Tulot romahtivat ja annoin koirani pois

irtisanottu

Minulle kävi surullisesti. Minulla on aina ollut koira, kooltaan keskikokoinen-iso. Viimeinen koirani oli punavalkoinen irlanninsetteri (uros), mutta en enää pystynyt elättämään sitä, koska tulot eivät enää riittäneet. Aina ennen ovat riittäneet, koska en ole käytännössä koskaan ollut työtön, paitsi nyt. Tänä vuonna minut irtisanottiin monien muiden mukana työpaikastani. En kuinkaan enää kyennyt sopeutumaan elättämään sekä itseäni että koiraani, ja laskutkin on maksettava. Työttömyyspäiväraha on aivan mitätön. Onneksi saan olla kontaktissa viimeisen koirani uusiin omistajiin. Mutta näin paremmaksi ratkaisuksi luovuttaa koirani tarpeeksi varakkaaseen kotiin, kuin jättää sen näkemään itseni luokse nälkää. Elämästä ei ikinä tiedä...

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhäkoirallinen

      Viisas teko jos ei oikeasti kykene koiraa elättämään ja sen terveydestä huolehtimaan. Ei eläinparkaa voi pitää huonoissa oloissa.
      Kun tulot romahtavat on luovuttava entisestä elintasosta ja karsittava menoja.
      Kuka sitten mistäkin luopuu riippuu ihan ihmisestä.

      Minulta on myös mennyt hyvätuloinen työpaikka ja aloin tekemään siivoushommia, nyt nekin väheni kun kokopäivätyö muuttui osa-aikaiseksi. Saan soviteltua päivärahaa.
      Siitä huolimatta minulla on kolme koiraa, keskikokoisia joiden kanssa harrastan agilityä ja tokoa ja käyn myös kilpailuissa.

      Ole luopunut aika paljosta mitä tulee omaan mukavuuteeni. En tee matkoja, en tilaa lehtiä ja kaikesta säästän mistä pystyn, myös omasta ruuasta.

      • irtisanottu

        Niinpä. Elämä muuttuu paljon, kun on aina tottunut käymään töissä ja tienaamaan rahaa, mutta yhtäkkiä käteen ei jääkään melkein mitään. Koitan löytää uuden työpaikan. Joskus taas minulla tulee varmasti olemaan koira, mutta nyt tulot laskivat liian nopeasti niin pieniksi, joihin en ole ikinä tottunut.


    • Pientuloinen_eläkeläinen

      Ei koiran elättämiseen rahaa mene. Syö samaa ruokaa kuin minäkin, asuu kanssani, matkustaaa kanssani. Minä saan eläkettä vähän yli 600 euroa, ja sillä me koirani kanssa pärjätään. Ilman koiraani elämäni tulisi kalliimmaksi, eikä eläke riittäisikään.

    • köyhäkoirallinen

      ^ Tuo on kyllä totta, myös minun kohdallani. Ilman koiria rahat menisivät johonkin muuhun vielä kalliimpaan harrastukseen tai turhuuteen.

    • Niinpäniin22

      Tuskin opit mitään? Kuten varautumaan pahan päivän varalle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2574
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      319
      2355
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      93
      2124
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1694
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1420
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1397
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe