Hieman huolestunut Ruuneperistä

Kun nyt viime viikot on täyttyneet Ruuneperin monista aloituksista, on vähitellen ymmärrettävä hänen oleva itsetunnoltaan haavoittuva tästä itseensä kohdistuvasta nälvinnästä.

Muuta sanaa en keksi sille, jota toki kaikki olemme saaneet osaksemme samalta taholta, mutta minua se ei hetkauta puoleen eikä toiseen.

Alussa tottumattomana olin paljon herkempi ottamaan itseeni, mutta nyt on tajuttava, ettei kaikilla ole samoja edellytyksiä luonnostaankaan.

Ymmärrän tämän palstan olevan kuin toinen koti Ruuneperille, aikain saatossa monet rakkaat kanssaihmiset on kulkeneet mukanaan.
Viime vuosina olen minäkin saanut ystävystyä Ruuneperin kanssa, ja se on kyllä kestänyt ja kestää yhä.

Olin vasta jäänyt leskeksi ja niin vailla turvaa, että lähes ripustauduin Ruuneperiin, mutta aika hienotunteinen hän silti oli ja ehkä ymmärsikin.

Siksi koen surua, kun niin häikäilemättä nimmeltä mainiten häntä parjataan, palstalla johon hän on hyvinkin aktiivisesti antanut ajateltavaa!

Me saatamme kaikki muuttua ikää myöten, mutta älkäämme olko julmia toisillemme!

Pilmarille en tiedä mitä sanoisin, kun en häntä tunne, mutta vaikea on minun uskoa häntä tunteettomaksikaan.
Antaisitte kiltit jo rauhan ja anteeksiannon toisillenne, ja palstalle sitä myöten myös ❤️

sini-sirkku

17

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos sini-sirkku. Huolenpitosi on aidon tuntuista, lämmittävää ja hyvää.

      Kiitos!

      On ollut vähän hommia kun ovat nuo natsit kimpussa ja Pilmarikin haittana. Kyllä tämä tästä!

    • reppuriika

      Olen pitkään kirjoitellut Suomi24-palstoilla ja se on jopa jonkinlainen harrastus minulle. Kyllä täällä saa käyttää pientä ivaa ja purevaisuuttakin, mutta ei saa tahallaan loukata herkkiä ja haavoittuvia tyyppejä. En ainakaan itse halua sellaista. Olen niin parkkiintunut, että itse välitän piutpaut asiattomista kommenteista, joita täällä saan.
      Jos itsetunnoltaan vahva ja sujut itsensä kanssa ja vakuuttunut asioista joihin uskoo, niin ei haittaa toisten pilkka ja kommentit.
      Kyllä minä yrität miettiä ja olla empaattinen henkilöä kohtaan jolle vastaan tai kommentoin. Ruuneperi ei ainakaan noteeraa kovin korkealle meitä kristittyjä ja jollain tavoin uskovaisia ja se hänelle itselleen kipupaikka, kun hän helposti yrittää vääntää juttua niistä asioista.
      Ei Ruuneperi ole onnellinen ja oletan että hän on aika yksinäinen ihminen.

      • Kyllähän empaattinen ihminen yleensä huomioi toisten lähtökohdat, en näe hyvänä ivapuheiden ottamista jokapäiväiseen käyttöön.

        Toki leikinlaskua voi sallia joskus kipeistäkin asioista, mutta yleensä reagoin puolustamalla, jos mennään yli sallitun rajan.

        Kiitollisia voimme olla sietokyvyn ollessa vahva, onhan se niin, että itsensä kanssa kun tulee hyvin toimeen, seuraa kaikki muu perässä.

        Nyt on jo käyty ostoksilla ja keittiössä on täys kapasiteetti hellalla. Tarjouslohta sain edullisesti, se on petattu pinaatti ja vihannepedille uunissa, samoin tarjous broilertipusen, joka kiehuu keitoksi par'aikaa. Siinäpä koko viikoksi tiedossa!

        Vihanneksia on joka lähtöön, on satsattava entistä enemmän niihin, että tuo ylimääräinen painonnousu tasaantuu. Lääkäri oli tosin tyytyväinen arvoihini, mutta astmaa haluaa nyt tutkia:D
        Mukavaltahan tämä elämä tuntuu, samoin toivoisin kaikille muillekin 😊


      • älkääpaapoko

        Empä sanoisi ruuneperiä herkäksi ja haavoittuvaksI. Ihan turha näitä henkilöön meneviä aloituksa tehdä lisää, kun muutenkin koko palsta on pannut insinööri pyörimään oman napansa ympärillä. Jos oikeasti pahoittaa mielensä, häipyy muualle. Jos ei live elämässä pysty saamaan ihmissuhteita, ei se onnistu täälläkään. Pilmari pysyy omissa ketjuissaan, jos sinne ruune ei mene tökkimään, ihn selvästi ukko kaivaa verta nenästään joka puolella palstaa.


      • Kieltämättä minäkin olen huolestunut Ruuneperin voinnista, koska hän ottaa liian raskaasti nuo arvostelut häntä kohtaan ja etenkin inhokkinsa Pilmarin taholta, jolla on myös ilmeisesti "kana kynittävänä" jo Ruunen serifiajoilta?

        Oliko silloin Ruune oikeudenmukainen hänelle serifinä? Kokiko hän Pilmarin kilpailijana nais-markkinoilla, kun kumpikin ilmeisesti kilpaili suosiostaan? Tuliko silloin joku riita naisten suosiosta? Nyt voisi "kopsanteri" kaivaa arkistostaan ja vetää ne dokumentit esiin, joihin aina viittailee?"


      • jakolasku

        Jostain syystä olen kanssasi samaa mieltä. Kun Ruunen valtakunta horjuu muuttuu ei kivat kirjoittajat natseiksi. Taidan olla natsi vaan kun en kuitenkaan ole!


      • Mielensäpahoittaja-en-

        -ole, en myöskään natsi, mutta lopen kyllästynyt olen palstan henkeen.


      • pala.palalta.riisuttu

        Kiva kun on tullut uusiakin yrittäjiä tuoreine näkemyksineen, reppuriikaa, jakolaskua ja Kristiina 23. Kahvipirtissäkin vierailee, ehkä tulevia osallistujia, tervetuloa mukaan vaan :-)

        Hyvä toipumiskyky on ruuneperillämme sentään.


    • Tätä-mieltä-minäkin

      " Ihan turha näitä henkilöön meneviä aloituksa tehdä lisää"

      • Tärkeintä olisi rehellisyys,oikeudenmukaisuus jatodellisuuden taju.
        Täällä on 15 vuotta tapahtunut samaa: Pilmari on käynyt hyvää keskustelua kun ruuneperi on rynnännyt Maalaismiehineen ja kanoinen häiritsemään.

        Kun Pilmari ei 15 vuoteen ole käynyt koskaan keskustelua, avannut ja osallistunut. Mielelläni näkisin sellaisen hyvän keskustelun! Oma puhe haisee lahotessaan. Joku voisi edes yrittää muistaa minun, ruuneperin avaamia, osallistumia, ym. keskusteluja.

        Jos löydätte niin kertokaa. Vaatikaa myös Pilmarilta asiallista osaamista!


    • yks_pöljä_palstalta

      Rupesipa ruune ruikuttamaan, kun Pilmasta tuli palstan kiistämätön kunkku.
      Katoavaista on maailman kunnia.

      • En ole kunniaa odottanut, en saanut. Asiallinen ystävyys ja perusteltu arvonanto riittävät.


    • ei-alamainen

      Pilmari on kunkku valtakunnassa, johon ei kuulu ketään muita. Koeta Ruuneperi-kulta sinäkin se ymmärtää.

      • Minunhan onpakko aina ymmärtää!


      • äläymmärräkkään
        ruunep kirjoitti:

        Minunhan onpakko aina ymmärtää!

        Anna palaa vaan, ei tämä palsta voi enää pahemmaksi tulla.


    • Jiiäs

      Ei tuo Ruune mikään pahis ole ollut, mitä nyttemmin vanhuuden höperyys vaivannee. Ei ole päässyt palstan päsmäriksi milloinkaan ja siksi nyt ketuttaa. Ei saanut tuota moninikkiä Pilmaria aisoihin, ei. BilMan pisti miehen polvilleen, oli yli puoli vuotta bannissa ja usemman kerran lyhyemmin. Ei van usko vieläkään miten palstalla pitäisi kirjoitella. Ruune, iäkäs "velho" tuntee itsensä alistuneen vuosien saatossa. Haukut ja vastenmielinen kirjoittelu on tehnyt tehtävänsä. Ei vanha mies enää jaksa nousta barrikaadeille. BilMan olisi voinut pelastaa tämän palstan, mutta tämän palstan "hörhöt" saivat hänet luopumaan. En sanoisi Ruuneperiä hörhöksi, vaikka hänkin oli BilMania kampeamassa. Sanoisin, että Ruuneperi kuvitteli elämää toisenlaiseksi BilManin jälkeen. Tiedän, että BilMan tänään voi hyvin ja on maailman kartalla.

      Aikansa kukin täällä kirjoittelee,
      utuisena uniansa hakee.
      Päivänsä päättyessä unten maille,
      vertaistansa aamuun haikailee.
      Kun on aamu seesteinen ja kirkas,
      on hyvä kirjoitella kun mieli on raikas.

      JS.

    • Siinä ymmärrystäkin. Kavahdin itse Bilmanin voimankäyttöä ja huonosti kävi itsellekin.
      Pilmari näytti mikä hän on miehiään, täysin vastuuton, itserakas ja asiatonkin.
      Täällä pitäisi kirjoittaa muustakin kuin muista kirjoittajista. Nyky-ylläpito on täysin noudattamatta lakia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1583
    2. 44
      953
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      807
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe