Narsisti antaa sinulle sitä narsisti antaa sinulle tätä. Aina narsisti vain antaa sinulle, mutta sinä et kykene koskaan antamaan hänelle mitään sellaista jota hän tarvitsisi tai pitäisi arvokkaana. Se on siis täyttä halveksimista. Narsisti tekee sinulle ruokaa mutta yritäpä sinä tehdä sama narsistille. Hän ei ruokaasi koske tikullakaan, hän välttelee jopa ruuan katsomista. Hän ei voi sietää sitä, että teit niin. Ei se noin pidä mennä, ajattelee narsisti, että minä olisin sinun apusi kohde, sehän tarkoittaisi sitä että olen sinua huonompi. Ei, sinun ruokaasi en koske, vaan ryhdyn tekemään sinulle ruokaa vaikka olet sitä jo itsellesi tehnyt. Sinun tulee olla minun apuni alla, eikä koskaan toisinpäin. Sinä olet hyödytön jonka töillä ei ole mitään käyttöä, mutta minun työni on aina arvokasta ja sinulle hyödyllistä. Minä valitan sitä työmäärää jonka joudun sinun eteesi uhraamaan mutta en anna sinun ryhtyä koskaan tekemään sitä itse. Kerron ympäröiville ihmisille kuinka sinua autan. Jos sinä autat minua, jätän sen kertomatta, se on salaisuus. Sellaista ei siis ole koskaan tapahtunut. Näin lavastan sinut täysin osaamattomaksi ja avuttomaksi, siis sellaiseksi ettet tulisi ilman minua toimeen, tulet toimeen ainoastaan kun minä olen elossa ja teen sinun puolestasi kaiken.
Narsisisti antaa sinulle kaiken
5
355
Vastaukset
- ihmettely
Mistä sä mun äiteen tunnet?
- iuytrdfghjk
No mut kanssa nuorena aikuisena nolattiin tuolla muiden silmissä, etten niinkuin tee mitään itte vaan mun vanhemmat passas ikäänkuin.
- ölkjhgfdfgh
Ja sen seuraksena sitten mua halveksuttiin ja vieläpä kadehdittiin "erityisen helppoa" elämääni.
- poiuytrertyui
Minä en mitenkään hyötynyt siitä "passauksesta".
- xzxczxxx
Noinhan se on että narsisti ottaa jonkin 'huolehdittavakseen' lue: uhrikseen, jota sitten alkaa kuin vainoamalla huolehtia saaden ymprärisrön halveksimaan uhriaan. Mitä enemmän ympärillä olevat ihmiset halveksivat sitä enemmän narsisti huolehtii. Kaiken takana onkin henkilö joka kohottaa vain omaa statustaan muiden silmissä uhrin kustannuksella.
Uhrista tulee todellakin oikeasti se huonoiten menestyvä mutta narsisti lavastaa senkin hienoksi. Uhrilta viedään siinä kaikki mahdollisuudet parempaan koska tarvitaan 'hyvä' narsisti joka huolehtii niin tarvitaan myös' huono' uhri, josta narsisti vainoten huolehtii.
Narsistin huollettavana uhrilta puuttuu kaikki ne perusasiat jotka ihmisellä täytyy olla saadakseen tasapainoisen elämän. Joku yksittäinen hieno asia (narsistin mielestä hieno), korvaa kaikki ne peruselementit joista hyvä elämä rakentuisi. Huonot asiat kuorrutetaan ohuesti jollakin hyvällä ja siten muut luulevat uhrin saavan jotain erikoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783