Elikkäs, mä olen vaihtamassa autoa. Ei nyt ole palavaa hoppua, mutta tämän vuoden puolella kuitenkin olisi tarkoitus vaihtaa nykyiset kiesit toiseen.
Käytettyä olen etsimässä max. 5000-6000€ hintaluokasta ja nyt mulla pisti silmään tällainen 2004-mallin Hyundai Elantra, mikä on justiinsa leimattu, vajaa 100tkm ajettu ja noin 3000€ pyynnillä. Eli ei paha noin niinkuin muuten juuri tuon ajomäärän ja hinnan suhteen, vaikka hinnassa nyt varmasti on ilmaakin jonkin verran ja vaikka auto onkin 12v vanha.
Auto on vielä 1,6l pannulla ja siitä löytyy tietysti nämä vakioherkut, kuten ilmastointi jne.
Niin onko millainen auto muuten tuollainen Elantra, rehelliset käyttökokemukset kiinnostaisi kuulla?
Kun mulle riittää tuollainen perussedan/hatchback ja tosiaan en nyt viitsi mitään älyttömiä satsata autoon kiinni ihan tuon käyttötarpeeni takia.
Kun toiset 2 vaihtoehtoa mulle olis hatchback-mallin Nissan Almera ja Chevrolet Evanda.
Mut näissä vaihtoehdoissa tuo Nissan on diesel-koneella, eikä mun kannata näillä kilsoillani dieseliä hommata. Muuten olisikin mun auto, kuitenkin reilu 150tkm ajettu ja 4900€ olis pyynti.
Ja tuo letukka taas on vähän liian iso mulle, vaikka 125tkm ja 3900€ pyynnillä muuten houkuttaisi vähän. Tosin olen kuullut kyllä, että Chevroletit on vähän heikkolaatuisia, ne Nubirat ainakin ja sitten tietysti sekin vähän vaikuttaa, kun Chevrolet/Daewoo-merkkien maahantuonti on loppunut. Et miten nuo huollot ja osien saanti noihin vehkeisiin onnistuu sen jälkeen, kun tuo huoltovelvollisuus ko merkin kohdalla raukeaa.
Että Hyundailla sentään on vielä virallinen maahantuoja takana, vaikka tuo Elantra onkin poistunut mallina valikoimista Suomessa ainakin.
Mutta tosiaan, onko tuollainen Elantra edes harkitsemisen arvoinen ajopeli vai ohitanko suoraan sen enempiä miettimättä?
Utelias autonvaihtaja
6
146
Vastaukset
- Kekezzx
Tässä omistajien kokemuksia. Ei ollenkaan huono peli. Itselläkin oli aikanaan Elantra jolla ajoin 230 000 km. Ostaessa oli 100 000 km mittarissa. Myin 330 000 km mittarissa ajettuna. Ihan toimiva peli. Vaihdoin Sonataan ja nyt toinen Sonata menossa.
http://www.nettiauto.com/hyundai/elantra/autoarvostelut - Suositukset
Suositukset myös täältä,ei minkäänlaista vikaa ollut, vaihdoin Sonataan perheen kasvaessa.
- Kale12341
Tässä Elantrasta juttua:
http://www.nettiauto.com/artikkeli/tyypit_hyundai_elantra - UteliasAutonvaihtaja
Ok.
Kävin koeajolla jo ja ihan hyvältä menijältä tuntui ainakin.
Ja muutenkin ajolenkin perusteella kunnossa oleva peli. Ja onhan se tietysti pakkokin olla, kun pari vko sitten leimattukin vasta.
Taitaa olla enää siitä kiinni, millaisen hyvityksen saan nykyisestä vai joudunko myymään itse muuten. - OstaUudempi
Varmaan ihan ok käyttöauto tuokin. Itse ostaisin hieman kalliimmalla i30 tai ceed. Selvä uudistuminen eurooppalaisempaan makuun tapahtunut näissä malleissa ja se näkyy näiden mallien myyntimäärissä.
- Ix35
Samaa mieltä, i30 on jo eurooppalaisempi kuin eurooppalaiset. Toinen Hyundai menossa, olen ollut erittäin tyytyväinen, vaikka aiemmat autot olivat Volvo V70 ja MB E -sarja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346