Ottelu isompaa ja aggressiivista vastaan

shuranohana

Hei, olen 55kg ottelusta kiinnostunut mutta siinä vielä keltanokka nainen ja tarvitsisin vinkkejä..

Seurassamme muut ottelijat ovat miehiä, painoeroa niistä kevyimpään taitaa olla 25kg miehen eduksi. Olen usein olkavarret mustelmilla myös kevyen sparrin jälkeen. Mitä vinkkejä antaisitte isompaa ja aggressiivista vastaan?

Välillä syö harjoittelumotivaatiota kun toinen voi rynniä "lävitseni" massaan luottaen.

3

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UskovatKyllä

Sano että potkii hiljempaa, tulee mustelmia. Miesten voi olla vaikea ymmärtää tuota muuten, varsinkin jos on tottunut käyttämään voimaa muutenkin. Käyttävät vähemmän, mutta ehkä silti liikaa.

• shuranohana

Olen sanonutkin, ne vaan sitten innostuu ja unohtaa sen jossain vaiheessa. Ei kai ne kaikki sitä tahallaan tee. Osa tosin on sanonut että mustelmat kuuluu lajiin.

• hmmhmmmhmmmm

Joku TKD-foorumi taisi vielä olla olemassa, ja vaikkeivät Suomessa nykyään nämä kamppailufoorumit kovin aktiivisia olekaan, niin ennen pitkää jotkut seurasta huomannevat sieltä - eli voisi saada ihmisiä ajattelemaan. Itse joskus teininä vain TKD:tä viimeksi treenanneena en muista muuta kuin eräältä isolta äijältä sai etupotkuja, joissa lenteli aika reippaasti, mutta ei hän pahaa tarkoittanut. Ja en siis ole nainen. Eli voi olla vaikea arvioida sopivaa tehoa, kun koko- ja voimaero ovat suuria.

Itse en tainnut uskaltaa tyttöjä potkaista päähän kuin korkeintaan, öh, mikähän lienee "uramawa" tms. olikaan TKD-termistössä, jos silläkään. Vastaavasti grapplinghommissa, joista on myöhemmältä ajalta enemmän tuntumaa, olen lukenut nettikeskusteluista naisten joskus valittaneen, että miesten otteet ovat välillä liian kovakouraisia.

Sitten voi tietysti treenien vetäjien kanssa ottaa puheeksi ja harkita suojuksia esim. kyynärvarsiin, jos ei ole jo käytössä (en tiedä onko riski sitten että sparrikaveri käyttää vastaavasti kovempaa kontaktia, ja kun osuu muualle, kopsahtaa sitäkin kovempaa). Mun aikanani ei juuri suojia käytetty kuin kilpailuissa, mutta laji on muuttunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      170
      6598
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      4388
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      52
      3710
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      104
      3066
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      87
      2711
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      2258
    7. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1508
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1465
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      63
      1280
    10. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      411
      1229
    Aihe