Kärsitkö unettomuudesta? Se kiristää pinnaa.


      • todellavihainen

        En kärsi. Nukun yöni hyvin.


      • Noinminätekisin
        todellavihainen kirjoitti:

        En ole käyttänyt mielialalääkkeitä. Tuntuu että pitäisi saada huutaa täysiä ja hakata jotain tavaraa paskaksi/rikkoa jotain/heitellä lautasia.. saada kunnon raivarit nii helpottaisi ehkä vähäksi aikaa. Mutta ei oikein voi mitään hajottaa. Miten voi olla näin paha olla.. vaikka kaikki on hyvin..

        Hienoa että olet tunnistanut vihasi. Syyt löytyvät historiastasi. Kuka sinua on kohdellut jollain tapaa huonosti. Tunnistatko itsevihaa. Tunnistatko vihaa jotakin tiettyä ihmistä kohtaan. Juuri noin sinun tulisi tehdä, purkaa vihaasi. Huuda tyynyyn, hakkaa tyynyä. Mene metsään hakkaamaan kepillä puita. Mene salille hakkaamaan säkkiä...Ole luova.


      • ressinpurkuhuoneeseen
        todellavihainen kirjoitti:

        En ole käyttänyt mielialalääkkeitä. Tuntuu että pitäisi saada huutaa täysiä ja hakata jotain tavaraa paskaksi/rikkoa jotain/heitellä lautasia.. saada kunnon raivarit nii helpottaisi ehkä vähäksi aikaa. Mutta ei oikein voi mitään hajottaa. Miten voi olla näin paha olla.. vaikka kaikki on hyvin..

        Ihan normaalia käytöstä normaalilta ihmiseltä. Itsekin saan raivokohtauksia välillä. USA:ssa tms maassa onkin syystä kehitetty tällainen "raivoamishuone" jossa saa maksua vastaan pistää remonttiin huoneen huonekalut valitsemallaan välineellä, pesäpallomailalla, moottorisahalla, jne. Eikö kuulosta hyvältä? Minulla rauhoitti jo pelkkä tieto siitä että muutkin ihmiset ovat tajunneet, miten tärkeää on päästä päästelemään höyryjä jonnekin, fyysisellä tavalla.


      • Anonyymi
        Noinminätekisin kirjoitti:

        Hienoa että olet tunnistanut vihasi. Syyt löytyvät historiastasi. Kuka sinua on kohdellut jollain tapaa huonosti. Tunnistatko itsevihaa. Tunnistatko vihaa jotakin tiettyä ihmistä kohtaan. Juuri noin sinun tulisi tehdä, purkaa vihaasi. Huuda tyynyyn, hakkaa tyynyä. Mene metsään hakkaamaan kepillä puita. Mene salille hakkaamaan säkkiä...Ole luova.

        Työnnä oikeistolaisia junan alle.


      • Anonyymi
        todellavihainen kirjoitti:

        En ole käyttänyt mielialalääkkeitä. Tuntuu että pitäisi saada huutaa täysiä ja hakata jotain tavaraa paskaksi/rikkoa jotain/heitellä lautasia.. saada kunnon raivarit nii helpottaisi ehkä vähäksi aikaa. Mutta ei oikein voi mitään hajottaa. Miten voi olla näin paha olla.. vaikka kaikki on hyvin..

        Voi olla jotain kehossa mikä on muuttunut pikkuhiljaa, mene lääkäriin ja kerro hänelle miten tunnet, ja verikokeita sitten näkyy jos on eläimellistä häiriötä joten itselläni oli joskus nuorena kausi kun olin koko ajan vihainen ilman todellista syytä, sitten todettiin että oli vikaa kilpirauhasessa, lääkkeet tuli ja mieli palautui ennalleen .


    • Angrybiiirdy

      Itellä on ihan sama homma. Tekisi mieli vaan huutaa jossain kaupassa kun joku jumittuu eteen seisomaan. Tai vaan et joku kävelee vastaan tai ylipäätään on. Kertakaikkiaan kiehuu ja vituttaa ankarasti.

      En todellakaan näytä tätä ulospäin. Tuntuu et saan sydärin ku on oo vihainen. Mulla on trauma taustalla mutta mikä sua ärsyttää? Onko käynyt jotain, vaikka ihan pienenä tms.?

      Jostain se raivo kumpuaa. Mutta ymmärrän täysin miltä tuntuu.

      • todellavihainen

        Ei tietääkseni ole käynyt mitään mikä voisi selittää tämän.. en ainakaan tiedosta asiaa.


    • pinnakireällä

      Itsellä padottu viha ja kiukku tulee aina ajoittain esille, on merkki masennuksen parantumisesta. Itsellä masennus johtuu varmaankin suurimmaksi osaksi juuri tuosta etten ole saanut tuntea tai ainakaan ilmaista vihaa. Nyt sitten ärsyttää kaikki ja kun on väsynyt en tiedä miten purkaa tätä vihaa muuten kuin kirjoittamalla. No kaipa sekin on parempi kuin ei mitään. Parasta olisi jos jaksaisi purkaa vihaa myös fyysisesti esim. liikunnan tai siivoamisen avulla. Yritän olla purkamatta tätä vihaa ja kiukkua muihin ihmisiin mutta välillä tulee äksyiltyä tai olen ärtynyt. En kuitenkaan koskaan fyysisesti käy käsiksi enkä ala loukkaamaan. Lähinnä se on sitä että on pinna kireällä ja se saattaa heijastua tätä kautta muihin ihmisiin.

      • Anonyymi

        Onko kilpirauhasarvot tutkittu, yksinkertaisesti vain verikoe...
        myös soneriarvojen heittelyt aiheuttavat agressioita.


    • pipopöpi

      Minustakin on iän myötä tullut koko ajan vihaisempi. Nuorempana kohdistin vihan itseeni ja olin useita kertoja sairaalahoidossa vakavan masennuksen takia (sähköhoidot ym). Nykyisin olen työkyvyttömyyseläkkeellä (46v) ja täydellisen yksinäinen. Kun joskus joudun ihmisten seuraan, tekisi mieli paukata turpaan (mitä en ole ikinä tehnyt enkä toivottavasti tee). Olen niin saatanan vihainen, etten suostu edes masentumaan. Kun saan olla yksin (koiran kanssa), olen enimmäkseen tyytyväinen, joskus iskee hetkellinen ihmisseuran kaipuu. Joskus koiran kanssa törmään jopa esim johonkin mukavaan aitoon vanhukseen, jonka kanssa on ihan mukavakin höpöttää hetki ja jää lämmin tunne.
      Suurimman osan ihmisistä koen paskantärkeiksi, tekopyhiksi, pinnallisiksi, rahanahneiksi, ilkeiksi jne.
      Ihmissuhteissani olen pettynein omiin vanhempiini, joihin olen nyt vihdoin (kuukausi sitten) ymmärtänyt laittaa välit poikki; olo alkaa keventyä.
      Olen kai niin aivovammainen ihminen, että tämä yksinäisyys on ainoa vaihtoehto. En haluaisi tietoisesti myrkyttää muiden, sosiaalisten ihmisten elämäniloa.

      • Anonyymi

        8-0.

        Itke tietokone itsesi uneen.


    • HaisenHyvälle

      Minä ole vammainen ja kannustan kaikkia tekemään kivoja asioita. Tämä on psyykeelle todella tärkeää, jota moni aikuinen ei tunnu enää muistavan.

    • VHH-kannattaja

      Ruokavalio on väärä. Siis sokeri koukutta ja jos sitä ei saa tarpeeksi, niin sitä tulee jopa vihaiseksi, sillä sokeri vaikutta aivois siinä missä tietyt huumeet.
      Kannattaa kokeilla olla ilma ruoka-aineita, jotka sisältää sokeria, kuten viljatuotteita ehkä parin kuukauden ajan ja kuunnella miltä sitten tuntuu. Alku voi olla hankalaa, koska sokerin saanti loppuu, mutta jo muutaman päivän kuluttua elämä näyttää valkoisemmalta, takaan.

      • Anonyymi

        Syön aika epäterveellisesti, mutta se ei ole koskaan saanut minua vihaiseksi.
        Kyllä ne ihmisten vihat kumpuaa jostain ihan muualta.


    • Erakoidun

      Erikoinen sivuilmiö tuossa samassa asiassa minulla on se, etten siedä esimerkiksi aamubussissa niiden samojen ihmisten naamoja. Olen aina jonkin aikaa asunnon vaihdon jälkeen ihan tyytyväinen, kunnes alkaa pänniä. Asun alueella, jossa busseja kulkee viiden minuutin välein, ja koska minulla on liukuva työaika, niin vaihdan lähtöaikaa koko ajan. Siten aamut säilyvät edes jotenkin siedettävinä, vaikka samat pärstät siellä silti kiertää. Välillä se kaikkein ärsyttävimmän oloinen tyyppi onnistuu joka siunatun aamu osumaan samaan bussiin, vaikka kuinka vaihtelisin. Ärsyttää jo ihmisten kävelytyylitkin, ja koko olemus.

      Samalla mietin, että mahtaa niitä ärsyttää minun typerä naamani.

      En haluaisi olla tällainen, mutten tiedä miten muuttua. Elämä olisi kivampaa, jos pystyisi pitämään ihmisistä.

    • Anonyymi

      Mä oon välillä hyvä isä. Ostan kaikkea ja koitan tehdä kaikkea tyttöjeni kanssa. Yritän ihan oikeasti olla niin hyvä kuin vaan voin. Sitten taas mokaan ja alkaa tämä vaihde jolloin kaikki äänet särisee niin että melkein sattuu korviin kun lapset tappelee. Akka valittaa (ei siis aina) jostain ja koira paskoo lattialle yms. Ja hermot paukahtaa työpäivän jälkeen taas niiiin pahasti että.. en lyö tai juurikaan nimittele tms.
      Mutta oon muuten varmaan lasten silmissä tosi pelottava, vaimo lyö vettä myllyyn lisää melkein aina ja puhuu kuinka kaikki on niin järkyttyneitä ja se ärsyttää siinä tilanteessa niin paljon. Vaikka totta kait se on.
      En tiedä mikä mua eniten ahdistaa, sekö että olin niin vitun tyhmä taas kerran ja sain omat pienet lapset surulliseksi ja pelokkaaksi vai se että en kohta jaksa enää tätä samaa oravanpyörää. En siis haudo itsaria vaan haluisin jättää koko perheen ja elellä itsekseni. Ottaa lapsia vain silloin kun itselle sopii. Ja(tiedetään) sehän se vasta olisi kypsää aikuisen ihmisen touhua, mutta ku en jaksa. Niin rakkaita ku ne onkin koko perhe niin silti tuntuu että yksin ois parempi.. että miten voi olla näinkin itsekkäät ajatukset, en tiedä mutta sen tiedän että ne vaan on niin

      • Anonyymi

        Olin vihainen. Siksi löysin tänne sivulle. Luettuani teidän kirjoituksia, tuli jopa vähän hymyä. Jippii! Monella muullakin on vihaisia ajatuksia. Tsemppiä ja pitäkää itsestänne huoli.


    • Anonyymi

      Voisko olla masennusta, jonka ns.juurisyy voi hyvinkin olla tukahdutetut/ käsittelemättömät vihan ja surun tunteet.

      • Anonyymi

        Mielestäni juuri näin on. Tunteita pitää olla ja saa itkeä ja vihatakin oikeutetusti, Ei kaikkea pidä padota itsensä sisään.Minä olin iänkaiken kiltti ihminen, padoin kaiken vihan ja kiukun sisääni, kunnes kerranräjähti, kävin erääseen lääkäriin käsiksi, otin takin rinnustuksesta kiinni ja taisin jotenkin läpsäistäkin, kun hän esti poispääsyni kotiini vuodeosastolta,jossa olin virus-ja antibioottitiputuksessa 5 vrk 58-vuotiaana. No, se tunne siinä oli ratkiriemukas:minun ei tarvitse kerrankin olla kiltti! Tosin itketti kovasti ja anteeksi pyysin, mutta olipa se hetki. Sen jälkeen en ole käsiksi käynyt kehenkään, vaikka kuinka mieli tekisi. Nytkin olen ollut pääasiassa vihainen3 kk, oikeutetustikin. Mutta helppoa se ei ole olla vihainen koko ajan. Liikunta auttaa, tämä kirjoittaminen auttaa, Ihmettelen itseänikin, mikä minuun on nyt mennyt.... Täytyy vaan kirjoittaa ja imuroida. Paukuttaa vasaralla taulunkoukkuja seinään päiväsaikaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni juuri näin on. Tunteita pitää olla ja saa itkeä ja vihatakin oikeutetusti, Ei kaikkea pidä padota itsensä sisään.Minä olin iänkaiken kiltti ihminen, padoin kaiken vihan ja kiukun sisääni, kunnes kerranräjähti, kävin erääseen lääkäriin käsiksi, otin takin rinnustuksesta kiinni ja taisin jotenkin läpsäistäkin, kun hän esti poispääsyni kotiini vuodeosastolta,jossa olin virus-ja antibioottitiputuksessa 5 vrk 58-vuotiaana. No, se tunne siinä oli ratkiriemukas:minun ei tarvitse kerrankin olla kiltti! Tosin itketti kovasti ja anteeksi pyysin, mutta olipa se hetki. Sen jälkeen en ole käsiksi käynyt kehenkään, vaikka kuinka mieli tekisi. Nytkin olen ollut pääasiassa vihainen3 kk, oikeutetustikin. Mutta helppoa se ei ole olla vihainen koko ajan. Liikunta auttaa, tämä kirjoittaminen auttaa, Ihmettelen itseänikin, mikä minuun on nyt mennyt.... Täytyy vaan kirjoittaa ja imuroida. Paukuttaa vasaralla taulunkoukkuja seinään päiväsaikaan....

        Ei toki aina tarvitse olla kiltti, mutta toisiin ihmisiin ei saa käydä käsiksi.
        Väärässä paikassa, väärään aikaan jos läpsäisee " väärää " ihmistä, niin siitä seuraa sanktioita.
        Voi olla edessä oikeudenkäyntiä ja sakkoja, ja niistähän kai jää sitten merkinnätkin johonkin rekisteriin. Että sillä tavallako hyvää loppuelämää täysin vailla vihaa?
        Sellaisen jälkeen ei ole itse ainoa, joka vihaa, voi alkaa muutkin tuntea vihaa tätä läpsijää kohtaan.


    • Anonyymi

      "Psyykenlääkkeet" aiheuttavat sitä.

    • Anonyymi

      Maan Tapa vituttaa joka päivä.

      Viha pitäisi kohdistaa öky-possuihin?

    • Anonyymi

      Lohduttavaa lukea että on olemassa muitakin vihaisia! Itse olen useamman vuoden ollut todella väsynyt ja vihainen. Toistuvasti huudan kurkku suorana pääni sisällä koska en enää jaksa huutaa ääneen. Eikä myöskään ole enää sellaista paikkaa missä voisi. Kaupassa käydessä välillä teki mieli ihan tosissaan leipästä jonossa edellä olevaa, ilman sen kummempaa syytä, en kuitenkaan niin tehnyt. Lisäksi ajattelen välillä hyvin helposti ikävästi muista ihmisistä, vaikka ei ole syytä, ja tunnen siitä syyllisyyttä. Pitkään on tullut myös nukuttua huonosti ja kroppa kouristellut ja sätkinyt. Itseä aina hyssytelty, vaiennettu, lapsena kun oli tunteenpurkaus, ja myöhemmin vähätelty. Tyyliin "mitä sää nyt tollai" "älä ole typerä" "ei sulla ole mitään syytä olla tuollainen". Noh, nyt näitä koittaa sitten käsitellä.. T. Nainen 28v

    • Anonyymi

      työnnä joku junan alle,

    • Anonyymi

      Voiko olla kyse siitä, että omassa psyykkeessä on alkanut tapahtua jonkin asian työstämistä? Eli sillä tavalla että se ei ole vielä selvästi tunteen ja ajatuksen tasolla vaan nyt vielä ilmenee epämääräisenä pahan olona eli kuvaamasi vihaisuutena.

    • Anonyymi

      Uskon että kun vähennät edes 50% netissä asumista, niin tervehdyt. Samalla turhautuneisuutesi puolittuu.

    • Anonyymi

      Nasse -shetä on nhyt hyvin hhyyvin vihainen!

    • Anonyymi

      Lyö jotakuta kokeeksi ihan täysillä.

      Kituva ihminen on kivaa karseltavaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä metsään huutamaan.

    • Anonyymi

      Hormonit aiheuttaa naiselle tuota.
      Miehistä en sitte tiedä, mutta liikunta auttaa kaikille, siis rankka hikiliikunta tuo endorfiineja ja poistaa vihaisuutta.

      • Anonyymi

        Päihteitä mahd vähän

        Itte nautin kerran viikossa

        Ja se on yleinen suositus

        Ei enempää

        Lasken annokset

        Parempi mieli

        Koko ajan

        Ja ajan kanssa paranee


    • Anonyymi

      Sama täällä. Nyt tuntuu että vitutuskäyrä on aika lailla sietokyvyn maksimissa. Kaikki ärsyttää, tunnen vihaa kaikkea ja kaikkia kohtaan. Yksikin ylimääräinen ärsyke, niin saan raivokohtauksen. Mikään ei kiinnosta eikä tunnu miltään.

      • Anonyymi

        Puukko mukaan ja menoksi


    • Anonyymi

      Kannattaa selvittää, mikä sun mieltä painaa. Hiljenny ja yritä päästä ongelman lähteelle. Mikä laukaisee suuttumuksen? Oletko pettynyt itseesi ja elämääsi ja kun näet muilla menevän hyvin? Vai onko vain tyhjästä tuleva suuttumuksen tunne? Yleensä vihalle on aina jokin syy, vaikka sitten jossain kaukana lapsuudessa, jossa olet kokenut, että sua kohtaan on tehty väärin. Vastaus löytyy, jos jaksat hiljentää mielen ja kysyä.
      Toinen vaihtoehto on tämä maailmantilanne. Se turhauttaa ja polarisoi. Rajoitukset, sairastumisen uhka ja media lietsovat pahaa oloa kaikille. Tähänkin on sama vastaus. Hiljenny, kuuntele itseäsi, lopeta median uutisoinnin lukeminen, niin vastaukset tulevat eteesi.

      • Anonyymi

        Miksi turhauttaisi?

        Minä olen elänyt aivan kuten ennenkin.


      • Anonyymi

        Media on iso osasyyllinen joten heille vaan pahoinpitelyä menemään


    • Anonyymi

      Olet negatiivisen energian vallassa, ja tarvitset rakkautta. Lähetän sulle rakkausenergiaa Arkkienkelien avulla. <3

      • Anonyymi

        Lopeta huumeiden vetäminen


    • Anonyymi

      Olen itse uupunut. Töissä vois kanssa vedellä turpaan. Pomo vituttaa eniten just nyt. Henk koht elämässä kriisejä. Onneks voi esittää mukavaa ja mielessään tappaa. Onhan se kuluttavaa toki, ja korona-aika on pahentanut. Etsin uusia töitä paremman toivossa. Jotenkin ois pärjättävä, mutta ei riitä nykyään energia eikä aika hyvinvointiin. Kaikki vapaa-aika menee palautuen. Jaksaa sitä Sentään terveellisesti syödä sun muuta.
      Haluaisin oikeastaan räjäyttää koko pitäjän ilmaan 😂

      • Anonyymi

        Jos itsellä on vaikeaa, miksi pitäisi muita satuttaa ?
        Sitä en ole oikein koskaan ymmärtänyt.


    • Anonyymi

      Soitat terkkariin ja sanot ton, minkä just kirjotit. Nyt tarviit lepoa ja nopsaan. En tiedä lääkitystilannettasi, mulla yks masennuslääke isolla annoksella teki musta kuin eri ihmisen. En osannut sitä lääkkeeseen oikein yhdistää aiemmin. lisäsi siis merkittävästi aggressiivisuuden tunteita. Kai joku lääkekin vois auttaa, mutta yl. masennuslääke pahentaa oloa alkuun, mut terkkarista osaavat neuvoa. Mutta älä mee psykologille keskustelemaan, pahenee vaan tilanteesi.

    • Anonyymi

      Viisaan ihmisen merkki.

      Ei tähän pysty tai kannata osallistua.

      Vielä kun eläkkeellä eläisi täällä.

    • Anonyymi

      Itse olen myös huomannut olevani toisinaan hyvin vihainen useita päiviä putkeen. Räjähtelen ja suutun helposti pienistäkin asioista.

      Olen huomannut, että päihteiden käyttö pari-kolme-neljä päivää aikaisemmin on usein mukana. 5-6 päivää juopottelusta on yleensä jo selkeästi paremmin hermot kunnossa. Eli alkoholi lienee suurin aiheuttaja.

      Yksi iso ja selkeä syy on stressaava tilanne elämässä, yleensä rahan puute. Tavallaan elämäni on kuilun partaalla elämistä. On niin pirun tiukkaa huonojen tulojen kanssa, että joudun elämään säästöillä joka kuukausi. Yhteiskunta ei tue millään tavalla koska kyse on "etäkodista", vaikka maksankin melkein kaikki lapsen kulut lähikodin sijaan. On koulua, on yrittämistä, on lapsen tarpeet joihin pitäisi vastata, on muuttotarvetta, on työpaikan löytämisen tarvetta, on koira joka paskoo lattialle, on riippuvuutta. Kaikki näistä on lisää vettä lasissa ja sitten...

      ..yksikin lisäongelma suistaa minut vitutuksen puolelle. Lasi tulvii yli. Olen huomannut, että jos on joskus tullut ylimääräistä rahaa pari tonnia, niin olen hemmetin paljon paremmalla tuulella pitkän aikaa. Syypää lienee alkoholin lisäksi stressi, joka itse kullakin johtuu vaatimuksista: omat vaatimukset ja tavoitteet omalle elämälleen, ovatko ne toteutuneet ja kuinka pahasti se korpea. Toisten vaatimukset sinulta sekä omat vaatimukset minkälainen tahdot olla muita kohtaan, sekä miten näm,ä vaatimukset ovat toteutuneet. Tavoitteet, toiveet -> Pettymykset, riittämättömyyden tunne... ja se alkoholi. -> Vitutus. Alkoholihan on niin sanottu masennusta aiheuttava aine, eli masennuslääkkeen vastakohta. Meidän kiukuttelijoiden kannattaisi lopettaa alkoholin juominen tai ainakin suuret annokset.

      Armoa itselle. Rakkautta lähimmäisille. Oman jaksamisen mukaisesti pieniä askeleita kohti parempaa tulevaisuutta -> Luottoa tulevaan. Toki siinä tulee pettymyksiä ja vitutusta myös, mutta ajan kanssa johtaa parempaan jotta on tyytyväisempi mieli.

      Sitten sellainen vinkki, jonka harvoin itsekään muistan, että vaikka kuinka vituttaisi, niin naaman vääntäminen hymyyn, tuo tutkitusti paremman mielen. Esimerkiksi kynä hampaiden väliin poikittain.

      • Anonyymi

        Toisten vaatimuksilla voi pyyhkiä perseensä.

        Aikuinen ihminen tekee mitä huvittaa 👍🤸‍♂️🌞💪😊🥳


    • Anonyymi

      Työnnä joku junan alle, pääset hoitoon.

      Mieluiten oikeistolainen, he ovat sen ansainneet

    • Anonyymi

      Orpon kaatuminen portaissa olisi onneni täyttymys

    • Anonyymi

      Mites ootkos ottanut körönä rokotteitta ? Vastaus saattaa löytyä sieltä...kuulemma sisältävät demonin.

    • Anonyymi

      Rukoile luojaasi ja kokeile luonnon yrttejä.

    • Anonyymi

      Kannattaa puukottaa kokoomuksen edustaja. Ne on turhia ihmisiä yhteiskunnan kannalta

    • Anonyymi

      Kiitos hyvät ihmiset kun kerroitte, että olette noin usein vihaisia. Itsellä sama vika joka jatkunut kuukausia. Tähän saattaa olla syynä viikonloppukaljoittelu jota harrastan. Pakko se on myöntää ja yrittää raitistua. Katsotaan.

    • Anonyymi

      Minunkin tekee halkaista päitä koko ajan.

      Tappaisipa joku jo orpon on se niin turha ihminen.

    • Anonyymi

      Todella rasittavaa olla tuollaisen raivoräyhääjän läheinen. Kodin ulkopuolella ollaan niin siveää sipulia, mutta kotona huutaa ja riehuu. Oi voi mitä tein kasvatuksessa väärin?

    • Anonyymi

      Syötkö masennuslääkkeitä? Itselläni ne aiheuttivat impulsiivisuutta.

    • Anonyymi

      Lopeta ne mielenterveyslääkkeet. Ne sekoittaa hermostosi. 100 % varmaa että loppuu parissa päivässä agressiot.
      Kokemuksia voi lukea netti on täynnä niitä.

      • Anonyymi

        Ja ketkähän niistä kokemuksistaan nettiin ovat kirjoittaneet, mielisairaalan skitsofreenikotko? Totta kai skitsofreenikko kuvittelee, että hänet yritetään hiljentää. Eikö se kuulu jo skitsofreenikon oirekuvaan...

        Oliko tämä aloittaja jokin mielenterveyspotilas? Eiköhän ollut ihan "tavallinen" ihminen, joka ihmetteli aggressiivisuuttaan...


    • Anonyymi

      Vittu kuin ihmiset jää kyttä tielle odotta paska

    • Anonyymi

      Syötkö yksipuolista ravintoa? Syötkö vain valmisruokia? Käytätkö alkoholia?

      Eräiden tärkeiden vitamiinien ja hivenaineiden puute voi aiheuttaa äksyyttä ja äkkipikaisuutta. Esimerkiksi B-vitamiinit ovat tärkeitä hermostolle. Yksipuolinen ravinto voi aiheuttaa B-vitamiinien puutetta, varsinkin jos käyttää myös alkoholia.

      Ja sitten on myös raskasmetallit. En ole varma, onko vanhoissa taloissa vielä lyijyputkia.
      Näin vuosia sitten dokumentin "Beethovenin hiukset". On tunnettua, että Beethoven oli vanhemmiten tullut melko äksyksi mieheksi. Dokumentissa kerrottiin, miten Beethovenin säilytetyistä hiuksista löydettiin huomattavasti lyijyä. Beethovenin aikana ihmisille esimerkiksi juotettiin lyijyvettä lääkkeenä. (En tiedä, mitä sillä haluttiin saavuttaa.) Ja lyijyllä varsinkin naiset vaalensivat kasvojaan.
      Dokumentissa oli myös nuori amerikkalainen kaveri, joka oli "vihainen nuorimies". Selvisi, että hänen elimistössään oli paljon lyijyä. Kun lyijyä saatiin poistettua, hän rauhoittui ja alkoi käyttäytyä "normaalisti".

      • Anonyymi

        Eräissä yhteyksissä on ollut puhetta myös Isaac Newtonin äksyydestä ja jopa pitkävihaisuudesta. Minusta tuntuu, että tähän asiaan liittyy myös tuo lyijy, ja miten esimerkiksi peruukkeja vaalennettiin. Lyijylläkö? Ja jos lyijyä käytettiin myös "lääkkeenä".

        Newtonin tapauksessa ottaisin huomioon myös sen, että luulen hänen olleen myös autisti! Tämä saattaa kuulostaa oudolta, mutta jos ottaa huomioon, että monet autistit ovat suorastaan matemaattisia neroja. Onkohan mahdollista saada näytteitä Newtonin hiuksista?.. :)


    • Anonyymi

      Huuda Herraa Jeesusta avuksi, hän auttaa

      • Anonyymi

        No huudapa sinäkin ihan rauhassa. Ei Jumala kuitenkaan koskaan auta, koska on niin välinpitämätön ja saamaton tunari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No huudapa sinäkin ihan rauhassa. Ei Jumala kuitenkaan koskaan auta, koska on niin välinpitämätön ja saamaton tunari.

        Yksi reaktio tämäkin heittää kaikki Herran piikkiin. Jep. Luovutaan kaikki kilvan vastuusta hoitaa elämä kuntoon kun kerran Herra hoitaa. Eikös Jumalan pitäny auttaa niitä jotka auttaa itse itseään? Vai onko tämäkin joku rusinat pullasta tyyppinen juttu joka otetaan silloin kun itselle sopii. Just. Rukoilkaamme.


    • Anonyymi

      Vituttaa päivittäin ja suurin piirtein vähän kaikki. Kun ulos menee näkee liikaa kelvottomuutta, urpoutta ja toimimattomuutta. Epäpätevyyttä. Paskaa ja ihmiset ihan huumaantuneena onnessaan kiittelevät kuinka ollaan onnellisessa ja maailman parhaassa ym jne maassa vaikka kaikki rapistuu, huononee ja sitten selitellään ja lässytetään. Vittu mitä paskaa kaikki. Jos joku löytää jotain toimivaa ja kunnollista on se heti korjattava rikki ja huonommaksi, mielellään kalliilla.

      • Anonyymi

        Sul on menny hermot

        Hermoparantolaan. . .

        Päihteet huonontaa hermoja pitkällä tähtäimellä

        Vaikka ne rauhoittavat rauhoittaakin akuutisti


    • Anonyymi

      Minulla on ihan samanlaisia tuntemuksia ja olen pettynyt itseeni tämän vuoksi. Tällainen viha kuluttaa ja stressaa ihan älyttömästi.
      En haluaisi syyllistää muita ihmisiä, mutta minulla on sellainen tunne kuin osa virastani johtuisi katkeruudesta muita kohtaan tai ikävistä kokemuksista joita olen joutunut kokemaan. Näitä en ole varmaankaan sitten käsitellyt ja ovat jääneet päähän pyörimään.
      Minulla ei oikein ole mitään hyviä työkaluja vihan käsittelyyn. Kiihdyn 0-100 sekunnissa ja tuntuu että silloin näkee vain punaista. Tarvitsisin kyllä apua ehdottomasti.

    • Anonyymi

      Onko toisten ihmisten osuus kokonaan unohtunut. Tohvelieläimen älykkyys riittää pitämään Tohvelieläimen hengissä. Kun ihmisillä omat vanhemmat mukaanlukien on tohvelieläimen älykkyys, tilannetaju, sosiaaliset taidot ja ylipäätään sivistystaso alkaa herkästi vituttamaan sen sortin urpous. Kaikkea tohvelieläintä se sossu pitää hengissä, mikä ei ole omiaan suorastaan kohottamaan keskimääräistä älykkyyttä tässä valtakunnassa.

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe