Kuinka kauan joutuu potemaan krapulaa

raakaa-viinaa

Kuinka kauan joutuu potemaan krapulaa, jos on juonut viinaa ainakin kaksi kuukautta?
Minä olen kärsinyt jo yli kaksi viikkoa, eikä paha olo hellitä vieläkään.
Olin jopa tiputuksessa, mutta ei siitäkään ollut mitään apua. Tämä on jo ihan kohtuutonta.

14

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7tr77

      Aikoinaan nuorena meni pari päivää selviytyä viikkojen ryypiskelystä. Tuo kertomasi pari viikkoa taas kuulostaa että vetelet jo viimesiä onko maksa tai haima jo tulehtunut täysin?

    • olutloiventelija

      Ehkä vähän iästä riippuen, joku sano et yhtä monta päivää kuin on juonut. Jos on juonut tauotta. Itsellä pari kolme päivää ryyppäämistä, kestää nelisen päiväää selvityä reippaasti loivennellen. siis olutta nuppiin. Aina vähentäen. Kokemuksesta riippuen en kolme päivää ryyppää en ainakaan raakaa viinaa se on kuolemaksi. mut onekks on oppinu. Tänään piti oluella alottaa. Kuinka käy??

    • jeffersson

      Hoitajana sanon näin, Hyvä että olet hengissä.Pohjimmiltaan alkoholi on elimistölle vieras myrkyllinen aine.Tämänhän tiesitkin jo.Krapula on sekä fyysinen että henkinen tila.Se ei selvästi sovi sulle enää pieninäkään määrinä.Pitkä krapula sulla on kehosi varoitus holtittomuudesta. Alat nyt ulkoilemaan sellaisella tavalla että sydän ei ala liiaksi tykyttämään.Ravinnossa pitää olla monipuolinen ja suosia kevyttä.Paljon nesteitä.Kun lopettaa juomisen on oltava kompensaatio entiselle tekemiselle.Ala tekemään niitä harrastuksia mitä ennenkin teit ja keksi uutta tekemistä.Monta vuotta katko-osastolla aikanaan tehneenä tiedän että ei ole helppoa tietä juomisen jälkeenkään.Teet kovan päätöksen ja vaihdat elämäsi suuntaa.Onnea matkalle,päätös on aina oma.

      • raakaa-viinaa

        Kiitos ymmärtämisestä.
        Ulkoilu-ja muukin rehkiminen tuntuu tässä vaiheessa ihan mahdottomalta, mutta jos tästä selviä alan kyllä uudelleen kaiken.
        En muuten ole mikään nuorikaan. Kumma, että lähettivät minut pois sairaalasta, vaikken pysynyt kunnolla edes pystyssä.
        En muuten ollut ollenkaan humalassa, mutta tasapaino oli kadonnut. Horjun vieläkin vaikka viimeisestä ryypystä on monta päivää.


    • Viinamies1111

      " jos tästä selviä alan kyllä uudelleen kaiken."

      Oikea asenne! Pullo auki heti kun vaan pystyssä taas pysyy! Tai voihan sitä mennä jo baariin istumaan?

      • raakaa-viinaa

        En kyllä tarkoittanut tuota, vaan sitä, että alan elämään niin kuin ihmisen kuuluukin.


    • öhöhöhöhöh

      Kahden kuukauden etunojan jälkeen se vaihteleva krapulointi uni- ja mielialavaikeuksineen voi kestää lähes kuukauden verran.
      Itse vetäisin taannoin kuukauden etukumaran, ja nyt pari viikkoa oltua selvänä en ole kunnossa vieläkään.

    • rappioalkoholisti

      Kyl täs kaikki repsahtaa en voi sanoo et maksas vikaa itel kestäny nuoresta saakka krapulat pitkään mut juonki ihan tappiin asti vaikka vaan kaljaa niin lähes kaksin käsin.Teiniijästä kai sitä o alkoholismia on yli viistoista vuotta pisimmät ryyppyputket pääosin olutta,lonkkua,siideriä,ehkä viiniä ja aavistuksen salmaria on jotain parin viikon putkia olleet ja ei siitäkään kovin helpolla meinannu toipua kolme ekaa päivää tulee käveltyy edes takas huoneistoa vailla minkäänlaista uneen pääsyn mahdollisuutta,yökkäiltyä,ruikuloitua,helvetilliset painajaiset jne isät,äidit jumlat tulee siin vaihees mieleen.Pelkotilat,vapina luonnollisesti,ei edes vesi huikkakaan mene alas,vihdoin pääsee uneen heräilee 5-15minutin välein tuntuu et olis nukkunu pitempäänkin havahtaa hereille johonkin kouristukseen viinakramppiin hammasta purren vaan jotenki kestäny tähän saakka.Nyt on 32vuotta täyttää ja on suolisto ihan paskana,syöt jotain se tulee joko ylä tai alakautta ulos,toki olen yrittäny itsemurhaakin ei niil lääkkeil menny muuta kuin vatsa paskaks,olis nyt päässy edes hengestään.Jos baaris viinaa juonu niin kylhän se kestää itel jo kolme päivää eihän se meinaa millään lähtee kehosta ei siin ole mitään elimistös viel vikaa,tulis edes mieleenkään et pystyis ite edes juomaan niin monta päivää mut olutta menee lähes päivittäin täälä suunnassa ja kyl silläki hermonsa pilaa.

    • DaijutJuoKaljaa

      Jokainen joka vetää viinaa kaksin käsin pitäisi viedä autoille saarelle kuolemaan.

      • se.on.rattijuoppo

        Ei kannata autoilla kännissa.


    • ghjghjghjgj

      Minä olen viime kesästä lähtien tissutellut joka toinen päivä. joskus 3 päivän putkia ja sitten pari päivää selvänä. Nyt olen ollut vähän yli viikon putkeen ihan selvinpäin ja aioin jatkaa samaa rataa. Olo on vaan koko ajan väsynyt ja krapulainen. Ei jaksa siivota, eikä saa oikein mitään aikaiseksi. No kai tämä tästä joskus helpottaa.

    • pitkäputkitakana

      Krapulan lyhentämiseksi pitkän putken jälkeen ehdotan seuraavaa: Lääkäriin hakemaan resepti nukahtamislääkkeille koska elimistö toipuu parhaiten unessa, Vahvaa Berocca b-vitamiinivalmistetta poretablettina koska pilleri ei välttämättä pysy sisällä, Kaliumtabletteja apteekista, saa reseptivapaana ja näitä 2kpl päivässä, tosin banaanin syönti Kaliumin saannissa auttaa myös.Auttaa tärinään ja katkokävelyyn kun katkolle ei päästä. Sitten kun uskaltaa mennä saunaan siellä kannattaakin käydä joka päivä kevyesti saunoen ettei tule sydäriä, auttaa asetaldihydin ja muiden myrkkyjen elimistöstä poistamisessa.

    • onnistuitko

      Mitenköhän aloittajalla menee nyt ?
      Oletko toipunut ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe