Eläimiin sekaantuminen halutaan kieltää lailla
Eläimiin sekaantumista esitetään kriminalisoitavaksi.
Julkaistu: 21.9. 10:01
Eläimiin sekaantumista esitetään taas kriminalisoitavaksi Suomessa, kertoo Aamulehti.
Esityksen on tehnyt ohjausryhmä, joka valmistelee uutta eläinsuojelulakia.
Eläimiin sekaantumisen rangaistavuus poistettiin 1970-luvulla.
Nykyisinkin teko on kuitenkin rangaistava, jos se täyttää eläinsuojelurikoksen tai -rikkomuksen tunnusmerkistön.
Aikanaan katsottiin, että tapauksiin piti puuttua terveydenhuollon keinoin, eikä rankaisemalla ihmisiä.
Asenteet eläimiin ovat kuitenkin muuttuneet.–
Ohjausryhmä on linjannut, ettei eläinten itseisarvoon perustuvaan kunnioittamiseen sovi se, että
ihminen käyttäisi eläintä seksuaalisten tarpeidensa tyydyttämiseen,
sanoo ylitarkastaja Minna Ruotsalo maa- ja metsätalousministeriön eläin- ja kasvinterveyden yksiköstä.
Hyvä uudistaa lakejamme.. kaikki ihmiset eivät tiedä suomessa mitä saa tehdä ja ei..
Eläimiin sekaantuminen halutaan kieltää lailla
10
115
Vastaukset
- työntekijä
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001265482.html
Linkki - oiusuiosuosfusofi
Onko tälläinenkin saastainen sontasakki jossain...pitäisi tuollaiset eläinten sekaantujat sulkea mieisairaalaan loppuelämäkseen, todella sairasta touhua..ei normaalijärkisen.
- hevonvittuos
Kyllä minun on sanottava,ettei mistään enää saa sopivan korkuisia jakkaroita.
Ei edes "tokmanni"myy.
Harrastustoiminta on jäänyt vähiin.
Olen masentunut,kun en voi toteuttaa harrastustani!- hevonvittuos
Voihan sitä tietysti joskus "hinkata ruohoa"muttei se konia voita
- kunneimuutasaa
Näitä "eläintenystäviä" on Suomen maaseutujen peräkammarit pullollaan!
- työntekijä
Ja lisää tulee näitä myös maahanmuuton seurauksena.. mistä niitä tietää mistä nää tulee.
- itämaantietämätön
Kyllä minä olen vetänyt Camelia,olen nääs tupakkimies
- satalinna
suvakit älkää sekaantuko eläimiin.
- Pahallapäällä
Suomalaiset on mustasukkaisia lampaistaan!
Vittu mitä pellejä! Niin kauan kun peräkamari pojat nylkytti lampaita, ei ollut kenelläkään mitään tarvetta suojella eläimiä näiden kikkeleiltä, mutta kun maahan tulee uusia tyyppejä, joiden sanotaan panevan lampaita, niin jopa alkaa eläintensuojelu kiinnostaa!- työntekijä
Ruotsissa kiellettiin eläimiin sekaantuminen
Ruotsissa astui 1.4. 2014 voimaan laki, joka kriminalisoi eläimiin sekaantumisen.
Lakiehdotus sai Ruotsin valtiopäivillä erittäin laajan tuen sekä oppositiosta, että hallituspuolueiden riveistä.
Ruotsidemokraatit tukivat myös voimakkaasti lakiesitystä.
Jos olet moraaliyrittäjä (moral entrepreneur) kannattaisi tarttua tähän myös Suomessa, ja olla etujoukkona ajamassa samaa lakia myös Suomeen.
Biaudet ja Henriksson varmaan kohta ottavat aloitteen asiassa, joten sinulla on kiire.
Eläimiin sekaantuminen oli Ruotsissa kielletty vuoteen 1944 saakka, jolloin se poistettiin rikoslaista samalla, kuin homoseksuaalisuus poistettiin rikoslaista Ruotsissa.
Eläimiin sekaantumisen kieltämistä onkin verrattu homofobiaan, ja tämä vertaus on täysin perusteltu, niin samanlaisesta poikkeavuuden kriminalisoinnista on kyse..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983