Kylmänä lähtee kuin puun alta. Lämpimänä ei suostu startti edes pyörähtämään, starttimoottori siis täysin mykkä.
Uusi akku, uusi solenoidi, startti avattu, tarkastettu ja puhdistettu akseli öljytty.
Yksi ohut maajohto mietityttää että kuuluikohan sen olla starttimoottorin kiinnityspultin alla, nyt se on lohkon kyljessä samassa paikassa kun akun maakaapeli. Tämä kyseinen ohut maajohto on haaroittuu ja sen toinen pää on solenoidin abikossa kiinni.
n. 30 min kun odottaa ni sitten taas startti räjähtää tulille, eli toimii.
Nähtävästi jokin lämpölaajenemiseen liittyvä vika mutta mikä/missä???
Startti lämpimänä lakkaa toimimasta
15
99
Vastaukset
- äåokhg
Eipä olisi pahasta edes tietää mikä kone on kyseessa?
- yleisvika
Oisko sulla erimerkkisiin koneisiin eri diagnooseja kuvailluilla "ominaisuuksilla"? Kerropa meille?
- kohtaselähtee
Ei ole koneen merkillä väliä. Kun ei kerran solenoidikaan napsahda, vika voi olla sähköpuolella. Kokeile nyt ensin tuleeeko sähköt solenoidin liittimeen startatessa kuumana.
- Missävika
Ok. Mites mittaus suoritetaan?
- Missävika
Ok. Mites mittaus yleismittarilla suoritetaan?
- kvg_
Laita Googleen hakusanaksi mittausyleismittarilla
- Missävika
Googleen "mittausyleismittarilla tuleeko sähköt solenoidin liittimeen startatessa kuumana" :)
- Missävika
Asiasta viidenteen, mittailin ajankuluksi puolat, onko normaalia että puolaa lämmittäessä mittausarvo alkaa kipuamaan ylöspäin?
Eikö arvon pitäisi pysyä vakiona eri lämpötiloissa? - nojohanonkumma
No, mittasitko solenoidin? Eli yleismittari kiinni solenoidin piuhoihin, ja sitten startataan, mitä mittari näyttää?
- Missävika
En mitannut vielä. Toimi muutaman reissun ongelmitta, kunnes vika palasi.
Kun ei ollut käynnistyksessä eloa kopautin solenoidiin niin heti starttasi.
Täytyy tarkistaa solenoidiin menevien johtojen liitokset ja se sulakepötkö jonka kautta -johto menee solenoidiin..- SuatteeToimijaJoskus
Solenoidi on homeessa sisältä.
- Missävika
Solenoidi on uusi, mallia "motonet"
- Delphi
Kyseessä voisi olla startin kuumeneminen ajon aikana, varsinkin jos läheltä menee peltisarjat. Kokemusta on. Ensin vaihdoin startin, sitten akun, ja viimein ostin lämpöeristeen startin ympärille. Ongelma vaikuttaisi olevan sillä korjattu.
http://www.knowyourparts.com/starter-will-not-crank-when-hot-heat-soak/- meri-ilmajäähdytteinen
Voihan se olla kyselijällä mitä vaan. Koneen merkkiäkään ei tiedetä näistä jokelluksista.
- hummat
Kyselijä on trolli, joka ei omaa teknistä ajattelua, eikä omista konettakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760