Kaksi näyttöä?

vastatkaavajakit

Voiko päänäyttönä käyttää näytönohjaimesta ja kakkosnäyttöä esim emolla olevasta liittimestä yhtäaikaa? (VGA)Kysyin tätä jo aikaisemmin mutta yksikään palstan urpoista ei osannut vastata.

23

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nim.Nimimerkki

      Kyllä. Voi olla että Biosin asetuksia joudut muuttamaan tyyliin video>integrated graphics device> always enable.

      Näkymä Windowsin puolella on silloin Extended desktop.

    • hmmmmmmm

      En edes muista koska mulla ois viimeks ollut näytönohjain, johon ei voisi suoraan kytkeä kahta näyttöä.

      On siitä ainakin 15 vuotta aikaa. En siis näe kamalasti hyötyä sille, että integroitua voisi käyttää yhdessä varsinaisen näyttiksen kanssa.
      Toisaalta mun koneessani ei edes ole integroitua näytönohjainta.

      • vastatkaavajakit

        "En edes muista koska mulla ois viimeks ollut näytönohjain, johon ei voisi suoraan kytkeä kahta näyttöä."
        Et palikka tajunnut että tassä uudessa näytönohjaimessa on mahdollisuus 4 eri näyttöön. Mutta ei VGA-porttia. Ei taaskaan järkeviä vastauksia.


      • Jeess

        Parilla eurolla ostat oikeanlaisen adapterin kaupasta. Jos ulkomaailma pelottaa niinkuin asenteesta voisi uskoa niin tilaa netistä. Turha lähteä pelleilemään tollasen ehdotuksen kanssa mitä kirjoitit alotuksessa.


    • icsqnl9H

      Kaikki on mahdollista. Kerran oli juttua jossain lehdessä systeemissä, jossa oli kuusi pöytää ympyrässä. Jokaisella pöydällä oli näyttö, näppis ja hiiri. Keskellä oli tietokonepönttö, joka hoiti kaikkia.

      • pöntöilläwindos

        Ubuntussa saa jaettua näytön vaikka kuudeksi... tai miten sen vaan haluaa..


      • icsqnl9H

        Siinä pöntössä oli Debian.


    • vastatkaavajakit

      oon kyllä palstan viisain kirkkaasti. ainoo joka tietää mitään tietokoneista. palikat.

      • oijoi-kuinka-viiraa

        ja kyllä sen huomaa


      • Jos olet niin helvetin viisas niin miksi kysyt apua suomi24sen "apua aloittelijalle"-palstalla?


      • vastatkaavajakit

        Ihan vain testaan miten urpoja olette. Et sinäkään palikka tiennyt vastausta.


      • Okei. Onnea vaan.


      • vastaavavajakki
        vastatkaavajakit kirjoitti:

        Ihan vain testaan miten urpoja olette. Et sinäkään palikka tiennyt vastausta.

        etkä kertonut mitään raudasta. Toisissa voi ja toisissa ei.

        Melkomoinen vajakki olet.


    • VGA näyttöjä ei juuri ole käytössä. Videotykin ehkä ymmärtäisin. Adaptereita löytyy kaupasta.

      • vastatkaavajakit

        Onko lepakot karanneet tapulista? Vai ei muka vga-näyttöjä ole? Minulla on tuossa kaksi ja miksi ostaisin uudet näytöt jos entisilläkin pärjää hyvin? Minulla on adapteri toiseen näyttöön mutta ei TOISTA ADAPTERIA! Siksi kysyin että voiko emolla olevan näytönohjaimen kytkeä tuohon toiseen näyttöön!
        Mutta turhaa on kysyminen kun urpot vaan höpisee omiaan.


      • RohkeastiTestaamaan

        Mikset kokeile? Ei se kone siitä rikki mene. Muistaakseni kokeilin tuollaista aikoinaan mutta varmaksi en väitä. Biosista saattaa joutua asetuksia säätämään.
        Minulla on kaksi vga-näyttöä käytössä sivunäyttöinä, että kyllä niitä vielä käyttää voi, ihan hyvä kuvakin.


      • vastatkaavajakit
        RohkeastiTestaamaan kirjoitti:

        Mikset kokeile? Ei se kone siitä rikki mene. Muistaakseni kokeilin tuollaista aikoinaan mutta varmaksi en väitä. Biosista saattaa joutua asetuksia säätämään.
        Minulla on kaksi vga-näyttöä käytössä sivunäyttöinä, että kyllä niitä vielä käyttää voi, ihan hyvä kuvakin.

        Kuuleppas palikka. "Muistaakseni kokeilin" "saattaa" jne. Vastauksesi ovat vain arvailuja!
        Tahdon OIKEAA tietoa!
        Teillä työttömillä on aikaa googlettaa asiaa ja selvittää se! Sitten valitsen vastauksen ja päätän, mitä teen!


      • Olennainen_lyhyesti
        vastatkaavajakit kirjoitti:

        Kuuleppas palikka. "Muistaakseni kokeilin" "saattaa" jne. Vastauksesi ovat vain arvailuja!
        Tahdon OIKEAA tietoa!
        Teillä työttömillä on aikaa googlettaa asiaa ja selvittää se! Sitten valitsen vastauksen ja päätän, mitä teen!

        Mikset kokeile? Ei se kone siitä rikki mene.


      • mitäpäsemullekuuluu
        Olennainen_lyhyesti kirjoitti:

        Mikset kokeile? Ei se kone siitä rikki mene.

        Tai osta sitä toista adapteria.

        Sanot "teillä työttömillä", joten et itse taida olla työtön. Ei silloin luulis olevan rahasta kiinni muutaman euron adapterin ostaminen.
        Tai jos itsekin olet työtön, on itselläsikin aikaa kokeilla. Eikö adapterit nyt työttömän kukkarollekaan kalliita ole.

        Itsehän en voi edes kokeilla, koska mulla ei ole integroitua näytönohjainta.


    • Rahamiesi

      Kuka nuija enää käyttää VGA näyttöjä. Kuva on suttuista paskaa. Tosin sun pullonpohjarillien läpi katsoessa, sillä tuskin on välia, joten siinämielessä ymmärrän tyhmän ideasi.

      • pat-manni

        Onko helpompi havaita lepakot tapulissa jos käyttää 8k näyttöä?


      • pullossakoelät

        VGA on vain liitäntä, joka ei vaikuta kuvanlaatuun mitenkään.


      • hmmmmmmm
        pullossakoelät kirjoitti:

        VGA on vain liitäntä, joka ei vaikuta kuvanlaatuun mitenkään.

        Vaikuttaahan se sikäli, että signaali kulkee piuhassa analogisena.
        Ei tuo liitäntä silti näytöstä huonoa tee, tai etenkään että uudempi liitäntä tekisi näytöstä hyvää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe