Hevosen omistajat tarvitsen teidän mielipidettä!

Nntyttö

Hei! Olen miettinyt tässä hevosen/ponin vuokraamista jo vähän aikaa ja tarvitsisin teidän mielipidettä siihen, että olenko tarpeeksi osaava ottamaan tämän vastuun. Elikkäs olen n.heB tasoinen (olen suorittanut C- ja B merkin) ja hypännyt 70-80cm ratoja. Pari kesää sitten liikuttelin ratsastuskoulussani tammaa 3-4krt viikossa. Se oli kyllä ihan vaan "hevosen liikkeelle ottamista", kun ratsastin sillä muun mm. maastossa ilman satulaa, pellolla ja kentällä (hevosella ei oltu ratsastettu pitkään aikaan). Nyt etsisin itselleni vuokraponia/hevosta maastoiluun (rakastan itse sitä) ja koulutyöskentelyyn. Ajattelin, että minun 1krt ratsastuskoulutunneistakin saisi irti enemmän, kun voisi kerrata tuntitehtävt itse rauhassa. Hevosen kuntoon laittaminen ei ole
ongelma, meidän tallissa pitää hoitaa hevonen itse aina laitumelta - laitumelle. Tosiaan ratsastuskoulussani olen käynyt 1-2krt viikossa (tällä hetkellä 1krt) 8 vuotta. Tähän loppuun vielä olen 15 vuotias, 172 cm, laiha 55kg. Toivon teiltä rehellisyyttä, ymmärrän täysin jos olet sitä mieltä etten ole valmis. Molemmille, hevoselle sekä ratsastajalle mukavempi jos on tarpeeksi osaava ratsastaja:)

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasiro

      15 v, 8 v ratsastanut jne, mutta kuinka paljon tiedät varsinaisesta hoidosta? Se on ratkaisevaa. Tunnetko yleisimmät sairaudet ja osaatko antaa ensiapua jos hevonen esim. teloo jalkansa? Nämä ovat tärkeimmät tiedot.
      Mutta noin pitkällä hevosharrastuksella uskoisin että olet valmis hevoseen ja varmaan omistajakin antaa neuvoja jos niitä tarvii. Ja talleilla on yleensä henkilökuntaakin joilta voi kysyä.
      Yksi juttu kuitenkin: Älä havittele ponia, ota suoraan hevonen, olet sen verran pitkä että hyötyisit hevosesta enemmän. Poni kyllä jaksaa sinut kantaa mutta jalkasi menevät ristiin sen mahan alla. Hevosesta saat parhaimman tuen ja taitosi kehittyvät.

    • mörrinkäinen

      Meinasin sanoa samaa mutta Kasiro ehti ensin. Minäkin uskon että pärjäisit vuokrahevosen kanssa, ja sanon myös, että pituutesi vuoksi hevonen olisi parempi kun poni.

    • Samaa sanon minäkin, samoista syistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe